پارک ماچکا استانبول؛ پارکی دنج و آرام

پارک ماچکا استانبول؛ تجربه عاشقانه ای آرام

پارک ماچکا استانبول از دیگر مناظر سرسبز و زیبای این شهر جادویی است که می‌تواند برای لحظاتی هم که شده شما را از شلوغی و هرج و مرج شهر خلاص می‌کند. این پارک دارای فضای بسیار بزرگی است و بین دولما باغچه، نیشانتاشی و هاربیه قرار دارد. پس اگر برنامه‌ای برای گذراندن روز خود ندارید و از رفتن به مکان‌های توریستی این شهر خسته شده‌اید، بد نیست کمی همانند مردم محلی در زیر سایه‌های درختان سرسبز ماچکا بنشینید و نفس راحتی بکشید.

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

کمی درباره پارک ماچکا استانبول

پارک ماچکا استانبول

در استانبول با توجه به اقلیم و آب و هوای این شهر، فضاهای سبز زیادی پیدا می‌شود که برخی از آن‌ها محبوب‌تر و وسیع‌تر هستند؛ مانند پارک ماچکا استانبول. تنوع زیاد گیاهان و درختان این پارک که برخی از آن‌ها: نمدار، شاه بلوط، ممرز، صنوبر، چنار، شمشاد، اقاقیا، بلوط، گردو و توسکا هستند؛ موجب شده از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی باشد. زیبایی این درختان و فضایی که به وجود آورده‌اند، بهترین لوکیشن را برای عکاسی خلق کردند. در واقع چه عکاس آماتور باشید و چه حرفه‌ای، اینجا بهترین عکس‌های عمرتان را خواهید گرفت.

فرقی‌ نمی‌کند در چه فصلی به این پارک می‌روید، گرفتن ژست‌های باشکوه در تمام فصول امکان‌پذیر است. گاهی اوقات می‌توانید هر سایه سبز را به تصویر بکشید و گاهی اوقات هم سقوط برگ ها را در پاییز جاودانه کنید. به خصوص در فصل زمستان عکس‌هایی می‌گیرید که تماما سفید هستند و پس زمینه‌ای دیدنی از شهر دارند.

در کنار وجود چنین فضای فوق‌العاده‌ای، پارک ماچکا استانبول یک تله‌کابین هم دارد که غرب پارک را به شرق آن متصل می‌کند. نشستن بر روی این تله کابین و تماشای شهر از بالا بهترین خاطره سفر شما خواهد بود.

همچنین سازه‌های مهمی مانند هتل هیلتون، مرکز کنگره Lütfi Kırdar، سالن کنسرت Cemal Reşit Rey، پردیس İTÜ Maçka و تئاتر روباز Cemil Topuzlu در اطراف پارک وجود دارد که باعث می‌شوند که از موقعیت جغرافیایی مهمی نیز برخوردار شود.

مناطق این پارک عبارتند از:

  • دو بخش کامل با تجهیزات ورزشی مختلف
  • دو زمین بازی متفاوت
  • دو کافه و رستوران
  • جزیره مصنوعی
  • در مجموع 9 حوضچه مصنوعی زیبا وجود دارد

تاریخچه مختصری از پارک ماچکا استانبول

پارک ماچکا استانبول

اولین اطلاعات در مورد منطقه‌ای که پارک در آن قرار دارد را می‌توان در اواسط قرن 19 یافت. در آن زمان این منطقه همانند یک بیشه بوده که درونش کلبه‌های چوبی کوچک بسیاری قرار داشت. مردم در این منطقه اسب سواری می‌کردند و برای اوقات فراغت خود به گشت و گذار و پیک نیک می‌آمدند. حتی بر روی رودخانه جاری کنار آن قایق‌های کوچک زیادی وجود داشته که ماهیگیری می‌کردند.

اما از دهه 1970 بی‌خانمان‌ها به این منطقه یعنی پارک ماچکا استانبول امروزی هجوم می‌آورند و امنیت آن با تغییرات زیادی مواجه می‌شود، حتی برای قدم زدن هم مشکلاتی زیادی به لحاظ امن بودن فضا به وجود آمد. به حدی که اهالی می‌گفتند، قدم زدن در اینجا، به خصوص پس از تاریک شدن هوا، به اصطلاح، شجاعت می‌خواهد. پس از گلایه شهروندان که از این وضعیت آشفته شده بودند، کار گسترده‌ای در منطقه آغاز شد و کلبه‌های کوچک پارک برداشته شدند.

در سال 1993 این منطقه به صورت کلی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و تغییراتی در آن صورت گرفت که تا به امروز توانسته پابرجا بماند. امکانات رفاهی و سرگرمی به همراه تله کابین به آن اضافه شد تا تبدیل به یکی از پربازدیدترین پارک‌های استانبول شود.

در صورت تمایل اطلاعاتی در مورد این خط تله کابین در اختیار شما قرار دهیم.

اطلاعات عمومی خط تله کابین

پارک ماچکا استانبول

خط تله کابین که از 11 آوریل 93 راه اندازی شده است، حمل و نقل بین تکسیم و ماچکا را آسان می‌کند. به خصوص با اتصال دو پردیس دانشگاه فنی استانبول، حمل و نقل دانشجویان و کارکنان دانشگاه را بسیار راحت و دسترسی را بهتر کرده است. از طرفی جنبه تفریحی این تله کابین بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته، چون منظره‌ای دیدنی از پارک و مناطق اطراف آن را به نمایش می‌گذارد و فرصت آن را خواهند داشت که از چشم پرنده‌ها این منطقه و پارک ماچکا استانبول را ببینند.

2 کابین خروج و 2 کابین رفت و برگشت با ظرفیت شش نفر در خط تله کابین وجود دارد. خط هوایی بین دو ایستگاه 333 متر طول دارد. اگر برق در طول سفر قطع شود، ژنراتور وارد کار می‌شود و تا زمانی که کابین‌ها به ایستگاه برسند، برق اضافی را تامین می‌کند. بنابراین این تله کابین ایمن بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

اگر بخواهیم در مورد اطلاعات دیگری در مورد تله کابین صحبت کنیم؛

  • طول خط کلی آن 347 متر است.
  • 2 ایستگاه و 4 کابین وجود دارد.
  • هر سفر به طور متوسط ​​3.5 دقیقه طول می‌کشد.
  • بین ساعت 00 – 20:00 کار می‌کند.
  • به طور متوسط ​​روزانه 1000 مسافر را جابه جا می‌کند.
  • روزانه 90 پرواز انجام می‌شود.
  • هر 5 دقیقه یک پرواز وجود دارد.
  • بلندترین نقطه آن 42 متر است.

پارک ماچکا استانبول کجاست و چگونه برویم؟

پارک ماچکا استانبول

آدرس:  Harbiye, Kadırgalar Cad., 34367 Şişli / İstanbul

با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید به راحتی به پارک ماچکا برسید. راه‌های اصلی که باید استفاده کنید عبارتند از:

پس از رسیدن به ایستگاه اتوبوس Vişnezade، می‌توانید با پای پیاده به پارک برسید. (باید حدود 120 متر پیاده روی کنید) برای رسیدن به این ایستگاه باید از اتوبوس‌های 30A، 26B، 26A، 26 و 43 استفاده کنید.

خلاصه کلام اینکه…

استانبول جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که معمولا هم شلوغ و پر ازدحام هستند، در این میان پارک‌ها و فضاهای سرسبز با داشتن مناظر دیدنی و امکانات مناسب بهترین گزینه برای فرار از این شلوغی و استراحت چند ساعته هستند. اگر در حوالی نیشاتاشی هستید، پارک ماچکا استانبول، مکان مناسبی از تا شهر را از جلوه‌ای دیگر ببینید و سوار تله‌کابین جذاب آن شوید.

نظرات کاربران