Piazza del Duomo di Milano 
1 اردیبهشت 1402
ایتالیا

جاهای دیدنی میلان با کودکان؛ آکواریوم یا پارک آبی؟!

میلان در سراسر جهان به‌عنوان مرکز مد شناخته می‌شود، اما آیا می‌دانستید که این شهر، مقصدی عالی برای سفرهای خانوادگی هم هست؟ اکثر مردم از جاهای دیدنی میلان با کودکان خبر نداردند اما این شهر مملو از تفریحات و جاذبه‌های خانوادگی و کودکانه است. برخی از موزه‌ها نمایشگاه‌های جذابی دارند و پارک‌های تفریحی نیز فوق‌العاده‌اند. خانه اپرا معروف به La Scala دارای نمایش‌های ویژه کودکان است و کلیسای جامع Duomo نمایشگاه‌های جالبی را برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان برگزار می‌کند.

Tour europe

اگر قصد دارید به همراه کودکانتان از یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان دیدن کنید، باید حواستان به بازی و تفریح آنان نیز باشد. چرا که اگر به کودکان خوش نگذردد یا سفر برای آنان خسته‌کننده باشد، در طول سفر مدام اذیتتان می‌کنند و غر می‌زنند. پس بهتر است که به فکر تفریح و بازی آنان نیز باشید تا هم به شما خوش بگذردد و هم به کودکان. در این مقاله شما را با سرگرمی ‌های مخصوص کودکان در ایتالیا یا بهتر است بگوییم جاهای دیدنی میلان که باید با کودکان‌تان بروید آشنا می‌کنیم. 

بلیط هواپیما میلان را رزرو کنید، چمدان و کوله خود را ببندید و خودتان را به یک سفر باورنکردنی ببرید!

موزه MUBU

MUBU Museum

میلان همانند هر شهر دیگری در ایتالیا، موزه‌های زیادی دارد؛ موزه‌ هایی که برخی از آن‌ها مخصوص بازدید با کودکان هستند. موزه کودکان MUBU برای کودکان 2 تا 6 سال مناسب است، هم‌چنین آنان چند برنامه برای کودکان 7 تا 11 سال نیز ارائه داده‌اند. در این موزه، برنامه کودک پخش می‌شود؛ برنامه‌هایی که توسط خود آنان ساخته شده و هدف آن‌ها برقراری ارتباط سازنده میان کودکان و والدین‌شان است. کودکان و والدین، کنار یکدیگر برنامه کودک می‌بینند، بازی می‌کنند، علم می‌آموزند و درعین‌حال پیوند خود را با والدین‌شان تقویت می‌کنند.

موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان است که باید همراه با کودکان‌تان به آن‌جا بروید. این موزه، بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعی ایتالیا بوده که 7 اسکلت دایناسور را در خود جای داده است. این مکان جذاب که در مرکز باغ‌های عمومی Indro Montanelli قرار دارد، خزندگان و حیوانات تاکسیدرمی‌شده مربوط به 200 میلیون سال پیش را در خود نگهداری کرده است. در باغ‌های اطراف موزه نیز امکان پیک‌نیک و اسب‌سواری وجود دارد.

موزه علم‌وفناوری لئوناردو داوینچی‌

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که باید همراه با کودکان‌تان از آن‌جا بازدید کنید، موزه علم‌وفناوری لئوناردو داوینچی‌ست. البته بازدید از این موزه برای تمامی سنین امکان‌پذیر است؛ از بچه‌های کوچک گرفته تا جوان و میان‌سال و کهن‌سال. کودکان در این موزه از نمایشگاه‌های بامزه دیدن می‌کنند، یک زیردریایی را از نزدیک می‌بینند، کاردستی و ربات می‌سازند و در برنامه آموزشی Tinkering با به‌کارگیری خلاقیت و دانش، ابزارها و ماشین‌آلات جدید می‌سازند.

پارک آبی Aquatica

Aquatica water park

میلان چندین پارک تفریحی جالب دارد. این پارک‌ها برای تمامی سنین، از کودک گرفته تا بزرگسال مناسب اند. یکی از این پارک‌ ها که مخصوص کودکان است، پارک Aquatica بوده که در آن امکان انجام تفریحات آبی وجود دارد. کودکان در این مکان، به همراه والدین‌شان از سرسره‌‌های مرتفع به پایین سر می‌خورند، به هم‌دیگر آب می‌پاشند، درون رودخانه شنا می‌کنند و بعد از گذر از پیچ‌وتاب پرشتاب سرسره داخل آب پرتاب می‌شوند. اگر در فصل تابستان به میلان سفر می‌کنید، پارک Aquatica میلان بهترین مکان برای تفریح با کودکان و شکست ‌دادن گرمای تابستان است. 

