The Last Supper
15 فروردین 1402
ایتالیا

لیست کامل ترین تفریحات میلان که باید تجربه کنید!

از دوئومو تماشایی گرفته تا کلوپ شبانه در سوله راه‌آهن، لیست زیر بهترین تفریحات میلان را به شما معرفی می‌کند. اگر بخت با شما یار بود به پایتخت مد و هنر جهان سفر کردید، پس گشت‌وگذار در این شهر رویایی کاملا حق شماست. 

Tour europe

میلان باشکوه و شگفت انگیز، شهری که نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد. وقتی در این شهر قدم می‌زنید، حس زندگی، خلوتی و سبکی در بین محله‌ها در شما نفوذ خواهد کرد. مردم آن دوستانه و صمیمی هستند، ساختمان‌ها و معماری بی‌نظیر و خارق‌العاده است؛ هتل‌ها درجه یک و رستوران‌ها نیز فرای تصور شما خواهند بود. دیگر از یک سفر و تعطیلات چه انتظاری دارید؟ پس بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید. 

لیست 22 مورد از تفریحات میلان 

کارهای زیادی هست که می‌توانید در شهر میلان انجام دهید. این کاملا به سلیق و سبک وسیاق زندگی شما بستگی دارد. به تاریخ و هنر علاقه دارید یا کاهای هیجان‌انگیز و خوشگذرانی! به هر حال ما در لیست زیر فهرستی متنوع را قرار داده‌ایم تا شما هر کدام را که دلتان می‌خواهد در سفرتان انجام دهید را به راحتی انتخاب کنید. 

از Duomo همان کلیسای جامع میلان دیدن کنید

Duomo

بگذارید واضح بگوییم: دوئوموی میلان همانند کلیساهای دیگر نیست. یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جهان که معماری رنسانس و جزئیات طراحی آن همه را به حیرت وا می‌دارد. هر گردشگر و توریستی دیدن این کلیسا را جزو اولویت‌های خودش قرار می‌دهد، بی شک تماشای این اثر تاریخی عقل از سرتان می‌پراند و یکی از بهترین تفریحات میلان برای شما خواهد بود. 

ساختن این کلیسای جامع گوتیک در اواخر قرن چهاردهم آغاز شد و صدها سال به طول انجامید (حتی امروز، دیدن داربست در نما یا پشت کلیسا که مرمت اغلب در حال انجام است، غیرعادی نیست). در حالی که در داخل کلیسای جامع چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، بازدید از بالای آن (از طریق پله ها یا آسانسور) برای دیدن خط افق همیشه در حال تغییر میلان کاری واجب است. فراموش نکنید این صحنه را با دوربین خود ثبت و آن را به یک خاطره فراموش‌نشدنی تبدیل کنید. 

گشتن در محله ناویلی یا ناویگلی از بهترین تفریحات میلان است

سیستم کانال‌های قابل کشتیرانی و متصل میلان که طی صدها سال با کمک خود داوینچی ساخته شد، دسترسی بیشتری به دنیای خارج به این شهر محصور در خشکی داد. امروزه، Naviglio Grande و Naviglio Pavese از تنها کانال‌هایی هستند که هنوز قابل مشاهده هستند.

اما چه چیزی باعث شده تا محله ناویلی از جاهای محبوب توریست‌ها شود؟ خوب در کنار این کانال بزرگ و جذاب، پر از کافه، رستوران، بار، مراکز تفریحی شبانه، بوتیک‌های شیک و مغازه‌های دیدنی است. در هنگام غروب آفتاب در این منطقه قدم بزنید و خودتان را به یک غذای خوشمزه و سنتی ایتالیایی دعوت کنید. اینجا به اندازه کافی مکان تفریحی دارد تا شما را تا طلوع خورشید سرگرم شوید. 

