بروکسل

سفر انفرادی به بروکسل؛ پایتخت بلژیک را با جزئیات ببینید!

بروکسل پایتخت کشور بلژیک  و پایتخت بالفعل اتحادیه اروپا، با 1.2 میلیون نفر جمعیت  است. بروکسل مرکز سیاست بین‌الملل اروپا از پایان جنگ جهانی دوم، و میزبان مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. همه نام ها و علائم خیابان ها به دو زبان رسمی  هلندی و فرانسوی هستند. نام مستعار بروکسل: پایتخت اروپا و شهر کمیک است . بروکسل یک شهر چندفرهنگی آرام با مردم محلی خونگرم و مهمان نواز است. در حالی که هلندی و فرانسوی زبان های محلی هستند، شما می توانید به راحتی در سفر انفرادی به بروکسل با انگلیسی با مردم محلی صحبت کنید.

قبل از رزرو بلیط هواپیما؛ حتما این مقاله را تاپایان بخوانید!

چرا سفر انفرادی به بروکسل را باید تجربه کنید؟

بروکسل

 مهم نیست اهل کجا هستید بروکسل شهر فرهنگ‌ها و زبان‌های بسیار متفاوت است،جایی که احساس می‌کنید در خانه خود هستید. می دانیم چه حسی دارد که به تنهایی در پایتخت بلژیک سفر کنید. اگر نگران سفر انفرادی به بروکسل هستید، اصلا نگران نباید باشید، بروکسل یکی از دوستانه ترین مکان ها در کل جهان است!

شب‌ها می‌توانید در یک بار بنشینید و با هر کسی سر صحبت را باز کنید. همچنین  کارهای فوق العاده جالبی در بروکسل وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید، و جاذبه های فراوانی برای دیدن وجود دارد که  نگران پیدا کردن آنها نباشید. در این مقاله برخی از مکان‌های مورد علاقه‌ و همچنین ایده‌های جالبی را با شما به اشتراک می گذاریم تا در سفر انفرادی به بروکسل در کنار گشت و بازدید, زندگی شبانه بی‌نظیر در بروکسل را نیز تجربه کنید. بسیاری از شخصیت‌های شهر را در بارها و رستوران‌ها میتوانید  ملاقات کنید، بنابراین اگر می‌خواهید با افراد جدیدی آشنا شوید، راهنمای  سفر انفرادی به بروکسل ما را دنبال کنید!

بهترین زمان برای سفر انفرادی به بروکسل

 بهترین زمان برای سفر انفرادی به بروکسل بین ماه های مارس و مه و سپتامبر و اکتبر، فصل آب وهوای معتدل برای پوشیدن لباس های سبک است. این زمانی است که نرخ اتاق ها ارزان تر است.  این شهر هر چهار فصل را تجربه می کند وباید بدانید امکان بارش باران در تمام طول سال وجود دارد. میانگین پایین‌ ترین دما در حدود  منفی 5 درجه سانتیگراد  در زمستان تا  مثبت 25 درجه سانتیگراد  در تابستان متغیر است.

پیشنهاد ما برای اقامت در سفر انفرادی به بروکسل

بروکسل

افرادی که به تنهایی به بروکسل سفر می‌کنند، سعی می کنند برای اقامت جایی را پیدا کنند که در مورد آن احساس راحتی وخوبی داشته باشد. اولین جایی که برای اقامت به شما در سفر انفرادی به بروکسل پیشنهاد می کنیم ، منطقه مارولز است، بخشی از شهر که درست در لبه منطقه مرکزی  و تاریخی قرار دارد. در سال‌های اخیر، این محله در بین گردشگران و مهاجران بسیار محبوب شده است،. هجوم ناگهانی بازدید کنندگان به این معنی است که مارولز از یک محله طبقه کارگری به یکی از هیجان انگیزترین محله های زیبا در کل بروکسل تبدیل شده است.

تعداد زیادی بازار عتیقه جات، ساختمان های سنتی و البته مکان های محلی زیادی برای خوردن نوشیدنی  و همچنین تعداد زیادی ساختمان خصوصی واقعاً عجیب و غریب برای اقامت در مارولزوجود دارد . بهترین هاستل برای مسافران انفرادی در بروکسل   Latroupe Grand Place  است البته ارزان ترین درشهر نیست،اما  شما به اندازه ای که برای آن هزینه می کنید خدمات دریافت می کنید . موقعیت مکانی و فضای عالی ، با کارکنان خوش برخورد و اتاق ها و امکانات تمیز باعث می شود به سرعت پر شود پس باید از قبل رزرو کنید!

یک پیشنهاد عالی!

برای هتل‌ها ی لوکس ، به دنبال مکان‌های نزدیک به کاخ بزرگ بگردید – منطقه سابلون و خیابان لوئیز هر دو در چند قدمی کاخ هستند.

زیبایی بروکسل در این است که هر کجا  بمانید، هرگز از مرکز دور نخواهید بود. درست در جنوب مارولز، محله سنت ژیل، یکی دیگر از مناطق بسیار محبوب مسافران که فرهنگ معمولی بلژیکی را در خود جای داده است، قرار دارد. دراین قسمت از شهر چیزهای جالبی ، مثل سینماها، تئاترها و گالری های هنری وجود دارد ، برخی از بهترین فعالیت های سفر انفرادی به بروکسل را می توان در سنت ژیل پیدا کرد.

 یکی دیگر از مکان های عالی برای اقامت، منطقه بسیار پر جنب و جوش و کمی مجلل تر Ixelles است که هنوز هم بین مردم محلی و گردشگران محبوب است،

 آیا بروکسل برای سفر به تنهایی امن است؟

 بیشتر مکان‌های بروکسل برای قدم زدن در هر زمانی از روز کاملاً ایمن هستند،  اگرچه  توصیه می کنیم در سفر انفرادی به بروکسل پس از تاریک شدن هوا به تنهایی در مناطق مرکزی شهر قدم نزنید. اگر می خواهید قدم بزنید، مطمئن شوید که به مناطق پرنور وشلوغ می‌روید. همچنین، هنگام قدم زدن در شهر، حتما مدارک سفر خود را همراه داشته باشید  تا چنانچه از شما خواسته شد آنها را نشان دهید. یک چیز دیگر که می‌توانیم بگوییم این است که آشغال نریزید – جدا از اینکه  کاربی نزاکتی است ، برای آن جریمه خواهید شد!

مناطق خطرناک: بروکسل به طور کلی شهری امن است. مناطقی که در شب بهتر است از آن اجتناب کنید: خیابان آنتوان دانسرت، شاربیک، بروکسل شمالی، سنت خوسه، مارولن، آنیسن، مولن بیک و اندرلخت.

فرودگاه بین‌المللی مسافربری بروکسل

Brussels International Airport

(به فرانسوی: Aéroport de Bruxelles-National) (به هلندی: Lang، nl) (یاتا: BRU، ایکائو: EBBR) و در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیش از ۲۳ میلیون مسافر از این فرودگاه خارج یا به آن وارد شده‌اند .این فرودگاه، بیست و یکمین فرودگاه پررفت‌وآمد در اروپا است. فرودگاه تا مرکز شهر 12 کیلومتر فاصله دارد. اتوبوس های خصوصی، عمومی و اکسپرس فرودگاه در طبقه همکف در دسترس هستند. خط فرودگاه توسط STIB اداره می شود که مسافران را به لوکزامبورگ یا مرکز شهر بروکسل منتقل می کند.

دو خط اتوبوس برای رفت و آمد به فرودگاه وجود دارد – خط 12 و خط 21. خط 12 (اکسپرس) مستقیماً به ایستگاه اصلی می رود، در حالی که خط 21 ایستگاه های بسیاری دارد. آخرین ایستگاه، کاخ سلطنتی است.و کرایه آن 4 یورو است. ایستگاه تاکسی درست در خارج از سالن ورودی است و تقریباً 35  یورو برای مقصد Brussels Centrale  هزینه خواهد داشت. فرودگاه بروکسل همچنین دارای یک خط راه آهن است که به بروکسل-نورد، بروکسل-سنترال و بروکسل-میدی متصل می شود. بلیط قطار را می توان از ایستگاه راه آهن فرودگاه  خریداری کرد.

