Brussels Airport
9 فروردین 1402
بلژیک

فرودگاه بروکسل؛ کامل‌ترین اطلاعات برای مسافران

بروکسل را بیشتر به خاطر وجود مقر اتحادیه اروپا می‌شناسند، شهری صلح‌جو و محبوب که به جز اهمیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی‌اش یک مقصد توریستی تمام عیار است. خیلی‌ها برای یک سفر متفاوت بروکسل را انتخاب می‌کنند. در این شهر تا دلتان بخواهد جاذبه گردشگری وجود دارد. فرقی نمی‌کند به دنبال آرامش و تعطیلاتی آرام هستید یا اهل هیجان و تفریح، بروکسل همواره شما را راضی نگه خواهد داشت و از خرید بلیط هواپیما بروکسل پشیمان نخواهد کرد. اگر قصد سفر دارید، فرودگاه بروکسل را بشناسید تا از سردرگمی و گم شدن در آن جلوگیری کنید.

فرودگاه بروکسل فرودگاه اصلی بلژیک است و به عنوان یک لینک متصل‌کننده به بسیاری از مقاصد اروپایی استفاده می‌شود. این فرودگاه مدرن با ظرفیت پذیرش سالانه 35 میلیون مسافر، در 12 کیلومتری شهر قرار دارد.

کمی با فرودگاه بروکسل آشنا شویم! 

Brussels Airport

فرودگاه بروکسل (Brussels Airport) در سال 1940 تاسیس شد. زمانی که آلمانی‌ها برای جنگ جهانی دوم یک زمین چمن به عنوان فرودگاه ساختند. پس از آن دوران با توجه به اینکه فضای و باند فرودگاه در آن زمان خیلی کوچک بود، تصمیم گرفتند تا این فرودگاه را گسترش دهند. آن‌ها ترمینال‌های جدید و بزرگی را به جای ساختمان اولی و قدیمی، جایگزین کردند و ظاهری جدید در فرودگاه بروکسل به وجود آوردند. اما این اولین بازسازی فرودگاه زوانتم یا همان فرودگاه بروکسل نبود و دوباره در سال 1958 برای برگزاری نمایشگاه جهانی بروکسل یک فرودگاه بزرگ و جدیدتر ساختند. 

امروز اما این فرودگاه در ابعاد بسیار بزرگ با امکانات رفاهی و خدماتی عالی مشغول به فعالیت است تا جایی که در سال 2005 لقب بهترین فرودگاه اروپا را از سوی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی را از آن خودش کرد. 

ترمینال فرودگاه بروکسل

برخلاف دیگر فرودگاه‌ها، بروکسل دارای یک ترمینال چندین طبقه است که تمامی امکانات و تجهیزات پرواز در آن ترمینال قرار گرفته و کلیه پروازها نیز از همین ساختمان انجام می‌شود. اما در هر طبقه از این ترمینال امکانات متفاوتی در نظر گرفته شده‌است.

طبقه منفی یک: ایستگاه راه‌آهن

طبقه صفر: ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و شرکت‌های اجاره خودرو

طبقه یک: رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارند.

 طبقه دو: سالن‌ پروازهای ورودی فرودگاه 

طبقه سه: سالن پروازهای خروجی فرودگاه

البته این نکته را نیز اضافه کنیم که طبقات 2 و 3 به دو بخش A و B تقسیم‌بندی می‌شوند. زمانی که بخش A در سال 2002 تاسیس شد، تصمیم بر این بود که مختص پروازهای شنگن باشد، اما از 2008 به بعد پروازهای آفریقایی نیز به این بخش منتقل شدند و توسعه بیشتری پیدا کرد. در بخش B اما پروازهای غیر شنگن انجام می‌شود. 

سیاست چمدان در فرودگاه بروکسل

Brussels Airport

یکی از خدماتی که در فرودگاه بروکسل برای مسافرین ایجاد شده، بخشی برای نگهداری چمدان است. در واقع شما می‌توانید چمدان و وسایل خودتان را در امنیت کامل در یکی از کمدهای این بخش قرار دهید و با خیال راحت به کارهایتان برسید. این بخش در طبقه صفر قرار دارد. 

رستوران‌های فرودگاه بروکسل

در فرودگاه بروکسل رستوران‌ها و کافه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد. رستوران‌هایی با فضای دنج و غذاهای متنوع بین‌المللی که می‌توانید در حالی که منتظر پروازتان هستید، از یک وعده غذایی خوشمزه در محیطی آرام لذت ببرید. در کنار کافه و رستوران، یک سری فست فود هم وجود دارد تا هر کسی هر آنچه را که دوست دارد، میل کند. 

فروشگاه‌های فرودگاه بروکسل

همانند هر فرودگاه دیگری، در بروکسل نیز یک سری فروشگاه و مغازه وجود دارد تا در آخرین لحظات سفرتان بتوانید هدیه و سوغاتی بخرید. طیف وسیعی از برندهای معتبر و شناخته شده جهانی در این فرودگاه حضور دارند. در کنار آن‌ها نیز یک سری مغازه کمتر شناخته شده وجود دارد تا بتوانید خریدی به‌صرفه و خوب داشته باشید. 

قوانین فرودگاه بروکسل

Brussels Airport

در کنار بیشتر فرودگاه‌های مدرن، سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است و از سیگاری‌ها انتظار می‌رود که در بیرون و محوطه اطراف سیگار بکشند. البته در فضای داخلی نیز دو اتاق سیگار مجزا قرار گرفته تا افراد بتوانند راحت در آنجا سیگار بکشند. 

همچنین همه مایعات، کرم‌ها و ژل‌ها باید در ظروف کمتر از 100 میلی‌لیتر باشند و قبل از عبور از محافظ در یک کیسه پلاستیکی شفاف جداگانه نگهداری شوند.

در مورد عکسبرداری در فرودگاه نیز باید بدانید که تا زمانی که عکس‌ها برای استفاده شخصی باشد، می‌توانید از داخل فرودگاه بروکسل عکس بگیرید. اگر قصد دارید عکس‌های تجاری بیشتری بگیرید، باید از مقامات فرودگاه درخواست اجازه دهید. هنگام عکس گرفتن، مهم است که مزاحمتی برای مسافران ایجاد نمی‌کنید. 

دسترسی فرودگاه به مرکز شهر

ساده‌ترین راه برای رفتن به شهر از فرودگاه، استفاده از یکی از قطارهای موجود در طبقه منفی یک است که در مدت زمان 20 دقیقه شما را به مرکز شهر می‌رساند. قیمت بلیط تکی در طول هفته 8.60 یورو است اما در آخر هفته تا 14.80 یورو قیمت دارد. توجه داشته باشید که این قطار به مقاصد دیگر از جمله بروکسل شمالی، مرکز شهر و سایر حومه‌ها نیز می‌رود.

اگر مقصد شما محله اروپایی است، اتوبوس از ساختمان فرودگاه بهترین گزینه برای شماست و سی تا چهل دقیقه طول می‌کشد تا به مقصد برسید. 

اطلاعات کلی فرودگاه بروکسل

نام فرودگاه: Brussels Airport

تعداد ترمینال‌ها: یک ترمینال

کد ایکائو: EBBR

کد یاتا: BRU

کلام آخر

فرقی نمی‌کند به چه چیزی علاقه دارید، به معماری، هنر، موزه‌ها یا فرهنگ خیابانی، بروکسل همیشه و هر زمان چیزهایی برای ارائه به شما خواهد داشت. بروکسل از آن دست شهرهایی است که تا دلتان بخواهد می‌توانید ماجراجویی کنید و بدون برنامه در شهر بگردید. جاهای دیدنی و کافه‌های دنج همواره از شما پذیرایی خواهند کرد. ما نیز در این مقاله شما را با فرودگاه بروکسل آشنا کردیم تا به محض رسیدن به بلژیک با همه چیز آشنا باشید و اطلاعات لازم را بدانید. 

سوالات متداول

سریع‌ترین راه برای رسیدن از بروکسل به فرودگاه بروکسل (BRU) چیست؟

سریع‌ترین راه برای رسیدن از بروکسل به فرودگاه بروکسل (BRU) قطار است که هزینه آن 9 تا 10 دلار است و 12 دقیقه طول می‌کشد.

فاصله بروکسل تا فرودگاه بروکسل (BRU) چقدر است؟

12 کیلومتر

نظرات کاربران