Car rental in Brussels

کامل ترین راهنمای سفر به بروکسل در سال 2023

بروکسل، پایتخت بلژیک، شهری فوق‌العاده زیبا که متأسفانه تحت الشعاع همسایگان خود قرار گرفته است. بیشتر افراد برای رفتن به سفر اروپایی ترجیح می‌دهند به فرانسه یا آلمان بروند تا بلژیک، در صورتی که این کشور پتانسیل یک مقصد گردشگری جذاب و به یادماندنی را دارد. اگر اهل تاریخ هستید تا دلتان بخواهد مکان تاریخی و موزه خواهید دید. در صورتی که به تفریح و گشت‌و‌گذار تا صبح علاقه دارید، سرگرمی‌های زیادی برای شما مهیا خواهد بود. اهل شکم گردی و آرامش هستید، کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر بروکسل مملو از رستوران‌های دنج با غذاهای خوشمزه است. از شما دعوت می‌کنیم تا قبل از رزرو بلیط هواپیما و برنامه‌ریزی، راهنمای سفر به بروکسل را مطالعه کنید.

بروکسل کجاست؟

راهنمای سفر به بروکسل را بخوانید

بروکسل، پایتخت کشور بلژیک، کشوری اروپایی است که در بین فرانسه، آلمان و هلند قرار گرفته است. در این شهر بیشتر نهادهای اروپایی قرار دارند و همین باعث شده تا به یکی از شهرهای مهم اروپایی تبدیل شود.

اطلاعات ضروری در سفر به بروکسل

  • واحد پول: یورو
  • زبان رسمی: آلمانی- فرانسوی
  • کد کشور: 32+
  • اختلاف ساعت با تهران: ساعت تهران دو ساعت و نیم از بروکسل جلوتر است.

راهنمای سفر به بروکسل؛ بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای بازدید از بروکسل بین ماه‌های مارس و می و بین ماه‌های سپتامبر و اکتبر است. در این زمان‌ها شاهد قیمت ارزان‌تر اتاق‌ها و خلوتی بیشتر جاذبه‌های شهر خواهید بود. در ماه‌های مارس تا می دما حدود 16 درجه سانتیگراد است. در حالی که از سپتامبر تا اکتبر حدود 18 درجه سانتیگراد خواهد بود.

تابستان محبوب‌ترین فصل سفر به بروکسل

تابستان شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین زمان برای سفر به بروکسل است. میانگین دما در این روزها حدود 23 درجه سانتی‌گراد است. اما انتظار خلوتی و قیمت ارزان را نداشته باشید.

زمستان ارزان‌ترین فصل سفر به بروکسل

راهنمای سفر به بروکسل؛ حرفه ای سفر کنید

آب‌وهوا در زمستان سرد است و دمای هوا به صورت متوسط 6 درجه سانتی‌گراد است. بله هوا سرد است اما بازارهای کریسمس، حال و هوای زیبایی به شهر می‌بخشند. این فصل همه چیز ارزان است و همه جا خلوت.

در مجموع توجه کنید که آب‌و‌هوا در بروکسل خیلی متغییر است؛ بنابراین بد نیست یک ژاکت سبک در گوشه چمدانتان داشته باشید.

7 جای دیدنی در راهنمای سفر به بروکسل!

بیایید تا در راهنمای سفر به بروکسل، چند کاری که می‌توانید در این شهر انجام دهید را به شما معرفی کنیم. با توجه به مدت زمان تعطیلاتتان یکی یا همه را در برنامه سفر خود قرار دهید.

با همه جاذبه های دیدنی بروکسل آشنا شوید!

1.     پارلمان اتحادیه اروپا

پارلمان اتحادیه اروپا که در سال 1952 تأسیس شد، جایی است که همه 705 عضو (از 27 کشور) برای حل و فصل مشکلات و مسائل مربوط به اتحادیه اروپا دور هم جمع می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که از نزدیک به یکی از این جلسات بروید. در پارلمان یک اتاق مناظره (معروف به نیم چرخه) وجود دارد که می‌توانید در این اتاق شاهد جلسات باشید یا زمانی که جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود از ساختمان به کمک راهنمای صوتی دیدن کنید.