از حمل و نقل عمومی در بروکسل چه می دانید؟

مرکز شهر کاملا جمع و جور است و می توان در سفر انفرادی به بروکسل با پای پیاده به گشت و گذار پرداخت. دسترسی به برخی از مناظرو جاذبه ها از طریق حمل و نقل عمومی آسان تر است. مترو، تراموا و اتوبوس‌ها همگی توسط سیستم   STIB  اداره می‌شوند و سیستم فروش بلیط یکسانی دارند. ارزان ترین بلیت، بلیط «1 پرش» است که فقط در هر حمل و نقل درون شهری به مدت 1 ساعت از زمان تأیید  اعتبار دارد.  هزینه  بلیط «1 پرش» 2 یورو است. در صورت خرید بلیط ها در ایستگاه مترو هزینه آن ارزان تر است. 2 خط تراموا و 4 خط مترو در مرکز شهر بروکسل وجود دارد.

تاکسی  را می توانید با تماس با  Autolux بگیرید و یا از طریق  Unitax-Brabant  رزرو کنید. ایستگاه های تاکسی متعددی کنار خیابان های اصلی نزدیک  ایستگاه های اتوبوس و مترو وجود دارد.

آیا ممکن است در سفر انفرادی به بروکسل، دوچرخه اجاره نکنید ؟

Cycling in Brussels

گزینه عالی که ما به شما برای حمل و نقل در سفر انفرادی به بروکسل توصیه می کنیم؛ استفاده از دوچرخه است  این یکی از بهترین شهرهای جهان برای رکاب زدن است. از آنجایی که بسیار کوچک است، تقریباً می توانید در کمترین زمان در همه جا دوچرخه سوار شوید. فقط بیاد داشته باشید،در بروکسل تپه های زیادی وجود دارد که نفس تان را به شماره و ضربان قلبتان را بالا می برد!.

ایا  دوست دارید بهترین مناظر را در سفر انفرادی به بروکسل تماشا کنید.بنابراین حتما باید به میدان زیبای  Poelaert  بروید. این ساختمان درست در مقابل کاخ بزرگ عدالت قرار دارد که هنوز هم تا به امروز یکی از بزرگترین ساختمان ها در کل اروپا باقی مانده است. از اینجا نه تنها می توانید دادگاه های حقوقی را ببینید، بلکه می توانید مناظر خیره کننده ای از بقیه شهر را نیز مشاهده کنید. یکی دیگر از کارهای جالب این است که از ساختمان نمادین آتونیوم بازدید  کنید. این ساختمان عجیب و غریب و منحصر به فرد در مرکز شهر هزارتویی از لوله ها و راه پله های فلزی است که برخی از بهترین مناظر پانوراما از شهر را در خود جای داده است.

زندگی شبانه در سفر انفرادی به بروکسل!

بروکسل به دلیل نوشیدنی های سنتی بلژیکی خود مشهور است  بارها و کافه‌ها ی زیادی  در سرتاسر شهروجود دارد اما چند تای آن که در انتهای یک گذرگاه باریک در نزدیکی کاخ بزرگ قرار دارند  مشهورترین هستند  .

  • بارها وکافه‌ها ی مدرن و محلی را در  Place Saint Boniface،همچنینSaint Gery   نزدیک مرکز شهرو RECYCLART واقع در داخل ایستگاه قطار زیرزمینی  Place Saint Boniface   می توانید پیدا کنید (حداقل یک بار در سال در طول تابستان برای یک جشن  خیابانی بسته می شود).
  • کافه بلگا، کافه بیزون، بونفوی و لو کوک مکان های عالی برای توقف و لذت بردن از نوشیدنی های بلژیکی است .
  • بارهای دنج که مردم محلی دوست دارند (به همه نگویید): Le Pantin و بار “پنهان” در هتل L’Espérance قرار دارند.
  • درسنت ژیل کافه‌های جالب و بارهای مد روز که حس بسیار خوب لذت سفر انفرادی به بروکسل را به شما می دهند خواهید یافت.  برای کسانی  که می خواهند زندگی شبانه غیرمعمول در بروکسل را تجربه کنند، محله آفریقایی، Matongé  ارزش دیدن دارد. برای انجام برخی کارهای جالب دیگر در بروکسل به تنهایی، باید در مرکز شهر به محله های ایکسل و سنت ژیل بروید. نه تنها این دومنطقه از بهترین مکان ها برای اقامت هستند، بلکه توصیه می کنم یک بعدازظهر را برای کاوش در آنها صرف کنید.

