کافه های شیراز ؛ بهترین کافه های شیراز

بعد از یه روز کاری یا گشت‌ و گذاری مفصل فقط یک کافه خوب می تواند حال‌تان را خوب کند و این را کافه‌روهای حرفه‌ای خیلی خوب می‌دانند. برای همین است که مدام به کافه می‌روند! اما تمام کافه‌ها نمی‌توانند حال شما را خوب کنند یا ممکن است به این راحتی با سلیقه‌تان جور نشوند. مثلا یک برخورد نامناسب یا یک نوشیدنی نه‌چندان مورد توقع یا حتی بیش از اندازه گران بودن آن می‌تواند خستگی شما را نه‌تنها رفع که چند برابر هم بکند.

همه کافه‌روها پس از جست و جوی فراوان و یا تجربه ‌های بعضا ناموفق، یک یا چند کافه را در شهر خودشان به عنوان پاتوق انتخاب و برای رسیدن به آرامش به آن می‌روند. اما خب همیشه نمی‌توان وقت گذاشت، گشت و تجربه کرد. به‌خصوص اگر بخواهیم در شهری که به آن سفر کرده‌ایم این وقت را بگذاریم. چرا که تا بیاییم کافه مورد نظرمان را بیابیم یا وقت سفر تمام شده یا از بسیاری جاهای دیدنی برای رسیدن به آن زده‌ایم. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین کافه‌های‌ شیراز را به شما معرفی کنیم تا پس از گشت و گذار در باغ‌های تاریخی و دلگشایش و بازدید از اماکن تاریخی‌اش با خیال راحت در آن‌ها نشسته و تجربه جذاب سفر به شیرازتان را مضاعف کنید. اگر شما هم علاقه‌مند به حضور در بهترین  کافه‌های‌ شیراز هستید با ما در مجله۳‌کلیک همراه شوید.

بهترین کافه‌های‌ شیراز

برای بررسی کافه‌های شیراز باید شاخص‌های مختلفی را بررسی کنیم. خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهند، گزینه‌هایی که در منوی هر کافه قرار گرفته‌اند، ساعات باز و بسته شدن کافه، ویژگی‌های یونیک هر کدام و… جزو شاخص‌های ما برای بررسی کافه‌های شهر شیراز بوده‌اند.

کافه فردوسی شیراز

اگر از بیرون به کافه فردوسی نگاه کنید، شاید آخرین حدس‌تان هم این نباشد که اینجا یک کافه است. دکانی کوچک با کرکره‌های قدیمی که به محض تماشایش محال است لحظه‌ای مکث نکنید و سپس با کنجکاوی داخلش نشوید. اینجا شروع سفر شما به سال‌ها قبل است. کافه‌ای با فضایی نوستالژیک. تمامی تزئینات و تجهیزات موجود در این کافه هم ‌راستا با همین مسئله‌اند و تناقض موجود در فضا و نوشیدنی یا غذایی که سفارش می‌دهید می‌تواند از دیگر تجربه‌های جذاب‌تان در این کافه باشد. تمامی ظروف مخصوص سرو و میز و صندلی در این کافه چوبی هستند! دیوار این کافه پر است از عکس‌های مشاهیر ایرانی و غیرایرانی و وسایل قدیمی که با موسیقی سنتی طنین‌انداز در فضا، شما را بیشتر به خودش جذب می‌کند. حواس‌تان باشد اینجا شیراز است و شما قبل یا بعد از حضور در این کافه می‌توانید در باغ‌های تاریخی شیراز قدم بزنید. فقط در مسیر رفتن به این باغ‌ها حواس‌تان به ماشین‌های موجود در خیابان باشد. لازم است گاهی هم به حال برگردید!

کافه فردوسی شیراز منوی بسیار متنوع و پر و پیمانی دارد. انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد ایرانی و خارجی در این کافه سرو می‌شود. کیک‌های این کافه را در هیچ کافه دیگری پیدا نخواهید کرد. تمامی کیک‌ها توسط کارکنان پخته شده و بسیار تازه و خوشمزه‌اند. شاید خیال کنید صرف غذا و نوشیدنی در این کافه خاص برای‌تان گران تمام خواهد شد اما جالب است بدانید، رده قیمتی در این کافه متوسط است. فقط حواس‌تان باشد که سیگار کشیدن در این کافه ممنوع است. نکته‌ای که ممکن است برای برخی خوشایند و برای برخی دیگر اینگونه نباشد.

