Saint Catherine Square

جاذبه های دیدنی بروکسل؛ شهری با میدان های معروف و البته شکلات های خوشمزه بلژیکی!

وقتی صحبت از شهرهای اروپا می شود، بروکسل اغلب نادیده گرفته می شود. اما این شهر با تاریخ غنی، معماری خیره کننده و غذاهای لذیذش، قطعا چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. در اینجا بهترین جاذبه های دیدنی بروکسل را که باید در لیست بازید های خود قرار دهید گردآوری کرده ایم. بروکسل پایتخت بلژیک و یکی از مهم ترین شهرهای اروپاست. اولین اسناد تاریخی که به بروکسل اشاره میکند مربوط به قرن 9 میلادی بوده اما درخشش این شهر در اواسط قرن دهم میلادی است . اماکن زیادی برای دیدن و تفریحات بسیاری برای انجام دادن در بروکسل وجود دارد که آن را به شهری عالی برای بازدید تبدیل می کند. برخی از ویژگی های برجسته آن عبارتند از معماری خیره کننده، غذاهای خوشمزه، موزه های هنری شگفت انگیز، و زندگی شبانه پر جنب و جوش.

راهنمای سفر به بروکسل را در موبایلتان داشته باشید.

کارگاه 2.5 ساعته ساخت شکلات بلژیکی

بروکسل

میتوانید در طول سفر خود به بروکسل با شرکت در کارگاه 2.5 ساعته شکلات، هنر شکلات سازی بلژیکی را زیر نظر بهترین ها بیاموزید. پس از یادگیری طرز تهیه بیش از 30 مدل شکلات، می توانید محصول نهایی خود را به همراه یک جعبه 25 عددی پرالین بلژیکی و مواد غذایی که خودتان درست کرده اید به خانه ببرید. این کارگاه یکی از جاذبه های دیدنی بروکسل است که نباید از آن بگذرید.

تور پیاده روی با راهنمای محلی

هیچ راهی بهتر از یک راهنمای محلی برای کشف جاذبه های دیدنی بروکسل وجود ندارد. تور پیاده‌روی با راهنما، منظره‌ای صمیمی از شهر، جاذبه‌های اصلی آن و تمام دیدنی های پنهان در طول مسیر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تور از میدان بزرگ، که از زیباترین میدان های اروپاست آغاز می شود. از آنجا، از بسیاری از مکان های دیدنی دیگر و همچنین مناطق کمتر شناخته شده مانند سابلون و میدان سنت کاترین دیدن خواهید کرد. در صورت تمایل حتی می توانید برای خوردن چند شکلات سنتی بلژیکی توقف کنید!

تور مجلل خصوصی!

یکی از جاذبه های دیدنی بروکسل Atomium است، سازه ای که برای نمایشگاه 58 ساخته شده است. در مسیر میتوانید از کاخ سلطنتی دیدن کنید. در تور خصوصی با یک وسیله نقلیه لوکس و راهنمای شخصی به راحتی در شهر سفر کنید و از تمام زیبایی های آن بهره مند شوید. ترانسفر تور از فرودگاه تا درب هتل همراه شما خواهد بود.

از Grand Place دیدن کنید.

Grand Place

Grand Place  یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی بروکسل است. این میدان که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است، به عنوان یکی از زیباترین میدان ها در تمام اروپا شناخته می شود. Grand Place در مرکز بروکسل واقع شده است و قدمت آن به قرن هفدهم باز می گردد. میدان مرکزی توسط چندین ساختمان قابل توجه از جمله تالار شهر بروکسل و کاخ سلطنتی احاطه شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند از تماشای مردم، صرف غذا در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌ها، یا صرفاً با دیدن معماری چشم نواز آن لذت ببرند. در Grand Place، انواع مغازه‌ برای خرید شکلات بلژیکی، وافل و سایر خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد. همچنین رستوران‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید غذاهای سنتی بلژیکی مانند فلاماند کربناد (یک خورش لذیذ که از گوشت گاو تهیه میشود ) یا مولس فریت (صدف‌های کلاسیک با سیب زمینی سرخ شده) را امتحان کنید.

Manneken Pis را ببینید.

Manneken Pis  یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی بروکسل است. مجسمه پسر کوچکی که در حال ادرار کردن است و در مرکز شهر قرار دارد. پیدا کردن Manneken Pis بسیار آسان است. فقط به دنبال پسر کوچکی در مرکز شهر بگردید که آزادانه ادرار می کند. او اغلب لباس‌های مختلفی می‌پوشد، بنابراین ارزش دیدن لباس‌های او را دارد. Manneken Pisچیزی بیش از یک مجسمه در حال ادرار کردن است. او نماد شهر بروکسل بوده و مردم محلی حتی جشنواره سالانه ای را برای جشن گرفتن این پسر کوچک برگزار می کنند. وقتی در بروکسل هستید، حتماً Manneken Pis را ببینید.

موزه سلطنتی نیروهای مسلح و نمایشگاه تاریخ نظامی

اگر به تاریخ نظامی علاقه مند هستید، موزه سلطنتی نیروهای مسلح و تاریخ نظامی یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بروکسل است که می توانید از آن بازدید کنید. این موزه در پارک Cinquantenaire قرار دارد و دارای مجموعه بزرگی از مصنوعات نظامی است که قدمت بعضی از آن ها به دوران باستان باز می گردد. این موزه تاریخ نظامی طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله انقلاب بلژیک، جنگ‌های ناپلئونی، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم را پوشش می‌دهد. همچنین نمایشگاه هایی در کنگو و سایر مستعمرات بلژیک وجود دارد. این موزه فوق‌العاده خوب ساخته شده است و اگر به تاریخ نظامی علاقه دارید، قطعا ارزش دیدن را دارد. این مکان یکی از بهترین موزه‌های ارتش در تمام اروپا است و اگر می‌خواهید تاریخ این قاره را بهتر بشناسید، حتماً باید آن را ببینید.

اتمیوم و چراغ های شب

اگر می خواهید یک شاهکار معماری را ببینید که هم زیبا و هم عظیم است، اتومیوم هدف شما در جاذبه های دیدنی بروکسل خواهد بود. اتومیوم یک سازه بزرگ است که در حومه بروکسل قرار دارد و برای نمایشگاه جهانی 58 ساخته شده است. این سازه از 9 گنبد تشکیل شده است که توسط لوله هایی به هم متصل شده اند. می توانید با آسانسور به بالای یکی از کره ها بروید تا از شهر دیدن کنید. این مجسمه توسط آندره واترکین یکی از شاگردان لوکوربوزیه طراحی شده است که نمادی از یک کریستال آهنی بزرگ شده و 102 متر ارتفاع است و محبوب ترین جاذبه توریستی در بروکسل است.

هنگام بازدید از Atomium، مطمئن شوید که زمان کافی برای بازدید هر 9 کره اختصاص داده اید و از عرشه یکی از کرات نمای پانورامای شهر را ببینید. طراحی منحصر به فرد اتمیوم الهام بخش بسیاری از بناهای تاریخی دیگر در سراسر جهان مانند Unisphere شهر نیویورکاست که در فلاشینگ میدوز پارک شده است.

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا را ببینید

کلیسای جامع سنت مایکل

کلیسای جامع سنت مایکل و سنت گودولا کلیسایی به معماری گوتیک در بروکسل و همچنین یک مکان تحت میراث جهانی یونسکو است. کلیسای جامع یکی از مهم ترین بناهای مذهبی و یکی از جاذبه های دیدنی بروکسل در بلژیک است که قطعا ارزش دیدن را دارد. ارتفاع برج این کلیسا به ۲۱۰ فوت می رسد. آثار هنری داخل کلیسا شامل مجموعه ای از مجسمه های عیسی مسیح و همچنین سایر شخصیت های مذهبی است. ورود به کلیسای جامع رایگان است، اما برای بالا رفتن از برج باید هزینه کمی بپردازید.

آشنایی با کلیساهای بروکسل!

در گالری سلطنتی سنت هوبرت خرید کنید.

Galeries Royales Saint-Hubert  یا گالری سلطنتی سنت هوبرت یک پاساژ خرید سرپوشیده در مرکز شهر بروکسل است. این یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در جهان و مکانی عالی برای خرید سوغاتی . گالری سلطنتی سنت هوبرت یکی از نقاطی است که می توانید از بازدید جاذبه های دیدنی بروکسل و گشت و گذار و صرف غذا لذت ببرید. این مرکز خرید ابتدا در سال 1847 به عنوان یک بازار در فضای باز ساخته شد. در سال 1885، محصور شد و به یکی از اولین مراکز خرید سرپوشیده در اروپا تبدیل شد.

این مرکز خرید بیش از 200 فروشگاه، کافه و رستوران را در خود جای داده است و یک مکان عالی برای خرید بعد از ظهر و تماشای مردم است. در اینجا می توانید از شکلات بلژیکی گرفته تا توری سنتی بلژیکی پیدا کنید. این مرکز خرید چندین مغازه شکلات‌فروشی باورنکردنی را نیز در خود جای داده است، بنابراین مکان مناسبی برای خرید شکلات به عنوان سوغاتی برای دوستان و خانواده است.

کاخ سلطنتی بروکسل

کاخ سلطنتی بروکسل اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی بلژیک است که در مرکز شهر قرار دارد و از آوریل تا سپتامبر برای بازدیدکنندگان باز است. ورود به کاخ رایگان بوده، اما برای گشت و گذار در آپارتمان های سلطنتی هزینه کمی وجود دارد. کاخ سلطنتی بروکسل یکی از جاذبه های دیدنی بروکسل برای علاقمندان به عکاسی است. چرا که بزرگترین سازه در میدان کاخ سلطنتی (Palais Royal)، اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی بلژیک است. مجموعه ای از ساختارهای فرهنگی اطراف کاخ را احاطه کرده است که با معماری نئوکلاسیک تزیین شده است. پرچم های بلژیک بر روی پشت بام ها به اهتزاز در می آید و حضور حاکمیتی را نشان می دهد در حالی که تغییرات تشریفاتی هر شب انجام می شود. گارد هر روز عوض می شود. در طول تابستان، یک تور خصوصی رایگان در داخل کاخ ارائه می شود.

کافه گردی در بروکسل

تاریخ افتتاح کافه Le Cirio به سال 1886 باز می گردد و از آن زمان تاکنون پذیرای تعداد بی شماری از مردم محلی و همچنین بازدیدکنندگان بین المللی بوده است. در داخل مجموعه ای خاص از برنج هایی که روی آن حکاکی شده و آثار هنری وجود دارد که قدمت آن به زمان افتتاح کافه باز می گردد. اما دلیل اصلی حضور گردشگران در اینجا، قهوه‌ی خاص و غذاهای خوشمزه بلژیکی است. در فضای بیرون، می‌توانید در پاسیوی این جاذبه ی دیدنی بروکسل، به تماشای مردم بنشینید.

طعم شکلات بلژیکی را بچشید

بروکسل

شکلات بلژیکی یکی از بهترین شکلات‌های جهان است و مطمئناً ارزش امتحان کردن را در زمانی که در بروکسل هستید، دارد. در واقع، بلژیک یکی از صادرکنندگان پیشرو کاکائو و شکلات در جهان است. گفته شده است که بلژیکی‌ها «معتاد شکلات هستند» و این وسواس را می‌توان در هر گوشه‌ای از کشور مشاهده کرد، اما در هیچ کجا بیشتر از بروکسل نیست. هر جا که می روید شکلات پیدا خواهید کرد. بهترین راه برای چشیدن شکلات بلژیکی که یکی از خوشمزه ترین جاذبه های دیدنی بروکسل است، شرکت در تور شکلات و بازدید از یک یا چندین شکلات‌سازی و موزه شکلات بروکسل است. در راهرو موزه شکلات مغازه‌های زیادی وجود دارند که انواع شکلات بلژیکی را ارائه می‌دهند. در ابتدا ممکن است کمی سخت باشد  اما نگران نباشید در طول مسیر راهنمایی‌های زیادی از صاحبان مغازه خواهید داشت.

بهترین غذاهای بروکسل از وافل بلژیکی تا سیب زمینی!

موزه هنرهای زیبای بلژیک

موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبای بلژیک مجموعه‌ای از موزه‌ها هستند که  از بیش از 20000 اثر هنری را در بر می‌گیرند. در نتیجه، یکی از مهم ترین موزه های هنری اروپا از قرون وسطی تا قرن 19 است. این موزه در سال 1801 تاسیس شد و اولین مدیر آن ژاک لوئیس دیوید بود. مجموعه موزه شامل نقاشی هایی از ورمیر، مانند دختری با گوشواره مروارید، و همچنین خانواده شاد یان استین، و مدوزای کاراواجو، نقاشی های بروگل، روبنس و ون دایک و مجسمه هایی از میکل آنژ است.

همچنین طراحی‌های داوینچی و رامبراند، و چاپ‌های پیرانسی و دورر، و تعداد زیادی نمونه‌های مهم از هنرهای تزئینی مانند کنده‌کاری عاج، زرگری، شیشه‌کاری و موارد دیگر. در بین جاذبه های دیدنی بروکسل اگر از این مجموعه موزه ها بازدید کنید، خود را در فضایی غوطه ور می بینید که به شما امکان می دهد بهتر بفهمید مردم در این دوران چگونه زندگی می کردند (به عنوان مثال: چگونه لباس می پوشیدند یا خانه هایشان در قرون وسطی چگونه به نظر می رسید).

بازار کریسمس بروکسل و چرخ و فلک

بروکسل

اگر در فصل زمستان به این کشور سفر می کنید، بازار کریسمس در بروکسل مکانی عالی برای یافتن هدایا، تزئینات و غرفه های غذا است. همچنین برای بچه ها بسیار سرگرم کننده است! بازار کریسمس در مرکز بروکسل قرار دارد و از اواخر نوامبر تا اوایل ژانویه باز است. این بازار دارای طیف گسترده ای از غرفه ها است که همه چیز از اسباب بازی گرفته تا غذا و زیور آلات کریسمس را می فروشند. شما همچنین می توانید از فضای جشن با موسیقی و چراغ های کریسمس لذت ببرید. اگر به دنبال کاری برای انجام در زمستان بروکسل هستید، باید یک یا دو شب را در بازار کریسمس بگذرانید و کریسمس را در بروکسل با تماشای تمام مناظر و صداها تجربه کنید. این بهترین راه برای ورود به روح تعطیلات در بین جاذبه های دیدنی بروکسل است!

اسکی روی یخ در بروکسل

اسکیت روی یخ یک فعالیت محبوب در در طول زمستان های بروکسل است و مکان‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید اسکی روی یخ انجام دهید. یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی بروکسلPlace du Grand Sablon است که دارای یک پیست در فضای باز بوده و میدان نمادین Grand Place به یک پیست اسکیت روی یخ تبدیل شده است. این یک فعالیت عالی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان است. پیست ها از اواسط نوامبر تا اوایل ژانویه باز هستند. اگر در طول زمستان از بروکسل بازدید می کنید، اسکی روی یخ یک فعالیت عالی و سرگرم کننده برای اضافه کردن به لیست خود است.

موزه هورتا

هورتا به عنوان یکی از مهم ترین معماران جنبش معماری آرت نوو در نظر گرفته می شود. موزه هورتا مکان مناسبی برای آشنایی با زندگی و کار اوست. این موزه که در خانه سابق معمار قرار دارد، مملو از مبلمان، هنر و نقشه‌های معماری اصلی هورتا است. کل مکان به طرز لذت بخشی شیک است! در اتاق‌های مختلف خانه یک گشت خصوصی یا خودراهنما داشته باشید و راهنمای صوتی را که بینش‌هورتا را ارائه می‌کند، از دست ندهید. موزه هورتا یکی از منحصربه‌فردترین موزه‌ها و جاذبه های دیدنی بروکسل است و بازدید از آن برای هرکسی که به معماری یا هنر مدرن علاقه دارد ضروری است.

کاخ دادگستری

بازدید از کاخ دادگستری بروکسل به عنوان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بروکسل ضروری است. کاخ دادگستری ساختمانی پرآذین در مرکز بروکسل است که بسیاری از دادگاه ها و ادارات حقوقی از جمله دادگاه های حقوقی، دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی را در خود جای داده است. همچنین می‌توانید از موزه کاخ عدالت که دارای نمایشگاه‌هایی در مورد محاکمه‌های محبوب در طول تاریخ است، از جمله مواردی که ماری آنتوانت و دکتر پتیو را شامل می‌شود، بازدید کنید. اگر اهل هنر یا معماری هستید، پس از دیدن این موزه لذت خواهید برد، زیرا آثار شگفت انگیزی در آن وجود دارد!

پارک Cinquantenaire

بروکسل

اگر به دنبال مکانی برای استراحت و لذت بردن از جاذبه های دیدنی بروکسل هستید، پارک Cinquantenaireیا Parc du Cinquantenaire  مکان مناسبی است. این پارک دارای رستوران ها، کافه ها و موزه های بسیاری است که مطمئناً همه بازدیدکنندگان را به وجد می آورد. اطراف آن را ساختمان های زیبایی مانند کاخ عدالت (کاخ عدالت)، کاخ ملی (کاخ ملی) و کاخ سلطنتی بروکسل احاطه کرده است که مکانی عالی برای عکس گرفتن است. علاوه بر این مکان‌های دیدنی فوق‌العاده، چندین امکانات ورزشی از جمله یک پیست اسکیت روی یخ نیز وجود دارد که در آن می‌توانید در ماه‌های زمستان اسکیت کنید یا حتی اگر ترجیح می‌دهید به جای دو تیغه روی دو چرخ سوار شوید، دوچرخه کرایه کنید.

اگر تصمیم دارید در طول ماه های تابستان از آن بازدید کنید، مطمئن شوید که جشنواره موسیقی سالانه آنها به نام Rock Werchter را از دست ندهید. اگر چیزی تعاملی‌تر از تماشای نقاشی‌ها می‌خواهید، از کتابخانه یا باغ‌های واقع در پشت ساختمان دادگاه دیدن کنید. ورود به کتابخانه رایگان است، اما از کمک های مالی استقبال می شود.

ساختمان اپرای لا مونایی

خانه اپرای La Monnaie یکی از معتبرترین خانه های اپرا در اروپا و در بروکسل واقع شده است. اگر از طرفداران اپرا هستید، تجربه یک اجرا در La Monnaie راهی عالی برای تجربه صحنه فرهنگی شهر است. این تئاتر در سال 1819 ساخته شد و خانه اپرای ملی بلژیک است. برنامه های کنسرت را قبل از ورود خود به بروکسل بررسی کنید زیرا بلیط ها اغلب رزرو می شوند. بسته به انتخاب، این یکی از بهترین جاذبه های دیدنی بروکسل در شب یا برای زوج ها است.

Place de la Bourse، شاهکار معماری بروکسل

این ساختمان زیبا یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی بروکسل است. این یک مکان عالی برای بازدید علاقه مندان به تاریخ، دوستداران هنر و هر کسی است که به معماری علاقه دارد. Place de la Bourse ساختمانی است که موزه ها، گالری ها و نمایشگاه های آموزشی مختلف را در خود جای داده است.  تابلوها و نقاشی‌های بی نظیری از هنرمندان مشهوری مانند روبنس، دلاکروا و یان ون ایک را در Place de la Bourse خواهید دید. حتی می‌توانید از پلکان این بنای تاریخی به سمت بام بالا بروید، جایی که مناظری شگفت‌انگیز از خط افق بروکسل وجود دارد.

موزه آلات موسیقی

بروکسل

بازدید از موزه آلات موسیقی برای هر عاشق موسیقی ضروری است. این موزه که در ساختمان قدیمی انگلستان واقع شده است، مجموعه ای از بیش از 10000 آلات موسیقی از سراسر جهان را در خود جای داده است. شما می توانید همه چیز را از چنگ مصری باستان گرفته تا سیتارهای هندی و شاخ های عتیقه فرانسوی در این بخش از جاذبه های دیدنی بروکسل ببینید. این موزه همچنین دارای نمایشگاه‌های ویژه‌ای با موضوعات مختلف است، بنابراین همیشه برنامه های جدید و هیجان‌انگیزی برای کشف در آن وجود دارد. موزه آلات موسیقی از سه شنبه تا یکشنبه باز است و آن را به مکانی عالی برای بازدید در سفر به بروکسل تبدیل می کند.

این موزه آلات موسیقی در سال 1987 افتتاح شد و توسط Dominique Serruys ایجاد شد، که می خواست آن را “موزه ای برای همه افراد علاقه مند به موسیقی” باشد، نه فقط متخصصان مانند موزه های دیگر آلات موسیقی در سراسر اروپا. این بدان معنی است که این موزه خاص از تفریح ​​نمی ترسد، حتی بازی های تعاملی در سرتاسر ساختمان راه اندازی شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند مهارت های خود را در نواختن سازهای مختلف در حالی که اینجا هستند آزمایش کنند! اگر در حین سفر به اروپا به دنبال درس‌های عالی هنر یا تاریخ موسیقی هستید، مطمئناً این یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

نمای گنبد را در Basilique du Sacré-Cœur de Bruxelles ببینید

گنبد Basilique du Sacré-Cœur de Bruxelles ، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی بروکسل است. جذابیتی که ناشی از منظره‌ی پانوراما شهر از روی پلکان این بنا است. بهترین زمان برای بازدید شب است که نورهای شهر از گنبد کلیسا منعکس می شود و عکس های جادویی می توانید ثبت کرد. اگر می‌خواهید در هنگام طلوع یا غروب خورشید آن را ببینید، مطمئن شوید که زود به آنجا می‌رسید!

مرکز کمیک استریپ بلژیک

بروکسل به عنوان پایتخت کمیک استریپ شناخته می شود. این شهر زادگاه برخی از معروف ترین کمیک استریپ های جهان مانند تن تن است. اگر از طرفداران پر و پا قرص کمیک بوک هستید، از دیدن آنها در میان جاذبه های دیدنی بروکسل از طریق هنرهای خیابانی و نقاشی های دیواری خیره کننده لذت خواهید برد. مسیر پباده روی کمیک استریپ بلژیک از منطقه‌ای میگذرد که بسیاری از کاریکاتوریست‌های معروف بلژیکی در آن زندگی، کار و معاشرت می‌کردند. مسیر کمیک استریپ بلژیکی شما را از خانه‌ها و استودیوهای آن‌ها و همچنین بسیاری از مکان های دیگر که در داستان‌هایشان استفاده شده‌اند، می‌برد. شما می توانید آن را با پای پیاده یا با دوچرخه ببینید. این یکی از بهترین موزه‌های کمیک استریپ در جهان برای خانواده و کودکان است.

استادیوم شاه بودوئن

اگر از علاقه مندان به ورزش هستید، استادیوم King Baudouin را ببینید – این ورزشگاه بسیار بزرگ و سازه عظیم آن خانه RSC Anderlecht، یکی از محبوب ترین باشگاه های فوتبال بلژیک است. این بنا که در سال 1930 ساخته شده و 50000 نفر ظرفیت دارد و به نام پادشاه بودوئن اول که از سال 1951 تا 1993 پادشاه بلژیک بود، نامگذاری شده است. این استادیوم در طول عمر خود میزبان رویدادهای مهم بسیاری بوده است و همچنین برای کنسرت ها و رویدادهای ورزشی دیگر مانند مسابقات تنیس و بازی های راگبی استفاده می شود. اگر از تماشای ورزش لذت می برید (یا فقط دوست دارید به استادیوم های بزرگ بروید) این یکی را باید در لیست بازدید از جاذبه های دیدنی بروکسل قرار دهید.

نوتردام دو سابلون

نوتردام دو سابلون

این کلیسای زیبا که به سبک گوتیک ساخته شده است در منطقه سابلون بروکسل با پنجره های شیشه ای رنگارنگ خیره کننده است. این کلیسا داستان جالبی دارد، در سال 1450 به عنوان بخشی از کلیسای جامع سنت گودول ساخته شد و پس از انقلاب فرانسه به کلیسای محلی تبدیل شد. نتردام دو سابلون بین سال‌های 1847 تا 1851 توسط معمار معروف جوزف پولرت بازسازی شد که ویژگی‌هایی مانند شیروانی‌های مرتفع با قله‌های سنگی در هر گوشه را اضافه کرد. اگر به دنبال یک گوهر ناب در بین جاذبه های دیدنی بروکسل هستید، نوتردام را از دست ندهید.

Abbaye de la Cambre

Abbaye de la Cambre یک مکان ثبت شده میراث جهانی یونسکو و از مهمترین ساختمان ها و یکی از برترین جاذبه های دیدنی بروکسل است. همچنین رستورانی عالی در آن قرار دارد که غذاهای سنتی بلژیکی را سرو می‌کند. این صومعه تنها 15 دقیقه با ایستگاه اصلی قطار فاصله دارد و به راحتی می توانید از مرکز شهر سفری یک روزه به آن داشته باشید. هنگام بازدید از Abbaye de la Cambre در طول سفر خود به بروکسل، کفش‌ها و لباس‌های راحت بپوشید که بتوانید به راحتی با آنها حرکت کنید زیرا پله‌های زیادی در سراسر مجموعه وجود دارد! شما باید حداقل یک ساعت را برای گشت و گذار در این مکان تاریخی کنار بگذارید!

وافل بلژیکی بخورید

وافل

وافل یک خوراکی رایج در بلژیک است ، وافل بلژیکی از خمیر مخمری تهیه و پخته می شود. آنها را می توان ساده یا با میوه، شکلات یا خامه زده شده سرو کرد و در هر طعمی بدون شک خوشمزه خواهند بود. اگر وقت ندارید برای یک وعده غذایی کامل در یکی از رستوران‌های بروکسل بنشینید، به جای آن از فروشندگان خیابانی در سراسر شهر وافل تهیه کنید و به ادامه بازدید از جاذبه های دیدنی بروکسل بپردازید.

بهترین رستوران های بروکسل را بشناسید!

پارک مینی اروپا

مینی اروپا یک نسخه مینیاتوری از تمام کشورهای اروپایی است که به شما امکان می دهد در مورد فرهنگ اروپایی بیاموزید و در عین حال با دوستان یا اعضای خانواده که با شما در تعطیلات سفر می کنند، وقت بگذرانید. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی پیدایش این کشورها هستید، پس این پارک در بین جاذبه های دیدنی بروکسل قطعا ارزش دیدن دارد. گزینه‌های سرگرمی زیادی از جمله سواری‌هایی مانند ترن هوایی، رستوران‌ها و کافه‌هایی که مردم از نقاط مختلف اروپا مانند ایتالیا و فرانسه غذا می‌خورند، پیدا خواهید کرد. همچنین این پارک رقص‌های فرهنگی متفاوتی را در طول تاریخ هر کشور نشان می‌دهد، همه بر اساس رویدادها و سنت‌های تاریخی واقعی است که ممکن است هر کسی را که به دنبال چیزی سرگرم‌کننده اما در عین حال آموزشی است علاقه‌مند کند.

مناظر Mont Des Artes

Mont des Arts در مرکز شهر بروکسل واقع شده و یک نقطه عطف معماری است که بیش از 200 سال از عمر آن می گذرد و امروزه یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی بروکسل است. برج رصدی به نام لا تور در بالای این تپه قرار دارد که یک نمای پانوراما 360 درجه از مرکز شهر بروکسل و اطراف آن ارائه می دهد. از اینجا می‌توانید همه چیز را ببینید: مرکز شهر بروکسل، پارلمان اروپا، و آتومیوم. حتی میدان جنگ واترلو،محل نبرد معروف بین ناپلئون بناپارت و نیروهای بریتانیایی، آلمانی و هلندی تحت رهبری آرتور ولزلی، دوک ولینگتون در سال 1815. در کنار مجسمه‌هایی مانند دون کیشوت د لا مانچا و دیگر مکان‌های دیدنی معروف اطراف، عکس‌های فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

میدان سنت کاترین

Saint Catherine Square

این میدان زیبای یکی از خیره کننده ترین جاذبه های دیدنی بروکسل است، بنابراین آن را از دست ندهید. این میدان توسط تعدادی مغازه، کافه و رستوران جذاب احاطه شده است. همچنین خانه کلیسایی باورنکردنی به نام کلیسای سنت کاترین است که در سال 1250 توسط کلمنت دو فلاندر، که دومین شاهزاده اسقف لیژ و برادر گادفری چهارم د نامور بود که اندرلخت را تأسیس کرد، ساخته شد. می توانید میدان را با دوچرخه بگردید و در زیبایی آن غرق شوید.

منطقه اطراف Place Sainte-Catherine کارهای زیادی را برای انجام دادن به شما ارائه می دهد، چه به دنبال غذا، چه خرید باشید یا صرفاً می خواهید فرهنگ محلی را ببینید. همچنین یکی از بهترین مکان ها برای شروع یک روز در بروکسل است. این به این دلیل است که موزه‌های زیادی در این نزدیکی وجود دارد، از جمله موزه‌های سلطنتی هنرهای زیبا و موزه آلات موسیقی، موزه هنرهای مدرن، موزه تاریخ و باستان‌شناسی، و مؤسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک (موسسه تاریخ طبیعی)، و …

در پایان

همانطور که دیدیم، بروکسل مکانی عالی برای بازدید است. تاریخ و فرهنگ فراوانی دارد، همچنین بهترین غذاها و نوشیدنی های جهان را نیز دارد. این شهر بهترین مکان برای پیاده‌روی است، بنابراین می‌توانید تمام سفر خود را با پای پیاده یا دوچرخه به گشت و گذار و بازدید از جاذبه های دیدنی بروکسل بگذرانید. گزینه های بسیار زیادی برای تفریح وجود دارد که همگی شما را برای رزرو بلیط هواپیما وسوسه کنند.

نظرات کاربران