بازار کک مارولز را از قلم نیاندازید!

برای دیدن جایی که پر جنب و جوش و پر از همه جور مردم است، باید از بازار کک مارولز دیدن کنید که هر روز صبح در میدان دو ژو دبال برگزار می شود. این مجموعه بسیار شگفت انگیز از عتیقه جات عجیب و غریب، آثار هنری جالب و اقلام روزمره مانند وینیل و کتاب است. همچنین لباس‌های قدیمی زیادی در اینجا یافت می‌شود، بنابراین اگر شما هم دوست دارید در سفر انفرادی به بروکسل کالای دست دوم  پیدا کنید، مطمئناً اینجا جایی است که باید بروید.

شکلات بلژیکی بسیارمعروف است و مورد استقبال دوستداران شکلات در سراسر جهان است. محبوب ترین برندها لئونیداس، گودیوا، نوهاوس، مارکولینی، ویتامر، چوکوپلیس و مزون رناردی هستند. انواع این شکلات‌ها را می‌توانید در اکثر شیرینی فروشی های محلی امتحان کنید.

در سفر انفرادی به بروکسل کجا غذا بخوریم؟

Marvels flea market

تقریباً مانند هر جای دیگری، جستجوی مکان مناسب برای غذا خوردن در بروکسل واقعاً به نوع غذایی که می‌خواهید بخورید  وهمچنین میزان هزینه‌ای که در نظر دارید بستگی دارد.

اگر به دنبال گزینه ای با بودجه متوسط هستید که طعم برخی از غذاهای دلخواه واقعی بلژیکی را به شما بدهد، باید رستوران بیت را امتحان کنید. اگر می خواهید با مردم محلی یا مسافران در سفر انفرادی به بروکسل معاشرت کنید، این مکان شیک وعالی است و غذا نیز واقعا عالی است (مخصوصاً صبحانه).

 یکی از مکان های مورد علاقه  برای غذا خوردن  رستوران باغ مخفی در محله ایکسل می باشد. غذا به سبک کلاسیک ایتالیایی و نسبتاً ساده است، اما خود رستوران یکی از جالب‌ترین رستوران‌های شهر است. مبلمان عجیب و غریب اروپایی به این مکان حالتی واقعا منحصر به فرد و قدیمی می بخشد، و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، یک باغ بسیار مخفی نیزدر محوطه وجود دارد که برای شب های گرم عالی است.

حتی اگر بلژیک به خاطر غذاهایش شهرت خاصی ندارد، این بدان معنا نیست که نمی‌توانید در طول سفر انفرادی به بروکسل مکان‌های فوق‌العاده جالبی برای غذا خوردن در اطراف شهر پیدا کنید.

 رستوران  La Quincailleirie

بدون شک یکی از این مکان‌ها است، و می‌توانیم بگوییم بازدید از اینجا یکی از غیرمعمول‌ترین کارهایی است که می‌توان در سفر انفرادی به بروکسل انجام داد. این ساختمان یک مغازه آهن‌فروشی قدیمی است که واقعاً به نظر نمی‌رسد در طول سال‌ها تغییر زیادی کرده باشد.  به نظر می رسد رستوران محل ساخت مجموعه ای از یک فیلم است و شما هنوز هم می توانید بسیاری از ویژگی های اصلی، مانند دیوارهای چوبی تیره، ساعت بزرگ و البته راه پله آهنی مرکزی شگفت انگیز آن را ببینید.  مکان عالی برای بیرون آمدن است!

اگر به دنبال یافتن رستورانی اقتصادی و مقرون به صرفه هستید، سعی کنید به رستوران Mano à Mano  در پایین Ixelles بروید. این یک پیتزا فروشی فوق العاده ارزان است که بسیار ساده اما بسیار خوشمزه است! این یک مکان واقعی برای مردم محلی نیز هست، بنابراین اگر می‌خواهید دوستان جدیدی در سفر انفرادی به بروکسل پیدا کنید و زبان فرانسه خود را تمرین کنید، عالی است به آنجا بروید .