در «شام آخر» شگفت زده شوید

نظرتان درباره کمی تفریح تاریخی و هنری چیست !؟ پس بیایید به سراغ لئوناردو داوینچی، هنرمند مشهور جهانی برویم. یکی از معروف‌ترین نقاشی‌های جهان، «شام آخر» داوینچی است که شهرت آن تمام دنیا را فراگرفته. این تابلو که صحنه‌هایی از شام آخر مسیح را به تصویر می‌کشد بر روی دیوار کشیده شده‌است. هر چند که با توجه به برخی بازسازی‌های صورت گرفته در سال 1652 این تصویر تاریخی با تغییرات عجیبی همراه بوده‌است. 

امروزه اما خیلی‌ها برای دیدن این نقاشی به میلان سفر می‌کنند. شما نیز  می‌توانید در سفرتان به این شهر رویایی از این قطعه باورنکردنی از تاریخ دیدن کنید. چرا که نه، از آن دست تفریحات میلان که خاطرات سفر را متفاوت خواهند کرد! 

اجرا در تئاتر دلا اسکالا را تماشا کنید

Teatro della Scala

از زمان تأسیس توسط دوشس ماریا ترزا در اواخر قرن 18، تئاتر آلا اسکالا یکی از بهترین تئاترهای اپرا در اروپا باقی مانده‌است. در واقع، سالن دلا اسکالا، خانه اپرا، موزه و نماش‌های تئاتر و موسیقی کلاسیک است که به شدت توصیه می‌کنیم یک شب را در آن بگذرانید، حتی اگر به تئاتر علاقه ندارید، می‌توانید در موزه یا کتابخانه شگفت‌انگیز آن قدم بزنید. حداقل اینکه فضای داخلی با شکوه قرمز و طلایی آن را از نزدیک نظاره می‌کنید و در خاطرات زندگیتان آن را ثبت خواهید کرد. 

قلعه Sforzesco را کاوش کنید

کاستلو اسفورزسکو یا قلعه اسفورزا در شهر میلان یکی از آثار تاریخی ارزشمند است که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. این قلعه که زمانی یکی از بزرگ‌ترین ارگ‌های اروپا بوده امروزه موزه‌های مختلف و آثار هنری متعددی را در خود جای داده‌است. گشت و گذار در حیاط‌های آن را به عنوان یکی از تفریحات میلان انتخاب کنید. گشتن در بین اتاق‌ها و موزه‌های عجیب و جالب آن، تجربه‌ای ماجراجویانه خواهد بود. اگر هم کاوش در قلعه را به پایان رساندید؟ از دروازه پشتی خارج شوید و مستقیماً وارد پارکو سمپیونه، «ریه سبز» میلان و یکی از زیباترین پارک‌های شهر بروید. 

گنجینه های شبح آور را در کتابخانه آمبروسیان بررسی کنید

Biblioteca Ambrosiana میلان که مملو از شاهکارهای هنرمندان دوره رنسانس، از جمله خارق‌العاده‌ترین مجموعه آثار لئوناردو داوینچی است، ارزش دیدن را دارد. تماشای نقاشی داوینچی آن هم در سقف در نوع خود بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است، اما یک گنج عجیب نیز در اینجا وجود دارد که بر همه آثار دیگر برتری دارد: یک تکیه شیشه‌ای حاوی یک قفل موی قرمز-طلایی و دو آویز. هر دو متعلق به لوکرزیا بورجیا، دختر نامشروع پاپ الکساندر ششم بودند. 

افسانه‌های زیادی پیرامون این قفل بوده، برای مثال می‌گویند که این قفل برای قرن‌ها مردان را جادو می‌کرد. همچنین، گفته می‌شود که کتابخانه توسط روح گریان لوکرزیا تسخیر شده است و شب‌ها برای برس زدن موهای گم‌شده‌اش برمی‌گردد. اگر روحیه نترسی دارید، این یک مورد از تفریحات میلان قطعا برای شما جذاب خواهد بود. 

از غذاخوردن در رستوران Fonderie Milanesi لذت ببرید

تفریحات میلان

در میلان یک رسم قدیمی به نام aperitivo وجود دارد که قبل از غذاخوردن انجام می‌شود. تقریبا همه گردشگران این نوشیدنی‌های خاص را امتحان می‌کنند. به شکلی که هیچ بازدیدی از شهر بدون شرکت در این مراسم قبل از شام کامل نخواهد بود و انگار که هیچ چیز از سفر به میلان نصیبتان نخواهد شد. 

