Gray shrimp croquettes

بهترین غذاهای بروکسل؛ از وافل بلژیکی تا مارماهی با سس سبز! + معرفی رستوران

اکثر مسافران فراتر از شکلات و وافل بلژیکی، نمی توانند یکی از غذاهای سنتی بلژیک را نام ببرند. اما ما در اینجا هستیم تا زمانی که رزرو بلیط هواپیما آنلاین را انجام دادید؛ با آشنایی با بهترین غذاهای بروکسل؛ بخش خوشمزه سفر را از دست ندهید و خوشمزه ترین ها را سرو کنید! پس همراه ما باشید :

1. صدف

غذاهای بروکسل

Moules-Frites به فرانسوی و Mosselen-Friet در فلاندی، یک غذای کلاسیک بلژیکی شامل صدف با سیب زمینی سرخ شده است که می توانید تقریباً در هر کافه یا رستورانی در بروکسل پیدا کنید. این یکی از بهترین غذاهای بروکسل است که در سفر باید خورد. رایج‌ترین روشی که صدف‌ها در بروکسل سرو می‌شود، پختن صدف سیاه در خامه یا سس خردل است، مولز مارینیر همچنین حاوی موسیر، جعفری و کره است. صدف ها را می توان به تنهایی به عنوان پیش غذا سرو کرد یا می توانید آنها را با سیب زمینی سرخ کرده به عنوان غذای اصلی میل کنید.

صدف را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Zinneke

Place de la Patrie 26, 1030 Schaerbeek

2. سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده (فریت به فرانسوی یا frieten در فلاندی) تا حدودی غذای ملی بلژیک و از بهترین غذاهای بروکسل است. بحث های زیادی در مورد اینکه چه کسی سیب زمینی سرخ شده را اختراع کرد وجود دارد، اما به شما قول می دهیم که قطعا بلژیکی ها آنها را کامل کردند. هنگامی که در بلژیک سیب زمینی سرخ کرده می خورید، هرگز در هیچ جای دیگری شبیه به این مزه را پیدا نخواهید کرد. اما راز سیب زمینی سرخ کرده های بروکسل چیست؟

نکته اول اینکه خود سیب زمینی باید یک نوع نرم باشد. اما مهمتر از همه، سیب زمینی های تازه خرد شده باید دو بار سرخ شوند: ابتدا در دمای پایین تری سرخ شوند تا داخل آن نرم و نرم شود و دوم، به سرعت در دمای بالاتر برای ترد شدن. برخی از رستوران های بروکسل، سیب زمینی های سرخ شده را در مخروط های کاغذی سنتی سرو می کنند، در حالی که برخی دیگر به ظروف پلاستیکی راحت تر اما کمتر دوستدار محیط زیست روی آورده اند. در هر صورت، امتیاز رستوران ها در ارائه سیب زمینی ها با مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از سس‌ها خواهد بود که بیشتر آنها بر پایه مایونز هستند. غیر از سس کچاپ، سس مایونز سیر، یا آندالوس محبوب، ترکیبی از سس مایونز و گوجه فرنگی با کمی پاپریکا را حتما امتحان کنید.

سیب زمینی سرخ کرده را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Maison Antoine

Place Jourdan, 1040 Etterbeek

  • Fritkot

Place de la Chapelle, Brussels

3. کوفته قلقلی

غذاهای بروکسل

کوفته‌ها یکی از بهترین غذاهای بروکسل هستند. آنها معمولاً مخلوطی از گوشت گاو و خوک هستند. در فلاندر، گوشت ها ها اغلب در سس گوجه‌فرنگی یا گاهی اوقات به سبک کوفته سرو می‌شوند، سرخ شده در کره با سس گیلاس بلژیکی. در جنوب بروکسل، کوفته ها با سس غلیظی از گوشت گاو، ادویه، ترشی جات و سیروپ د لیژ ( شربت میوه ای که از سیب و گلابی) سرو می شود. کوفته قلقلی در بروکسل معمولا با سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی همراه خواهد بود.

کوفته قلقلی را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Balls & Glory

Rue Henri Maus 35, Brusselsw

4. خورشت فلامیش

این خورش فلاندری به معنای واقعی کلمه به “خورش گوشت” ترجمه می شود و این توصیف بسیار دقیقی برای یکی بهترین غذاهای بروکسب خواهد بود. این غذای بلژیکی از گوشت گاو تهیه می شود که به آرامی در سس مخصوص می جوشد تا زمانی که در دهان ذوب شود. سس با چند تکه نان خرد شده، کمی پیاز و مقداری چاشنی غلیظ می شود. برخی از سرآشپزها مواد دیگری مانند قارچ یا سیر را اضافه می کنند، اما دستور پخت سنتی بر سس مخصوص بلژیکی و گوشت گاو تمرکز دارد. این خورش یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای بروکسل در زمستان است که همیشه با سیب زمینی سرخ کرده یا پوره سیب زمینی سرو می شود.

خورشت فلامیش را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Café Novo

Place de la Vieille Halle aux Blés 37, Brussels

5. کروکت میگوی خاکستری

Gray shrimp croquettes

میگوهای خاکستری ریز دریای شمال، در بلژیک وجود دارند. اگر در یکی از رستوران‌های غذای دریایی در محله سنت کاترین در بروکسل شام می‌خورید، به احتمال زیاد یک کاسه کوچک از این میگوهای خاکستری ترد برای میان‌وعده برای شما سرو می‌شود. میگوهای خاکستری نه تنها شیرین و لطیف هستند، بلکه بخشی از میراث فرهنگی بلژیک هستند. به طور سنتی، این میگوها در امتداد ساحل، از فرانسه تا هلند، توسط ماهیگیرانی سوار بر اسب صید می شدند. تنها جایی که این سنت هنوز انجام می شود روستای Oostduinkerke در سواحل بلژیک است و اخیراً در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده است. اگر فرصتی برای دیدن این منظره دارید، حتما در سفر به بلژیک از آن بازدید کنید. یکی از بهترین غذاهای بروکسل، کروکت های میگو هستند. کروکت های میگوی سوخاری که قسمت بیرونی آن ترد و کریسپی و میان آن مخلوطی از پنیر و میگو است.

کروکت میگو را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Noordzee / Mer du Nord

Rue Sainte Catherine 45, Brussels

  • Les Petits Oignons

Rue de la Régence 25, Brussels

6. وافل بلژیکی

اگر به دنبال وافل بلژیکی هستید، باید واقعیتی را روشن کنیم. در واقع، هیچ وافل بلژیکی وجود ندارد، بلکه دو نوع وافل وجود دارد که منشأ هر دو بلژیک است. وافل بروکسل یا gaufre de Bruxelles که مستطیل شکل است و به اندازه رقیب خود شیرین نیست، اما اغلب با خامه فرم گرفته، شکلات، بستنی یا میوه پر می شود و وافل متراکم “تر لیژ” که دارای لبه های گرد با شکر کاراملی شده می باشد، که کمی چسبنده و شیرین تر از وافل بروکسل است. اینکه وافل، یکی از بهترین غذاهای بروکسل است و در سفر به بلژیک حتما باید آن را امتحان کرد، درست است. اما هر کاری که می‌کنید، از خرید وافل‌های گران‌قیمت در مغازه‌های اطراف Grand Place خودداری کنید. شما می‌توانید هر دو نوع وافل را از کامیون‌هایی (معمولاً با رنگ زرد) که در اطراف اکثر نقاط توریستی شهر پارک شده‌اند، تهیه کنید.

وافل را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Dandoy

Rue Charles Buls

7. مارماهی در رنگ سبز

غذاهای بروکسل

مارماهی در رنگ سبز دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد، این غذا مارماهی تهیه شده در یک سس بسیار سبز رنگ است که رنگ آن به دلیل گیاهان سبز زیاد مانند جعفری، شاهی و ریحان می باشد. سبزیجات در آخرین لحظه اضافه می شوند تا رنگ خود را حفظ کنند و غذا معمولاً با سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. این بیشتر یک غذای فلاندری است تا یک غذای بلژیکی. ماهیگیران عادت داشتند مارماهی را در رودخانه شلد در نزدیکی آنتورپ صید کنند و سپس آنها را با هر گیاهی که در کنار ساحل پیدا می کردند تهیه می کردند. اکنون اغلب در اغذیه فروشی های باکلاس تر و به عنوان یکی از بهترین غذاهای بروکسل سرو می شود.

مارماهی را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Chez Victorine

Hoeilaart (Marcel Félicéstraat 17)

  • Brasserie Royal

Rue de Flandre 103

8. سوسیس و پوره

سوسیس و پوره سیب زمینی یک ترکیب کلاسیک بلژیکی است که در حال حاضر عمدتا توسط پدربزرگ ها و مادربزرگ ها یا رستوران هایی که برای سرو غذاهای بلژیکی شناخته شده اند، سرو می شود. این یک غذای دلچسب مخصوص کشاورزان است و اغلب پوره سیب زمینی را با یک سبزی مانند هویج، مخلوط می کنند. سوسیس و پوره یکی از بهترین غذاهای بروکسل است که در اکثر غذاخوری های محلی بروکسل می توانید آن را سفارش دهید.