بهترین زمان برای رفتن به کافه فردوسی شیراز از ساعت 9 صبح تا 11:30 شب است. اما اگر ماشین شخصی دارید صبح‌ها زمان بهتری برای شماست چرا که عصرها اطراف این کافه بسیار شلوغ است و کافه فردوسی پارکینگ اختصاصی هم ندارد. این کافه در خیابان فردوسی شیراز که در مرکز شهر قرار دارد، واقع است. برای رفتن به این کافه باید از بلوار آزادگان به بلوار شهدای حج رفته سپس به سمت چپ پیچیده و خیابان مثنوی را ادامه دهید. پس از گذر از گذرگاه ساحلی در خیابان فردوسی به کافه فردوسی خواهید رسید. همان مغازه‌ای که فکر نمی‌کنید کافه باشد، کافه فردوسی است!

اطلاعات کاربردی کافه فردوسی به اختصار:

  • واقع در خیابان شهدای حج، خیابان مثنوی، خیابان فردوسی
  • سیگار آزاد نیست.
  • پارکینگ ندارد.
  • سفارش پیشنهادی : کیک شکلاتی و کیک هویج
  • فضای نوستالژیکی دارد

کافه فروغ شیراز

پس از تماشا و گردش در باغ جهان نما، بهترین گزینه می‌تواند حضور در کافه فروغ باشد. این کافه نیز یکی دیگر از بهترین کافه‌های‌ شیراز است. این کافه درست رو به روی باغ جهان نما قرار دارد. و پاتوق دوست داران شعر و ادبیات است که اینجا دورهم جمع و محفل‌های شعرخوانی برگزار می‌کنند. با اینکه این کافه خیلی بزرگ نیست اما بازهم افراد زیادی در شب‌هایی خاص اینجا گرد هم می‌آیند. در این کافه شما می‌توانید هر نوع غذا و نوشیدنی‌ ایرانی و خارجی را نوش جان کنید و از اینترنت رایگانی که کافه در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید. بهترین زمان برای حضور در این کافه، پس از قدم زدن در باغ جهان نما است و زمان خاصی ندارد! اما درهای این کافه از ساعت 8 صبح تا 12 شب باز است. این کافه در چهارراه حافظیه واقع است و پیدا کردنش به دلیل نزدیکی به باغ جهان نما کار سختی نیست.

اطلاعات کاربردی کافه فروغ به اختصار:

  • واقع در چهارراه حافظیه
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ ندارد.
  • سفارش پیشنهادی : قهوه اسپرسو
  • FREE WIFI

کافه استریت لانژ شیراز

کافه استریت لانژ از دیدنی‌ترین کافه‌های ‌شیراز است که در آن، صبحانه، ناهار و شام با قیمتی به نسبت مناسب عرضه می‌شوند. نکته‌ای که شاید برای‌تان جالب باشد این است که کارکنان این کافه به زبان انگلیسی مسلط هستند . پس با توجه به این نکته شاید بتوان گفت  اگر مهمان خارجی داشتید حتما به این کافه بیاوردیش. کافه استریت لانژ در محله بهاران و خیابان شیراز واقع است. محله‌ای که در آن تعداد زیادی کافه وجود دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به مکان‌هایی همچون شهربازی ملت، هتل الیزه و مرکز خرید الوند است.

این کافه صبحانه‌های بسیار جالبی دارد. پس بهتر است صبح‌ها خودتان را به اینجا برسانید. البته اگر آب و هوای شیراز این اجازه را به شما بدهد! این کافه اینترنت رایگان هم دارد و شما می‌توانید به ‌راحتی در اطراف آن پارک کنید. این کافه در خیابان معالی‌آباد، خیابان پزشکان و مجتمع الماس شهر واقع است.

