Grand Palace

گرند پلاس بروکسل| بزرگترین میدان شهر با زیباترین ساختمان‌ها

کشور بلژیک یکی از مهمترین و زیباترین کشورهای اروپایی است که پیشینه تاریخی کهن و جاهای دیدنی بسیار دارد. با سفر به این کشور و پا گذاشتن در پایتخت منحصر به فرد آن یعنی بروکسل حتماً متوجه خواهید شد که پایتخت اتحادیه اروپا بیشتر از آن است که تصور می‌کردید. توصیه می‌کنیم گشت و گذار خود را قبل از هر چیز با میدان بزرگ بروکسل یعنی گرند پلاس شروع کنید.

 راهنمای سفر به بروکسل را در موبایلتان داشته باشید !

تاریخچه میدان بزرگ بروکسل

میدان بزرگ بروکسل

سال تقریباً 979 بود، مردی به نام چارلز که دوک لورن سفلی بود، قلعه‌ای در جزیره سنت‌گری ساخت که عملاً یک شهر جدید را تأسیس می‌کرد. دلیل انتخاب او از این نقطه از شهر، فاصله زیادش با رودخانه سن بود. اما چارلز نمی‌دانست که با این دلیل انتخاب، یکی از شهرهای تجاری مهم اروپا را به وجود می‌آورد.

در قرن سیزدهم: سه بازار سرپوشیده در لبه شمالی این شهر کوچک وجود داشت که مردم در آن به فروش گوشت، نان و پارچه مشغول بودند و هنوز شهر وسعت زیادی نداشت.

در قرن چهاردهم: ساختمان بسیار بزرگتری برای بازار پارچه در لبه جنوبی قرار گرفت و کم کم تغییراتی شکل می‌گرفت.

در قرن پانزدهم: مقامات محلی کنترل برنامه‌ریزی برای شهر را به دست گرفتند. آن‌ها شروع به ایجاد برخی تغییرات در بازارها کردند و میدان بزرگ شهر را مشخص کردند. در این زمان بود که تالار شهر بروکسل را در ضلع جنوبی ساخته شد.

در قرن شانزدهم: دوک برابانت ساختمان مدنی خود را در مقابل تالار شهر ساخت تا قدرت خود را نشان دهد. در این زمان، اصناف اصلی تجاری بروکسل تصمیم گرفتند دفتر مرکزی خود را در اطراف میدان ایجاد کنند تا کم کم گرند پلیس به یکی از مکان‌های اصلی و مهم شهر تبدیل شود و بعدها هم به یک جاذبه دیدنی.  

یک نکته جالب درباره بروکسل و میدان بزرگ آن

بروکسل در یک منطقه باتلاقی تأسیس شده، به همین دلیل است که آن را “Bruocsella” یا “Broekzele” می نامند که به معنای “سکونت در مرداب” است. همچنین گرند پلاس، یکی از زیباترین میدان های اروپا محسوب می میشود . شاید جالب باشد که بدانید، نظرسنجی درباره میدان بروکسل در یک وب سایت هلندی انجام شد و از نظر خوانندگان، گرند پلاس زیباترین میدان اروپا شد و میدان‌های شگفت‌انگیزی مانند میدان کنکورد پاریس، میدان باشکوه سنت پیتر در رم و میدان سرخ در مسکو را شکست داد. 

موزه شهر در grand place

grand place

در قسمت قبل گفتیم که دوک برابنت در قرن شانزدهم یک ساختمان مدنی بسیار بزرگ احداث کرد تا قدرت تجاری خود را به رخ بکشد. در حال حاضر این ساختمان به موزه شهر بروکسل تبدیل شده است و نمایشگاه‌های جالبی در مورد تاریخ و جغرافیای شهر دارد. اگر دوست دارید که در مدت زمان کمتری درباره شهر بروکسل و میدان گرند پلاس بیشتر بدانید، رفتن به این موزه را پیشنهاد می‌کنیم.

در طبقه همکف این موزه تاریخچه grand place را خواهید دید و درباره ساختمان 600 ساله‌ای که در آن ایستاده‌اید نکات جالبی را کشف خواهید کرد. در این موزه برخی از مجسمه‌های تاریخی و مهم که از سطح شهر جمع شده‌اند، قرار گرفته و تمامی این اطلاعات به زبان‌های انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شوند. طبقه دوم از بروکسل باشکوه امروز می‌گوید و آثار زیبای بیشتر را به نمایش می‌گذارد. در آخر باید بگوییم که این موزه به شما این پیام را خواهد داد که شهر بروکسل شهری «آزاد، سرگرم‌کننده و کارناوالیک» است.

  • ساعات کاری: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • تعطیلات: روزهای دوشنبه، 1 ژانویه، 1 می، 1 نوامبر، 11 نوامبر، 25 دسامبر تعطیل است.
  • قیمت بلیط: برای بزرگسالان 8 یورو، زیر 18 سال رایگان و سالمندان 6 یورو. 

تالار شهر در گرند پالاس

گرند پلاس بروکسل

مهمترین مکان گرند پلیس تالار شهر است. بنایی خیره کننده، حیرت آور و شگفت‌انگیزی که شما را برای لحظاتی محو زیبایی خود می‌کند. بنای این تالار به سبک معماری گوتیک ساخته شده و با مجسمه‌های بزرگ و کوچک، برج‌های بلند و تناسب متفاوت بین مصالح به کار رفته در نمای آن، می‌توان تالار شهر را یک اثر خارق‌العاده و از زیباترین جاهای دیدنی بروکسل دانست. در سفر با تور بلژیک و رفتن به میدان بزرگ شهر، حتماً از این اثر وصف نشدنی دیدن کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که برای ورود باید با تورهای مختلف این کار را انجام دهید.

ساعات کاری:

  • چهارشنبه‌ها: ساعت‌های 13:00 به زبان فرانسوی، 14:00 به زبان انگلیسی، 15:00 به زبان هلندی
  • یکشنبه‌ها: ساعت‌های 10 صبح به زبان هلندی، 11 صبح به زبان انگلیسی، 12 بعد از ظهر به زبان فرانسوی، ساعت 2 بعد از ظهر به زبان فرانسوی، ساعت 15 به زبان انگلیسی، ساعت 16 به زبان انگلیسی.

قیمت بلیط: هزینه تور برای بزرگسالان 7 یورو و برای سالمندان 5 یورو است. در ضمن ورود برای کودکان زیر 12 سال رایگان است.

کلام آخر

زمانی که چمدان خود را بستید و بلیط هواپیما را رزرو کردید، برنامه خود را برای اولین روز سفر به گرند پلاس اختصاص دهید. میدان بزرگی که معماری، زیبایی، تاریخ و حتی فروشگاه‌های آن دیدنی هستند. در این میدان احساس می‌کنید در تاریخ سفر کرده‌اید به قرن شانزده و هفده رفته‌اید. اگر تجربه سفر و دیدن گرند پلیس را از نزدیک داشته‌اید خوشحال می‌شویم خاطراتتان را با ما در میان بگذارید. 

با همه جاذبه های دیدنی بروکسل آشنا شوید!

سوالات متداول

Grand Place در بروکسل چیست؟

میدان بزرگ بروکسل، میدان مرکزی این شهر است و با ساختمان‌های تاریخی زیبایی که برخی از آن‌ها موزه، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها هستند، یکی از دیدنی‌های اصلی بروکسل به حساب می‌آید.

میدان بزرگ در بروکسل چه زمانی ساخته شد؟

ساختمان‌های اطراف Grand Place همگی در زمان‌های کمی متفاوت ساخته شده‌اند، اما بیشتر ساختمان‌های عمومی که در حال حاضر وجود دارند، مربوط به قرن پانزدهم هستند. اما بقیه معماری باروک اواخر قرن هفدهم را نشان می‌دهند.

چرا میدان بزرگ در بروکسل یک میراث جهانی است؟

میدان بزرگ در بروکسل یک میراث جهانی است تا حدی به دلیل معماری عالی آن است. اما فقط این نیست و گرند پلاس از مرکز مهمترین سازمان‌های تجاری بروکسل است. 

چگونه می‌توانم به Grand Place در بروکسل بروم؟

Grand Place درست در مرکز بخش تاریخی بروکسل قرار دارد و دسترسی به آن به عنوان یک گردشگر خیلی آسان است. شما می‌توانید از بسیاری از دیگر مناظر تاریخی در مرکز شهر به سمت Grand Place بروید. این میدان، تنها چند دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه مرکزی بروکسل فاصله دارد.

نظرات کاربران