غذاهای ارزان قیمت و خوب در بروکسل

صدف ، سیب زمینی سرخ کرده و وافل بلژیکی (باید امتحان کنید). بهترین سیب زمینی سرخ شده با مجموعه ای عجیب از سس ها را می توانید در هر یک از فریکوت های زیر پیدا کنید – Maison Antoine   خانه آنتونی  در میدان Jourdanplein ، Chez Martine  مارتین در میدان سنت خوسه Place Saint-Josse ،.  L’Express  ( لبنانی با گزینه های گیاهی عالی)، و تاپاس لوکاس Tapas Locas درخیابان  Rue Marche au Charbons-Kolenmarktstraat. برای خوردن غذاهای اصیل آفریقایی ارزان، به رستوران خورشید آفریقا Au Soleil d’Afrique  بروید..

سفر انفرادی به بروکسل؛ کوچک اما دلپذیر!

بروکسل یکی از سرسبزترین شهرهای اروپاست و مکان‌های زیادی برای استراحت در طول روز وجود دارد. بروکسل علیرغم اندازه کوچکش، مطمئناً دارای طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری است که باید در برنامه سفر انفرادی به بروکسل  باشد. البته، مناظر اصلی مانند کاخ بزرگ و Manneken Pis به این راهنمای مسافران انفرادی بروکسل محدود نمی‌شوند، اما همچنان باید جاذبه‌های دیگر رانیز ببینید.

ایکسل مملو از فضاهای سبز آرام است، به ویژه باغ های تنبوش. این باغ دیواری قرن نوزدهمی یکی از زیباترین پارک‌های کل شهر است، به خصوص در بهار و تابستان که گل‌ها شروع به شکوفه دادن می‌کنند و بسیاری از مردم محلی روی چمن‌ها می‌نشینند. مکان دیگری که در سفر انفرادی به بروکسل ارزش دیدن را دارد باغ زیبای کینگز است. این باغ در واقع یک باغ خصوصی است،  گردشگران بسیاری  هر روزبه این باغ زیبا میروند , اگر بخواهید با افراد جدیدی آشنا شوید، باغ زیبای کینگز جایی است که باید بروید.

 10 جاذبه برتر و دیدنی در سفر انفرادی به بروکسل

 شهر را به تنهایی در طی یک سفر انفرادی به بروکسل کشف کنید در مرکز تاریخی شهر قدم بزنید: از کاخ بزرگ شروع کنید و در حالی که شکلات‌های بلژیکی را تماشا کنید به سمت ایستگاه مرکزی بروید. در یک میخانه توقف کنید و نوشیدنی سنتی بلژیکی را امتحان کنید!

میدان بزرگ

Grand Place

Grand Place  میدان بزرگ درست در قلب شهر بروکسل مکانی قدیمی است که باید در سفر انفرادی به بروکسل ببینید. وقتی در میدان اصلی شهر قدم می زنید، با معماری منحصر به فرد Gildehuizen (خانه های اصناف) که ذهن شما را به سرزمین عجایب افسانه ای می برد، شگفت زده خواهید شد. میدان بزرگ تنها زمانی واقعا شکوه و عظمت خود را برایتان آشکار می کند که از یکی از چندین کوچه سنگفرش کوچک آن عبور کنید، جایی که منظره ای عالی از Maison du Roi مملو از دکوراسیون غنی سنگ کاری های تزئین شده، شیروانی های باشکوه، ستون ها و نرده ها  را خواهید دید.

اتمیوم

اگر به دنبال یکی از کارهای جالب ‌تر برای انجام دادن در سفر انفرادی به بروکسل هستید، قطعاً بازدید از Atomium  شما را راضی می کند. این ساختار عجیب  اثر آندره واترکین است که برای نمایشگاه جهانی بروکسل 1958 ساخت  تا نمادی از اعتقاد راسخ به فرآیند علمی باشد. اتمیوم به قدری محبوب است که اکنون به یک مکان دائمی گردشگری در پایتخت تبدیل شده است. ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا اتمیوم 9 توپ فولادی است که روی دسته‌ای از چوب‌ها به شکل متعادل قرار داده ‌شده اند ، اتمیوم در واقع ساختار مولکولی یک بلور آهنی را نشان می‌دهد که تا 165 میلیارد برابر اندازه آن بزرگ‌نمایی شده است. شما حتی می توانید به داخل چهار تا از کره هایی بروید که اکنون برای ارائه نمایشگاهی درباره زندگی انسان به نام Biogenium استفاده می شود.

