هاتا وادی هاب دبی؛ ماجراجویی اون بیرونه| راهنمای هیجان انگیز هاتا وادی هاب دبی
22 آبان 1402
دبی

راهنمای هیجان انگیز هاتا وادی هاب دبی؛ ماجراجویی به سبک عربی!

شهر کوهستانی هاتا وادی هاب دبی در نزدیکی شهر و در میان کوه‌های هاجر واقع شده است. این منطقه بهترین موقعیت برای فرار از شلوغی زندگی شهری را ارائه می‌دهد. اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید در فضای کوهستانی به خوشگذرانی بپردازید، قطعا هاتا وادی یک بهشت برای شماست. این مرکز یک منطقه‌ی کوهستانی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های پولی و رایگان در فضای باز را در خود جای داده و فضای مناسبی برای همه سنین دارد. خودتان را برای تجربه‌های مهیج و چالش برانگیز آماده کنید!

رزرو تور دبی

بلیط هواپیما دبی را فقط با سه کلیک رزرو کنید

هاتا وادی هاب دبی به طور خلاصه

قبل از هر چیز برای آشنایی سریع شما برخی از اطلاعات مختصر هاتا وادی هاب دبی (Hatta Wadi Hub) را عنوان کرده‌ایم:

  • هاتا قبلا در عمان بود. این شهر در حدود دهه 1800 زمانی که عمانی‌ها نتوانستند از شهر در برابر قبایل بوریمی دفاع کنند، به دبی داده شد. هاتا اکنون در جنوب شرقی دبی قرار دارد.
  • هاتا وادی هاب در حومه شهر دبی و در 130 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. 90 دقیقه با ماشین تا فرودگاه دبی فاصله دارد.
  • مرکز فعالیت این مجموعه برای همه سنین طراحی شده است. این مرکز فعالیت‌هایی مانند پاراگلایدر، پیاده‌روی، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری در کوهستان، کایاک سواری، زوربینگ، ترامپولین و غیره را در خود جای داده است.
  • سه کامیون غذا در هاتا وادی هاب به بازدیدکنندگان منوهای غذایی متنوعی ارائه می‌دهند.

بخوانید: تفریحات رایگان دبی؛ بدون کیف پول خوش بگذرانید!

کارهایی که باید در هاتا وادی هاب انجام دهید

جدا از یک سفر کمپینگ به یاد ماندنی در کوه‌های هاجر، مجموعه‌ای از سواری‌های هیجان‌انگیز و تفریحی در هاتا وادی هاب دبی در انتظار شماست! در اینجا برترین جاذبه‌ها و کارهایی که باید در هاتا وادی هاب انجام دهید، به شما معرفی می‌کنیم.

دوچرخه سواری در کوهستان

هاتا وادی هاب دبی

دوچرخه سواری در کوهستان در هاتا وادی هاب یک فعالیت پر از آدرنالین برای علاقه‌مندان به ماجراجویی است. مسیرهای 52 کیلومتری شامل مسیرهای دوچرخه سواری متقابل کانتری با سطوح دشواری مختلف است که به سوارکاران تازه کار و متخصص اجازه می‌دهد تا مسیرهای دیدنی را کشف کنند.

مسیرها به رنگ‌هایی تقسیم می‌شوند که هر کدام سطح دشواری متفاوتی را نشان می‌دهند. در حالی که مسیرهای سبز برای مبتدیان ایده‌آل هستند، مسیرهای آبی کمی چالش را برای سوارکاران به همراه خواهند داشت. کسانی که مهارت‌های خوبی در دوچرخه سواری خارج از جاده دارند، می‌توانند مسیرهای قرمز را که بسیار دشوار هستند، امتحان کنند. در نهایت، سوارکاران باتجربه می‌توانند مهارت‌های خود را در چالش برانگیزترین مسیرهای سیاه به چالش بکشند. 

بخوانید: راهنمای خرید سوغات دبی: گنجینه‌هایی که نباید در سفرتان از دست بدهید

پیست کوهنوردی هاتا وادی هاب دبی

یکی‌دیگر از جاذبه‌های هاتا وادی هاب دبی، پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی است. راستش را بخواهید این منطقه بیشتر از هر چیز برای کوهنوردی ساخته شده و مسیرهای پیاده‌روی متنوع و خوبی برای آن دارد. به عبارتی مجموعه مسیرهای پیاده‌روی 32.6 کیلومتری با درجه توانایی مختلف از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در هاتا وادی هاب انجام دهید. فرصتی عالی برای لذت بردن از فضای آرام و زیبای کوهستان!

این مناطق در نزدیکی مرز عمان در بین کوهنوردان تازه کار و باتجربه محبوب هستند. مشابه مسیرهای دوچرخه سواری، سطوح مختلفی از مسیرهای پیاده‌‌روی را خواهید یافت تا همه بتوانند این فعالیت سرگرم‌کننده را انجام دهند. ویژگی اصلی پیاده‌روی در هاتا، زمین‌های آن متنوع است که به شما امکان می‌دهد در وادی‌های سرسبز و مناظر شنی کاوش کنید.

اسب سواری در هاتا

هاتا وادی هاب دبی

در میان بسیاری از کارهایی که باید در هاتا وادی هاب دبی انجام دهید، اسب سواری یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌ها است. این یک راه عالی برای کاوش در منطقه دیدنی با اسب‌های باشکوه عرب است. از یک اسب‌سواری سرگرم‌کننده در نزدیکی کوه‌ها، دریاچه‌ها و بیابان لذت ببرید.

زمان: 08:00 صبح الی 08:00 شب

هزینه اسب سواری در هاتا: 200 درهم به مدت 2 ساعت | 130 درهم به مدت 1 ساعت 30 دقیقه | 100 درهم برای یک ساعت | 50 درهم به مدت 30 دقیقه

تماس: +971-52-446-0322

بخوانید: دهکده جهانی دبی در سال 2024-2023: هر آنچه که باید از تخفیف گرفته تا جاذبه ها بدانید!

کایاک سواری در هاتا وادی هاب دبی

از دیگر کارهای باحالی که در هاتا وادی هاب دبی در انتظار شما خواهد بود، کایاک سواری است. می‌توانید از آب‌های فیروزه‌ای سد زیبای هاتا در حال پارو زدن و تماشای مناظر اطراف لذت ببرید.

بسته به تعدادتان یک کایاک یک یا دو نفره به همراه قایق‌های پدالی و دوچرخه‌های آبی اجاره کنید. زمان بندی کایاک هاتا از 07:00 صبح تا 09:00 بعد از ظهر در روزهای هفته (یکشنبه تا پنجشنبه) و 07:00 صبح تا 10:00 بعد از ظهر در تعطیلات آخر هفته (جمعه تا شنبه) است.

قیمت اجاره کایاک در هاتا – نامحدود

کایاک تک: 60 درهم

کایاک دو نفره: 120 درهم

قایق های پدالی – یک ساعته

قایق پدالی آبی: 120 درهم

قایق زرد: 150 درهم

دوچرخه های آبی – یک ساعته

دوچرخه آبی تکی: 60 درهم

دوچرخه آبی دو نفره: 120 درهم

دوچرخه آبی سه نفره: 180 درهم

قایق های برقی

قایق دونات (یک ساعت): 300 درهم

قایق تور با راننده (25 دقیقه): 600 درهم

بخوانید: کامل ترین راهنمای فرودگاه های دبی در سال 2024

ماجراجویی در آدرنالین در هاتا وادی هاب دبی

جدایی از فعالیت‌های هیجان‌انگیزی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، ماجراجویی‌های دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانید از دست بدهید. بیایید درباره لیستی از کارهایی که باید در هاتا وادی هاب برای معتادان به آدرنالین انجام دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

زوربینگ در هاتا (ZORBING)

