MIDDLESEX UNIVERSITY DUBAI
2 خرداد 1402
دبی

بهترین دانشگاه های دبی در سال 2023

دبی این روزها در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت است. برای خیلی‌ها این شهر مدرن یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌آید که البته با وجود جاذبه‌های فراوان، انواع تفریحات، مراکز خرید، هتل‌های لوکس و رستوران‌های شیک، این باور تا حد زیادی درست است. با این حال، دبی در زمینه تحصیل و آموزش نیز کم نگذاشته و این روزها شاهد روی کار آمدن بهترین دانشگاه های دبی هستیم که تمامی امکانات لازم برای تحصیل را دارند. 

رزرو تور دبی

امارات متحده عربی یک سیستم آموزشی فراگیر و به رسمیت شناخته شده بین‌المللی را ایجاد کرده است که در دهه گذشته به قدرت رسیده است. اگر به دنبال موسسات آموزش عالی در دبی هستید، طیف وسیعی از گزینه‌ها را پیدا خواهید کرد، از مدارس تجاری مشهور بین المللی تا موسسات هنرهای زیبا. برای اطلاعات بیشتر در مورد کالج‌ها و دانشگاه های برتر دبی ادامه مطلب را در چند دسته‌بندی بهترین دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های خصوصی، مدارس کسب و کار برای MBA، دانشگاه های مهندسی و سایر دانشگاه‌ها بخوانید.

بلیط هواپیما دبی شما را به تجربه رویایی‌ترین اقامت در شهری مدرن و مجلل می‌برد. 

بهترین دانشگاه های دبی

دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که رشته‌های تحصیلی مختلفی را در دبی ارائه می‌دهند. دو منطقه مهم دانشگاهی با دانشگاه‌های برتر در دبی پارک دانش دبی و شهر بین‌المللی آکادمیک دبی (DIAC) هستند. اما دانشگاه‌های مختلف دیگری نیز در سراسر شهر وجود دارد. در اینجا لیستی از 10 دانشگاه برتر دبی آورده شده‌است: 

دانشگاه دبی (UNIVERSITY OF DUBAI)

بهترین دانشگاه های دبی

دانشگاه دبی با ارائه طیف گسترده‌ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در این شهر بسیار محبوب شده‌است. دانشجویان می‌توانند در رشته‌های بازرگانی، حقوق، مهندسی و فناوری اطلاعات در این دانشگاه معتبر ثبت نام کنند.

این دانشگاه دولتی متشکل از سه دانشکده است: دانشکده بازرگانی دبی، دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات و همچنین کالج حقوق که دانشجویان داخلی و بین‌المللی را پذیرش می‌کند. این دانشگاه بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی و همچنین تخفیف‌های ویژه ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر

مکان: خیابان آکادمیک سیتی امارات، خروجی 49

متوسط شهریه: 2300 تا 330000 درهم

تماس: +971-4-556-6800

بخوانید: تاریخچه شهر دبی+ معرفی جاهای دیدنی

دانشگاه میدلسکس دبی (MIDDLESEX UNIVERSITY DUBAI)

دانشگاه میدلسکس دبی که در سال 2005 تأسیس شد، اولین شعبه خارج از کشور از دانشگاه بین‌المللی میدل‌سکس لندن است. این دانشگاه به بیش از 3000 دانشجو از بیش از 100 ملیت خدمات می‌دهد. رشته‌های تجارت، قانون، رسانه، علم و فناوری، هنر و طراحی، بهداشت و آموزش را می‌توان در این مکان به عنوان یکی از دانشگاه های دبی آموخت. 

اطلاعات بیشتر

مکان: بلوک 16، دهکده دانش

متوسط شهریه: 43400 درهم تا 55700 درهم

تماس: +971-4-367-8100

دانشگاه کانادایی دبی  (CUD) CANADIAN UNIVERSITY OF DUBAI

CANADIAN UNIVERSITY OF DUBAI

CUD که در سال 2006 تأسیس شد، دروازه‌ای را برای دانشجویانی که به دنبال ادامه تحصیلات عالی در کانادا هستند را ارائه می‌دهد. این کالج برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را بر اساس برنامه درسی کانادا مشخص می‌کند.

دوره‌های آن‌ها از توسعه کسب و کار و فروش تا بازاریابی و عملیات را شامل می‌شود. این دانشگاه همچنین دوره‌های معماری، طراحی داخلی، امور مالی و روانشناسی را در دبی ارائه می‌دهند. با بیش از 100 ملیت، این دانشگاه عالی در دبی برای افرادی است که به دنبال تحصیل در محیط‌های متنوع دانشجویی هستند.

اطلاعات بیشتر

مکان: تقاطع اول، جاده شیخ زاید

متوسط شهریه: 61000 درهم تا 66150 درهم

تماس: + 971-4-321-9090

بخوانید: انواع ویزا دبی و نحوه دریافت ویزا در سال 2023

دانشگاه هریوت وات دبی (HERIOT-WATT UNIVERSITY DUBAI)

این کالج یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های خارجی در دبی است که مدارک انگلیسی را با کیفیت بالا و معتبر ارائه می‌دهد. این دانشگاه بیش از 50 دوره مختلف را در اختیار دانشجویان خود قرار خواهد داد. می‌توانید آن را برای رشته‌های تجاری، رسانه، مهندسی، روانشناسی و طراحی مد در دبی در نظر بگیرید. این مکان یکی از دانشگاه های دبی با امکانات پیشرفته و آزمایشگاه‌های هدفمند، گزینه خوبی برای دانشجویانی است که به دنبال بهترین کالج‌های شهر دبی هستند.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

متوسط شهریه: 44000 درهم تا 136500 درهم

تماس: +971-4-277-4500

دانشگاه کورتین دبی (CURTIN UNIVERSITY DUBAI)

بهترین دانشگاه های دبی

دانشگاه کرتین با ارائه آموزش با کیفیت و امکانات تحقیقاتی به خوبی نگهداری شده، یکی از برترین دانشگاه‌های استرالیا در دبی است که حضور جهانی دارد. برنامه‌های پایه، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه را بسیار محبوب کرده است. شما می توانید در رشته‌های مختلف از جمله تجارت و مدیریت، فناوری اطلاعات، مهندسی و علوم انسانی ثبت نام کنید.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهر آکادمیک بین المللی دبی، بلوک 11، طبقه 4

متوسط شهریه: 27945 درهم تا 48300 درهم

تماس: +971-4-245-2500

بخوانید: دبیت کارت دبی

دانشگاه زاید دبی (ZAYED UNIVERSITY DUBAI)

دانشگاه زاید دبی که در سال 1998 تأسیس شد، یکی از سه شعبه کالج دولتی مشهور در امارات است. برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در هنر، تجارت، رسانه، فناوری، علوم انسانی و علوم بهداشتی ارائه می‌دهد. این دانشگاه که توسط کمیسیون اعتباربخشی آکادمیک (CAA) و کمیسیون آموزش عالی ایالات میانه (MSCHE) تایید شده است، یکی از برترین دانشگاه های دبی از نوع دولتی است که کمک‌های مالی و بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی را نیز در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. 

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

متوسط شهریه: 84000 درهم تا 128000 درهم

تماس: +971-4-402-1111

دانشگاه مدول دبی (MODUL UNIVERSITY DUBAI)

MODUL UNIVERSITY DUBAI

دانشگاه مدول دبی اولین دانشگاه اتریشی در خاورمیانه است که مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه مطالعات بازرگانی و مدیریت هتلداری ارائه می‌دهد. دوره‌های آموزشی در دانشگاه MODUL دبی که توسط سرمایه‌گذاری دبی اداره می شود، رشته‌های گردشگری، مهمان نوازی، پایداری، حکومت عمومی، فناوری‌های رسانه‌های جدید و کارآفرینی را پوشش می‌دهد.