در نزدیکی Porta Ticinese، رستوران Fonderie Milanesi مکانی ایده‌آل برای غرق شدن در سنت ایتالیایی، نشستن در فضای باز و خوردن غذاهای سبک در کنار نوشیدنی‌های کوکتل است. این سنت در اواخر قرن نوزدهم شروع شد، زمانی که گاسپار کامپاری، با قصد سرو نوشیدنی‌ای که به جای اینکه اشتها را از بین ببرد، برعکس اشتها را بیشتر کند. امروزه اما می‌توان بارهایی را پیدا کرد که غذاهای بوفه‌ای مفصل و نوشیدنی را در کنار هم سرو می‌کنند. معمولاً می‌توانید بین ساعت 7 بعد از ظهر تا 9 شب از آن لذت ببرید. این را هم اضافه کنیم که این مکان یکی از تفریخات میلان برای خیلی از افراد محلی و گردشگران است، پس انتظار شلوغی بیش از حد را داشته باشید. 

فلامینگوهای صورتی را ببینید

با یک بعدازظهر آرام در «Quadrilatero del Silenzio»، از خیابان‌های پر زرق و برق میلان و کافه‌های پرهیاهو آن فرار کنید. این میدان آرام درست در کنار منطقه مد، توسط Via Serbelloni، Via Mozart، Via Cappuccini و Via Vivaio محصور شده‌است و باید بگوییم که یکی از بهترین تفریحات میلان پیاده‌روی و تماشای مناظر اطراف در این منطقه است که هیچ گاه فراموشتان نخواهد شد. 

در حین قدم زدن، ویلاهایی به سبک لیبرتی را خواهید دید که پوشیده از موزاییک، مجسمه‌های ترسناک، باغ‌های مخفی با حوضچه‌های پر از فلامینگو به همراه معماری‌های عجیب و غریب، از جمله یک زنگ بزرگ برنزی به شکل گوش و یک عمارت در جایی بین یک قلعه و یک قصر هستند. همچنین مجسمه‌هایی در سراسر این منطقه وجود دارد، (از جمله ماهی ها، شیرها و سگ ها) که برخی از آنها کاملاً با پیچک پوشانده شده‌اند. اینجا محله‌ای یخ زده در زمان است که شبیه روستای عجیب قدیمی شهر به نظر می‌رسد. حتما در برنامه خود این منطقه را قرار دهید تا میلان را بهتر بشناسید و تفریحی رایگان اما جذاب داشته باشید. 

به یک تور هیجان انگیز در سردابه سن سپولکرو بروید

از جمعیت خسته شده‌اید؟ پس برای یک تور باستان شناسی خنک به زیر زمین بروید. اتاق‌های تاریک دخمه، درست در زیر کلیسای سن سپولکرو، بر روی خرابه‌های فروم روم باستان برمی‌خیزد. بله، حتی میلان هم روح رومی و دخمه‌های ترسناک دارد. این فروم میدان اصلی شهر رومی Mediolanum (نام میلان در زمان امپراتوری) بود که در آن مراسم مذهبی و مدنی برگزار می‌شد. امروزه اما تبدیل به یکی از تفریحات میلان شده که اغلب افراد ماجراجو به آن سر می‌زنند. 

روی سنگفرش‌های سفید هزاره‌ای قدم بزنید و نقاشی‌های دیواری و آسمان پرستاره طاق‌دار را تماشا کنید. این نقاشی‌ها توسط مسیحیان اولیه ( که تحت آزار و اذیت شدید به سرداب پناه برده بودند)، نقاشی شده‌اند. اگر دوست داشتید کمی فضای ترسناک‌تر را تجربه کنید، در یک تور شبانه جدید، به رهبری یک مرمت‌کننده هنر فانوس، به سرداب بروید. در غیر این صورت گشت و گذار در همین منطقه (سردابه سن سپولکرو) به اندازه کافی مهیج خواهد بود. 

در جکوزی در اسپا QC Terme غوطه ور شوید

QC Terme

این اسپا که در انبار تراموا سابق قرار دارد با داشتن چندین سونا و یک چایخانه زیبا در طبقه همکف از بی‌نظیرترین تفریحات میلان خواهد بود. حتما می‌پرسید چرا؟ اگر اهل شنا و آبتنی هستید، حتما از اینجا خوشتان می‌آید. در طبقه پایین جادویی اتفاق می‌افتد: در این لانه زیرزمینی، انباری از اتاق‌های سنگی با حمام‌های گرم، حمام‌های سرد، استخرهای آبفشان، آبشار جکوزی و غیره وجود دارد تا کمی از نشستن در آن‌ها و آبتنی لذت ببرید. 

اما جواهر اینجا موزه زیر آب است، یک وان کریستالی مسحورکننده که در اطراف خرابه‌های باستان‌شناسی ساخته شده‌است. در بیرون همچنین، علاوه بر سونای تراموا، سه استخر گرم در میان باغ با فضایی فوق‌العاده زیبا وجود دارد. فراموش نکنید که حتما از جکوزی “آپریتیف آرکئو” لذت ببرید.

در چهارگوش طلایی میلان خرید کنید

شما نمی‌توانید به پایتخت مد جهان بروید و حداقل از ویترین مغازه دیدن نکنید. بهترین مکان برای خرید و تماشای مد در این شهر، به اصطلاح «چهار ضلعی طلایی» یا «چهار ضلعی مد» است، منطقه‌ای که Via della Spiga، Via Manzoni، Via Sant’Andrea و Via Montenapoleone را در بر می‌گیرد. در اینجا همه برندهای لوکس ایتالیایی، پرادا، ورساچه، آرمانی و دولچه‌ای گابانا و دیگر برندهای خارجی مانند لویی ویتون، شانل و ایو سن لوران را خواهید یافت. در هر صورت شاید قیمت‌ها نجومی به نظر برسند، اما گشت و گذار در بین ویترین‌های جدیدترین مدها هم از تفریحات میلان به حساب می‌آیند. 

در راتانا طعم کلاسیک میلان را بچشید

محلی‌های میلانی ممکن است غذاهای محلی را به صورت روزانه نخورند، اما وقتی هوس خوردن غذاهای سنتی شهر را می‌کنند، به رستورانی شیک در ایزولا راتانا، که در دهه 1930 میخانه‌ای بوده و توسط کشیش شمن اداره می‌شده، سرازیر می‌شوند. 

سرآشپز سزار باتیستی تنها و تنها ریزوتو واقعی آلا میلانز (پخته شده به روش میلانی) و همچنین ریزوتو آلو زاففرانو (پخته شده با زعفران) را درست می‌کند. در گویش محلی، آن را به سادگی risott giad (“برنج زرد”) می‌نامند. او فقط از برنج محلی استفاده می‌کند و آن را با مغز استخوان، گرمولاتا (یک پوست لیمو، سس جعفری و سیر)، سس گوشت برشته و یک تکه اوسوبوکو برای افزایش طعم بر روی میز شما قرار می‌دهد. همه چیز در این رستوران طعم میلان را می‌دهد از دکوراسیون گرفته تا غذاها، پس راتانا را یکی از خوشمزه‌ترین تفریحات میلان بدانید. 

در امتداد Naviglio della Martesana دوچرخه سواری کنید

تفریحات میلان

یکی از بهترین تفریحات میلان که هزینه زیادی هم از شما نمی‌گیرد و شهر را نیز به شکلی دیگر به شما نشان می‌دهد، دوچرخه‌سواری است. در واقع، میلان و دوچرخه‌سواری با یکدیگر عجین شدند. در این شهر با طرح‌های اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های متعدد (مانند BikeMi و Mobike) که همه جا در دسترس هستند، گشت و گذار در میلان رنگ و شکلی دیگر گرفته و آن را جذاب‌تر کرده‌است. 

