پارک های آبی استانبول

8 تا از بهترین پارک‌ های آبی استانبول؛ اطلاعات کامل، امکانات و شرایط

در دل استانبول، جایی که تاریخ با فرهنگ در هم آمیخته و افسانه‌ها در گوشه و کنار شهر نجوا می‌کنند، ماجراجویی‌هایی خنک و مهیج در انتظارند. پارک های آبی استانبول، به‌مانند گوهرهای درخشانی هستند که در بستری از شهرنشینی و تمدن نهفته‌اند. این نگین‌های آبی، نه تنها فرصتی برای فرار از هیاهوی شهری به ارمغان می‌آورند بلکه هر بازدیدکننده‌ای را به دنیایی از لذت، هیجان، و خنکای بی‌مانند دعوت می‌کنند. پس آماده شوید تا با هر سُرخوردن، پیچ‌وخم و موجی که در این پارک‌های آبی تجربه می‌کنید، روح شهر باستانی استانبول را در قلب خود احساس کنید.

رزرو تور استانبول

با رزرو بلیط هواپیما استانبول، یک سفر هیجان انگیز را شروع کنید.

1. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی مارینا واترلند (توزلا)

پارک های آبی استانبول

اگر به دنبال جایی هستید که در آب بپرید، خنک شوید و کمی هیجان بازی را بچشید؛ می‌توانید به واترلند یکی از بهترین پارک های آبی استانبول بروید. این اولین پارک آبی است که هم در اروپا و هم در ترکیه با یک مارینا ادغام شده است. از آنجایی که در کنار دریا قرار گرفته، بازی و سرگرمی با منظره دریا نصیب شما خواهد شد.

این پارک آبی که در سال 2019 افتتاح شد، از آن زمان توجه زیادی را به خود جلب کرده است. همچنان یکی از ایستگاه‌های مورد علاقه کسانی است که در تابستان سواحل و خلیج‌ها را کنار می‌گذارند و به دنبال چیزی جایگزین می‌گردند.

با تور ارزان استانبول، سفرتان را خاطره انگیز کنید.

در پارک آبی مارینا واترلند چه خبره؟

پارک آب مارینا یکی از بهترین پارک های آبی استانبول با مساحت 15 هزار متر مربع میزبان 17 سرسره آبی مختلف است. برای مثال، ooping Rocket 24.5 متر ارتفاع دارد و آدرنالین خون شما را به سقف می‌رساند. با این کایاک تنها در ۷ ثانیه خود را در ته آب خواهید دید. بله، Looping Rocket بزرگترین سرسره اروپا، با فناوری ورودی ویژه و فرم راکتی خود واقعا بی‌نظیر و ترسناک است.

  Blackhole سرسره‌ای است که در آن به معنای واقعی کلمه با باد می‌رقصید! این شامل تمام رنگ‌های رنگین کمان است. به این معنی که، افکت‌های رنگی اضافه شده به لوله فایبرگلاس تصویری را ایجاد می‌کند که هیجان شما را دو چندان می‌شود و حس کنید در رنگین کمان به پایین می‌روید. البته گول ظاهر پر زرق و برق آن را نخورید، کمی ترسناک است، اما، این ماجراجویی برای شما بسیار خارق العاده خواهد بود! وقتی قسمت پایین کابین باز می‌شود، خود را روی یک سرسره شیب دار می‌بینید و احساس می‌کنید که در حال سقوط به فضا هستید. اتفاقی که می افتد وصف ناپذیر است.

در یکی از بهترین پارک های آبی استانبول هستید و ترکیب توربولانس، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این پارک امتحان می‌کنید. در اینجا ابتدا با شیب تند سر می‌خورید و سپس از سربالایی بالا می‌روید. از یک دست انداز عبور می‌کنید. مسیر اشتباهی را رد می‌کنید و به استخر آب می‌رسید. اگر حتی با خواندن آن سرتان به چرخش می‌افتد، چه رسد به تجربه آن!

