Bosco Verticale
25 اردیبهشت 1402
ایتالیا

13 تا از تفریحات رایگان در میلان که هیجان‌انگیز اند!

میلان در حالی که ممکن است شهری گران برای بازدید به نظر برسد، اما تفریحات رایگان یا کم‌هزینه زیادی برای انجام دادن در دل خود دارد. میلان با تقریبا 1.4 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ ایتالیا و پایتخت منطقه لمباردی در شمال این کشور است.

Tour europe

این شهر علاوه بر این که امروزه در سراسر جهان به عنوان یک مرکز مد شناخته می‌شود، یک کلان شهر فرهنگی و رسانه‌ای پیشرو ایتالیا، یک شهر دانشگاهی پرجنب‌وجوش و یک مرکز مالی بین‌المللی است که دفتر مرکزی بورس ایتالیا در آنجا قرار دارد.

اگر بعد از خواندن این مقدمه، مشتاق تجربه کردن تفریحات رایگان در میلان شده‌اید؛ تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

یکی از بهترین تفریحات ارزان در میلان؛ بازدید از کلیسای سفید باشکوه

P.za del Duomo

مشهورترین مکان دیدنی میلان، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ایتالیا، کلیسای جامع باشکوه این شهر به نام (P.za del Duomo) است. این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای جهان از نظر متراژ است که بین سال‌های 1463 تا 1482 ساخته‌شد و از سال 1980 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفت.

قیمت بازدید از این ساختمان منحصربه‌فرد، 5.00 یورو است، اما تماشای نمای باشکوه کلیسا از بیرون رایگان است. اگر شیفته عکاسی هستید، باید بدانید که تصاویر زیبایی را می‌توانید از میدان کلیسای جامع ثبت کنید، به خصوص هنگام بعدازظهر که این بنای سفید و شگفت‌انگیز، زیر نور خورشید می‌درخشد.

همچنین می‌توانید باقی‌مانده غذایتان را بریزید برای کبوترانی که در اطراف ساختمان خیره‌کننده کلیسا پرواز می‌کنند.

گالری ویتوریو امانوئل؛ چشمگیر اما گران‌قیمت

گالری ویتوریو امانوئل نام بازاری مملو از ساختمان‌های زیبا با گنبدهای شیشه‌ای است که فروشگاه‌های لوکسی را در خود جای داده‌اند.

اگرچه این بازار، خانه برخی از فروشگاه‌های فوق‌العاده گران است، اما تماشای اجناس و ساختمان‌های زیبای آنجا که رایگان است!

این فروشگاه بزرگ در قلب میلان از سال 1867 وجود داشته‌است و می‌توانیم بگوییم در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های جهان است. این مرکز خرید باشکوه که بین Piazza del Duomo  و Piazza del Opera قرار دارد، با سنگ مرمر، موزاییک و گنبد شیشه‌ای چشمگیری تزئین شده‌است. در مرکز این ساختمان صلیبی شکل نیز نشان ساووی با صلیب سفید به همراه گاو نر معروف بر روی کفپوشی قرمز کشیده شده‌است.

قلعه اسفورزا

تفریحات رایگان در میلان

قلعه چشمگیر و قدیمی اسفورزا که در شمال غربی شهر واقع شده، یکی از بزرگترین ارگ‌های اروپا است. این بنا به عنوان یک قلعه دفاعی در قرن چهاردهم، زمان حکومت Gian Galeazzo Visconti  ساخته‌شد. برج مرکزی این قلعه که  Torre del Filareteنام دارد، بسیار چشمگیر است.

به صورت رایگان می‌توانید در کنار دیوارهای قطور قلعه قدم بزنید، اما در داخل قلعه، چندین موزه وجود دارد که مجموعه‌ای از آثار نقاشان مشهور، مجسمه‌های متعدد، نمایشگاه‌های هنر باستانی و مجموعه‌های سلاح‌های عتیقه است که برای بازدید از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

به طور کلی، باید هزینه ورودی را بپردازید، اما اگر خواهان تفریحات ارزان در میلان هستید، می‌توانید هر سه‌شنبه اول و سوم هر ماه بعد از ساعت 14 و هر یکشنبه، تمام روز، به صورت رایگان از موزه‌های قلعه اسفورزا دیدن کنید.

