İstanbul Fenerbahçe Parkı

پارک فنرباغچه استانبول؛ مرزی میان رویا تا واقعیت

چشمان خود را ببندید تا یک سفر به استانبول و پارک فنرباغچه داشته باشیم و هر آن‌چه می‌گویم را تصور کنید. فرض کنید در محوطه‌ای سبز قدم می‌گذارید، از روی سنگفرش‌های یک‌دست آن عبور می‌کنید و به هرجا می‌نگرید، جز طراوت و تازگی چیزی نمی‌بینید. کمی می‌چرخید و دامن سرسبز طبیعت را که با گل‌های رنگارنگ پرشده نگاه می‌کنید؛ حواستان جمع نیمکت‌ها می‌شود، به سمت آن‌ها می‌روید و می‌نشینید. شما درست مقابل دریای مرمره قرار گرفته‌اید؛ منظره‌ای زیبا و سراسر آبی، بی هیچ مرزی میان دریا و آسمان. از جای خود برمی‌خیزید، کمی راه می‌روید تا از فاصله‌ای نزدیک‌تر دریا را ببینید.

رزرو تور استانبول

هم‌چنین ممکن است افرادی را ببینید که مشغول شنا کردن هستند؛ سرتان را برمی‌گردانید و در سمت راست، عروس‌ودامادی را می‌بینید که در حال گرفتن عکس‌های عروسی‌شان در پارک فنرباغچه استانبول هستند و در سمت چپ، سوت و دست و جیغ و شادی کودکانی که برای آن‌ها دست تکان می‌دهند را مشاهده خواهید کرد.

 رویتان را که برمی‌گردانید، افرادی را می‌بینید که مشغول پیاده‌روی‌اند و در طرفی دیگر، عده‌ای در هیاهوی بازی‌ هستند. چشمان خود را باز کنید؛ از رویا تا واقعیت فاصله‌ای نیست. کافی است بلیط هواپیما استانبول را رزرو کنید و از پارک فنرباغچه استانبول دیدن کنید. اما پیش از رفتن به این پارک، کمی بیشتر با زیبایی‌های آن آشنا شوید. همراه ما باشید!

تاریخچه پارک فنرباغچه در استانبول

Istanbul Fenerbahçe Park

پارک فنرباغچه در منطقه Kadikoy استانبول واقع شده‌است. این پارک در کنار دریای مرمره، در مجاورت Faruk Ilgaz و Kalamıs Marina قرار دارد. نام این پارک از فانوس دریایی این منطقه گرفته شده‌است. این پارک در جزیره‌ای واقع شده و با یک پل به دماغه فنرباغچه متصل می‌شود. تاریخچه پارک فنرباغچه استانبول به تمدن‌های باستانی برمی‌گردد؛ به‌طوری‌که هنوز خرابه‌های یک کاخ از دوران امپراطوری روم شرقی در آن به جای مانده‌است و محوطه‌ای که در حال حاضر تحت عنوان پارک فنرباغچه استانبول شناخته می‌شود، در گذشته به عنوان باغ کاخ استفاده می‌شد. در زمان امپراطوری عثمانی، یک فانوس در این‌جا ساخته می‌شود و منطقه‌ای که پارک در آن قرار داشت، Bagce-i Fener نام می‌گیرد. فنرباغچه به عنوان یکی از مکان‌های مورد علاقه سلطان سلیمان شناخته می‌شود و فانوس دریایی که در این منطقه باقی مانده، فانوس دریایی است که توسط محمود دوم در سال 1837 ساخته شده‌است.

هم فال، هم تماشا!