اطلاعات کاربردی کافه استریت لانژ به اختصار:

  • واقع در خیابان معالی آباد، خیابان پزشکان، مجتمع الماس
  • سیگار آزاد است
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : صبحانه اینجا باشید
  • FREE WIFI

کافه هدایت شیراز

کافه هدایت هم یکی دیگر از بهترین کافه‌های‌ شیراز است که در میان غیر شیرازی‌ها هم معروف است. در منوی کافه هدایت شیراز، انواع نوشیدنی‌ها، بستنی‌ و غذاهای فرنگی و ایرانی را خواهید دید. قیمت‌های این کافه تقریبا مناسب است. یکی از ویژگی‌های جالب کافه هدایت این است که دانشجویان می‌توانند از ساعت 2 تا 6 بعدازظهر، از تخفیف 12 درصدی کافه هدایت استفاده کنند. یکی دیگر از مزیت ‌های این کافه که در اوج شلوغی خیابان هدایت به دردتان خواهد خورد پارکینگ داشتن آن است. نکته دیگری که شاید برای‌تان جالب باشد این است که سیگار کشیدن نیز در کافه هدایت آزاد است! کافه هدایت در بیست متری سینما سعدی و در خیابان هدایت واقع است و از ساعت 8:30 تا 24  پذیرای شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی کافه هدایت به اختصار:

  • واقع در خیابان هدایت جنب سعدی
  • سیگار آزاد است
  • پارکینگ دارد.
  • سفارش پیشنهادی : امریکانو
  • به همراه تخفیف دانشجویی

کافی شاپ هتل ستارگان شیراز

هتل ستارگان شیراز نیز یکی دیگر از بهترین کافه‌های شیراز است که در شمال شیراز قرار دارد و به بسیاری از جاهای دیدنی و مکان‌های گردشگری شیراز نزدیک است. معماری کافی شاپ هتل ستارگان شیراز بسیار زیبا و جالب توجه است و شما به محض ورود محو زیبایی و فضای دلنشین آن می‌شوید که همین امر باعث شده مهمانی‌ها و دورهمی ‌های بسیاری هر شب در این کافه برگزار شود. در کافی شاپ هتل ستارگان شیراز، انواع نوشیدنی‌ها، کیک‌ها، انواع غذاهای ایرانی و غیرایرانی با بهترین کیفیت ممکن سرو می‌شود اما نکته‌ای که شاید کمی اذیت‌تان کند، این است که این کافی شاپ حق سرویس هم از مشتریان دریافت می‌کند اما خب در عوض اینترنت رایگان هم دارد و دیگر اینکه شما می‌توانید به راحتی در اطراف آن، جای پارک پیدا کنید. این کافه در خیابان آزادی، نبش خیابان ارم و در هتل ستارگان واقع است و از ساعت 8 صبح تا 11 شب باز است.

اطلاعات کاربردی کافی شاپ هتل ستارگان به اختصار:

  • واقع در خیابان آزادی، نبش خیابان ارم، طبقه همکف هتل ستارگان
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : آلفردو
  • FREE WIFI

کافه موزیکال

کافه موزیکال شیراز، یکی از کافه‌های کمی اعیانی‌تر شیراز است که منویی بسیار متنوع دارد. در وعده‌ صبحانه، از گزینه‌هایی مثل نیمرو، املت ایرانی و… تا انواع ویژه‌های مخصوص کافه، املت مکزیکی و… و در وعده‌های شام و ناهار هم انواع فست فود‌ها و غذاهای سرد و گرم سرو می‌شود. انواع نوشیدنی‌هایی همچون قهوه، آبمیوه، چای و… به همراه کیک‌های مخصوص خودشان نیز بخش دیگری از منوی این کافه‌ هستند. کافه موزیکال علاوه بر فضایی که با دکوراسیون جالبی تزئین شده فضای باز هم دارد و البته این کافه هم مثل کافه هدایت برای دانشجویان تخفیف در نظر گرفته تا از امکاناتش استفاده کنند. اینترنت رایگان و پارکینگ خیابانی از دیگر امکانات این کافه است که می‌تواند شما را به رفتن به آن ترغیب کند

. کافه موزیکال از ساعت 8 صبح تا 11 شب در خیابان زند، حدفاصل خیابان فلسطین و بیست متری و طبقه همکف ساختمان شایان باز است. این کافه دارای فضای بیرونی و حیاط نیز هست که می‌تواند برای لذت بردن از هوای مطبوع شیراز گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