یکی از دیدنی‌ترین مسیرها در امتداد کانال ناویگلیو مارتسانا (Naviglio della Martesana) است. مسیر دوچرخه سواری در این کانال، واقع در شمال شرقی مرکز شهر، از کنار چمنزارها و مزارع می‌گذرد و در نهایت به شهر گورگونزولا می‌رسد، جایی که می‌توانید کمی استراحت کنید و از پنیر آبی کره‌ای، نرم و ایتالیایی لذت ببرید که خود محلی‌ها آن‌ها را درست می‌کنند. 

از تماشای هنر خیابانی ایزولا را نهایت لذت را ببرید

این محله (ایزولا) که قبلاً جزو شهر میلان به حساب نمی‌آمد، هنوز هم زیبایی و شگفتی خود را حفظ کرده‌است. خبر خوب این است که به دلیل پروژه ساختمانی در نزدیکی Porta Nuova، این منطقه هم اکنون دسترسی راحتی دارد و خیلی سریع می‌توانید از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید. شاید این پروژه از نظر خیلی تغییرات زیادی ایجاد کرده، اما هنوز هم می‌توان با پای پیاده منطقه را کاوش کرد و به دنبال هنرهای خیابانی بود. هنرهایی متشکل از موسیقی، خوانندگی، تئاتر و… که اغلب افراد محلی هستند و حال و هوای شما را عوض می‌کنند. این یکی از تفریحات میلان است که کم هزینه و سرگرم‌کننده خواهد بود. 

در یک تراموای قدیمی شام بخورید

سفر با قطار عاشقانه است و تماشای دنیا از پنجره قطار شگفت‌انگیز! اما بیایید تا شما را با یک اقدام جالب مسئولان میلان آشنا کنیم. مقامات حمل و نقل در میلان با استفاده از ATMosfera از این ایده استفاده کرده‌اند و دو تراموای تاریخی شهر را به رستوران‌های چرخ دار برای ناهار و شام تغییر کاربری دادند. 

نشستن در این ترامواهای متحرک و انتخاب از یک منوی پنج وعده غذایی، در حالی که اطراف میلان در حال گردش هستید، از تفریحاتی لذت‌بخش و خوشمزه است که خاطره‌ای جالب و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر در روز تولدتان به این شهر سفر می‌کنید، رزرو این رستوران را در برنامه خود قرار دهید، پشیمان نخواهید شد! 

در کافه‌ای زیبا که توسط وس اندرسون طراحی شده است، بنشینید

Fondazione Prada

بار لوس، کافه‌ای که توسط وس اندرسون (گارگردان، فیلنامه نویس معروف آمریکایی) برای Fondazione Prada  یا همان بنیاد پرادا طراحی شده‌است. این بنیاد که برای هنر و فرهنگ معاصر مانند بازیگری، عکاسی، سینما و غیره در نظر گرفته شده، دکوراسیونی برپایه فیلم‌های مشهور وس اندرسون دارد و بسیار جالب و دیدنی هستند.

ماشین‌های پین‌بال و جوک‌باکس قدیمی، پانل‌های دیواری با روکش چوبی و مبلمان فرمیکا صورتی و آبی پودری حباب‌دار فقط التماس می‌کنند که از آنها عکس بگیرید. آن‌ها همچنین یادآور دوران محبوب ایتالیایی در دهه‌های 1950 و 1960 هستند، به ویژه برای فیلم او “هتل بزرگ بوداپست”. خلاصه بگوییم از یکی از تفریحات میلان نشستن در تراس بزرگ این کافه و تماشای چشم‌اندازی حیرت‌اور از شهر خواهد بود. 

دوست دارید مبلمان قدیمی را در نیلوفر ببینید!