بخوانید: پارک برفی؛ اولین اسنوپارک استانبول تجربه ای سرد و مهیج است.

پارک های آبی استانبول

قوانین مارینا واترلند

  • آن‌ها به کودکان زیر 15 سال بدون بزرگسال اجازه ورود نمی‌دهند.
  • اگر قصد استفاده از استخر بانوان را دارید، نمی‌توانید بدون کلاه شنا وارد شوید.
  • قبل از رفتن، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید.
  • شما باید دستورالعمل‌های اسلاید و علائم هشدار دهنده مرکز را رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است به خود یا به اطرافیان خود آسیب برسانید.
  • برخی از فعالیت‌ها برای کسانی که از فضاهای بسته، ارتفاع و سرعت می‌ترسند مناسب نیست. زنان باردار، کسانی که اختلالات قلب و گردن دارند و افرادی که اضافه وزن دارند نیز باید مراقب باشند.
  • کودکان زیر 3 سال نیز می‌توانند وارد استخر شوند. اما ابتدا لازم است از پوشک مخصوص ضد آب استفاده شود. می‌توانید آن را از مراکز فروش آکواپارک خریداری کنید.
  • اگر شنا بلد نیستید، می‌توانید با پرداخت شناسنامه یا ودیعه، جلیقه نجات تهیه کنید.
  • توجه داشته باشید که کیف شما چک می‌شود. چون شما نمی‌توانید غذا و نوشیدنی یا ظروف شیشه‌ای همراه خود به داخل ببرید.
  • امکان ندارد هر اسلاید هر روز خدمات ارائه دهد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکلات فنی از سرویس خارج شود.
  • می‌توانید اشیای قیمتی خود را در صندوق امانات بگذارید.
  • کودکان خردسال فقط مجاز به استفاده از سرسره‌های موجود در استخر کودکان هستند.
  • هنگام شنا نباید جواهرات یا کلیدی بر روی خود داشته باشید.
  • شما مجاز به آوردن حیوان خانگی خود به پارک نیستید.

بخوانید: پارک ساحلی مودا

پارک های آبی استانبول

هزینه ورودی پارک آبی مارینا واترلند 2024

هزینه ورودی این پارک آبی که از بهترین پارک های آبی استانبول است، در روزهای هفته و آخر هفته در سال 2024 یکسان است. قیمت آکوا مارینا واترلند در سال 2024 به شرح زیر است:

  • بزرگسالان (سنین 18+) : 549 لیر
  • دانشجویی: 499 لیر
  • 3-12 سال : 439 لیر
  • 0-36 ماه: رایگان

نکته: هزینه‌های ورودی شامل استفاده از پارک آبی، کمد، چتر و تخت آفتاب در طول روز می‌باشد. با این حال، اقامتگاه‌ها، غذاها و نوشیدنی‌ها مشمول هزینه‌های جداگانه هستند. کودکان برای بهره‌مندی از تخفیف باید کارت شناسایی خود را نشان دهند.

چگونه به پارک آبی توزلا مارینا واترلند استانبول برویم؟

اگر بپرسید، این مکان درست در کنار Viaport Marina قرار دارد. اگر قصد دارید با مارمارای سفر کنید، باید در ایستگاه توزلا پیاده شوید. شما می‌توانید از نقاط مختلف استانبول با شاتل رایگان به اینجا بیایید.

آدرس: Cami Mah., Balıkçılar Sk., No: 20/1 Tuzla Marina-İstanbul

وب سایت: marinaaquapark.com

ساعات کاری: این پارک در ساعت 10:00 صبح باز و در ساعت 19:00 شب بسته می‌شود.

2. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی کلاب دلفین(اسنکنت)

پارک های آبی استانبول

این پارک آبی که در اسنکنت-باهچه شهیر واقع شده و از سال 2001 فعالیت می‌کند. اگر از تفریحات آبی لذت می‌برید، پارک آبی دلفین استانبول لحظات شیرینی برای شما به همراه خواهد داشت. اینجا کودک درونتان زنده می‌شود.