پارک Avventura Corvetto

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که باید با کودکان‌تان بروید، پارک Avventura Corvetto است. این پارک ماجراجویانه، از طریق مترو، دوچرخه و ماشین قابل دسترسی است؛ زیرا تنها چند دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. داخل پارک، فعالیت‌های مهیجی برای کودکان وجود دارد؛ برای مثال یک طناب از سمتی به سمت دیگر پارک متصل شده که روی آن چند تخته چوب قرار دارد و بچه‌ها می‌توانند از روی آن رد شوند. علاوه بر آن می‌توانند از درختان بالا بروند و ماجراجویی کنند. هم‌چنین پارک Avventura Corvetto، رستوران‌هایی را در خود جای داده که همه‌چیز را برای یک روز تفریح فراهم کرده است. نگران بازی بچه‌ها نباشید؛ چرا که تمامی فعالیت‌های بچه‌ها ایمن است.

پارک موضوعی Leolandia

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که باید به همراه کودکان‌تان به آن‌جا بروید، پارک موضوعی Leolandia است. این پارک با 6 منطقه موضوعی، 40 جاذبه، نمایش‌های زنده و یک باغ‌وحش برای حیوانات خانگی و شخصیت‌های کارتونی مجهز شده است. این پارک دارای یک ترن هوایی بزرگ، قطار و تمام وسایل بازی است. 

Civic Planetarium 

جاهای دیدنی میلان با کودکان

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که باید با کودکان‌تان به آن‌جا بروید، Civic Planetarium است. این افلاک‌نمای ایتالیایی، برنامه‌های هیجان‌انگیز و جالبی را برای تمامی سنین ارائه می‌دهد. هر نمایش آسمانی برای یک گروه سنی خاص طراحی شده و در حین نمایش، مربیان به تمام سؤالات کودکان پاسخ می‌دهند. آن‌ها هم‌چنین برنامه‌هایی ترکیبی با تورهای راهنما و کارگاه‌های آموزشی در موزه‌های باستان‌شناسی، موزه تاریخ طبیعی و آکواریوم چیده‌اند که همگی در چند قدمی Civic Planetarium قرار دارند. 

استادیوم San Siro

میلان دو تا از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال تمام اروپا را در Inter Milan و AC Milan دارد. برای آن دسته از خانواده‌ها که فوتبال‌دوستند، تماشای یک مسابقه هیجان‌انگیز در استادیوم San Siro هیجان‌انگیز است. چنان‌چه هر دو تیم، میزبان باشند، جو ورزشگاه پرهیجان‌تر و شکوه‌آمیزتر خواهد بود. اگر در طول سفر خود به میلان، هیچ بازی فروتبالی برگزار نمی‌شود، فکر نکنید که رفتن به استادیوم San Siro منتفی‌ست؛ چرا که شما می‌توانید از استادیوم بازدید کنید، در رختکن هر دو تیم پرسه بزنید، روی صندلی‌های کنار زمین بنشینید، روی چمن بدوید و پس از آن از موزه واقع در استادیوم San Siro میلان همراه با کودکان‌تان دیدن کنید. 

موزه داخل استادیوم نیز شما را در جریان تاریخ‌چه تیم‌ها و اطلاعات ورزشی برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان قرار می‌دهد. در بازدید از این جای دیدنی میلان، کودکان‌تان را همراه با خودتان ببرید. قیمت بلیط استادیوم نیز بسته به این‌که کدام تیم‌ها در زمین مسابقه دارند متغیر است.

پارک Sempione و باغ‌های عمومی Indro Montanelli

برخلاف بسیاری از شهرهای ایتالیا، میلان پارک‌های زیادی ندارد، اما همان اندک پارک‌هایی که در دسترس عمومند بسیار زیبا هستند. یکی از پارک‌ های مخصوص کودکان در میلان Parco Sempione است. این پارک، با بیش از چهل هکتار، جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است؛ قلعه اسفورزا در بخش شمالی پارک، آکواریوم Civic، برج Torre و برج Branca از آن جمله‌اند. شما و کودکان‌تان می‌توانید در این پارک گردش کنید، در میان درختان سرسبز تنفس کنید، از برج‌های مدور دیدن کنید و آثار میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی را از نزدیک ببینید. در فاصله نه‌چندان دور از Parco Sempione نیز باغ‌های عمومی Indro Montanelli قرار دارند که در آن موزه تاریخ طبیعی که متشکل از 7 اسکلت دایناسور است را خواهید دید. فرصت بازدید از پارک ‌های میلان را همراه با کودکان‌تان از دست ندهید.

کاخ Palazzo Dugnani و گالری هنر مدرن

Palazzo Dugnani

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که باید با کودکان‌تان به آن‌جا بروید، کاخ قرن هفدهمی Palazzo Dugnani و گالری هنر مدرن است. شما در این مکان، امکان انجام تفریحاتی مانند اسب‌سواری را دارید. هم‌چنین می‌توانید سوار قطار آن‌جا شوید، از میان باغ‌ها عبور کنید و از مناظر لذت ببرید.