موزه آلات موسیقی

موزه آلات موسیقی یکی از جاذبه های  سفر انفرادی به بروکسل است که در انتظار کشف شما است. این ساختمان چشمگیر یک بخش هنر نو و بخش  نئوکلاسیک  دارد، که مکان نمایش  مجموعه‌ای از صدها ساز بین‌المللی است. تمام این سازها در 4 گالری به نمایش گذاشته  شده اند که با تصاویر و پانل های متنی تشریح شده اند علاوه بر اینها  راهنمای صوتی و تصویری نیز وجود دارد که تجربه  شما را با صدای سازهای موجود در صفحه نمایش کامل می کند. موزه همچنین دارای یک رستوران دوست‌داشتنی روی پشت‌بام و پاسیو است که می‌توانید با تماشای مناظر باشکوه شهر از آن لذت ببرید.

کلیسای جامع سنت مایکل

St. Michael's Cathedral

کلیسای جامع سنت مایکل به مقدسین حامی بروکسل، سنت مایکل و سنت گودولا تقدیم شده است . این شاهکار معماری چند صد ساله را در بالای تپه ترورنبرگ خواهید دید. نمای کلیسا با دو برج زیبا چشمگیر است، کلیسا به طرز باشکوهی دربالای  پله های وسیعی قرار دارد . فضای داخلی آن با تناسبی زیبا به شکلی مجلل مبله شده است و برخی از پنجره های شیشه ای رنگارنگ برجسته را در خود جای داده است.

برای دیدن بهترین نمونه‌هایی که چارلز پنجم و ایزابلا پرتغالی (ضلع جنوبی) و زوج سلطنتی مجارستانی لویی دوم و مری (ضلع شمالی) را به تصویر می‌کشند، به راهرو‌ها بروید و سپس به کلیسای  مقدس در سمت چپ جایگاه گروه کر بروید، جایی که نمایی از داستان معجزه میزبان را نشان می دهد. کلیسای جامع با توجه به جایگاه اصلی آن به عنوان کلیسای اصلی کاتولیک در بلژیک یکی از مهم ترین بازدیدهای ضروری در سفر انفرادی به بروکسل است و از مرکز شهر به راحتی قابل دسترسی است.

مرکز کمیک استریپ بلژیک

این مکان به تاریخ کارتون‌ها و کمیک‌استریپ‌ها در کشوری که اسمورف‌ها و تن تن را به جهان هدیه کرده‌اند اختصاص داده شده است،بازدید از این مکان برای هر کمیک‌دوستی ضروری است. مرکز کمیک استریپ بلژیک نمایشگاهی از 200 طراحی کمیک استریپ اصل توسط هنرمندان کمیک بلژیکی و فرانسوی است. این موزه همچنین افزایش محبوبیت کمیک استریپ‌های بلژیکی و فرانسوی را از طریق مجموعه‌ای هوشمندانه از دست‌نوشته‌های اصلی، طرح‌های پیش‌نویس، و مجموعه‌های بازسازی‌شده تخیلی از جمله سالن لاکی لوک و تیم، استروپی، و موشک ماه کاپیتان هادوک  ثبت می‌کند. اگر به دنبال کارهای هنری و کمیک در سفر انفرادی به بروکسل  هستید، این مکان برای بازدید عالی است.

دنیای قطار و ایستگاه شاربیک

Schaerbeek

این مکان که در ایستگاه شاربیک Schaerbeek واقع شده است بازدید ازآن در سفر انفرادی به بروکسل برای هرعلاقه‌مندی به قطار ضروری است , قدیمی‌ترین لوکوموتیو اروپایی و چندین جاذبه پنهان دیگر را در خود جای داده است. ایستگاه شاربیک Schaerbeek از آجرهای رنگی ساخته شده ، سالن بلیط و مسافرین خود را حفظ کرده است تا به شما امکان ورود به موزه قطار و درک کامل نقش پیشگام بلژیک در صنعت اولیه راه آهن را بدهد.

