قیمت جاهای دیدنی شیراز

قیمت جاهای دیدنی شیراز در سال 1402

شیرازگردی با دیدن بناهای تاریخی، آثار درخشان معماری و رفتن به موزه‌ها گره خورده است. وقتی برای شیرازگردی برنامه‌ریزی می‌کنید دیدن حافظیه، موزه پارس، باغ‌هایی چون عفیف‌آباد و جهان‌نما را در فهرست خود قرار می‌دهید. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که قیمت جاهای دیدنی شیراز که مثال زدیم چقدر است؟ در این مقاله قرار است قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی شیراز را برای سال 1402 بررسی کنیم پس تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید.

پاسپورت دومینیکا

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

سعدیه

قیمت جاهای دیدنی شیراز

در نزدیکی باغ دلگشا مزار یکی از بزرگ‌ترین شاعران ایران، سعدی، قرار گرفته است. سعدی در دوره اتابکان در شیراز می‌زیست اما با حمله مغول‌ها او نیز مانند بسیاری از اهالی شیراز به بغداد مهاجرت کرد. در نهایت سعدی در بغداد فرصت تحصیل یافت و پس از حمله مغول‌ها به بغداد به شیراز برگشت. او آثار درخشانی از خود به جای گذاشته است و حالا آرامگاه او یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی شیراز است که مسافران قبل از سفر درباره قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی شیراز از جمله این جای دیدنی سوال می‌پرسند. قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله سعدیه که یکی از آن‌هاست در سال 1402 برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است.

آدرس: شیراز، بلوار بوستان، جنب باغ دلگشا

حافظیه

آرامگاه حافظ یکی از جاهای دیدنی شیراز است که تاریخچه پرفرازونشیبی را طی کرده و حالا به یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی شهر غزل‌ها شیراز تبدیل شده است. شاید جالب باشد که بدانید حافظ در ابتدای سنین نوجوانی شاگرد نانوا بود اما قرآن هم حفظ می‌کرد که به همین دلیل حافظ نام گرفت. محل دفن حافظ نیز در ابتدا باغ مصلی نام داشت اما بعد از گذشت‌ قرن‌ها حالا این محل به حافظیه تبدیل شده است. 

قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله حافظیه که یکی از آن‌هاست در سال 1402 برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان و برای گردشگران ایرانی 5 هزار تومان است.

آدرس: شیراز، خیابان گلستان، مابین چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه

موزه پارس

موزه پارس

یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین موزه‌های شیراز، موزه پارس است که باغ بسیار زیبایی دارد و معماری آن به دوره زندیه باز می‌گردد. ساختمان موزه شامل یک کلاه فرنگی است که با نام آرامگاه وکیل و عمارت چهار فصل نیز از آن یاد می‌کنند. بیرون ساختمان کلاه فرنگی با کاشی و دیوارهای داخلی با نقاشی زینت یافته است. در این موزه انواع اشیا فلزی، سکه‌ها، ظروف سفالی، مهرها، قرآن‌های قدیمی از جمله قرآن هفده منی و نقاشی‌هایی از لطفعلی صورتگر، نقاش دوره زندیه، نگهداری می‌شود. همچنین تابلوی معروف قلیان کشیدن کریم خان زند در کنار درباریان و مقبره کریم خان نیز در این موزه قرار دارد.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله موزه پارس در سال 1402 چقدر است. در پاسخ باید بگوییم قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی شیراز از جمله این موزه برای گردشگران داخلی 10 هزار تومان است. 

آدرس: شیراز، میدان شهدا، خیابان زند، در نزدیکی ارگ کریم خان

یک سفر ایده آل به شیراز را میتوانید با رزرو بلیط هواپیما سه کلیک تجربه کنید.

باغ هفت تنان

باغ هفت تنان شیراز را با نام موزه سنگ نیز می‌شناسند و قدمت آن به دوره زندیه بازمی‌گردد. اگر برایتان سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله باغ موزه هفت تنان چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این موزه از جاهای دیدنی شیراز 40 هزار تومان است. همچنین در این موزه تاریخی مقبره 7 تن از عرفای معروف واقع شده است و عمارتی زیبا در بخشی از باغ قرار دارد. این عمارت با گچ‌بری‌ها و نقاشی‌های دیواری خاصش یادگاری دوره زندیه است و برای علاقه‌مندان به بناهای تاریخی انتخاب خوبی است. 

آدرس: شیراز، انتهای بلوار هفت تنان، قسمت شمال آرامگاه حافظیه، روبه‌روی چهل مقام، باغ هفت تنان

موزه تاریخ طبیعی شیراز

قیمت جاهای دیدنی شیراز

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز در سال 1353 بنا شد و حالا یکی از دیئنی‌ترین موزه‌های شیراز محسوب می‌شود. در این موزه انواع تمبر، سکه، فسیل گیاهان و جانوران و چندین گونه گیاهان دارویی نگهداری می‌شود. این موزه برای علاقه‌مندان به کشف موزه‌های جدید، دانش‌آموزان و دانشجویان مناسب است.

اگر سوالتان قبل از سفر به شیراز این است که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله موزه تاریخ طبیعی چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این موزه برای تمامی افراد به صورت فردی 10 هزار تومان و به صورت گروهی 6 هزار تومان است. همچنین بلیط این موزه برای کودکان زیر 5 سال رایگان است.

آدرس: شیراز،  بلوار مدرس، خیابان آزادگان، موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی دانشگاه شیراز

باغ‌های زیبای شیراز

شیراز را معمولا به باغ‌های زیبا و دیدنی می‌شناسند که در فصل بهار زیبایی آن‌ها به اوج می‌رسد. باغ نارنجستان قوام، باغ عفیف آباد و باغ جهان نما از این باغ‌های زیبا است که باید در سفرتان به شیراز ببینید. ممکن است برایتان سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله خانه فروغ‌الملک چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این باغ‌ها را در ادامه می‌آوریم تا برای سفرتان بهتر برنامه‌ریزی کنید.

آدرس و هزینه بلیط باغ نارنجستان قوام

آدرس: شیراز ، خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به خیابان زینبیه، میدان غدیر

هزینه بازدید باغ نارنجستان قوام برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است.

باغ نارنجستان قوام

آدرس و هزینه بلیط باغ عفیف آباد

آدرس: شیراز، انتهای خیابان عفیف آباد

هزینه بازدید باغ عفیف‌آباد برای گردشگران داخلی 5 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است. 

آدرس و هزینه بلیط باغ جهان نما

آدرس: شیراز، ضلع شرقی خیابان حافظ یا دروازه قرآن، بالاتر از میدان حافظیه

هزینه بازدید باغ جهان نما برای گردشگران داخلی 3 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 30 هزار تومان است. 

ارگ کریم خان

دوره زندیه یکی از باشکوه‌ترین و بزرگترین پادشاهی‌های ایران بوده که بناهای تاریخی زیادی از این دوره به جا مانده است. ارگ کریم خان زند نیز یکی از همین بناهای تاریخی است. این بنای عظیم تاریخ پرفرازونشیبی دارد و معماری آن شامل نماهای بیرونی از جمله کاشی‌کاری بزرگ دیواری‌ است که نبرد رستم و دیو سفید را نشان می‌دهد و نماهای داخلی است. داخل ارگ سه بخش دارد که با نقاشی‌های دیواری گل مرکبات و پرندگان و کاشی‌کاری‌های زیبا تزئین شده است.

اگر برایتان سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله خانه فروغ‌الملک چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این ارگ برای تمامی بازدیدکنندگان 5 هزار تومان است.

آدرس: شیراز، ضلع شرقی میدان شهرداری، ابتدای خیابان کریم خان زند

خانه فروغ الملک

قیمت جاهای دیدنی شیراز

خانه فروغ‌الملک یکی از بناهای تاریخی شیراز منسوب به دوره قاجار است که حالا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی شیراز است. این خانه تاریخی را با نام موزه مشکین فام نیز می‌شناسند. اما اگر برایتان سوال پیش آمده که قیمت جاهای دیدنی شیراز از جمله خانه فروغ‌الملک چقدر است باید بگوییم که هزینه بازدید این خانه از جاهای دیدنی شیراز برای گردشگران ایرانی 10 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 50 هزار تومان است. همچنین قیمت بلیط ورودی جاهای دیدنی شیراز از جمله خانه فروغ‌الملک برای دانش‌آموزان و دانشجویان نیم‌بهاست.

آدرس: شیراز، بلوار آیت‌الله دستغیب، محله سنگ سیاه، پشت بقعه امامزاده بی‌بی دختران، خانه فروغ‌الملک 

باغ پرندگان شیراز

اگر به تماشای برنامه‌های راز بقا و حیات‌وحش علاقه داشته باشید این باغ پرندگان در شیراز برای شما بسیار جذاب خواهد بود. در این باغ حدود دو هزار پرنده مختلف نگهداری می‌شود که 300 تای این پرندگان، سخنگو هستند. در این باغ زیبا بگردید، به پرنده‌ها غذا بدهید و در کنار دوستان و خانواده عکس‌های زیبا ثبت کنید. 

قیمت جاهای دیدنی شیراز که باغ پرندگان یکی از آن‌هاست در سال 1402 برای تمام گردشگران 60 هزار تومان است. 

آدرس: شیراز، خیابان دکتر محمود حسابی، روبروی گلدشت حافظ

سخن پایانی

بعضی از گردشگران معتقدند شیرازگردی یعنی کشف تاریخ پرفرازونشیب این شهر زیبا در دل باغ‌ها و موزه‌ها. شیرازگردی به قدری طرفدار دارد که هر سال تعداد زیادی گردشگر راهی شهر غزل‌ها می‌شوند. در این مقاله قیمت جاهای دیدنی شیراز را بررسی کردیم تا بتوانید بهتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. امیدواریم خوش بگذرانید.

نظرات کاربران