اطلاعات بیشتر

مکان: برج‌های دریاچه جمیرا، دانشگاه مدول دبی در منطقه مسکونی مرتفع JLT واقع شده است.

متوسط شهریه: 40370 درهم تا 161480 درهم

تماس: +971-4-510-1400  یا  +971-52-646-1870

بخوانید: محله ها ، خیابان های معروف دبی

دانشگاه آمیتی (AMITY UNIVERSITY)

دانشگاه آمیتی با پردیس‌هایی در سراسر نیویورک، لندن، چین، سنگاپور و دبی، دانشجویان را برای دنبال کردن حرفه‌ای در زمینه‌های علم و فناوری آماده می‌کند. با پیشبرد اهداف دانشگاه، پردیس دانشگاه آمیتی در دبی نیز دارای امکانات پیشرفته‌ای است که آموزش با کیفیت را تضمین می‌کند. این دانشگاه رشته‌های مدیریت، مهندسی و فناوری، علوم، حقوق، علوم انسانی، هتلداری و گردشگری را ارائه می‌دهد. اغلب در لیست بهترین دانشگاه ‌های دبی قرار دارد.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

متوسط شهریه: 35000 تا 58000 درهم

تماس: +971-4-445-4900

دانشگاه سینرژی (SYNERGY UNIVERSITY DUBAI)

بهترین دانشگاه های دبی

دانشگاه سینرژی دبی واقع در برج‌های دریاچه جمیرا، شعبه‌ای از دانشگاه بسیار مشهور صنعت و مالی است که در سال 1995 در مسکو تأسیس شد. این دانشگاه که توسط وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه و اداره دانش و توسعه انسانی (KHDA) تایید شده است، برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین دوره‌های زبان را به دانشجویان خود اراده می‌دهد. رشته‌های آن‌ها از کارآفرینی تا مدیریت هتل را شامل می‌شود.

اطلاعات بیشتر

مکان: خوشه I، برج پلاتینیوم، طبقه 32

میانگین شهریه: 16515 درهم تا 29360 درهم

تماس: +971-55-896-8205

تور دبی سه کلیک منتظر خاطره‌سازی شماست! 

آکادمی آموزش عالی مانیپال (MANIPAL ACADEMY OF HIGHER EDUCATION)

MAHE Dubai، که بیشتر به عنوان دانشگاه مانیپال دبی شناخته می شود، یکی از دانشگاه‌های هندی پیشرو و موفق در دبی است. دوره‌های پایه، کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد که از مهندسی تا رسانه و ارتباطات را شامل می‌شود.

پردیس دانشگاه مانیپال دبی دارای آزمایشگاه‌های پیشرفته مانند آزمایشگاه تلویزیون و آزمایشگاه‌های برنامه‌نویسی است. همچنین پردیس دارای خوابگاه دخترانه و پسرانه و بهترین امکانات ورزشی و تفریحی است.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

متوسط هزینه تحصیل: بسته به برنامه متفاوت است

تماس: +971-4-4290-777

بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی

کالج داروسازی دبی برای دختران (DUBAI PHARMACY COLLEGE FOR GIRLS)

کالج داروسازی دبی برای دختران (DUBAI PHARMACY COLLEGE FOR GIRLS)

کالج داروسازی دبی که در سال 1992 توسط نیکوکار حاجی سعید بن احمد اللوثه تأسیس شد، یکی از برترین دانشگاه های دبی است. این کالج دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد.

کالج داروسازی دبی علاوه بر آموزش، حمل و نقل و محل اقامت را نیز به عهده می‌گیرد تا تجربه یادگیری بدون دردسر را برای دانشجویان تضمین کند.