 این پارک آبی که گاهی اوقات میزبان رویدادهایی مانند کنسرت است، لحظات بسیار لذت بخشی را با استخر و سرسره‌های خود ارائه می‌دهد.

این پارک آبی که در ماه می افتتاح شد، تا اواسط سپتامبر کار می کند. باشگاه دلفین آکواپارک استانبول که در آن مثل یک کودک سرگرم خواهید شد، آدرس مناسبی برای کسانی است که عاشق تفریحات آبی هستند!

هنگام شنا در استخرهای بزرگ از خنکی لذت خواهید برد و هنگام سر خوردن روی سرسره‌ها آدرنالین را در تک تک فیبرهای بدن خود احساس خواهید کرد.

این پارک آبی که با سرسره‌هایی مانند آناکوندا، کینگ کبرا و راکت دوز سرگرمی را افزایش می‌دهد، در میان معدود پارک های آبی استانبول بسیار محبوب است.

بخوانید: پارک فنر باغچه استانبول

در کلاب دلفین یکی از پارک های آبی استانبول چه خبره؟

در یکی از بهترین پارک های آبی استانبول هستید، اما در این پارک چه کارهایی می‌توانید انجام دهید:

اول از همه، وقتی وارد آکواپارک می‌شوید، با یک فروشگاه لباس بوتیک و رختکن روبرو خواهید شد. شما می‌توانید مایو و غیره خود را از اینجا تهیه کنید.

اگر به دنبال استخر هستید؛ یک استخر کشتی، استخر خانواده، استخر موج، 2 استخر بزرگ و استخر کودکان وجود دارد.

 اسلایدهایی مانند Kamikaze، Twister، Black Hole، Anaconda، Multi Slide، Tsunami Space Hole وجود دارد. به اختصار به این موارد در بخش سرسره‌ها می‌پردازیم.

فوتبال صابونی، والیبال ساحلی، مهمانی برفی و غیره، از دیگر فرصت‌هایی هستند که در اینجا به شما ارائه می‌شود.

همچنین گزینه‌های غذا و نوشیدنی در این پارک آبی وجود دارد که در آن ده‌ها سرسره مختلف وجود دارد. شما نمی‌توانید از بیرون چیزی برای خوردن بیاورید. چون در داخل آن مکان هایی مانند باربیکیو خانه‌ها و رستوران‌های متنوعی وجود دارد.

قبلاً اینجا نمایش دلفین‌ها برگزار می‌شد. متأسفانه دیگر وجود ندارد. اما رویدادهایی مانند والیبال ساحلی و مهمانی‌های برفی همچنان برگزار می‌شود.

بخوانید: جنگل بلگراد استانبول؛ بازدید از یشم سبز اروپا

پارک های آبی استانبول

سرسره های دلفین کلاب آبی استانبول

می خواهیم به طور خلاصه در مورد ویژگی‌های برخی از اسلایدهای ذکر شده در بالا صحبت کنیم:

سیاه چاله: این یک اسلاید لوله‌ای شکل است که به صورت منحنی‌هایی ساخته شده است.

سوراخ فضایی (دیگ): ابتدا یک سرسره طولانی، سپس یک سقوط ناگهانی سخت در یک دیگ بزرگ! چند دور در دیگ بخار… سپس از سوراخ وسط دیگ بلغزانید و با آب خنک استخر برخورد کنید.

چند اسلاید: 4 نفر در کنار هم در این اسلاید به رقابت می‌پردازند. آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست! ناگهان به سرعت بالایی می‌رسید و آدرنالین خون شما بالا می‌رود. هیجان‌انگیز و شاید ترسناک!

موشک: این هیجان انگیزترین سرسره در پارک آبی است. وارد سرسره می‌شوید، مهماندار کف کابین را باز می‌کند و در فضایی عظیم شروع به شناور شدن می‌کنید.