بله می‌دانیم سفر به میلان را با ساختمان‌ها و معماری باشکوه‌اش به همه چیز ترجیح می‌دهید و قرار نیست مبلمان بخرید! اما اینجا همانند یک موزه عجیب و غریب است. چرا؟ 

نینا یاشار یکی از برترین طراحان میلان است که با جمع‌آوری و فروش مبلمان ایتالیایی قرن بیستم نامی برای خود دست و پا کرده است. او از سال 1979 گالری خود را در Via della Spiga راه اندازی کرد، اما در سال 2015 تصمیم گرفت تا یک انبار بزرگ (نیلوفر) بخرد و مجموعه‌ای از قطعات طراحی قدیمی و معاصر خود را که در طول سال‌ها مونتاژ کرده‌است، به نمایش بگذارد. منتظر قطعاتی باشید که عجیب و غریب و التقاطی هستند و سبک میلانی را به شما نشان می‌دهند. 

به یک شب بزرگ در باشگاه تونل بروید

باشگاه تونل که در یک سوله راه آهن سابق واقع در زیر خطوط ایستگاه مرکزی میلان قرار دارد، از دهه 1990 پیشرو یکی از قوی‌ترین صحنه‌های موسیقی الکترونیک در اروپا بوده است. علی‌رغم ناکامی‌ها و دیدن نشدن در اوایل کار خود، این مکان اخیراً با ست‌های تکنو و دی‌جی هاوس خود را به عنوان یک ترند در صحنه میلان مطرح کرده‌است. حال و هوای آن بیشتر زیرزمینی است تا لوکس و مردم تقریباً منحصراً برای موسیقی به اینجا می‌آیند تا اینکه ببینند و دیده شوند. وب سایت Tunnel Club یا رسانه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا متوجه شوید که چه زمانی نوازنده‌ها و موسیقی دلخواهتان اجرا دارد. خودتان را به یک کنسرت گرم و پر انرژی و از فراموش نشدنی‌ترین تفریحات میلان دعوت کنید. 

نظرتان درباره یک رستوران در یک خانه مزرعه بازسازی شده چیست؟

تفریحات میلان

این خانه کشاورزی بزرگ متعلق به قرن هجدهم، ملک Cascina Cuccagna است که در سال 2002 بازسازی شد. در حال حاضر این خانه قدیمی، رستورانی به نام Un Posto a Milano با منوی فصلی از محصولات تولید شده توسط مزارع محلی را در خود جای داده‌است. همچنین یک باغ، بازار کشاورزان، مهمانخانه، فضاهای جمعی و یک بار وجود دارد که به مکان مورد علاقه جوانان خلاق و خانواده‌ها برای غذاخوری تبدیل شده. این طور بگوییم که یکی از تفریحات میلان برای توریست‌هایی که می‌خواهند همانند یک محلی وقت بگذرانند. رفتن به این رستوران و دیگر کافه‌های محلی شهر است. حالا دیگر انتخاب با شماست!؟

در La Balera dell’Ortica bocce بازی کنید

باشگاه‌های Bocce (باچیبال) در گذشته به عنوان محلی برای وقت‌گذرانی افراد بازنشسته و مسن در نظر گرفته می‌شد. اما اخیراً این بازی‌ها توسط نسل‌های جوان‌تر مورد استقبال قرار گرفته‌اند. باشگاه La Balera dell’Ortica که در ایستگاه راه‌آهن سابق واقع شده‌است، فضای زیادی برای بازی و رقص ارائه می‌کند و مطمئناً افراد در هر سنی آن را دوست خواهند داشت. اگر وقت اضافی در سفر خود به میلان داشتید، این مکان می‌تواند برای ساعت‌ها سرگرم‌کننده باشد. 

تفریحات میلان را در سفرتان به این شهر رویایی از دست ندهید! 

رزرو بلیط هواپیما میلان شما را به شهری تاریخی، هنری، فرهنگی و… دعوت می‌کند. شهری که می‌توانید چند روزی را استراحت و خرید کنید یا به تفریح و ماجراجویی بپردازید. ما در این مقاله سعی کردیم تا به جای جاهای دیدنی از تفریحات میلان بگوییم و شما را به گوشه و کنار این شهر ببریم. امیدواریم توانسته باشیم در برنامه‌ریزی سفرتان کمک کننده باشیم.

نظرات کاربران