 این پارک با مناطق سرسبز و چشم‌انداز بی‌نظیرش از جایگاهی مهم در استانبول برخوردار است. پارک فنرباغچه بهترین مکان برای تعطیلات آخر هفته است. پیشنهاد می‌کنیم فارغ از هرج‌ومرج شهر روی چمن‌ها بنشینید، هوای پاک را استشمام کنید، به منظره سبز طبیعت و آبی دریا چشم بدوزید، به حرکت ابرها بنگرید و با طنین گنجشک‌ها و پرندگان، صبحانه را میل کنید. گردشگران و ساکنان استانبول، پارک فنرباغچه را به عنوان بهترین مکان برای صرف صبحانه انتخاب کرده‌اند. پس از صرف صبحانه نیز می‌توانید پیاده‌روی کنید؛ بنابراین لازم است که کفش‌های مخصوص پیاده‌روی‌تان را بپوشید. اگر همراه همسر و فرزندانتان به پارک فنرباغچه استانبول آمده‌اید، بچه‌ها را به پیست اسکیت یا دوچرخه‌سواری ببرید و یا همراه با آنان در پیست دو بدوید.

بازی و تفریح بس است؛ کمی استراحت کنید، روی نیمکت‌های مشرف به دریا بنشینید و همزمان با نگریستن به دریای مرمره و قایق‌های بادبانی روی آن، نفسی چاق کنید. چه‌بسا در غروب آفتاب به این منظره خیره شوید، آن‌وقت حتی اگر شاعر، نویسنده یا نقاش هم نباشید، طبع هنری‌تان گل می‌کند و دلتان می‌خواهد اثری هنری بیافرینید، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم یک دفترچه یادداشت یا یک دفتر و مداد همراهتان ببرید. اگر هم عکاس هستید، دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید؛ منظره غروب آفتاب در پارک فنرباغچه استانبول خوراک شما است؛ تا می‌توانید عکس‌های هنری بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم کمی بعد خود و همراهانتان را به صرف یک نوشیدنی دعوت کنید.

به صرف قهوه!

کافه باراکا، کافه رمانتیک، خالکدون فنرباغچه، دنیز کافه، تراپی کافه و دیگر کافه‌هایی که در نزدیکی پارک فنرباغچه استانبول قرار دارند منتظر شما هستند. هم‌چنین اگر وقت بیشتری دارید تا شب‌ بمانید و برای شام خود نیز نگران نباشید؛ چون رستوران‌هایی مانند کالاماریا، کوکو موکو، سوتیس، دولی 1912 و رستوران‌هایی دیگر در نزدیکی پارک فنرباغچه استانبول واقع‌ شده‌اند.

İstanbul Fenerbahçe Parkı

اگر در فصل بهار از پارک فنرباغچه استانبول دیدن کرده‌اید، شاهد مناظر زیبای بهاری که با باز شدن درخت جودا بیشتر نمایان می‌شود خواهید بود و اگر در تابستان سفر کرده‌اید‌ می‌توانید در آب‌های درخشان دریای مرمره شنا کنید. اگر هم عروس‌و‌داماد هستید و به فکر برگزاری جشن عروسی‌ و رفتن به ماه عسل هستید، با یک تیر چند نشان بزنید؛ به جای برگزاری مراسم، تور استانبول را رزرو کرده و در پارک فنرباغچه استانبول فیلم‌برداری و عکس‌برداری کنید. بدین صورت هم عروسی‌تان را به خاطره‌ای ماندگار و دو نفره تبدیل کرده‌اید و هم ماه عسلتان را رفته‌اید.

در آخر

پارک فنر باغچه، یکی از جاهای تفریحی استانبول است که امکان فعالیتی همه‌جانبه را به شما می‌دهد. اگر یک روز از وقت خود را صرف بازدید از این پارک کنید، سیر نمی‌شوید. شما در این پارک روی چمن‌ها می‌نشینید، به قایق‌های بادبانی روی دریا و سرسبزی طبیعت می‌نگرید و همزمان در پیست دو، اسکیت و دوچرخه‌سواری شرکت می‌کنید. خود و همراهنتان را به تجربه‌ای لذت‌بخش دعوت کنید و تور استانبول را رزرو کنید.

نظرات کاربران