اطلاعات کاربردی کافه موزیکال به اختصار:

  • واقع در خیابان زند، حدفاصل خیابان فلسطین و بیست متری، طبقه همکف ساختمان شایان
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ دارد
  • به همراه فضای آزاد
  • سفارش پیشنهادی : املت مکزیکی
  • FREE WIFI

بیشتر بخوانید : قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز

کافه طاقچه شیراز

کافه طاقچه متعلق به خانم لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون است و از حیث معماری و امکاناتی که دارد یکی از بهترین کافه‌های شیراز قلمداد می‌شود. در کافه طاقچه شما می‌توانید تمام غذاهای ایرانی و خارجی را علاوه بر نوشیدنی‌های ویژه‌اش سرو کنید. اما متاسفانه قیمت ‌های بالای این کافه که شاید کمی آزاردهنده هم باشد، باعث شده تا مشتری‌های آن قشر محدودی باشند. برای همین معمولا در بیشتر ایام سال مشتریان ثابت خودش را دارد. مشتریانی که این کافه را با هیچ جای دیگری عوض نمی‌کنند. چون تمام امکاناتی که از یک کافه انتظار دارند را در اختیارشان می‌گذارد. کافه طاقچه پارکینگ اختصاصی، اینترنت رایگان، فضای خانوادگی و همچنین فضای کاری مناسب همراه با کادری به شدت کاربلد و فضایی سرشار از آرامش دارد. این کافه که از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است در چهارراه باغ تخت به سمت فلکه اطلسی و در ساختمان فرید واقع است.

اطلاعات کاربردی کافه طاقچه به اختصار:

  • واقع در چهارراه باغ تخت به سمت فلکه اطلسی، ساختمان فرید
  • سیگار آزاد نیست.
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : اسپرسو و لاته
  • FREE WIFI

کافه تولیپ شیراز

کافه تولیپ را هم می‌توان جزو یکی دیگر از بهترین کافه‌های ‌شیراز دانست. کافه‌ای که جای بسیار مناسبی برای قرارهای دو نفره است. شاید همین نکته آن هم در هوای شیراز برای رفتن به این کافه کافی باشد اما نزدیکی این کافه به موزه سنگ و گوهر دریای نور یکی دیگر از ویژگی‌های کافه تولیپ است. برخلاف انتظارتان سیگار کشیدن در این کافه آزاد نیست. این کافه از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است و مثل بسیاری از کافه‌های دیگر انواع غذاهای ایرانی و خارجی در آن سرو می‌شود. کافه تولیپ در خیابان خاکشناسی و نبش خیابان سروناز و جنب رستوران ایتالیایی بل پاسی واقع است.

اطلاعات کاربردی کافه تولیپ به اختصار:

  • واقع در خیابان خاکشناسی و نبش خیابان سروناز و جنب رستوران ایتالیایی بل پاسی
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : آب میوه

کافه موزه زرنگار شیراز

کافه موزه زرنگار با ظاهر بسیار خاص و منحصر به فردی که دارد یکی از بهترین کافه‌های‌ شیراز از لحاظ فضاسازی و معماری محسوب می‌شود. بنای این کافه در ساختمانی که یک عمارت تاریخی است بنا شده و از قدمتش سال‌ها می‌گذرد. در این کافه حیاط زیبا و یک حوض سفالی با گلدان‌های شمعدانی قرمز رنگ زیبایی وجود دارد که نظر هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند. جالب است بدانید در این کافه به خاطر رسیدن به فضای خاصی که مد نظرشان است تمامی غذاها در ظروف سنتی و تمام نوشیدنی‌ها نیز داخل لیوان‌های بلور قدیمی سرو می‌شوند. لیوان‌هایی که شما را همچون کافه فردوسی به سال‌ها پیش خواهند برد. غذاها و نوشیدنی‌های کافه زرنگار شما را به یاد غذاهای خانگی می‌اندازد که خود می‌تواند یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایش باشد. لازم به ذکر است، شما می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 11 شب و پس از بازدید از مسجد نصیرالملک و نارنجستان قوام به کافه زرنگار سری بزنید چرا که این کافه نیز جنب همان‌ها و در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد.