مانکن پیس

در امتداد خیابان Rue de l’Etuve، مشهورترین مکان دیدنی سفر انفرادی به بروکسل ، مانکن پیس  Manneken Pis را خواهید دید. اگرچه می توان سابقه وجود آن را در این مکان تا سال 1388 ردیابی کرد، اما  چیز زیادی در مورد منشاء شخصیت این پسر بچه در حال ادرار کردن مشخص نیست. طبق یکی از افسانه ها، این مجسمه یادبود پسر یک کنت است که هنگام شرکت در یک راهپیمایی تسلیم یک اصرار شدید برای ادرار کردن شد. مجسمه ای که امروزه به عنوان قدیمی ترین شهروند بروکسل شناخته می شود، در سال 1619 توسط ژروم دوکسنوی بزرگ ساخته شد و چندین بار به سرقت رفته است، اما خوشبختانه همیشه کشف و بازگردانده شده است.

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک

موزه سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک یکی از بزرگترین و بهترین گالری های هنری در جهان است. این موزه شامل مجموعه ای است که برای اولین بار در سال 1797 راه اندازی شد  و در اصل در کاخ سابق چارلز لورن قرار داشت.  سپس در سال 1846 به موزه تازه تاسیس رویا منتقل شد. این موزه به دو بخش تقسیم می شود: موزه هنرهای باستانی (موزه هنر باستان) با مجموعه ای مشهور از استادان قدیمی مشهور فلاندری و هلندی شامل آثار روژیر ون. der Weyden (عزاداری مسیح)؛ و نیمی دیگر به موزه هنر مدرن (موزه هنر مدرن) اختصاص دارد که دارای طیف وسیعی از آثار عمدتاً قرن 19 و 20 بلژیک است. اگر به دنبال گشت و بازدید در سفر انفرادی به بروکسل در یک روز بارانی  هستید، این موزه مکانی عالی برای بازدید است.

میدان توپ بازی

Place du Jeu de Balle

آیا به دنبال خرید یک سوغات عالی برای بازگشت به خانه از سفر انفرادی به بروکسل هستید؟ هیچ مکانی بهتر از میدان توپ بازی Place du Jeu de Balle برای خرید اشیائ ارزشمند و اجناس دست دوم پیدا نمی کنید. چانه زنی در این بازار روزانه در فضای باز در محله مارولز بسیار متداول ومهم است، به خصوص اگر می خواهید مانند یک فرد محلی به نظر برسید. اگر می‌خواهید اجناس بهتری را بیابید، صبح زود از این بهشت بریک-آ-براک بازدید کنید!

پارک پنجاهمین سالگرد

قطعا بازدید از شاهانه ترین پارک در بروکسل باید در لیست بازدیدهای شما باشد! پارک پنجاهمین سالگردParc du Cinquantenaire  در سال 1880 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس این کشور ساخته شد و باغ‌های وسیع مملو از بناهای تاریخی و موزه‌ها را در خود جای داده است . طاق پیروزی که از سه طاق کوچک‌تر تشکیل شده است، منظره‌ای عالی رادر مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد. این پارک همچنین میزبان تعدادی از رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در طول سال است، بنابراین هنگام برنامه‌ریزی برای  سفر انفرادی به بروکسل فراموش نکنید آن را در لیست بازدیدهای خود در بروکسل قرار ‌دهید.

با همه جاذبه های دیدنی بروکسل آشنا شوید!

در آخر

 می توان گفت که با انجام کارهای جالب و دیدنی در سفر انفرادی به بروکسل پایتخت بلژیک شگفت زده خواهید شد. از تماشای مناظر نمادین مانند Grand Place گرفته تا نوشیدنی های  معروف، وافل های خوشمزه، و برخی از بهترین سیب زمینی های سرخ شده که در همه جای بروکسل یافت می شود ,جاذبه هایی که مثل جواهرات پنهانی در انتظار کشف هستند، بروکسل واقعاً یک مقصد سفر  و یک انتخاب عالی برای یک استراحت کوتاه در شهر است. چه در حال گشت و گذر در اروپا باشید و چه بخواهید زمان بیشتری را در این شهر آرام بگذرانید.

نظرات کاربران