شیراز

راهنمای سفر به شیراز؛ از خرید بلیط تا اقامت و گردش

شیراز یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری در ایران است که هر سال میزبان تعداد زیادی مسافر است. از این سو در این مقاله قرار است به تمام جنبه‌های سفر به شیراز بپردازیم. از خرید بلیط و رزرو هتل تا وقتی که وارد فرودگاه می‌شوید و می‌خواهید شیراز را بگردید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی کنیم. راهنمای سفر به شیراز را همیشه با خود داشته باشید!

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

راهنمای سفر به شیراز بهترین زمان سفر

شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز را از دو جنبه می‌توانیم بررسی کنیم. اول سلیقه آب‌وهوایی شما. آیا تحمل گرمای تابستان را ندارید؟ آیا از زمستان سرد فراری هستید؟ آیا ترجیح می‌دهید هزینه بیشتری بپردازید اما در آب‌وهوایی مطبوع شیراز را بگردید؟ 

سفر به شیراز در فصل بهار بهترین انتخاب خواهد بود. به خصوص اگر در اردیبهشت زیبا راهی شیراز شوید. فصلی که نارنجستان‌ها تمام قد زیبایی خود را به رخ بیننده می‌کشاند. قدم زدن در باغ‌های تاریخی شیراز آن هم در بهار صفایی دیگر دارد. هوای شیراز در بهار مطبوع و همراه با نسیمی ملایم است. البته نباید از رگبارهای بهاری شیراز غافل شوید. احتمال این رگبارها کم است اما بهتر است در چمدانتان یک چتر داشته باشید. به همین دلایلی که توضیح دادیم تعداد مسافران شیراز در فصل بهار افزایش می‌یابد و به دنبال آن بر قیمت بلیط و هتل نیز افزوده می‌شود.  

سفر تابستانه به شیراز کمی متفاوت است. دمای هوا طی روز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. شاید به نظر برسد که به علت گرمای هوا شیراز در تابستان خلوت خواهد بود اما به دنبال تعطیلی مدارس در تابستان بر تعداد مسافران شیراز افزوده می‌شود. اما یادتان باشد اگر تحمل گرمای هوا را ندارید دور سفر به شیراز در فصل تابستان را خط بکشید. اما اگر سفر تابستانه تنها گزینه شماست از خوردن فالوده شیرازی زیر حمام آفتاب شیراز لذت ببرید. 

سفر به شیراز در پاییز

شیراز به خودی خود شهر شاعران و زیبایی و شور است. حالا ترکیب شیراز و پاییز را تصور کنید. قطعا لذت سفر به شیراز در پاییز چندین برابر فصل‌های دیگر است اگر اهل قدم زدن در پیاده‌روهای پوشیده از برگ‌های پاییزی باشید. در پاییز از دمای هوا کاسته می‌شود. آب‌وهوا معتدل و خنک خواهد بود. همچنین به علت بازگشایی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها از تعداد مسافران شیراز کم می‌شود. بهترین ماه برای سفر به شیراز در فصل پاییز مهر و آبان است زیرا هم هوا معتدل است هم به اندازه زمستان سرد نیست. 

شیرازگردی زمستانه

شیرازگردی زمستانه

 اگر دوست دارید شیراز برفی و خلوت را تجربه کنید زمستان بهترین فصل است. البته شیراز در تمام طول زمستان برفی نیست اما رگبارها و بارش باران بیشتر از پاییز است. می‌توان گفت کاهش تقاضای مسافران برای سفر به شیراز باعث می‌شود قیمت، تور، بلیط و هتل کاهش یابد و مراکز خرید تخفیف خوبی می‌دهند. اما همه چیز بستگی به شما دارد. آیا طرفدار زمستان هستید؟

بهترین زمان سفر از نظر قیمت

با توجه به کاهش تعداد مسافران در فصل زمستان قیمت بلیط، تور و هتل‌های مشهد نیز کاهش می‌یابد. بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفر هستید و می‌خواهید سفری با بودجه محدود به شیراز داشته باشید فصل زمستان برای شما مناسب‌ترین انتخاب است. زمستان شیراز دیدنی‌های زیاد دارد از دیدنی‌های داخل شهر چون نارنجستان قوان و خانه‌های تاریخی تا دریاچه برم فیروز، دریاچه مهارلو و پیست اسکی سپیدان. 

