لوکس ترین رستوران های شیراز

لوکس ترین رستوران های شیراز؛ تجربه رستوران‌گردی تمام‌عیار

 شیراز را تقریبا همه می‌شناسند آن هم به واسطه زیبایی‌های فرهنگی‌اش. هر سال شیراز میزبان مسافران زیادی است اما لازمه یک سفر بی‌نقص، رفتن به رستوران‌هایی است که در کنار کیفیت بالا و تنوع منو، فضای زیبایی هم داشته باشد. اگر اهل رستوران‌های لاکچری هستید و می‌خواهید به معنای واقعی کلمه بهترین غذاها را در لوکس ترین رستوران های شیراز میل کنید، در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قرار است لوکس ترین رستوران های شیراز را معرفی کنیم تا در نهایت با توجه به سلیقه خودتان رستورانی را که می‌خواهید انتخاب کنید و از خوردن غذایی لذیذ نهایت لذت را ببرید.

پاسپورت دومینیکا

تور شیراز با سه کلیک خوبه! 

رستوران هفت خوان شیراز

لوکس ترین رستوران های شیراز

 اول از همه سراغ اولین گزینه از بهترین و لوکس ترین رستوران های شیراز می‌رویم یعنی رستوران هفت خوان شیراز، ترکیبی بهشتی هم برای سنتی پسندان و هم برای عاشقان رستوران‌های مدرن. ساختمان این مجموعه از 7 طبقه مجزا ساخته شده است که هر طبقه آن، برای مشتریانی با سلیقه غذایی متفاوت طراحی شده است. در طبقه منفی یک، با رستوران فرود روبه‌رو خواهید شد. دکوراسیون این بخش از هفت خوان شیراز، به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز، تماما سفید رنگ است. نه تنها سقف و دیوارهایش بلکه تخت‌های سنتی که مشتریان رستوران روی آن می‌نشینند هم سفید رنگ است که با فضا اطراف خود هارمونی خوبی دارد. 

این تنها رستوران این مجموعه نیست. اگر به فست‌فود و پیتزا علاقه دارید، به طبقه اول، یعنی به رستوران بلیان بروید. در سالن یا بالکن این طبقه از بین پیتزاهای مختلف، از پیتزای مخصوص تا پیتزای یونانی، پپرونی و یا سبزیجات، غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید. 

دو تا از کافه‌های خوب شیراز با نام‌های زریر و کافی شاپ بین‌المللی گیسیا به ترتیب در طبقه همکف و طبقه دوم رستوران هفت خوان قرار گرفته‌ است که با انواع دسر و نوشیدنی‌های سرد و گرم به استقبالتان می‌آید. در طبقه سوم که خوان پنجم محسوب می‌شود، باربیکیو گریسوز با غذاهای کبابی و برگرهای خوشمزه شما را غافلگیر خواهد کرد. البته در باربیکیو یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز، ساندویچ‌های شاورمای مرغ یا گوشت نیز تهیه می‌شود. 

دو طبقه آخر هم رستوران‌های با کیفیتی با دو مدل مختلف قرار گرفته‌ است. رستوران نوفل با منویی از غذاهای ایرانی و خارجی در طبقه چهارم، برای علاقه‌مندان به رستوران‌های مدرن انتخاب جالبی خواهد بود چون همزمان با صرف غذایتان، از موسیقی بی‌کلام پیانو لذت خواهید برد. طبقه پنجم هم به رستوران سیندخت اختصاص داده شده است که برای سه وعده مهم و اصلی هر روز غذاها را به صورت بوفه سرو می‌کند که در نوع خود بهترین شیراز به حساب می‌آید. برای خوردن یک وعده غذای ایرانی اصیل یا یک کله پاچه خوشمزه حتما رستوران سیندخت هفت خوان شیراز را در لیست خود قرار دهید. 

ساعت کاری و آدرس رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت خوان شیراز به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز تقریبا در تمام ساعات روز از مشتریان خوش سلیقه خود پذیرایی می‌کند. از ساعت 7 صبح انواع صبحانه‌های خارجی و سنتی سر میز شما سرو خواهد شد. همچنین اگر به موقع به وعده صبحانه نرسیدید وعده برانچ را از دست ندهید. وعده برانچ به نوعی همان میان‌وعده است که بین صبحانه و ناهار میل می‌شود. در ضمن زمان سرو ناهار در این رستوران از ساعت 11:30 تا 17 و شام از 17 تا 23:30 شب است. 

رستوران باغ راز شیراز؛ یکی از بهترین رستوران های شیراز

رستوران باغ راز شیراز؛ یکی از بهترین رستوران های شیراز

رستوران باغ شیراز یک رستوران لوکس با فضایی دلنشین است که وقتی وارد می‌شوید احساس حضور در باغی زیبا به شما دست می‌دهد. اما برخلاف تصور این رستوران با دکوراسیون داخلی مدرن خود توانسته رضایت مشتریان زیادی را جلب کند. شاید جالب باشد که بدانید این رستوران به شکل روف گاردن در پشت بام مجموعه دایر شده است و در واقع این ویژگی وجه تمایز رستوران باغ راز از دیگر رستوران های لوکس شیراز است. همچنین این رستوران امکان سفارش غذا  و بیرون‌بر را هم دارد. 

 ساختمان رستوران باغ راز به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز، فقط یک ساختمان بلند و زیبا نیست بلکه هر قسمت آن حرفی برای گفتن دارد. بخش باغ نشین رستوران برای غذا دوستانی است که با گذشت این همه زمان، هنوز هم به غذاهای اصیل ایرانی علاقه نشان می‌دهند. از طرفی اگر طرفدار باربیکیو هستید حتما باید قسمت باغ نشین رستوران باغ راز شیراز را انتخاب کنید. 

سالن سپیدار و کافه آن دو قسمت دیگر از رستوران باغ راز شیراز است. اگر در کنار غذاهای ایرانی، دلتان یک بشقاب غذای بین‌المللی می‌خواهید به خصوص با یک رسپی ایتالیایی، سری به سالن سپیدار بزنید. و در نهایت برای سفارش یک بشقاب مرغ سوخاری خوشمزه یا یک پیتزای ایتالیایی به بام رویایی بروید. بام رستوران باغ راز قسمت مورد علاقه کسانی است که عاشق فست‌فود هستند. اگر از طرفداران مرغ‌های سوخاری و KFC هستید، بام رستوران باغ راز، یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز را پیشنهاد می‌کنیم.

ساعت کاری و آدرس رستوران باغ راز

برای دسترسی به این رستوران که یکی از بهترین رستوران های شیراز است ابتدا به بلوار شاهد شیراز بروید. بین خیابان قصردشت و بلوار چمران، رستوران زیبای باغ راز را خواهید دید. با اینکه این رستوران پارکینگ اختصاصی ندارد ولی روبه روی باغ راز شیراز آن‌قدر فضا وجود دارد تا مشتریان باغ راز درگیر پیدا کردن جای پارک نشوند. 

 ساعت کاری رستوران باغ راز شیراز که یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز به شمار می‌رود، همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 بامداد است. البته اگر قصد دارید در بخش ترنج باغ راز صبحانه میل کنید، حتما در زمان سرو صبحانه، یعنی 7:30 صبح تا 10:30 صبح مراجعه کنید. 

رستوران هندی تاج محل؛ از بهترین رستوران های شیراز

لوکس ترین رستوران های شیراز

 رستوران تاج محل علاوه‌بر غذاهای خاص و باکلاس هندی  سالنی با دکوراسیون خاص دارد که از معماری داخلی هندی الهام گرفته است. وقتی وارد رستوران می‌شوید یاد تاج محل و حال‌و‌هوای هند می‌افتید. در این رستوران از تابلو افراد مشهور هند که در ایران هم طرفداران زیادی دارند استفاده شده است. این رستوران به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز سه طبقه دارد که طبقه آخر آن سالن VIP است که به جشن و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی اختصاص دارد.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این رستوران می‌توان به منوی غذاهای هندی اشاره کرد که در هیچ رستوران دیگری پیدا نخواهید کرد. از غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به جوجه آشوکا، شیراز، رشمی رول یا جوجه تندوری مخصوص تاج محل اشاره کرد. جوجه ماکانی (باتر چیکن به معنی مرغ کره‌ای) که در ترکیب کره، رب گوجه و ادویه مزه‌دار شده است، یکی دیگر از خوشمزه‌های رستوران تاج محل شیراز است. 

حتما قبل از سفارش غذای اصلی در رستوران تاج محل، یکی از بهترین رستوران های شیراز، یک پیش غذا انتخاب کنید. پیش غذاهایی مانند کوکتل میگو با سس مخصوص، میگو پاکورا و سمبوسه پنجابی قطعا ارزش امتحان کردن دارد. البته اگر به پیش غذاهای دریایی علاقه ندارید، جای نگرانی نیست چون رستوران تاج محل شیراز چیکن پاکورا هندی را هم سرو می‌کند که با مرغ تهیه می‌شود و بسیار ترد و خوشمزه است. در کنار همه این‌ها، یادتان نرود که حتما از بین دسرها، گلاب جامون را امتحان کنید که یک دسر خنک است و با بادام هندی تزیین می‌شود و ظاهر خاص و زیبایی دارد. 

اگرچه این رستوران منوی مخصوص هندی دارد اما برای کسانی که علاقه‌ای به امتحان کردن غذاهای هندی ندارند غذاهای ایرانی از جمله انواع کباب، غذاهای دریایی همچون قلیه ماهی و غذاهای سنتی شیراز مثل کلم پلو شیرازی نیز قابل سفارش است.

ساعت کاری و آدرس رستوران تاج محل شیراز

 رستوران ایرانی و هندی تاج محل شیراز در معالی آباد، انتهای خیابان دوستان واقع شده است. ساعت کاری رستوران تاج محل شیراز از 12 ظهر تا 23 است.

رستوران عمارت شاپوری

رستوران عمارت شاپوری

آخرین رستورانی که معرفی خواهیم کرد یک عمارت تاریخی با بافت سنتی است که می‌گویند در ساخت آن هم از معماری ایرانی  و هم معماری اروپایی الهام گرفته شده است و به همین دلیل عمارت شاپوری در فهرست لوکس ترین رستوران های شیراز قرار دارد. در حقیقت رفتن به رستوران عمارت شاپوری حکم یک تیر و دو نشان را دارد زیرا هم یکی از قدیمی‌ترین عمارت‌های باشکوه شیراز خواهید دید و هم اگر دلتان خواست یک وعده غذای خوشمزه سنتی سفارش می‌دهید. 

البته حواستان به این نکته باشد که اگر قرار است فقط به رستوران عمارت شاپوری بروید لازم نیست هزینه ورودی بپردازید. بسته به سلیقه خودتان می‌توانید از وعده غذایی سنتی در کنار موسیقی زنده، در یکی از دو اتاق بزرگ آینه‌کاری شده داخل عمارت، باغ و حتی بالکن آن لذت ببرید. در ضمن یک کافه هم در این مجموعه بنا شده است که هم در داخل عمارت و هم در باغ به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کند.

منو رستوران عمارت شاپوری از بهترین رستوران های شیراز شامل انواع کباب‌های خوشمزه ایرانی مانند کباب برگ و کوبیده، غذاهای دریایی از جمله میگو سوخاری و خوراک ماهی شیر سوخاری، غذاهای بندری مانند چلو میگو بندری، غذاهای سنتی ایرانی مانند خوراک لاری مرغ و دیزی سنگی، غذاهای سنتی شیراز از جمله کلم پلو شیرازی، فست‌فودهای مختلف مانند پیتزا پپرونی، استاف کراست، شاتو بریان و بیف استراگانف روسی است. شاتو بریان از گوشت گاو کبابی با سس فرانسوی تهیه می‌شود.

ساعت کاری و آدرس رستوران عمارت شاپوری

رستوران عمارت شاپوری به عنوان یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز در خیابان کریم خان زند شیراز واقع شده است. برای رسیدن به این رستوران درجه یک و به‌یادماندنی باید خیابان انوری را پیدا کنید. 

رستوران عمارت شاپوری هر روز در سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام، از مشتریان خود پذیرایی می‌کند. پس اگر قصد دارید برای صرف صبحانه به رستوران عمارت شاپوری بیایید، از ساعت 8 صبح تا 11 صبح به رستوران سر بزنید. ناهار و شام هم به ترتیب در بازه‌های زمانی 12 ظهر تا 17 و 18 تا 12 شب سرو می‌شود. 

کلام آخر

حالا که با لوکس ترین رستوران های شیراز آشنا شده‌اید داشتن یک تجربه به‌یادماندنی از رستوران‌‌گردی در شیراز دیگر سخت نخواهد بود. با توجه به سلیقه و ترجیح خودتان یکی از این رستوران‌ها را انتخاب کنید و خودتان را به یک وعده غذای لذیذ ایرانی یا خارجی مهمان کنید. 

نظرات کاربران