بخوانید: جزیره های اطراف استانبول از بکترین نقاط این شهر هستند.

هزینه آکوا کلاب دلفین استانبول 2024

  • هزینه این پارک آبی چیزی در حدود 200 تا 220 لیر است.
  • برای کودکان این مبلغ چیزی در حدود 100 لیره است. البته در آخر هفته‌ها به 110 لیر افزایش پیدا می‌کند.

وب سایت: aquaclubdolphin.com

آدرس: منطقه باهچه شهیر، خیابان کمال پاشا

3. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی کولیسیوم (بیکوز)

پارک های آبی استانبول

به یکی از بهترین پارک های آبی استانبول یعنی پارک آبی کولیسیوم می‌رسیم. مکانی که با وجود استخرهای موج و آب و سرسره های مختلف، کاری می‌کند که زمان از دست شما خارج می‌شود. این پارک آبی هم برای کسانی که می‌خواهند یک روز آرام را سپری کنند و هم برای آن‌هایی که می‌خواهند تفریح ​​کنند جذاب است.

این پارک آبی که در داخل باشگاه ورزشی Colsieum قرار دارد، با وجود اینکه در قلب شهر است، در دل طبیعت قرار دارد. بنابراین یک منظره سرسبز همیشه در روبروی شما خواهد بود.

از ویژگی‌های آن بخواهیم بگوییم، یک پارک هیجان‌انگیز با مساحت 12000 متر مربع، متشکل شده از سرسره‌ها و استخرهای لذت بخش! برای مثال، استخر روباز در محوطه‌ای سرسبز قرار دارد و استخر سرپوشیده دارای سقف شیشه‌ای است. هر بخش آن واقعا دیدنی و باحال است، در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

بخوانید: پارک امیرگان استانبول؛ به صرف پیک نیک!

در پارک آبی Coliseum Istanbul چه خبر است؟

می‌توانید با قایق‌های بادی به قایقرانی بروید و تجربه‌ای داشته باشید که انگار در حال حرکت در رودخانه هستید.

می‌توانید ضربان قلب خود را در استخر موج تاسیسات یا زیر آبشار بالا ببرید.

در آبشارهای غول پیکر 6 متر مربعی و استخر موج 400 متر مربعی احساس می‌کنید که در اقیانوس با اندازه‌های مختلف موج هستید.

‌می‌توانید روی سرسره کامیکاز که 60 متر طول دارد، سُر بخورید. می‌دانید، گاهی اوقات در رویاهایمان احساس می کنیم که داریم از یک مکان بسیار بلند می‌افتیم و بعد از خواب بیدار می‌شویم، این سرسره شما را دقیقاً با ایجاد این احساس به اوج آدرنالین می‌برد.

در اسلاید پایتون این پارک به عنوان یکی از بهترین پارک های آبی استانبول، همانطور که از نامش پیداست مانند یک مار می‌پیچد. یک مسیر 90 متری در انتظار شماست!

بخوانید: پارک ماچکا استانبول

پارک های آبی استانبول

هزینه ورودی پارک آبی کولیسئوم استانبول 2024

  • بزرگسالان (18+ سال): 1200-1400 لیر
  • کودک (12-17 سال): 850-1000 لیر
  • کودک (5-11 سال): 600-700 لیر
  • کودک (0-4 سال): رایگان

قیمت‌ها شامل صندلی‌های آفتابگیر و چتر می‌باشد. اما با توجه به اینکه ظرفیت استخرها یک نفره است، توصیه می‌شود قبل از مراجعه تماس بگیرید و از تراکم آن مطلع شوید.

ساعات کاری: این پارک آبی روزهای دوشنبه تعطیل است و از ساعت 10:00 تا 20:00 باز است.

آدرس: Acarlar Mahallesi, Acarkent Siteleri, 3rd Section 9. Cadde, No: 2 Beykoz

وب سایت:  coliseum.com.tr

پیشنهاد: تا در بیکوز هستید، می‌توانید از مکان‌هایی مانند بیشه فاتح، پارک طبیعی پولونزکوی، هیدیو کسری و بیشه مهرابات نیز دیدن کنید.

4. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی جواهیر هیبلی آدا

پارک های آبی استانبول

به یکی دیگر از بهترین پارک های آبی استانبول می‌رسیم. آکواپارک جواهر در میان بافت تاریخی و زیبایی‌های طبیعی منطقه احاطه شده و تجربه‌ای دلپذیر را در فضای یک دهکده‌ای مانند به همراه دارد. از طرفی وسعت این پارک به حدی زیاد است که تمامی بازی‌های مختلف را در خود جای داده تا هر چیزی که دلتان می‌خواهد را امتحان کنید و خاطرات فراموش نشدنی بسازید.

این مکان با ترکیب فضای آرام جزیره با تفریحات پارک آبی، فرصتی برای فرار از شهر برای کسانی که نمی‌توانند از استانبول دور شوند، فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که این پارک همه برای هر سنی مناسب است. پس اگر می‌خواهید خانوادگی بروید، بهترین انتخاب خواهد بود.

این مقصد که فقط با کشتی از استانبول فاصله دارد، برای کسانی جذاب است که می‌خواهند خاطرات فراموش نشدنی داشته باشند و در حین انجام این کار از آب‌های خنک لذت ببرند.

بخوانید: بیشه زار مهرآباد

در پارک آبی جواهیر هیبلی آدا چه خبر است؟

یک پارک آبی با ارائه خدمات به همراه ساحل وسیع؛ درست در وسط سه گانه دریا-شن-خورشید، با سرگرمی‌های باشکوه را در محیطی فوق‌العاده به ارمغان می‌آورد.

این مکان با فعالیت‌های رنگارنگ، استخرهای خصوصی و سرسره‌های با سطوح مختلف آدرنالین، شایسته است که در فهرست بهترین پارک های آبی استانبول قرار گیرد.

برخی از انواع استخر و سرسره‌هایی که می‌توانید در Cevahir Heybeliada پیدا کنید، شامل: بومرنگ، کبرا، کامیکازه، دیگ جادوگر، چند اسلایدی، سیاه چاله، استخر پاییزی کایاک و استخر بچه.

توجه داشته باشید که کیف در ورودی چک می‌شود. بنابراین همراه آوردن غذا و نوشیدنی ممنوع است. با این حال، یک کافه و رستوران در این مرکز وجود دارد که صبحانه و ناهار سرو می‌کند. علاوه بر این، ورود به استخرها بدون کلاه شنا ممنوع است.

پارک های آبی استانبول

هزینه ورودی پارک آبی جواهیر در سال 2024

  • روزهای هفته و شنبه: 450 لیر برای هر نفر
  • یکشنبه: 600 لیر برای هر نفر
  • 0-6 سال: رایگان
  • 7-12 سال: 50٪ تخفیف. یعنی روزهای هفته و شنبه 225 لیر و یکشنبه 300 لیره
  • قیمت 600 لیر در ایام تعطیل و تعطیلات رسمی خواهد بود.

شاید برایتان سوال باشد که این میزان هزینه، شامل چه مواردی می‌شود؟

سرویس قایق Bostancı از اسکله مرمره در ساعت 10:30 حرکت می‌کند و در ساعت 17:30 به Bostancı باز می‌گردد. همچنین:

اکواپارک کودکان 0-6 ساله، پارک آبی بزرگسالان، کابین پانسمان و پزشکی، دوش، آفتابگیر و چتر، ساحل دریا، دستشویی و  قفسه.

بخوانید: از تفریحات استانبول اطلاعی دارید؟

حمل و نقل پارک آبی جواهیر استانبول

می‌توانید با خدمات قایق از هر دو اسکله Bostancı و Heybeliada به اینجا بیایید.