در صورتی که قصد دارید شیراز را در فصل بهار، تابستان و پاییز ملاقات کنید یادتان باشد که هزینه سفرتان بیشتر از زمستان خواهد بود. این فصل‌ها برای کسانی که به دنبال سفری باکیفیت به شیراز هستند عالیست. 

فرودگاه شیراز؛ به شیراز خوش آمدید

فرودگاه شیراز

فرودگاه شهید دستغیب شیراز یکی از فرودگاه‌های پرتردد و پر مسافر ایران است که سالانه تعداد زیادی مسافر را در پروازهای مختلف جابه‌جا می‌کند. این فرودگاه در سال 1345 در شهر شیراز تاسیس شد و در سال‌های بعد گسترش یافت. 

این فرودگاه دو ترمینال دارد. ترمینال 1 به پروازهای داخلی اختصاص دارد که هر روز میزبان بیش از 120 پرواز داخلی است. ترمینال شماره 2 نیز محل تردد مسافران پروازهای خارجی است. به محض ورود به ترمینال شماره 1 می‌توانید یکی از تاکسی‌های جلوی ترمینال را اجاره کنید و راهی هتل شوید. اگر به صورت خانوادگی یا با گروه دوستان راهی شیراز شده‌اید اجاره ون انتخاب به صرفه‌تری خواهد بود. 

در صورتی که قصد دارید از ترانسفر رایگان فرودگاه به هتل‌تان استفاده کنید به یاد داشته باشید که هنگام پُر کردن فرم رزرو هتل، درخواست ترانسفر رایگان را ثبت کنید. 

فرودگاه شهید دستغیب شیراز دارای امکانات زیر است: 

رستوران، کافه و آشپزخانه

بانک

باجه اشیا گمشده

راهنمای سفر به شیراز؛ کدام هتل را انتخاب کنیم؟

انتخاب هتل مناسب می‌تواند سفرتان را از این رو به ان رو کند. پس قبل از شروع سفر به شیراز یادتان باشد که با دقت هتل متناسب با انتظارات و بودجه‌تان را انتخاب کنید. از میان بهترین هتل‌های شیراز می‌توانیم به هتل‌های 5 ستاره چون هتل زندیه، هتل بزرگ و هتل پرسپولیس و از هتل‌ها 4 ستاره می‌توانیم به هتل الیزه و هتل پارسیان اشاره کنیم. 

شیرازگردی

شیرازگردی

شیرازگردی در هر فصل و زمانی جذابیت خاص خودش را دارد. در ادامه بهترین جاذبه‌های گردشگری شیراز را معرفی می‌کنیم. از جاهای دیدنی تاریخی تا باغ‌ها، مکان‌های تفریحی و پاساژها.

جاذبه‌های تاریخی در سفر به شیراز

شیراز بناهای تاریخی زیادی دارد که اکثر آن‌ها در زمره آثار ملی و آثار تاریخی جهانی قرار دارد. تخت جمشید در نزدیکی شیراز، پاسارگاد در روستای مادر سلیمان، ارگ تاریخی کریم‌خانی در مرکز شیراز، سرای مشیر در نزدیکی بازار وکیل و موزه پارس در نزدیکی ارگ کریم‌خانی از مهم‌ترین دیدنی‌های تاریخی شیراز است.