اطلاعات کاربردی کافه موزه زرنگار به اختصار:

  • واقع در خیابان لطفعلی خان زند
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ ندارد
  • سفارش پیشنهادی : ناهار را اینجا باشید
  • فضای قدیمی دارد و غذاها خانگی‌اند.

کافه تئاتر شیراز

کافه تئاتر شیراز یکی از بهترین کافه‌های‌ شیراز است که طراحی‌اش با فضایی هنری عجین شده است. این کافه به دلیل طراحی و معماری، حس و حال متفاوت و در عین حال راحتی به شما خواهد بخشید. کافه تئاتر همانطور که از نوع نام گذاریش مشخص است پاتوقی است برای هنرمندان و دوستداران هنر به ویژه تئاتر. بر روی در و دیوارهای کافه تئاتر، قسمت‌هایی از متون نمایشی، دیالوگ‌های ماندگار و تصاویر هنرمندان نصب شده است تا شما را به محض ورود به دنیای خودش ببرد.

در منوی کافه تئاتر نیز مانند باقی کافه‌های دیگر انواع دمنوش، کیک، دسر و غذاهای فرنگی یا میان ‌وعده به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است اگر قصد سیگار کشیدن در این کافه را داشته باشید، می‌توانید از فضای مخصوص آن که همان فضای باز کافه است ،استفاده کنید. شاید تصور کنید که این کافه یکی از کافه‌های تاریک و تا حدی با فضای گرفته است اما برخلاف تصورتان این کافه فضایی به شدت دلباز داشته و نورپردازی‌اش بی نظیر است. به طوری که در طول روز مشتریان می‌توانند حتی از نور آفتاب  نیز لذت ببرند. این کافه در خیابان جذاب و دیدنی قصرالدشت، خیابان ولیعصر، کوچه 16 واقع است و از ساعت 9 صبح تا 11 شب پذیرای شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی کافه تئاتر به اختصار:

  • واقع در خیابان قصرالدشت، خیابان ولیعصر، کوچه 16
  • پارکینگ ندارد.
  • سفارش پیشنهادی : دابل اسپرسو و چیز کیک
  • نورپردازی ویژه‌ای دارد

بیشتر بخوانید : قیمت رزرو هتل در شیراز

کافه چیمنی شیراز

کافه چیمنی یکی از آن کافه‌های زنجیره‌ای می‌باشد که دارای شعب مختلفی در سراسر ایران است. کافه چیمنی در شهر شیراز نیز دو شعبه دارد. شاید برای‌تان جالب باشد که شما در این کافه فقط می‌توانید بستنی سفارش دهید. در واقع این کافه، کافه‌ای است مخصوص بستنی. پس انتظارتان را از بستنی‌هایش بالا ببرید. اگر از آن دسته افرادی هستید که در دیگر شهرها و شعب کافه چیمنی بستنی خورده‌اید که لابد دیگر مشتری‌اش هستید اما اگر اینطور نیست حتما مشتری‌اش خواهید شد. کافی است یک بار امتحان کنید. پیشنهاد ما برای شروع سرو بستنی در نان‌های مجارستانی است که کافه چیمنی برای اولین بار در ایران آن را تولید می‌کند و بسیار بسیار خوشمزه است. بستنی‌های این کافه علاوه برطعم خوب بسیار مقوی و سالم نیز هستند چرا که در بیشتر آن‌ها از ترکیب نان مجارستانی، عسل، پودر پسته، پودر نارگیل، انواع میوه، بیسکوییت، شکلات، نوتلا و.‌‌..استفاده شده است. دو شعبه کافه چیمنی در خیابان‌های قدوسی غربی و فرهنگ‌شهر قرار دارند و از ساعت 10 صبح تا 12 شب میزبان بستنی خورهای عزیز خواهند بود.