هاتا وادی هاب دبی

با غلتیدن از یک تپه در یک توپ پلاستیکی بزرگ چه احساسی دارید؟ برای هجوم آدرنالین، Zorbing را در هاتا وادی هاب دبی را امتحان کنید. اگر اولین بار است که زوربی را انجام می‌دهید، نگران نباشید، زیرا دو مسیر برای این فعالیت وجود دارد که یکی از آن‌ها به مبتدیان اختصاص دارد. اگر هم به دنبال ماجراجویی بیشتر هستید، دوست خود را به یک مسابقه زوربی دعوت کنید و به مسیر سخت‌تر بروید.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 55 درهم

زوربینگ فوتبال در هاتا وادی هاب دبی (Football Zorbing)

ترکیبی از فوتبال و زوربینگ، این بازی فوتبال پر انرژی با پیچ و تاب تمام چیزی است که در تعطیلات خود به آن نیاز دارید. بازیکنان درون توپ‌های همستر بادی غول‌پیکر قرار می‌گیرند که نیم تنه را می‌پوشاند، اما به شما امکان می‌دهد به اطراف بدوید. آماده شوید تا با یکدیگر برخورد کنید و با خنده‌ها به اطراف بچرخید!

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 35 درهم

بخوانید: تفریحات لاکچری دبی؛ از سواری با فراری تا شنا در بلندترین استخر بی‌انتها !

روورز (ROVERS)

هاتا وادی هاب دبی

روورز یکی‌دیگر از کارهای هیجان‌انگیز هاتا وادی هاب دبی است. روورزها اسکوترهای برقی آفرود چهار چرخ متحرک هستند که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند در زمین‌های ناهموار کوهستانی بالا و پایین بروند. این یکی از بهترین کارهایی است که در هاتا انجام می‌شود، حتی افرادی هم که در حال تماشا هستند، از این تجربه‌ی دیدنی و مفرح لذت خواهند برد.

کانن (CANNON) در هاتا وادی هاب دبی

یکی از جدیدترین جاذبه‌های هاتا وادی هاب، کانن است؛ یک تیرکمان انسانی که برای دستیابی به سرعتی نزدیک به 100 کیلومتر در ساعت برای جویندگان هیجانی که به دنبال چیزی فراتر از بانجی جامپینگ هستند، طراحی شده است. شما را به یک طناب کش مانند می‌بندند و همانند تیرکمان پرتاب خواهید شد.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 90 درهم

وزن: 45 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم

بخوانید: برج خلیفه دبی؛ سفری بر فراز آسمان بی‌انتهای دبی داشته باشید!

TUBE SLIDING

جاذبه‌ی جدید Tube Sliding را از دست ندهید، جایی که گردشگران می‌توانند از درون یک تیوپ از دامنه تپه سر بخورند و آدرنالین و هیجان خود را به حداکثر برسانند!

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: هر دور 45 درهم

دوچرخه های الکترونیکی (E-BIKES)

دوچرخه‌های الکترونیکی فروشگاه دوچرخه‌سواری کوهستانی هاتا وادی هاب دبی برای کسانی که به دنبال مسیرهای ناهموار هستند عالی‌اند. این دوچرخه‌ها برای حرکت خودکار رو به جلو را نیرو می‌دهند و بدین ترتیب فشار پدال را کم می‌کنند و شما کمتر از پدال زدن خسته خواهید شد.

بهترین تور دبی را از سه کلیک بخواهید.

تیراندازی با کمان (ARCHERY)

هاتا وادی هاب دبی

تیراندازی با کمان یک ورزش محبوب در امارات است و در هاتا وادی هاب می‌توانید این ورزش باستانی را یاد بگیرید و مهارت‌های تیراندازی با کمان خود را بالا ببرید. میدان تیراندازی با کمان دارای پنج خط با فاصله هدف 10 متری است که برای کمانداران مبتدی و باتجربه مناسب است. همه افراد بالای هشت سال می‌توانند از تیراندازی با کمان در هاتا لذت ببرند.

زمان: 08:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر روزهای هفته | 08:00 بعد از ظهر تا 08:00 بعد از ظهر آخر هفته‌ها

قیمت: 50 درهم برای هر بزرگسال | 35 درهم برای هر کودک

مدت زمان: 15 دقیقه

بخوانید: 50 تا از جاهای دیدنی دبی؛ راهنمای جامع برای کشف دبی

پرتاب تبر (AXE THROWING) در هاتا وادی هاب دبی

برای کسانی که می‌خواهند مهارت‌های پرتاب خود را آزمایش کنند، پرتاب تبر در هاتا وادی هاب دبی چیزی است که باید منتظر آن بود. کارشناسان محل اطمینان می‌دهند که تمام پروتکل‌های ایمنی را قبل از پرتاب یک تبر 680 گرمی به سمت چشم گاو چوبی رعایت می‌کنند! دقت کنید که این فعالیت برای افراد بالای 16 سال مناسب است.

زمان: 08:00 صبح تا 06:00 بعد از ظهر روزهای هفته | 08:00 بعد از ظهر تا 08:00 بعد از ظهر آخر هفته‌ها

قیمت: 50 درهم برای هر بزرگسال

مدت زمان: 15 دقیقه

گاری کوهستان (MOUNTAIN CART)

یکی از جدیدترین جاذبه‌های هاتا وادی هاب، گاری کوهستانی یک فعالیت ضد جاذبه برای معتادان آدرنالین است. دوستان خود را برای مسابقه در مسیرهای سراشیبی با طراحی ویژه بر روی گاری‌های سه چرخ پرسرعت به چالش بکشید. همانطور که در سراشیبی سرعت می‌گیرید، تماشای مناظر خیره‌کننده کوه‌های اطراف خود را فراموش نکنید. این فعالیت برای افراد بالای 16 سال مناسب است.

زمان: 09:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

قیمت: 95 درهم

مدت زمان: 2 دور

محدودیت وزن: 15 تا 50 کیلوگرم

بخوانید: فهرست جدیدترین رستوران‌ های دبی از 2023 تا 2024

شیرجه کوچک (SMALL PLUNGE)

هاتا وادی هاب دبی

به دنبال فعالیت برای کوچولوها هستید؟ یکی از بهترین چیزها برای بچه‌ها در هاتا وادی هاب لذت بردن از Small Plunge است. این یک فعالیت سرگرم کننده برای کوچولوها است، جایی که آن‌ها می‌توانند روی تورهای ترامپولین بالا و پایین بپرند. فقط در نظر داشته باشید که کودکان بالای 6 سال می‌توانند Small Plunge را انجام دهند.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 10 درهم

مدت زمان: 5 دقیقه

محدودیت وزن: 15 تا 50 کیلوگرم

شیرجه بزرگ (BIG PLUNGE)

نسخه بزرگتر Small Plunge، این جاذبه برای بزرگسالانی است که دوست دارند فرزند درونی خود را آزاد کنند و روی شبکه بزرگ توری بالا و پایین بپرند.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 10 درهم

مدت زمان: 15 دقیقه

محدودیت وزن: 15 تا 50 کیلوگرم

بخوانید:

بخوانید: تجربه نهایت هیجان در فراری پارک دبی؛ بلیط‌ها، جاذبه‌ها و نکات سفر

زیپ لاین دوقلو (TWIN ZIPLINE)

زیپ لاین دوقلو (TWIN ZIPLINE)

زیپ لاین دوقلو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های هاتا وادی هاب دبی است. از مناظر خیره‌کننده بیابان اطراف لذت ببرید و با سرعت در مسیر زیپ لاین 350 متری پایین بیایید. ماجراجویی را با یک دوست امتحان کنید تا ببینید چه کسی اول به پایان می‌رسد! حواستان باشد که زیپ لاین دوقلو برای افراد بالای 16 سال مناسب است.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: هر دور 45 درهم

مدت زمان: 1 دور

وزن: 45 کیلوگرم تا 90 کیلوگرم

بخوانید: دبی هیلز | امکانات، مزایا و معایب و ویژگی‌ها

توپ ژل (GELL BALL) در هاتا وادی هاب دبی

یکی دیگر از ماجراجویی‌هایی که می‌توانید در آن شرکت کنید، توپ ژل است. یک توپ پینت بال با فناوری نوآورانه جدید باعث می‌شود که سرگرمی بیشتری البته با شلوغی کمتر در میدان جنگ داشته باشید. دوستان یا خانواده خود را برای مسابقه با یک تفنگ توپ ژل با قدرت بالا به چالش بکشید. این بازی اولین بازی در نوع خود در امارات است.

زمان: 08:00 صبح الی 06:00 بعد از ظهر

قیمت: 85 درهم (20 دقیقه در هر بازی با حداقل چهار نفر)

هاتا دراپ این (HATTA DROP-IN)

احتمالاً یکی از باحال‌ترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌ها در هاتا وادی هاب Drop-in است. این جاذبه سرگرم‌کننده و مفرح دارای سرسره‌های متعددی است که قبل از اینکه مستقیماً غوطه‌ور در یک استخر بیفتید، شما را به هوا پرتاب می‌کند. این امکان وجود دارد که قبل از فرو رفتن در استخر حداقل به عمق 15 متری هوا برسید.

زمان: 09:00 صبح تا 18:00 بعد از ظهر

قیمت: 50 درهم برای هر کودک| 95 درهم برای هر بزرگسال

بخوانید:

بخوانید: کشف هیجان انگیزترین سواری‌ها در موشن گیت دبی؛ راهنمای کامل 2024

در هاتا وادی هاب دبی کجا بمانیم؟

هاتا وادی هاب دبی

اگر از هاتا وادی هاب دبی بازدید می‌کنید و دوست دارید یک شب بمانید، خوش شانس هستید. استراحتگاه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارد که امکانات رفاهی عالی را به مهمانان خود ارائه می‌دهند. علاوه بر کمپینگ در Hatta Wadi Hub by Meraas، در اینجا گزینه‌های دیگری برای اقامت شبانه وجود دارد.

استراحتگاه تریلر SEDR

استراحتگاه تریلر سدر به مهمانان این امکان را می‌دهد که از بین 13 تریلر بزرگ و راحت پارک شده در این مجموعه انتخاب کنند. پارک تریلر لوکس در میان کوهستان راهی عالی برای تجربه زیبایی‌های طبیعی این منطقه است.

همه تریلرها به طور کامل با وسایل ضروری مانند آشپزخانه، دوش، حمام، تخت خواب، سکوی آفتابگیر و فضای نشیمن مجهز هستند. آن‌ها همچنین یک منطقه BBQ ویژه دارند که برای یک مهمانی باربیکیو خصوصی در زیر آسمان پرستاره مناسب است.

پارک کاروان هاتا

در پارک کاروان هاتا در فضای باز بمانید، البته در چادر و کاروان. علاقه‌مندان به ماجراجویی می‌توانند در وادی‌ها کاوش کنند و در چادرها یا کاروان‌های کاملاً مجهز استراحت کنند. پارک کاروان دارای 11 کاروان لوکس با فضای داخلی مجلل و امکانات بی شماری مانند تلویزیون، آشپزخانه کوچک و دسترسی رایگان به وای فای است. اضافه کنیم که هر کاروان برای پذیرایی از دو بزرگسال و دو تا سه کودک طراحی شده است.

هزینه ها: از 1200 درهم در هر شب

استراحتگاه لژز دامنی

اگر به دنبال گزینه‌های مجلل‌تری هستید، اقامتی را در استراحتگاه پرطرفدار Damani Lodges رزرو کنید. این اقامتگاه کلبه‌هایی با تهویه مطبوع با تخت‌های راحت و امکاناتی مانند سکوی تماشا، حمام خصوصی و مینی بار ارائه می‌دهد.

هزینه ها: از 1125 درهم در هر شب

بخوانید: استارباکس دبی؛ دنیای نوشیدنی های متنوع و خوشمزه

پارک گنبدی هاتا

پارک گنبدی هاتا

این یکی دیگر از گزینه‌های منحصربه‌فرد کمپینگ در هاتا وادی هاب دبی است. این استراحتگاه دارای 15 چادر گنبدی شکل است که مناظری خیره‌کننده از رشته کوه هاتا را ارائه می‌دهد. دو بزرگسال و سه کودک (14 سال به بالا) می‌توانند در هر چادر لوکس اقامت کنند.

اردوگاه هاتا

در هاتا وادی هاب، مرکز اصلی فعالیت، زیر ستاره‌ها کمپ بزنید، جایی که گردشگران می‌توانند از 18 مکان کمپینگ برای برپا کردن چادرهای خود و 10 مکان برای قرار دادن کاروان‌های خود انتخاب کنند. کمپ هاتا یکی از بهترین مکان‌ها برای ماندن در این مرکز کوهستانی جذاب است.

هزینه چادر بازدیدکنندگان: 129 درهم برای روزهای هفته | 199 درهم برای تعطیلات آخر هفته

هزینه های کاروان (BYO) خود را بیاورید: 299 درهم در روزهای هفته | 399 درهم برای آخر هفته

نخل خانه یا پالم هاوس هاتا

اگر به دنبال گزینه‌های لوکس با امکانات بیشتری هستید، پالم هاوس مکانی عالی برای اقامت است. این مجموعه  با امکاناتی مانند استخر شنا و منطقه بازی کودکان، مکان مناسبی برای استراحت است، به خصوص اگر کمپینگ چیزی نیست که دنبال آن هستید.

بخوانید: بهترین راهنمای بازدید از لگولند دبی 2024؛ نکات، قیمت‌ها و جاذبه‌ها

هاتا وادی هاب دبی کجاست؟

آدرس هاتا وادی هاب Sufayri است که تقریباً 130 کیلومتر با شهر دبی فاصله دارد. ساده‌ترین راه برای رسیدن به سایت این است که خودتان به آنجا رانندگی کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال، لطفاً با شماره +971-4-852-2200 تماس بگیرید.

بهترین هتل های 5 ستاره دبی را از سه کلیک بخواهید.

حرف آخر

شهر کوهستانی هاتا وادی هاب دبی، یک مکان عالی برای دوستداران ماجراجویی است. این منطقه هیجان‌انگیز یکی از برترین جاذبه‌های شهر به شمار می‌آید. در اینجا قرار نیست فقط در کوه کمپ کنید و زیر چادر بمانید، بلکه طیف وسیعی از سرگرمی‌ها، فعالیت ها و تجربیات در انتظار شما خواهد بود.

سوالات متداول

برخی از بهترین کارها در هاتا چیست؟

چندین کار سرگرم کننده دیگر برای انجام در هاتا وجود دارد، مانند بازدید از دریاچه سوان در هاتا. می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده‌ای از این دریاچه زیبا بگیرید و قوهای زیبا را تماشا کنید.

هاتا وادی هاب کجا واقع شده است؟

هاتا وادی هاب در صوفیری است که تقریباً 130 کیلومتر با دبی فاصله دارد. هاتا وادی هاب را در 3 کیلومتری میدان اصلی هاتا فورت خواهید دید.

آیا برای ورود به هاتا وادی هاب نیاز به پرداخت هزینه است؟

ورود به برخی از بخش‌های هاتا وادی هاب رایگان است، اما برای شرکت در فعالیت‌های خاص یا استفاده از تسهیلات ویژه ممکن است هزینه‌ای درخواست شود.

آیا اقامت در هاتا وادی هاب امکان‌پذیر است؟

بله، هاتا وادی هاب اقامتگاه‌هایی مانند کمپینگ و کابین‌ها را برای کسانی که مایل به تجربه اقامتی شبانه در طبیعت هستند، ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو، پیشنهاد می‌شود به وب‌سایت رسمی هاتا وادی هاب مراجعه کنید.

نظرات کاربران