باغ‌ها و خانه‌های تاریخی

شیرازگردی

شیراز معروف است به شهر باغ و بوستان؛ شهری که با درختان نارنج و سرو زیباتر شده است. بنابراین طبیعی است که در گوشه گوشه شهر و در حیاط خانه‌های قدیمی و تاریخی ردپایی از باغ‌‌های زیبای ایرانی پیدا کنید. باغ نارنجستان قوام، باغ‌های قصردشت، عمارت شاپوری، خانه زینت‌الملوک، خانه منطقی‌نژاد، موزه پارس، باغ عفیف‌‌آباد و باغ جهان‌نما از باغ‌ها و خانه‌های تاریخی شیراز است. 

بازارهای شیراز 

از سویی دیگر شیراز را با بازارهای رنگارنگ و زیبا می‌شناسند. بازارهایی چون مواردی که در فهرست زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بازار وکیل: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند.

سرای مشیر: شیراز، جنوب بازار وکیل.

بازار طالقانی: شیراز، خیابان طالقانی، پشت بقعه مادر احمد بن موسی.

بازار مسگرها: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، خیابان طالقانی.

مرکز خرید خلیج فارس: شیراز، جاده سپیدان، شهر جدید صدرا. 

مرکز تجاری سعدی: شیراز، خیابان عفیف‌آباد، نبش خیابان عرفان‌منش.

مرکز خرید حافظ: شیراز، خیابان عفیف‌آباد. 

بهترین رستوران‌های شیراز

رستوران شاطرعباس

سفر به شیراز به خودی خود دوست داشتنی است چه برسد به اینکه در بهترین رستوران‌های این شهر غذاهای سنتی و ایرانی را امتحان کنید. در ادامه چندین مورد از بهترین رستوران‌های این شهر را به همراه آدرس معرفی می‌کنیم تا در سفر به شیراز سراغ آن‌ها بروید.

باغ رستوران شاپوری: شیراز، خیابان کریم خان، خیابان انواری، ایوان عمارت باشکوه شاپوری.

رستوران شاطرعباس: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاک شناسی.

رستوران سنتی مهر: شیراز، بازار وکیل.

رستوران شرزه: شیراز، خیابان زند، خیابان مسجد وکیل.

رستوران عمارت فیل: شیراز، بازارچه فیل، خیابان فیل، کوچه 11.

رستوران سلطنت بانو: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نصیرالملک.

رستوران پرهامی: خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 4/36 ، پلاک ۱۰.

رستوران سندتن: شیراز، جاده سپیدان، ۲ کیلومتر بعد از دوراهی قلات روبروی کارخانه الکترود، مجتمع ارم

رستوران خوشا شیراز: بلوار صنایع، روبروی گلدشت حافظ

رستوران صوفی: شیراز، بلوار ستارخان، بین کوچه 9 ستارخان و 11

رستوران باغ راز: شیراز، قصردشت، بلوار شاهد.

رستوران هفت خوان: شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران‌های هفت خوان

رستوران وکیل: خیابان کریم خان زند، خیابان طالقانی، روبروی اداره دارایی

رستوران قوام: شیراز، بلوار زند، خیابان رودکی، چهارراه فردوسی.

پایان راهنمای سفر به شیراز؛ رفتن به فرودگاه

برای دسترسی به فرودگاه شهید دستغیب شیراز بهتر است از مترو استفاده کنید. به این منظور از خط شماره 1 متروی شیراز استفاده کنید و در ایستگاه شهید دستغیب پیاده شوید. اما برای دسترسی به فرودگاه با تاکسی یادتان باشد که باید از تاکسی دربستی استفاده کنید. همچنین دسترسی به فرودگاه به کمک اتوبوس نیز ممکن است و باید از خط شماره 10 اتوبوس‌رانی شیراز استفاده کنید و در ایستگاه مسجد مکتب جعفری پیاده شوید و از ایستگاه تا فرودگاه را تاکسی بگیرید. سفر به شیراز به پایان رسید. امیدواریم حسابی خوش گذرانده باشید. 

نظرات کاربران