اطلاعات کاربردی کافه چیمنی به اختصار:

  • دو شعبه واقع در خیابان‌های قدوسی غربی و فرهنگ‌شهر
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ ندارد
  • سفارش پیشنهادی : بستنی مخصوص چیمنی
  • تنها بستنی در آن سرو می‌شود

بال کافه شیراز

بال کافه یکی از خاص‌ترین کافه‌های‌ شیراز محسوب می‌شود. این کافه دارای محیطی بسیار جذاب با طراحی مدرن است به شکلی که هر چه در طراحی و دکوراسیون این کافه می‌بینید با ریزبینی هنرمندانه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند. دقت و وسواس بسیار زیادی که در نوع چیدمان و وسایل به کار رفته، خیال شما را تا حد بسیار زیادی از کیفیت غذاها و نوشیدنی‌های تهیه شده در آن راحت می‌کند. میز و صندلی‌های چوبی استفاده شده در این کافه به فراخور هر بخش‌‌اش بسیار زیباست.

جالب است بدانید در هر بخش این کافه، نوع خاصی از چیدمان اجرا شده تا هر مشتری با هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. اتفاقی که در منوی کافه بال نیز رخ داده و شما می‌توانید انواع آبمیوه، انواع قهوه، کوکتل‌های میوه، بستنی، دسر، شیرینی، غذاهای فرنگی، سالاد و بسیاری چیزهای دیگر را سفارش دهید. بال کافه یکی از بهترین کافه‌های شیراز است و این را در نوع تجهیزاتی که به کار می‌برد نیز حفظ کرده است. در این کافه برای وقت و پولی که شما می‌پردازید احترام قائل‌اند و برای  سرو تمام غذاها و نوشیدنی‌ها وقت صرف می‌کنند به شکلی که وقتی سفارش‌تان می‌رسد، محال است از آن عکس نگیرید! از ویژگی‌های دیگر کافه بال این است که سیگار کشیدن در آن آزاد است و شما می‌توانید از  اینترنت رایگان آن بهره ببرید. این کافه در سه راه عفیف آباد به سمت پل ستارخان و در ساختمان فلورانس واقع است و از 8 صبح تا 12 شب میزبان شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی بال کافه به اختصار:

  • واقع در سه راه عفیف آباد به سمت پل ستارخان، ساختمان فلورانس
  • سیگار آزاد است
  • پارکینگ ندارد
  • سفارش پیشنهادی : کوکتل میوه و سالاد سزار
  • FREE WIFI

کافه آبان شیراز

اگر دنبال یک کافه دنج، راحت و جایی برای رسیدن به آرامش هستید این کافه یکی از بهترین کافه‌های شیراز در این زمینه است. کافه‌ای که این نکته را در فضاسازی و طراحی خود به خوبی به کار برده است. دیوارهای این کافه از ترکیب  آبی آسمانی و سفید نقاشی شده و میز و صندلی چیده شده در آن هم رنگی روشن دارند تا همه این‌ها در راستای همان هدف اولیه‌ای که این کافه دارد قرار بگیرند و فضایی پر طراوت و پر آرامش برای‌تان خلق کند. نکته مهم دیگری که این کافه دارد این است که بسیار پر نور است و خبری از تاریکی یا فضاهای کم نور و با کنتراست بالا در آن نیست. همچنین تمام المان‌های دکوراسیون این کافه نیز به رنگ روشن هستند که از دیگر عوامل شاد بودن محیط است.

لازم به ذکر است این کافه را در شیراز با نام « کافه گالری آبان» نیز می‌شناسند چرا که در این کافه از تابلوهای نقاشی و آثار هنری بسیاری در جای جای‌اش استفاده شده است. همچنین در این کافه رویدادهای هنری و فرهنگی نیز برگزار می‌شود و به عبارتی دیگر پاتوق اهالی هنر در شیراز است. پس اگر دوست دارید با فضای هنری شیراز آشنا شوید این کافه می‌تواند یکی از گزینه‌های شما پس از گشت و گذار در شهر باشد. کافه آبان منویی نسبتا گوناگون نیز دارد که در آن انواع غذاها و نوشیدنی‌های ایرانی و خارجی و براساس سلیقه شما گنجانده شده است. کافه آبان در خیابان عفیف آباد قرار دارد و شما می‌توانید از 10 صبح تا 12 شب به آن سر بزنید.