سوسیس و پوره را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Fin de Siècle

Rue des Chartreux 9, Brussels

9. ساندویچ استیک تارتار و مارتینو

غذاهای بروکسل

همه طرفدار استیک تارتار نیستند. این یکی از بهترین غذاهای بروکسل است که از گوشت گاو خام مخلوط شده با پیاز، سس مایونز، تاباسکو، زرده تخم مرغ، کیپر، نمک و یک سری چیزهای دیگر تشکیل شده است. رستوران‌هایی که به استیک تارتار خود افتخار می‌کنند، آن را درست سر میز شما آماده می‌کنند و تمام مواد تشکیل دهنده آن را به شما نشان می‌دهند. در بروکسل، این غذا بیشتر با سیب زمینی سرخ شده سرو می شود. و اما ساندویچ مارتینو، می توانید آن را نسخه اران تر استیک تارتار بنامید. مارتینو یک نان باگت با نوعی نوعی تارتار استیک اما به صورت ساندویچ و همراه با ادویه، ترشی، پیاز و سس کچاپ است.

استیک تارتار را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Bistro Mathilda

coastal city of Oosten

10. ژامبون و اندیو بلژیکی در فر

اندوی بلژیکی یک سبزی معمولی فلاندری است. یکی از بهترین غذاهای بروکسل که تکه های ژامبون دور یک دسته سبزی اندوی بلژیکی پیچیده می شوند و همراه با سس بشامل و پنیر، داخل فر می روند. این غذا نیز، مانند دیگر غذاهای بلژیکی همراه با پوره سیب زمینی سرو می شود.

11. VOL-AU-VENT

غذاهای بروکسل

Vol-au-vent از یک خمیر پف دار گرد تشکیل شده است که “درب” آن بریده شده است تا بتوان آن را با مخلوط مرغ و قارچ در یک سس خامه ای پر کرد. معمولاً با سیب زمینی سرخ کرده، کروکت یا پوره سیب زمینی سرو می شود. در اصل، نام “vol-au-vent” به شیرینی اشاره دارد و همچنین می توانید آن را در فرانسه به عنوان میان وعده یا پیش غذا پیدا کنید. با این حال، Vol-au-vent به عنوان یکی از بهترین غذاهای بروکسل شناخته می شود.

 Vol-au-venرا در بروکسل، اینجا بخورید:

  • ‘t Cuyperke

Zaventem (Stationsstraat 19)

  • Les Petits Oignons

Rue de la Regence 25

12. SPECULAAS

از بهترین غذاهای بروکسل که گاهی اوقات به عنوان “نان زنجبیلی” ترجمه می شود، اسپکولوس نوعی بیسکویت منحصر به فرد است. این بیسکویت به صورت یک سنت بلژیکی و هلندی برای جشن گرفتن “سنت نیکلاس” در 6 دساکبر پخته می شده است. اما امروزه برای اینکه گردشگران نیز طعم این بیسکویت کلاسیک بلژیکی را بچشند در اکثر فروشگاه ها به فروش می رسد. همچنین اغلب، هنگامی که در کافه های بروکسل یک قهوه سفارش می‌دهید، در کنار آن، یک عدد اسپکولوس نیز سرو می شود.

13. مارچوبه سبک فلمیش

غذاهای بروکسل

وقتی فصل مارچوبه است، از آوریل تا ژوئن، کشور دیوانه مارچوبه می شود. آنها را در پیش غذاها، غذاهای اصلی و حتی به عنوان بستنی برای دسر پیدا خواهید کرد. در حالی که راه‌های زیادی برای تهیه مارچوبه وجود دارد، سبک فلاندری روشی کلاسیک برای تهیه مارچوبه است. آب پز شده، سپس در سس کره پخته می شوند و با تکه های تخم مرغ آب پز شده پوشانده می شوند. یکی از بهترین غذاهای بروکسل که می بایست آن را در فصلی  خاص پیدا کنید.

 مارچوبه را در بروکسل، اینجا بخورید:

  • Le Zinneke

Vaderlandsplein 26, Schaerbeek

14. شکلات بلژیکی

Belgian chocolate

درست است که در این مقاله در مورد بهترین غذاهای بروکسل صحبت کردیم، اما شکلات بلژیکی یکی از تنقلات منحصر به فردی است که در سفر به بروکسل نباید آن را از دست بدهید. اگر می خواهید شکلات بلژیکی خوبی بخورید، به منطقه سابلون در بروکسل بروید. در آنجا نام های معروفی مانند پیر مارکولینی را خواهید یافت.

آدرس بهترین رستوران های بروکسل را داشته باشید!

نظرات کاربران