Grom

یکی دیگر از سرگرمی ‌های مخصوص کودکان در ایتالیا خوردن و آشامیدن است. چرا که خوراکی، لذت تفریح را دوچندان و انرژی شما و کودکان‌تان را برای بازدید از دیگرجاهای دیدنی میلان افزون می‌کند. ژلاتو، یک دسر ایتالیایی‌ست که در سراسر شهر یافت می‌شود. اما هیج‌جایی بهتر از Grom آن را سرو نمی‌کند. Grom 7 شعبه دارد؛ بنابراین در هرجایی از شهر باشید، امکان دسترسی به آن وجود دارد. آن‌ها ژلاتو را با استفاده از روش‌های سنتی، با مواد اولیه فصلی و طبیعی و با بالاترین کیفیت درست می‌کنند. در واقع، برخی از ژلاتوهای آن‌ها بیش از 50 درصد میوه هستند و طعم فوق‌العاده ای دارند. توصیه می‌کنیم که برخی از طعم‌های محبوب آن‌ها را امتحان کنید. این طعم‌ها عبارتند از: قهوه گواتمالا، Barbero d’Asti Torone Ecuadorian chocolate sorbet.

Piazza del Duomo di Milano 

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که پیشنهاد می‌کنیم با کودکان‌تان به آن‌جا بروید، Piazza del Duomo di Milano است. در Piazza del Duomo di Milano و اطراف آن، تعدادی جاذبه توریستی عالی مانند ساختمان Duomo di Milano قرار دارد. ساخت کلیسای جامع گوتیک معروف به Duomo di Milano پنج قرن طول کشید و در حال حاضر بزرگ‌ترین کلیسای ایتالیا به شمار می‌آید. هم‌چنین آثار هنری بسیار جالبی در قصر سلطنتی Palazzo Reale و Museo del Novecento وجود دارد. تورهای ویژه‌ای در این جای دیدنی طراحی شده که به خانواده‌ها و کودکان اجازه می‌دهد در این مکان کشف و جستجو کنند. 

کلیسای Santa Maria Annunciation Camposanto و موزه Duomo

جاهای دیدنی میلان با کودکان

از دیگر جاهای دیدنی میلان که می‌توان همراه با کودکان از آن بازدید کرد، کلیسای Santa Maria Annunciation Camposanto و موزه Duomo است. در زیرزمین کلیسای جامع Duomo نیز کلیسای San Gottardo در Corte را خواهید یافت که بهترین جای دیدنی میلان برای مشاهده آثار باستانی، کشفیات زیرزمینی و آشنایی با تاریخ برای کودکان به شمار می‌آید. 

گالری ویتوریا امانوئل دوم

یکی دیگر از سرگرمی‌ های مخصوص کودکان در ایتالیا بازدید از گالری ویتوریا امانوئل دوم است. این گالری که قدیمی‌ترین و گران‌ترین مرکز خرید ایتالیاست در مجاورت Duomo قرار دارد. شاید بودجه شما به خریدن لباس قد ندهد اما می‌توانید که از ویترین مغازه‌های آن دیدن کنید؛ درست است؟ این مرکز خرید، سقفی هشت‌ضلعی با گنبدی شیشه‌ای دارد که توجه همه، علی‌الخصوص کودکان، را به خود جلب می‌کند. ممکن است دلتان نخواهد به این مرکز خرید بروید؛ چرا که فکر می‌کنید بچه‌ها با دیدن اسباب‌بازی‌ها وسوسه می‌شوند، اما زیبایی سقف به‌قدری چشم‌گیر است که می‌تواند حواس آنان را از اسباب‌بازی مورد علاقه‌شان پرت کند.

آکواریوم Civic 

یکی دیگر از جاهای دیدنی میلان که مناسب بازدید به همراه کودکان است، آکواریوم Civic است. برخی بر این باورند که Civic بزرگ‌ترین آکواریوم جهان است، اما اشتباه می‌کنند. این آکواریوم، سومین آکواریوم قدیمی اروپا به شمار می‌آید. در آکواریوم Civic، کارکنان خون‌گرم آن درباره ماهی‌ها و جانوران دریایی به شما توضیح می‌دهند و جلسه‌ای آموزشی را برگزار می‌کنند، سپس شما برای بازدید از دیگر جاهای دیدنی آن همراه با کودکان‌تان راهی می‌شوید و می‌توانید از مجسمه کرگدنی که آب از دهانش بیرون می‌ریزد، حوضچه‌های ماهی در فضای باز و 36 اکواریوم داخل ساختمان دیدن کنید. یک خبر خوش: اگر اولین یا سومین سه‌شنبه هر ماه، بعد از ساعت 2 بعد از ظهر به این آکواریوم بروید، ورودی رایگان خواهد بود.

در آخر

ایتالیا کشوری بسیار خانواده‌محور است. این کشور، فعالیت‌های خانوادگی سرگرم‌کننده‌ای را در خود جای داده است. توقف کردن در Grom برای خوردن یک ژلاتوی خوش‌مزه، قدم زدن در پارک Sempione، بازدید از باغ عمومی Indro Montanelli و رفتن به موزه علم‌وفناوری لئوناردو داوینچی، از جمله سرگرمی‌ های ایتالیاست که می‌توان همراه با کودکان انجام داد. چه بچه‌های شما مشتاق یادگیری علم باشند و چه مشتاق بازی‌های هیجان‌انگیز، میلان شهری عالی برای بازدید از جاهای دیدنی آن همراه با کودکان‌ است.

نظرات کاربران