پارکو سمپیونه؛ فضایی بزرگ به دور از هیاهوی شهر

اگر به دنبال استراحت یا کسب آرامش در شهر شلوغ میلان هستید، می‌توانید در پارک بزرگ سمپیونه که درست پشت قلعه اسفورزا قرار دارد، استراحت کنید. آنجا مکان عالی برای قدم زدن یا فقط دراز کشیدن روی چمن، استراحت و لذت بردن از زندگی است.

در سال 1893، این پارک 40 هکتاری مانند یک باغ انگلیسی به سبک رمانتیک ساخته‌شد. هنگام تابستان، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های زیادی در فضای باز این پارک برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که پارک سمپیونه میلان، شبکه وای‌فای رایگان خود را دارد که در عصر تکنولوژی حال حاضر، می‌تواند از بهترین تفریحات ارزان باشد.

طاق صلح میلان

Milan Peace Arch

بعد از تاجگذاری ناپلئون در سال 1805 در شهر میلان، دستور ساخت طاق صلح به نشانه صلح در زمان جنگ، از جانب او صادر شد. این بنا در خروجی شمالی پارک سمپیونه قرار دارد.

اگر از قبل در پارک سمپیونه بودید، می‌توانید از کنار این سازه زیبا هم عبور کنید که با ارتفاع ۲۵متری خود، بسیار کوچک‌تر از طاق‌های پیروزی پاریس و برلین است.

منطقه تفریحات شبانه I Navigli

منطقه تفریحات شبانه I Navigli در بخش جنوبی مرکز شهر قرار دارد. ناویگلی، سیستمی از کانال‌ها و آبراه‌ها است که ساخت آن هفت قرن طول کشیده. در گذشته، این کانال‌ها برای اقتصاد بسیار مهم بودند و میلان را به دریاچه ماجیوره، دریاچه کومو و رودخانه تیچینو متصل می‌کردند. امروزه رستوران‌های بی‌شماری در اطراف یک دریاچه کوچک و کانال‌های همگرای آن قرار دارد و آنجا جایی است که زندگی شبانه میلان جریان پیدا می‌کند. می‌بایست فقط بنشینید و از شلوغی و هیاهویی که دارد، لذت ببرید.

گورستان Cimitero Monumentale

تفریحات رایگان در میلان

بازدید از گورستان مرکزی برای هر گردشگر میلان ضروری است؛ منطقه سبز بزرگی (250000 متر مربع) که در وسط شهر میلان با طاق‌های خانوادگی چشمگیر و مجسمه‌های سنگی زیبای بی‌شماری قرار دارد. مانند تفریح در یک موزه به‌یادماندنی و ارزان آن هم در فضای باز میلان! این گورستان اولین کوره مرده‌سوز در اروپا را در خود جای داده‌است.

در ورودی آنجا اطلاعاتی وجود دارد که طبق آن اطلاعات می‌توانید مقبره افراد و خانواده‌های مشهور مانند مقبره خانوادگی موتا یا خانواده کامپاری را پیدا کنید.

علاوه بر این، شخصیت‌های مشهوری مانند سالواتوره کوازیمودو، برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1959، آرتورو توسکانینی، یکی از بزرگترین رهبران ارکستر تمام دوران، و جوزپه مئاتزا؛ مربی و بازیکن فوتبال ایتالیایی که بسیاری او را بهترین بازیکن ایتالیایی تمام دوران می‌دانند، مقبره‌شان در این گورستان وجود دارد.

محله هنرمندان سابق میلان

بررا، محله هنرمندان سابق میلان است و امروزه مکان مناسبی برای خرید اشیاء ویترینی است. بسیاری از بوتیک‌های کوچک گالری‌های مد روز و فروشگاه‌های هنری و عتیقه در آنجا قرار دارد.