فقط حواستان باشد که ظرفیت محدود است؛ با این که هیچ ورودی از کسی دریافت نمی‌شود اما از قبل بلیطتان را رزرو کنید.

  • یادتان باشد در  روزهای دوشنبه‌در ساعت 11 صبح و 3 بعد از ظهر، تورهایی با راهنماهای دو زبانه-انگلیسی و فرانسوی- پیدا می‌شوند.

2.  گراند پلیس (Grand Place) قلب بروکسل

Grand Place

محبوب‌ترین جاذبه توریستی بروکسل Grand Place است. این میدان بزرگ، قلب شهر بوده و شامل تالار شهر، خانه معروف نان و عمارت‌های تاریخی است. در سفر به بروکسل حتماً به دیدن این میدان قدیمی اما باارزش بروید، زیرا شما را به یاد فیلم‌های تاریخی اروپایی می‌اندازد. راستی، هر دو سال یک بار در ماه آگوست، گل آرایی بزرگی در این میدان انجام می‌گیرد که همه مردم را از سراسر کشور و دیگر جاهای اروپا به اینجا می‌کشد. اگر در این ماه به بروکسل رفتید، حواستان به این جشن باشد.

3.  کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودوله

این کلیسای جامع که در سال 1047 ساخته شده‌است، از مکان‌های مذهبی و مهم مردم بروکسل است که برای مراسم‌های عروسی، مراسمات مذهبی، تشییع جنازه و تاج‌گذاری سلطنتی بلژیک استفاده می‌شود. زیبایی و شکوه معماری این کلیسا شما را از دیدنش مبهوت می‌کند و مطمئن باشید تا چند دقیقه خیره خواهید ماند. پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و بزرگی دارد که اهدایی امپراتور روم بوده‌است. آثار متعلق به قرون وسطی و وسایل تزئینی زیادی که قدمت زیادی دارند، عظمت و زیبایی خاصی به این کلیسا بخشیده‌اند.

در ضمن ورودی رایگان است، اما برای دیدن دخمه رومی 3 یورو، سایت باستان‌شناسی کلیسا 1 یورو و برای خزانه 2 یورو باید بپردازید.

4.  مانکن پیس (Manneken Pis)  از نمادهای بروکسل

Manneken Pis  یک فواره مجسمه برنزی از یک پسر جوان در حال ادرار است. می‌گویند این مجسمه در قرن پانزدهم برای توزیع آب آشامیدنی در شهر ساخته شد و اکنون به نمادی محلی تبدیل شده است. در مراسم‌ها و جشن‌های خاص بروکسل، این مجسمه را لباس جدید می‌پوشانند و تمام لباس‌های قدیمی را نیز در موزه گراند پالاس نگه می‌دارند. دیدن این مجسمه و خیابان‌های اطرافش در نوع خود جذاب و دیدنی است.

5.  در موزه هورتا، بلژیک را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به بروکسل

در سفر به بروکسل، موزه‌گردی را در برنامه خودتان قرار دهید تا اطلاعات بیشتری از این کشور بدست آورید. موزه هورتا نیز از آن دست موزه‌های جالب بروکسل است که زمانی خانه معمار مشهور هنر نو، ویکتور هورتا بود. او این ملک را در اواخر دهه 1890 ساخت. درباره هورتا باید بگوییم که یکی از برجسته‌ترین معماران بلژیک بود که هنر نو را به این کشور آورده‌است. حتی معماری خود این موزه نیز در نوع خودش بسیار جالب و دیدنی است. قطعا تماشای سقف شیشه‌ای به رنگ‌های نارنجی و زرد و همچنین پیچ و تاب‌های دقیق نرده‌های فرفورژه، نظر شما را جلب خواهد کرد.

6. واترلو

واترلو، درست در جنوب شهر واترلو، محل نبرد نهایی ناپلئون علیه اروپا در سال 1815قرار گرفته است. این نبرد ناپلئون را در مقابل ولینگتون و پروس‌ها قرار داد و پایان جنگ‌های ناپلئونی را رقم زد. حدود 200000 سرباز درگیر این جنگ شدند و ده‌ها هزار نفر در طول روز کشته شدند.