 آدرس:  آدالار/استانبول

ساعات کاری: این مرکز که بین ساعت 09:00 تا 19:00 فعالیت می‌کند، هر روز هفته باز است.

5. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی ویالند

پارک های آبی استانبول

بخش پارک موضوعی دارای وسایل سواری برای همه سنین، از جمله کودکان کوچک است. با این حال، سواری‌های بزرگ با ترن هوایی معروف LSM Nefeskesen، که تصور می‌شود یکی از بهترین‌ها در جهان باشد، قطعا آدرنالین ترشح می‌کنند. ترسناک اما جذاب!

Vialand  از بهترین پارک های آبی استانبول، فقط یک پارک آبی نیست. این یک مجموعه تفریحی کامل با یک مرکز خرید، مسکن و سرگرمی است که همه در یک مجموعه قرار دارند. این یک پارک بزرگ است و برای لذت بردن از آن به یک روز کامل نیاز دارید. در حالی که می‌توانید به محض رسیدن در صف قرار بگیرید، اگر می‌خواهید در صف بپرید و مستقیماً به تفریح بپردازید، می‌توانید به صورت آنلاین بلیط رزرو کنید.

بخوانید: جاهای دیدنی استانبول برای کودکان بیشتر از تصور شماست!

در پارک آبی ویالند استانبول چه خبر است؟

همچنین برج Drop Tower ترسناک و در عین حال عجیب اعتیادآور وجود دارد که کمی شبیه برج‌های وحشت در دنیای دیزنی فلوریدا است.

ترن هوایی یک راه عالی برای خنک کردن در طول یک روز شلوغ است. همچنین یک سواری عظیم با کینگ کنگ وجود دارد.

اما ما اینجا هستیم تا در مورد پارک های آبی صحبت کنیم، درست است؟ خوب، در حالی که پارک آبی اینجا بزرگ نیست، یک منطقه شنا وجود دارد و خود ترن آبی تا پایان شما را خیلی خشک نخواهد کرد.

جاذبه های اصلی: از سواری گرفته تا نمایش، خرید تا غذا خوردن در بیرون، تفریحات مبتنی بر آب تا حیات وحش، همه چیز را خواهید یافت.

این یک مکان عالی برای خانواده‌ها برای گذراندن یک روز سرگرم کننده در خارج از خانه است.

پارک های آبی استانبول

هزینه ورودی پارک آبی ویالند در سال 2024

  • برای بزرگسالان و کودکان خردسال بالای سه سال:1500 لیر
  • ورود کودکان 0 تا 3 به صورت رایگان

بخوانید: پارک گیاهشناسی

حمل و نقل پارک آبی ویالند

آدرس:  ایوپسلطان، استانبول

از آنجایی که این پارک در یکی از شلوغ ترین مناطق استانبول است، بهترین ایده حمل و نقل عمومی خواهد بود. خطوط مترو M1B و M7 همگی از نزدیکی ویالند می‌گذرند و چندین اتوبوس از سلطان احمد و فاتح به آن سمت حرکت می‌کنند.

پارک های آبی استانبول

6. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی مویپارک

مویپارک، واقع در مرکز خرید استانبول، یک پارک تفریحی خانوادگی است که به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده در اروپا شناخته می شود. می‌دانیم که شاید جزو پارک های آبی استانبول نباشد، اما اگر به همراه خانواده‌تان هستید، بد نیست سری به این مکان جذاب و سرگرم‌کننده هم بزنید.

این بنا در دو طبقه به مساحت 12000 متر مربع با جاذبه‌های مناسب برای گروه‌های سنی مختلف ساخته شده است. این پارک دارای مجموعه‌ای از امکانات سرگرمی، از جمله تاب‌های غول پیکر، تونل‌ها، ترن هوایی در اندازه‌های مختلف، شاتل‌ها، چرخ فلک‌ها، بازی‌های ویدئویی و بولینگ است.