اطلاعات کاربردی کافه آبان به اختصار:

  • واقع در خیابان عفیف آباد
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : هات چاکلت با کیک
  • بسیار آرامش بخش است
  • پاتوق هنرمندان و هنردوستان شیرازی است

اسپرسو لب شیراز

همان اول کار و برای جلوگیری از سوء تفاهم‌های احتمالی بهتر است بگویم که منظور از «لب»، یک عضو بر روی صورت نیست! نام این کافه، اسپرسو لب، به‌معنای آزمایشگاه اسپرسو است. همان طور که حداقل از اسم این کافه انتظار می‌رود، اسپرسو لب قهوه‌های بسیار باکیفیتی را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. این کافه که در نوع خودش یکی از بهترین کافه‌های شیراز محسوب می‌شود دارای فضای آزاد نیز هست با بالکنی نسبتاً بزرگ که مناسب کسانی است که دوست دارند در محیطی کمی آرام‌تر زمان‌شان را سپری و از هوای آزاد استفاده کنند. اما نکته‌ای که بد نیست بدانید این است که این بخش از کافه به دلیل چشم اندازی که دارد متقاضی نیز زیاد دارد و معمولاً مشتریان ثابت اسپرسو لب این بخش را قرق کرده‌اند و پیدا کردن جای خالی در آن کمی سخت به نظر می‌رسد. البته اگر راستش را بخواهید دلیل اصلی شلوغ بودن بالکن ممنوع بودن کشیدن سیگار در فضای بسته کافه است.

اما در ادامه اگر از دکوراسیون داخلی و زیبایی‌های ظاهری آن بگذریم، این کافه منوی بسیار متنوع و پرباری دارد. همان طور که انتظار دارید، در منوی این کافه انواع و اقسام نوشیدنی‌ها همچون چای، دمنوش، قهوه، آبمیوه به همراه انواع کیک‌ها در طعم‌های مختلف به چشم می‌خورد که می‌توانید با میل کردن آن‌ها اوقات خوشی را برای خود و همراهیان‌تان فراهم کنید. این کافه که در چهارراه چنچنه و خیابان نارون واقع است، از ساعت 9 صبح تا 11 شب میزبان شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی کافه اسپرسو لب به اختصار:

  • واقع در چهارراه چنچنه، خیابان نارون
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ ندارد
  • فضای آزاد دارد و محیط خانوادگی هم هست  

سفارش پیشنهادی : با خیال راحت از قهوه فرانسه تا اسپرسو را سفارش بدین.

کافه 404 شیراز

صاحبان این کافه خلاقیت را از نامش شروع کرده‌اند. 404 نام یک خطا در سیستم اتصال به شبکه است که بسیاری از شما بارها به آن برخورده‌اید‌. خطایی که بسیاری از کاربران آن را با عنوان « صفحه مورد نظر یافت نشد» می‌شناسند. کافه 404 از همین نکته استفاده کرده و شوخی بامزه‌ای با خودشان کرده است که شاید همین عامل باعث شود کنجکاو شده و سری به آن بزنید. این کافه یکی از کافه‌های جوان پسند با محیطی کاملا راحت و خودمانی است. جالب است بدانید در این کافه برعکس آنچه فکرش را می‌کنید سیگار آزاد نیست و دود آن شما را اذیت نخواهد کرد.

دیوارهای این کافه به رنگ آبی فیروزه‌ای است و طراحی محیط و فضای این کافه بسیار آرامش بخش و مجذوب کننده است. این کافه علاوه بر فضای داخلی جذابی که دارد و در روزهای آفتابی به شدت نور گیر است دارای فضای روباز نیز هست که به ویژه در این ایام می‌تواند اوقات مناسبی را برای شما ایجاد و خیال‌تان را از بابت رعایت پروتکل‌ها راحت کند. حتی اگر وضعیت آب و هوایی مناسب نباشد، شما می‌توانید با چترهایی که این کافه در اختیارتان می‌گذارد از هوای بارانی و برفی پیرامون‌تان لذت ببرید. این کافه علاوه بر نوشیدنی‌های جذاب و متنوعی که دارد انواع بستنی و آبیموه‌های ترکیبی و خوشمزه‌ای هم به مشتریان‌اش ارائه می‌دهد. البته شما می‌توانید در این کافه همانند هر کافه دیگری هر جور چای، دمنوش و قهوه‌ای که میل دارید را نیز در کنار انواع کیک‌های خوشمزه موجود در آن سفارش دهید. این کافه که یکی دیگر از بهترین کافه‌های شیراز است در بلوار شهید کسایی واقع است و از ساعت 8 صبح تا 12 شب میزبان شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی کافه 404 به اختصار:

  • واقع در بلوار شهید کسایی
  • سیگار آزاد نیست
  • پارکینگ ندارد
  • سفارش پیشنهادی : یک لیوان چای دمی با عطر بهارنارنج

کافه یوگا شیراز

کافه یوگا یکی از کافه‌های بسیار شیک شیراز با طراحی بسیار جذاب و مدرن است که شما می‌توانید در آن قرارهای خانوادگی یا کاری خود را برگزار کنید. جالب است بدانید این کافه کاندید بهترین طراحی و دکوراسیون داخلی در سال 2014  در جهان شده است و طراح آن، آقای ایمان مقصودی طراح مدل  پیتون در سری ماشین‌های برند فراری است! پس این امر گویای این است که با یک کافه معمولی طرف نیستیم. فضای جذاب و رفتار کارکنان این کافه به محض ورود شما را با خود همراه و حس آرامش خوبی به شما می‌دهد اما همه این‌ها قبل از دیدن منو و قیمت‌های آن است چرا که این کافه یکی از گران‌ترین کافه‌های شیراز محسوب می‌شود. ولی خب می‌شود به عنوان جایی بسیار زیبا برای قرارهای کاری و البته دونفره رویش حساب کرد! سیگار کشیدن در این کافه آزاد است و اینترنت و پارکینگ رایگان نیز دارد. چیز دیگری هم از یک کافه انتظار دارید؟!

اطلاعات کاربردی کافه یوگا به اختصار:

  • میدان احسان، رو به روی پمپ بنزین فرهنگ شهر، مجتمع مسکونی دراک، بلوک ارکید
  • سیگار آزاد است
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : دابل اسپرسو

کافه عمارت شاپوری شیراز

کافه عمارت شاپوری یکی دیگر از بهترین کافه‌های شیراز از حیث معماری و مکان قرارگیری است. این کافه در عمارت شاپوری شیراز که یکی از جذاب‌ترین بناهای تاریخی شیراز محسوب می‌شود، واقع است. قدمت بنای شاپوری به دوران قاجاریه می‌رسد و یکی از جاهایی است که در شیراز از آن بازدید خواهید داشت و خب چه چیزی بهتر از اینکه بتوانید پس از ملاقات با این بنا در کافه‌ای در دل خودش نیز استراحت کرده و زمان را برای گشت و گذار بیشتر در شیراز ذخیره کنید. کافه عمارت شاپوری در حیاط این عمارت و درکنار حوض پنج پر جذاب آن واقع شده است و شما می‌توانید در روی صندلی‌های چوبی آن نشسته و از فضای باشکوه عمارت لذت ببرید. جالب است بدانید این کافه نه تنها پاتوق گردشگران بلکه محلی است که خود شیرازی‌ها نیز گاه گاه به آن سری می‌زنند تا حال و هوای‌شان عوض شود. در فضای این کافه امکان سیگار کشیدن وجود دارد؛ اما فاصله مناسب میزها از هم باعث می‌شود تا بوی سیگار چندان کسی را آزار ندهد. این کافه منویی نسبتاً متنوع دارد که البته مثل تمام کافه عمارت‌ها قیمت‌های بالایی دارد اما به نظر می‌رسد ارزشش را داشته باشد. این کافه  در خیابان لطفعلی خان زند، خیابان انوری واقع است و از ساعت 9 صبح تا 11 شب میزبان شما خواهد بود.

اطلاعات کاربردی کافه عمارت شاپوری به اختصار:

  • واقع در خیابان لطفعلی خان زند، خیابان انوری
  • سیگار آزاد است
  • پارکینگ دارد
  • سفارش پیشنهادی : دمنوش آرامش
نظرات کاربران