در حال حاضر، در مرکز واترلو یک تپه شیر(تپه‌ای که در بالای آن یک مجسمه شیر قرار دارد)  به ارتفاع 40 متر قرار دارد که می‌توانید از آن بالا بروید و کل میدان نبرد را تماشا کنید. همچنین یک مرکز جداگانه در اینجا وجود دارد که فیلم‌هایی از نبردهای آن زمان و تاریخ را به نمایش می‌گذارند. توجه داشته باشید که برای رفتن به موزه این منطقه باید بین 17 تا 19 یورو هزینه بپردازید.

7. کلیسای ملی قلب مقدس

کلیسای ملی قلب مقدس پنجمین کلیسای بزرگ جهان است که 89 متر ارتفاع و 167 متر طول دارد. این بنا برای جشن 75مین سالگرد استقلال بلژیک ساخته شد و پادشاه لئوپولد دوم اولین سنگ را در سال 1905 گذاشت. چیزی که درباره این کلیسا می‌تواند خیلی جذاب باشد، معماری و نحوه ساخت آن است. در واقع، تضاد سبک آرت دکو گنبد سبز آن در برابر سنگ‌های سفالی قرمز منظره‌ای بسیار چشمگیر دارد. اما بهترین بخش این کلیسا، منظره‌ای است که در جلو آن قرار دارد. فضایی بزرگ، پر از درختان سرسبز که به زیبایی تمام طراحی و اجرا شده‌اند. توجه کنید که برای رفتن به این کلیسا حدود 8 یورو باید هزینه کنید.

8 کاری که باید در سفر به بروکسل انجام دهید

در سفر به بروکسل، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید که ما به چند مورد باحال و معمول آن بسنده می‌کنیم.

1)  پاویون چین و برج ژاپنی را ببینید

Japanese tower

پاویون چین و برج ژاپنی که در انتهای املاک سلطنتی در لاکن قرار دارد، بین سال‌های 1901 تا 1910 به دستور شاه لئوپولد ساخته شد. اینجا به نوعی یک موزه است که در آن وسایل، تزئینات و مبلمان چینی متعلق به قرن 17 و 18 را خواهید دید. اگر به فرهنگ چین و ژاپن علاقه دارید و فرصت آن پیش نیامده که به این دو کشور سفر کنید، اکنون زمان آن رسیده تا به هدف خود برسید.

2) تور پیاده‌روی رایگان داشته باشید

ما در راهنمای سفر به بروکسل توصیه می‌کنیم زمانی که به یک مقصد جدید می‌روید، قبل از هر کاری یک تور پیاده‌روی در شهر داشته باشید. به مرکز شهر بروید یا در خیابان‌های اطراف محل اقامتتان گشتی بزنید. گوشه گوشه شهر بروکسل مملو از جاذبه دیدنی است که در هنگام پیاده‌روی به آن‌ها برمی‌خورید. همچنین از این طریق می‌توانید آشنایی بیشتری نسبت به دور و اطرافتان بدست آورید و کمی با مردم محلی آشنا شوید. احتمالا شما را در برخی موارد راهنمایی کنند.

3) سری به بازار Gare du Midi بزنید

اگر صبح یکشنبه در بروکسل هستید، جایی بهتر از بازار Gare du Midi وجود ندارد. این بزرگ‌ترین بازار شهر و سومین بازار بزرگ مواد غذایی در اروپا است، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که غذاهای خوشمزه مانند کرپ‌های آفریقای شمالی، ادویه‌های مدیترانه‌ای، گوشت، پنیر و تقریباً هر نوع غذای دیگر را پیدا کرده و نوش جان کنید.

4) شکلات بخورید

Belgian hot chocolate

یکی از معروف‌ترین صادرات بلژیک، شکلات است. سفر به بروکسل، سفر به دنیای شکلات‌ها است. در هر گوشه از این شهر شکلات‌فروشی‌های زیادی وجود دارند که هر کدام شکلات‌های مخصوص خودشان را با قیمت‌های خاص خود به فروش می‌رسانند. ما چند تا از بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

فروشگاه Maison Pierre Marcolini از بهترین‌ها است. چون پیر مارکولینی یکی از تنها شکلات‌سازان شهر است که هنوز هم دانه‌های کاکائو را برای برشته کردن خود انتخاب می‌کند.

رتبه دومین شکلات‌فروشی به Galler Chocolatier می‌رسد، جایی که ژان گالر ترکیبات طعم جالبی (از جمله پرالین زردآلو) را به نهایت کمال رسانده است؛ از مزه‌های این شکلات‌ها شگفت‌زده می‌شوید.

اگر هم می‌خواهید در طعم شکلات بلژیکی غرق شوید ، از Choco-Story (موزه شکلات) دیدن کنید. در این موزه یک کارگاه شکلات‎سازی وجود دارد که می‌توانید شکلات شخصی خودتان را بسازید با هر مزه‌ای که دوست دارید.

5) در میدان بزرگ شهر بنشینید

در راهنمای سفر به بروکسل به شما پیشنهاد می‌کنیم ساعاتی از یک روز سفرتان را به میدان شهر بروید. این محوطه بزرگ توسط خانه‌های عمارت مانند قدیمی، احاطه شده است.

کلیسای نوتردام دو سابلون به سبک گوتیک را نیز می‌توانید در اینجا پیدا کنید، اما یکی از بهترین کارها این است که در یک کافه در پیاده‌رو بنشینید، مردم را تماشا کنید و از زندگی محلی لذت ببرید. این را هم اضافه کنیم که در آخر هفته یک بازار سرگرم‌کننده کتاب و عتیقه‌فروشی نیز وجود دارد که رفتن به آن می‌تواند خیلی جالب باشد.

6) از AutoWorld دیدن کنید

AutoWorld

AutoWorld یک موزه اتومبیل است که دارای بیش از 250 اتومبیل قدیمی اروپایی و آمریکایی از اواخر قرن نوزدهم تا دهه 1970 است. این موزه شگفت‌انگیز دارای لیموزین‌های مورد استفاده خانواده سلطنتی،  Minervas تولید بلژیک (یک مدل خودرو منقرض شده که در دهه 1950 از کار افتاد) و انواع خودروهای نمونه اولیه است. حتی اگر کمی به ماشین‌ها علاقه دارید، حتما به این موزه سر بزنید.

نکته: ورودی موزه13 یورو است.

7) از آتومیوم بالا بروید. (Atomium)

آتومیوم یک بنای کریستالی-آهنی غول پیکر است که 102 متر ارتفاع دارد. این سازه مولکولی در حدود 165 میلیارد برابر اندازه طبیعی خود بزرگ شده و به نمادی برای بروکسل تبدیل شده است. این سازه در ابتدا برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال 1958 ساخته شد و هرگز قرار نبود دائمی باشد. اما به سرعت آنقدر مورد علاقه بلژیکی‌ها قرار گرفت که همچنان پابرجا ماند. در سفر به بروکسل می‌توانید به داخل شش کره آن بروید و از بالای آن مناظر زیبای شهر را ببینید. حتی در یکی از بخش‌های آتومیوم یک رستوران وجود دارد که لذت غذا خوردن و تماشای شهر را برای شما به نهایت می‌رساند.

نکته: برای رفتن به آتومیوم باید 16 یورو ورودی بدهید.

8)  به دیدن پارک موضوعی همان مینی اروپا بروید.

هنگامی که در حال بازدید از Atomium هستید، می‌توانید در نزدیکی آن به مینی اروپا بروید. مینی اروپا یک پارک موضوعی که دارای کپی‌های مینیاتوری فوق‌العاده‌ای از بناهای معروف اروپایی، از جمله بیگ بن، برج ایفل و دیوار برلین است. در کل، بیشتر از 350 بنای تاریخی مختلف اروپا را به شکلی زیبا اما کوچک خواهید دید.

نکته: برای رفتن به این پارک باید حدود 17 یورو هزینه کنید.

راهنمای سفر به بروکسل؛ هزینه ها چقدر است؟

ما در راهنمای سفر به بروکسل، سعی کردیم تا هزینه‌های معمول درباره محل اقامت و غذا را در سال 2023 عنوان کنیم تا بتوانید بودجه خود را براساس آنها برنامه‌ریزی کنید.

هزینه محل اقامت

Hostel Belgium

قیمت هاستل: برای اقامت در هاستل، قیمت‌ها از 31 تا 39 یورو در هر شب برای اتاق‌هایی با 4 تا 6 تخت متغیر است، در حالی که اتاق‌های 8 تخته یا بیشتر 27 تا 30 یورو هزینه دارند. برای یک اتاق خصوصی در هاستل، چیزی در حدود 95-155 یورو برای هر شب باید بپردازید. این را هم اضافه کنیم که اینترنت در هاستل‌ها رایگان است و امکانات پذیرایی و رفاهی کاملی در آن‌ها وجود دارد. حتی برخی صبحانه رایگان نیز به مسافران خود ارائه می‌دهند.

قیمت هتل مقرون به صرفه: یک اتاق در یک هتل دو ستاره ارزان قیمت هر شب 100-130 یورو است. پس منتظر امکانات رفاهی مناسب مانند Wi-Fi رایگان، قهوه‌ساز یا چای‌ساز، و تلویزیون باشید.

پیشنهاد:  Airbnb (برنامه آنلاین برای رزرو اتاق در سراسر جهان) اتاق‌های خصوصی را با قیمت 50 تا 75 یورو در هر شب در دسترس قرار داده است. اگر می‌خواهید از این سامانه استفاده کنید، قبل از سفر این کار را انجام دهید، وگرنه قیمت‌ها دو برابر می‌شود.

در صورتی که از این طریق نتوانستید اتاق موردنظرتان را پیدا کنید، با سه کلیک به راحتی می‌توانید هتل مورد نظرتان را در کمترین زمان و با قیمت مناسب رزرو نمایید. رزرو هتل با سه کلیک بهترین فرصت‌های اقامت را به شما ارائه می‌کند.

هزینه خورد و خوراک

غذاهای بلژیکی از گذشته تا به امروز به شدت تحت تأثیر همسایگان اروپایی خود، به ویژه فرانسه، آلمان و هلند بوده است. غذاهای اینجا خیلی دلچسب و خوشمزه هستند. شکلات، وافل، سیب زمینی سرخ کرده و انواع نوشیدنی از معروف‌ترین غذاهای بلژیکی به شمار می‌آیند که در سفر به بروکسل می‌توانید امتحان کنید.

اگر بخواهیم از غذاهایی که خود بروکسلی‌ها زیاد می‌خورند به شما بگوییم: استیک و سیب زمینی سرخ شده، صدف، ژامبون دودی، خورش و سوسیس برخی از غذاهای رایجی هستند که بروکسلی‌ها به آنها خیلی علاقه دارند.

به طور کلی، غذا خوردن در بروکسل خیلی مقرون به صرفه نیست. برای مثال، وعده‌های غذایی سبک در کافه‌ها (مانند ساندویچ، سوپ، سالاد یا کرپ) حدود 7 تا 11 یورو هزینه دارند. فست فود (فکر کنید مک دونالد) برای یک وعده غذایی ترکیبی 9 یورو هزینه دارد. اسنک‌های آماده، مانند یک مخروط سیب زمینی سرخ کرده در یکی از فروشگاه‌های فریت، 3 تا 4 یورو قیمت دارند.

در یک رستوران معمولی که غذاهای سنتی سرو می‌کند، برای غذای اصلی چیزی در حدود 15 تا 22 یورو باید پرداخت کنید. پس برای سه وعده غذایی در روز همراه با نوشیدنی حداقل 40 تا 60 یورو باید در نظر بگیرید.

اگر هم برای صرفه‌جویی بیشتر بخواهید خودتان غذا درست کنید، حدود 60 یورو بابت مواد اولیه‌ای مانند ماکارونی، برنج، نان، سبزیجات و مقداری گوشت یا ماهی باید کنار بگذارید. فراموش نکنید که بازارها یا همان خواربار فروشی‌های زیادی در سطح شهر هستند که قیمت‌های مناسب‌تری را عرضه می‌کنند.

بودجه پیشنهادی برای کسانی که با کوله‌پشتی سفر می‌کنند.

بودجه پیشنهادی و راهنمای سفر به بروکسل

برخی تور بلژیک را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر نه. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به تنهایی با کوله پشتی سفر می‌کنید، بودجه روزانه برای شما حدود 65 یورو خواهد بود. این بودجه شامل محل اقامت، پخت و پز بیشتر وعده‌های غذایی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد، محدود کردن نوشیدنی و انجام فعالیت‌های عمدتا رایگان مانند تورهای رایگان پیاده‌روی، بازدید از بازارها و گشت و گذار در پارلمان اتحادیه اروپا می‌شود.

اگر بودجه‌تان 150 یورو در روز است، می‌توانید در اقامتگاه خصوصی یا هاستل خصوصی بمانید، از چند نوشیدنی لذت ببرید، برای برخی از وعده‌های غذایی بیرون غذا بخورید و برای رفت و آمد نیز از تاکسی گاه به گاه استفاده کنید، دوچرخه کرایه کنید. فعالیت‌هایتان هم به بازدید از موزه‌ها و رفتن به AutoWorld تغییر پیدا می‌کند.

با بودجه «لوکس» 270 یورو یا بیشتر در روز، می‌توانید در هتل اقامت کنید، تمام وعده‌های غذایی خود را بیرون بخورید، تاکسی بیشتری بگیرید و هر فعالیتی را که می‌خواهید انجام دهید. البته این طبقه همکف برای تجمل‌گرایی در سفر به بروکسل است و اگر بودجه‌تان بیشتر باشد، هر آنچه را بخواهید در اختیارتان خواهد بود.

راهنمای سفر بروکسل؛ نکات مهم برای صرفه جویی در هزینه‌ها

در راهنمای سفر به بروکسل باید به شما بگوییم که این شهر را شهر دیپلمات‌ها می‌نامند. پس نباید انتظار قیمت‌های ارزان و حتی مقرون به صرفه را داشت. با این حال، صرفه‌جویی در هزینه‌ها غیرممکن نیست. ما چند پیشنهاد برای شما داریم:

منو Plat du jour را انتخاب کنید

Plat du jour

بسیاری از رستوران‌ها یک غذای روز یا یک منوی ثابت را با قیمت‌های پایین‌تر برای ناهار دارند. می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها این منو را در رستوارن‌ها انتخاب کنید. اما هنوز هم می‌توان صرفه‌جویی کرد، فقط به شرطی که خودتان آشپزی کنید.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی بخورید

برای یک میان وعده ارزان و سریع، سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی را امتحان کنید. یک مخروط بزرگ از سیب زمینی سرخ شده بیش از 4-5 یورو قیمت دارد و در همه جا پیدا می‌شود. سالم نیست، اما سیر کننده و خوشمزه است!

اجاره دوچرخه

از آنجایی که تاکسی‌ها بسیار گران هستند، برای رفت و آمد دوچرخه کرایه کنید. در سفر به بروکسل از شرکت‌هایی مثل Villo! و Blue-bike می‌توانید با قیمت 4 یورو در یک روز، دوچرخه کرایه کنید.

وقتی موزه‌ها رایگان هستند، از آنها دیدن کنید

Brussels Resistance Museum

بسیاری از موزه‌ها در اولین یکشنبه هر ماه ورودی رایگان دارند. از این فرصت استفاده کنید و کمی پول پس‌انداز کنید. برخی از موزه‌هایی که این گزینه ارائه می‌دهند عبارتند از: موزه مقاومت بروکسل، موزه هنر، موزه فراماسونری بلژیک، موزه یهودی بلژیک، و موزه صنعت و کار بروکسل.

یک بطری آب به همراه داشته باشید

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید یک بطری آب همراه خود داشته باشید. چند یورو هم می‌تواند صرفه‌جویی خوبی باشد و در جاهای دیگر از آن استفاده کنید.   

راهنمای سفر به بروکسل و حمل و نقل در این شهر

سیستم حمل و نقل عمومی بروکسل شامل تراموا، اتوبوس و خطوط مترو است. از آنجایی که بروکسل شهری بزرگ است، بنابراین در همه جا با سیستم حمل و نقل عمومی مواجه خواهید شد.

رفت و آمد با مترو

حمل و نقل و راهنمای سفر به بروکسل

در صورتی که در داخل خطوط مترو بلیط را تهیه کنید، باید در حدود 2.40 یورو پرداخت کنید. اما با استفاده از روش‌های خرید غیرحضوری، قیمت چیزی در حدود 2.10 یورو خواهد بود. اگر قصد دارید تا زیاد از مترو استفاده کنید، از یک پاس ده سفر به ارزش 15.60 یورو استفاده کنید. این نکته را هم در سفر به بروکسل بد نیست بدانید که استفاده از بلیط‌های یک روزه 7.80 یورویی به شما امکان سفر نامحدود در تمام وسایل حمل و نقل عمومی را می‌دهد.

رفت و آمد با اتوبوس

تقریبا در مسیرهای اصلی شهر و جاهای دیدنی بروکسل، سیستم حمل و نقل اتوبوس وجود دارد. هزینه اتوبوس در هر مسیر 7 یورو است.

رفت و آمد با تاکسی

در راهنمای سفر به بروکسل باید بدانید که تاکسی‌ها در این شهر بسیار گران هستند. با شروع نرخ پایه از 4.98 یورو و سپس 1.94 یورو برای هر کیلومتر اضافی، هزینه استفاده از تاکسی بیشتر از تصورتان خواهد شد.

رفت و آمد با اجاره ماشین

Car rental in Brussels

اجاره ماشین در سفر به بروکسل گران است و حداقل 50 یورو در روز هزینه دارد. توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به شهرهای دیگر کشور بلژیک را دارید از اجاره اتومبیل استفاده کنید. همچنین، برای یافتن بهترین قیمت اجاره خودرو، از Discover Cars استفاده کنید.

راهنمای سفر به بروکسل ؛ آیا شهری امن است؟

مهمترین مورد در سفر خارجی میزان امنیت آن شهر است. ما نیز در راهنمای سفر به بروکسل به این موضوع مهم اشاره کرده‌ایم. این شهر برای سفر و گشت و گذار امن است. اما جیب بری و سرقت جزئی در آن وجود دارد. پس وسایل با ارزش و مدارک خودتان را در جای امن نگه دارید، مخصوصا زمانی که در جاهای شلوغ و وسایل حمل و نقل عمومی هستید.

در عصرها، به دلیل افزایش احتمال وقوع جرم، به تنهایی در برخی محله‌های خلوت و خطرناک پرسه نزنید، از جمله Schaerbeek، Brussels North، Molenbeek و Anderlecht.

اگر مسافر زن تنها هستید، نگران نباشید سفر به بروکسل برای شما امن خواهد بود. فقط کافی است اقدامات احتیاطی را در نظر بگیرید.

اگر با شرایط اضطراری مواجه شدید، برای کمک با 112 پلیس تماس بگیرید.

همیشه به غریزه درونی خود اعتماد کنید. از مدارک شخصی خود از جمله پاسپورت و شناسنامه خود کپی تهیه کنید. برنامه سفر خود را برای عزیزانتان فوروارد کنید تا بدانند شما کجا هستید.

کلام آخر

بلیط هواپیما بروکسل و برنامه‌ریزی برای این سفر همانند هر مقصد خارجی می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. کافی است تا قبل از هر کاری اطلاعات خودتان را کامل کنید و برای هر روز که در این شهر می‌گذرانید، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. ما در این مقاله هر آنچه را که یک سفر عالی به بروکسل نیاز دارید را به شما ارائه کردیم.

راهنمای سفر انفرادی به بروکسل؛ اگر با تور سفر نمی کنید!

نظرات کاربران