یک منطقه خاص با موضوع ترسناک، «هتل شکار» و جاذبه‌های دیگر برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان وجود دارد. مویپارک بخشی از مرکز خرید استانبول است که خدمات خرید، سینما، نمایش، غذاخوری و سایر خدمات را ارائه می‌دهد.

بخوانید: مال تپه استانبول را از دست ندهید!

7. پارک های آبی استانبول؛ پارک آبی آکوا مارین

پارک های آبی استانبول

Büyükçekmece Grand Aqua Marine در استانبول به خاطر جاذبه‌های آبی هیجان انگیز و آبگرم در محل شناخته شده است و انواع سرسره‌ها و استخرهای مناسب برای کودکان و بزرگسالان را ارائه می‌دهد. این یک مقصد محبوب برای خانواده‌ها و افرادی است که به دنبال یک روز سرگرم کننده با فعالیت‌های مبتنی بر آب هستند.

8. پارک های آبی استانبول؛ پارک واتر والی

پارک واتر والی در استانبول یکی دیگر از نقاط تفریحی است، اگرچه جزئیات خاصی در مورد ویژگی‌ها و جاذبه‌های آن زیاد در دسترس نیست، با این حال، مقصدی مناسب به شمار می‌آید. در کل، مانند بسیاری از پارک های آبی استانبول، احتمالاً طیف وسیعی از فعالیت‌ها را با محوریت سرگرمی‌های آبی ارائه می‌دهد.

هتل های استانبول با پارک آبی

پارک های آبی استانبول

برخی از پارک های آبی استانبول در داخل هتل خدمات ارائه می‌دهند. هتل‌های استانبول با پارک‌های آبی تعطیلات را با سرگرمی ترکیب می‌کنند. در حالی که پارک های آبی را می‌توان در هتل‌های 5 ستاره یافت، برخی حتی در هاستل‌ها هم دیده می‌شوند.

به هر حال، در میان گزینه‌های هتل‎‌های پارک آبی استانبول، موارد زیر به چشم می‌خورد:

  • باشگاه کانتری پولونزکوی
  • سوهو هاوس استانبول
  • هتل رادیسون بلو شیشلی
  • هتل رادیسون بلو و اسپا توزلا
  • تقسیم مرمره
  • کنراد استانبول بسفر
  • هتل پرا پالاس
  • هتل پارک ددمان بستانچی
  • هتل گرین پارک پنیک و مرکز همایش
  • هتل هیلتون بومونتی استانبول

بخوانید: بهترین هتل های استانبول برای ایرانیان

چرا از یک پارک آبی در استانبول دیدن کنید؟

پارک های آبی استانبول

پارک های آبی استانبول از بهترین جاذبه‌های این شهر هستند. فرقی نمی‌کند گردشگر یا مردم محلی باشید، اینجا در تابستان واقعا شلوغ است. چون همه می‌خواهند از گرما فرار کنند و کمی خنک شوند. البته به اضافه چاشنی آدرنالین و هیجان!

درست است که سواحل زیادی در اطراف استانبول وجود دارد. اما، همه ساحل را دوست ندارند و برخی به جای آن پارک های آبی را ترجیح می‌دهند. این پارک‌ها برای خانواده‌ها عالی هستند زیرا امکانات رفاهی زیادی در محل وجود دارد، نجات غریق همیشه در اطراف هستند و معمولاً سرسره‌های آبی وجود دارند که در ساحل یافت نمی‌شوند.

خانواده‌هایی که با کودکان سفر می‌کنند پارک‌های آبی را نیز می‌توانند استراحتی عالی برای کودکان پیدا کنند. پس یک روز گشت و گذار تاریخی را با یک روز تفریحی در پارک آبی عوض کنید!