همچنین خانه موزه هنر پیشرو میلان، Pinacoteca di Brera نیز است. 38 سالن آن، بسیاری از مهم‌ترین آثار هنری ایتالیا را به نمایش می‌گذارد. ورود در اولین یکشنبه هر ماه در آنجا رایگان است که این خود یک تفریح ارزان در میلان به شمار می‌‎آید.

Piazza Gae Aulenti

Piazza Gae Aulenti

این میدان بزرگ و جدید، با معماری آینده‌نگر خود در تضاد بزرگی با ساختمان‌ها و سازه‌های تاریخی زیبا در جنوب شهر میلان است. این بنا بلندترین آسمان خراش ایستاده ایتالیا است. پیاده‌روی در این میدان به‌ویژه هنگام عصر که نمایش نور و آب با انرژی خورشیدی برگزار می‌شود، واقعا دیدنی است.

برج‌های مرتفع Bosco Verticale میلان

این دو برج مرتفع با کاشت‌های سبزی که در آنجا انجام شده، برای بهبود تنوع زیستی در کلان شهر میلان در نظر گرفته شده‌است.

در این نمایشگاه حدود 900 درخت وجود دارد که ارتفاع هر کدام در زمان کاشت بین 3 تا 9 متر است. بیش از 2000 گیاه نیز در تراس‌ها، بالکن‌ها و نمای ساختمان‌ها کاشته شده‌است. جالب است بدانید که زمین محوطه‌اش، جایی برای کاشت 7000 مترمربع گیاه دارد.

از دیگر تفریحات میلان؛ بازدید از موزه‌های رایگان

از ساعت 14:00 هر سه‌شنبه اول و سوم ماه و هر یکشنبه، در تمام طول روز، برخی از موزه‌های میلان به مردم اجازه بازدید رایگان می‌دهد؛ به عنوان مثال، Castello Sforzesco، Museo Novecento  (موزه قرن بیستم) وMuseo di Storia Naturale  (موزه تاریخ طبیعی) از جمله این موارد هستند. به طور کلی، موزه مد در Palazzo Morando و موزه نجوم در منطقه بررا، جزو تفریحات رایگان میلان به حساب می‌آید.

کلیسای Santa Caterina delle Grazie

تفریحات رایگان در میلان

به جز کلیسای جامع معروف میلان، سایر کلیساهای شهر، هزینه‌ای برای پذیرش ندارند و بازدید از آن‌ها، آنجا را به یکی از بهترین تفریحات رایگان در میلان تبدیل می‌کند.

کلیسای Santa Caterina delle Grazie که یکی از بهترین نمونه‌های هنر رنسانس و مخزن آثار هنری منحصربه فرد محسوب می‌شود، در سال 1980 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

با این حال، این کلیسای زیبا بیشتر به دلیل نگهداری از اثر «شام آخر» معروف لئوناردو داوینچی در سفره خانه (اتاق غذاخوری) سابق صومعه مجاور، شناخته شده‌است. متاسفانه دیدن این اثر هنری رایگان نیست.

گشت شهری رایگان میلان

هر روز، از سه‌شنبه تا یکشنبه ساعت 10 صبح، می‌توانید به تور پیاده‌روی شهر که کاملا رایگان است بپیوندید. راهنمایان آگاه و انگلیسی‌زبان تور، شما را به مهم‌ترین مناظر شهر می‌برند.

اگر قصد دارید به این تورهای تفریحی رایگان میلان بپیوندید، باید از قبل رزرو خود را انجام دهید.

کلام پایانی

این مقاله درباره بهترین تفریحات ارزان در میلان بود. بی‌شک بخشی از هزینه سفر به ایتالیا و همچنین شهر میلان، صرف بازدید از جاذبه‌های گردشگری و گشت‌وگزار در شهر می‌شود. آگاهی از این هزینه‌ها، کمک خوبی برای برنامه‌ریزی گشت‌های روزانه شما خواهدشد. امیدواریم از سفر خود به میلان لذت ببرید. فراموش نکنید که این مقاله را برای دوستان خود که قصد بازدید از میلان را دارند، به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران