بیشه زار مهرآباد استانبول

بیشه زار مهرآباد استانبول؛ منظره‌ای باورنکردنی از بسفر

بیشه زار مهرآباد استانبول، یکی از زیباترین نخلستان‌های سمت آناتولی است که یک مسیر پیاد‌ه‌روی 3 کیلومتری در جنگل و همچنین منظره‌ای باشکوه از تنگه بسفر را برای گردشگران به نمایش می‌گذارد. این بیشه‌زار یا بهتر بگوییم پارک زیبا و دنج یکی از مکان‌های سرسبز و آرام در شهر شلوغ استانبول است که می‌تواند چند ساعتی شما را غرق رایحه‌ی پر‌جنب‌و‌جوش درختان کاج کند. البته کافه، رستوران، زمین بازی و امکانات کامل را نیز برای راحتی شما مهیا کرده است. بیایید تا کمی با یکدیگر در این پارک زیبا قدم بزنیم! 

رزرو تور استانبول

تور استانبول سه کلیک را به راحتی و ارزان رزرو کنید!

بیشه زار مهرآباد استانبول؛ مکانی عالی برای گذراندن یک روز در طبیعت

بیشه زار مهرآباد استانبول

همه ما می‌دانیم که استانبول شهر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی است. تا دلتان بخواهد و در هر کجای این شهر که باشید، مطمئنا یک مکان دیدنی پیدا خواهید کرد. اما برای برخی قدم زدن در میان طبیعت و تماشای مناظر، حال و هوای دوست داشتنی‌تری دارد. پس اگر جزو این دسته از افراد هستید، بیشه زار مهرآباد استانبول پیشنهاد ما به شما خواهد بود.

زمانی که به پارک مهرآباد قدم می‌گذارید، یک راهرو زیبا از درختان سربه‌فلک کشیده کاج از شما با رایحه‌ی خاص خود استقبال می‌کنند. در همین ابتدا حال و هوایتان به بهترین شکل ممکن عوض می‌شود و حتی می‌توانید برای ساعت‌ها قدم بزنید و از مناظر زیبای اطراف و تنگه بسفر لذت ببرید. اصلا خیلی‌ها فقط و فقط برای تماشای این تنگه از بالا به پارک می‌آیند. در کنار ویوو مهرآباد، زیبایی و سرسبزی آن به همراه سالن‌های مجلل موجب شده تا خیلی از زوج‌های جوان جشن آغاز زندگی خود را در این منطقه بگیرند. پس احتمال دیدن عروس و دامادهای باکلاس و شاهانه را نیز در نظر بگیرید. 

پوشش گیاهی و جانوری بیشه زار مهرآباد استانبول

در قسمت‌ قبل اشاره کردیم که در این پارک، درختان کاج حس و حال خوبی به شما خواهند داد. اما باید بدانید که پوشش گیاهی آن فقط کاج نیست و شما شاهد تنوع مختلفی از درختان مخروطی شکل مانند سرو و ارس و همچنین ماگنولیا جنوبی، افرای بالکان، بلوط و چنار نیز خواهید بود. همین‌طور که در حال قدم زدن در میان این درختان هستید احتمالا به جانورانی مانند مارمولک استانبولی، باکلان، لاک پشت، بلبل کوهی و دارکوب نیز برخواهید خورد. 

بیشه زار مهرآباد استانبول کجاست و چگونه به آنجا برویم؟

بیشه زار مهرآباد استانبول

پارک طبیعت مهرآباد که به زبان ترکی میهرابات نیز تلفظ می‌شود در منطقه بیکوز استانبول واقع شده است.

فاصله بیشه زار مهرآباد استانبول تا مرکز شهر استانبول 21 کیلومتر است. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کرده یا حمل و نقل عمومی را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید با وسیله نقلیه شخصی خود به پارک طبیعی میهرابات برسید، بایستی مسیر بیکوز – کانلیجا – پارک طبیعی میحرابات را دنبال کنید.

اما اگر اتوبوس را انتخاب کردید، بسته به ترافیک، با اتوبوس‌های شماره 15, 15P، 15Tکه از اسکودار حرکت می‌کنند، تقریباً 1 ساعت می‌توان به بیشه زار مهرآباد رسید. پس از پیاده شدن در ایستگاه Kanlıca، ورودی نخلستان تنها 2 دقیقه پیاده‌روی با شما فاصله خواهد داشت.  

چه برای سفر داخلی و چه سفر خارجی، میتوانید بلیط هواپیما را از سه کلیک تهیه کنید.

هزینه ورودی پارک طبیعت چقدر است؟

اگر قصد رفتن به پارک مهرآباد استانبول و گذراندن وقت با طبیعت را دارید، باید هزینه‌های درخواستی را پرداخت کنید. با توجه به این جزئیات؛ هزینه ورودی جنگل‌های Mihrabat در سال 2023 به شرح زیر است:

  • هزینه ورودی کامل برای هر نفر: 21 لیر
  • هزینه ورودی با تخفیف برای هر نفر: 11 لیر
  • هزینه ورودی با دوچرخه: 21 لیر
  • هزینه ورودی با ATV و موتور سیکلت: 45 لیر
  • هزینه ورودی با ماشین و وانت: 65 لیر
  • هزینه ورودی با مینی بوس: 190 لیر
  • هزینه ورودی با اتوبوس: 630 لیر

امکانات تفریحی و رفاهی بیشه زار مهرآباد

بیشه زار مهرآباد استانبول

شما در بیشه زار مهرآباد استانبول می‌توانید یک پیک‌نیک عالی داشته باشد، عکس یادگاری بگیرید، پیاده‌روی کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید و حتی در رستوران‌ها و کافه‌های زیبای آن بنشینید و صبحانه معروف ترکی را نوش جان کنید. هر فعالیتی را که بخواهید به راحتی در اینجا انجام خواهید داد، چون امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای داشتن اوقاتی خوش برای شما در نظر گرفته شده است. امکاناتی نظیر: 

  • پارکینگ
  • آمفی تئاتر
  • درختچه ها
  • محل برگزاری عروسی‌های مجلل
  • پناهگاه‌های بارانی
  • مسیرهای پیاده‌روی
  • ساختمان خدمات اداری
  • زمین‌های بازی
  • باغ چای
  • رستوران و کافه‌های جذاب
  • مسجد
  • سرویس بهداشتی

منو و قیمت صبحانه در بیشه زار مهرآباد چقدر است؟

بیشه زار مهرآباد استانبول

یکی از بهترین و محبوب‌ترین کارها برای خود محلی‌ها و حتی گردشگران، نشستن در فضای باز کافه‌ها و رستوران‌های بیشه‌زار مهرآباد استانبول و خوردن صبحانه معروف ترکی است. اگر برای صرف صبحانه به این منطقه رفتید منو آن‌ها شامل: سوسیس نیمرو، تخم مرغ سرخ شده یا منمن، انواع پنیر و زیتون، میوه‌های فصل، ملاس تاهینی، خامه عسل، سیب زمینی سرخ کرده، اسپرینگ رول خواهد بود. سفره‌ای رنگارنگ و خوشمزه!

معمولا برای کودکان 0 تا 6 ساله برای صبحانه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. اما در روزهای هفته 270 لیر و در آخر هفته‌ها 320 لیر منو صبحانه به شما ارائه می‌شود.

رزرو هتل استانبول سه کلیک فراموش نشه!

در نهایت باید بدانید که…

بیشه‌ زار مهرآباد استانبول یکی از سرسبزترین پارک‌های این شهر است که وجود منظره بسفر آن را منحصربفرد کرده‎‌ است. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان صبحانه را در این مکان میل کنید و تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش را بدست آورید. 

نظرات کاربران