بخوانید: بهترین زمان سفر به استانبول

نکات مفید برای گردشگران در بازدید از پارک های آبی استانبول

پارک های آبی استانبول

در نهایت نکاتی را برای بازدید از پارک‌های آبی استانبول که بهتر است از قبل بدانید را به شما ارائه می‌کنیم:

  • مردم استانبول علاقه زیادی به تفریحات آبی به خصوص این پارک‌ها دارند. پس روزهای بین هفته را برای رفتن به پارک های آبی استانبول انتخاب کنید تا مجبور نباشید در صف‌های شلوغ و طولانی منتظر شوید.
  • اگر فرزندتان سن کمی دارد و بلیط آن نیم بها حساب می‌شود؛ پس حتما مدارک مانند شناسنامه آن را همراه داشته باشید تا بتوانید سن او را اثبات کنید. در غیر این صورت ممکن است تمام قیمت بلیط از شما دریافت شود.
  • قوانین و نکات مربوط به هر سرسره به خصوص سرسره‌های شیب دار را رعایت کنید تا از آسیب‌ها و خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • مراقب عکس گرفتن مخصوص از خانم‌ها باشید تا از مشکلات و درگیری‌های احتمالی جلوگیری کنید.
  • آوردن غذا و نوشیدنی به پارک‌های آبی ممنوع است. هنگام ورود به منطقه شنا، این قانون به شدت اجرا و در نظر گرفته می‌شود.
  •  تمام وسایل خود را به جز اسباب بازی‌ها و لوازم بادی را در کمد بگذارید.

بخوانید: لباس مناسب در سفر استانبول چی بپوشیم؟

پوشش در پارک های آبی استانبول

از آنجایی که کشور ترکیه، کشوری مسلمان است؛ تصور برخی (خانم‌ها) به این شکل است که شاید نتوانند پوشش لازم را در پارک‌های آبی استانبول داشته باشند. اما در ترکیه پوشش آزاد است و هر کسی می‌تواند براساس عقاید مذهبی‌اش لباس بپوشد. بنابراین، شما می‌توانید از مایوهای اسلامی استفاده کنید یا مایوهای معمولی. 

با رزرو هتل های استانبول از سه کلیک، سفری آسوده را تجربه کنید.

حرف آخر

پارک‌های آبی استانبول، بیش از آنکه تنها مکان‌هایی برای تفریح باشند، عرصه‌هایی هستند برای بازیابی انرژی، شادی و همزیستی با طبیعت. در هر لحظه‌ای که آب، همچون نغمه‌ای شادی‌بخش، با پوست تان آواز می‌خواند، دریابید که استانبول نه تنها در معماری و تاریخش، بلکه در لبخند‌ها و خاطراتی که در این پارک‌های آبی می‌سازید، زنده و جاودان است.

سوالات متداول

آیا پارک های آبی استانبول در تمام طول سال باز هستند؟

نه، پارک‌های آبی استانبول در ماه‌های زمستان، از اوایل اکتبر بسته می‌شوند و دوباره در ماه می باز می‌شوند.

بهترین راه برای رفتن به پارک های آبی استانبول چیست؟

بیشتر پارک‌های آبی استانبول از بخش‌های مرکزی اصلی شهر دور هستند، بنابراین باید رانندگی کنید یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. با این حال، تمام پارک های آبی با اتوبوس یا مترو به هم متصل هستند.

بزرگترین پارک آبی استانبول کدام است؟

Aqua Club Dolphin بزرگترین پارک آبی استانبول است. با این حال، Vialand یک مکان تفریحی بزرگ است که دارای بخش پارک آبی است.

آیا پارک های آبی استانبول برای کودکان بی خطر هستند؟

در تمام پارک های آبی استخر و سرسره برای کودکان کوچک وجود دارد. با این حال، قبل از استفاده از هر یک از آنها علائم را بخوانید زیرا برخی از آنها به طور خاص برای کودکان بزرگتر هستند.
Aqua Club Dolphin مخصوصاً برای کودکان کوچک عالی است زیرا دارای یک استخر بازی اختصاصی است که از نظر اندازه بسیار قابل توجه است و سرسره های کوچکی برای نوزادان دارد.

نظرات کاربران