اطلاعات بیشتر

مکان: محیسنه 1

متوسط شهریه: 40000 تا 50000 درهم

تماس: +971-4-212-0333

لیست دانشگاه های خصوصی در دبی

دانشگاه های دبی به دولتی ختم نمی‌شوند و آموزشکده‌های زیادی در این شهر وجود دارند که به صورت خصوصی هستند. در زیر برخی از این دانشگاه‌ها عنوان شده‌است: 

بخوانید: آب و هوای دبی؛ چه مکان هایی در تابستان بسته هستند؟

دانشگاه الغریر (AL GHURAIR UNIVERSITY)

بهترین دانشگاه های دبی

دانشگاه الغریر واقع در شهر آکادمیک، یک موسسه خصوصی و شناخته شده جهانی در دبی است. برنامه‌های آموزش عالی را در رشته‌های مختلف مانند معماری، تجارت، آموزش، حقوق، علوم اجتماعی و مهندسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه علاوه بر ارائه برتری علمی، بر مشاوره شغلی و فرصت‌های کارآموزی نیز نظارت دارد.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

میانگین شهریه: 35000 تا 50000 درهم

تماس: +971-4-420-0223

دانشگاه ولونگونگ (UNIVERSITY OF WOLLONGONG)

دانشگاه ولونگونگ که در پارک دانش دبی واقع شده‌، یکی از برترین دانشگاه های استرالیا در دبی است. این دانشگاه رشته‌های مالی، مدیریت، مهندسی و علوم انسانی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

شما همچنین می‌توانید در برنامه‌های صدور گواهینامه‌های مختلف در دانشگاه مانند اینترنت اشیا (IOT) و تبلیغات جستجو ثبت نام کنید.

اطلاعات بیشتر

مکان: بلوک های 5، 14 و 15، پارک دانش دبی

متوسط شهریه: 68250 درهم تا 275310 درهم

تماس: +971-4-278-1800

بخوانید: در دبی کجا اقامت کنیم؟

دانشگاه مرداک دبی (MURDOCH UNIVERSITY DUBAI)

MURDOCH UNIVERSITY DUBAI

این دانشگاه استرالیایی در دبی که در سال 2018 تأسیس شده‌است، مدارک تحصیلی در بازرگانی، فناوری اطلاعات، رسانه و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را برای مدیریت بازرگانی و منابع انسانی (HR) ارائه می‌دهد. این یکی از بهترین دانشگاه‌ های دبی است که به دانشجویان خود این فرصت را خواهد داد تا یادگیری در محوطه دانشگاه را با تجربه صنعت دنیای واقعی ترکیب کنند.

مرداک با داشتن برخی از واجد شرایط ترین اساتید، دارای مدرک کارشناسی معتبر استرالیایی با گرایش دو رشته MBA یک ساله است که برای مدیران اجرایی طراحی شده‌است. 

اطلاعات بیشتر

مکان: شهرک دانشگاهی

متوسط شهریه: 44100 درهم تا 172200 درهم

تماس: + 971-4-435-5700

بخوانید: دبی به چی معروفه؟؛ از اتاق های گمشده تا خرمای مدجول!

لیست دانشگاه های MBA در دبی

رشته MBA این روزها از طرفداران زیادی برخوردار است و به واسطه موقعیت شغلی خوبی که دارد، در دبی نیز دانشگاه‌های متعدید اقدام به ارائه دروس این رشته کرده‌اند. 

مدرسه کسب و کار بین المللی HULT(HULT INTERNATIONAL BUSINESS SCHOOL)

بهترین دانشگاه های دبی

Hult یک مدرسه تجاری در دبی با دوره‌های جامع است که بر مدیریت کسب و کار و بازاریابی تمرکز دارد. این دانشگاه در دبی رشته‌های MBA، کارشناسی ارشد، MBA اجرایی و دوره‌های کارشناسی را با رتبه بالا و معتبر بین‌المللی ارائه می‌دهد.

Hult یکی از برترین دانشگاه‌ های دبی در رشته MBA است که دانشجویان را برای برخی از تأثیرگذارترین بازارهای جهان آماده می‌کند.

اطلاعات بیشتر

مکان: شهر اینترنتی دبی

متوسط شهریه: 143000 تا 265000 درهم

تماس: +971-4-427-5800

مدرسه کسب و کار لندن دبی (LONDON BUSINESS SCHOOL DUBAI)

مدرسه تجارت لندن دبی واقع در DIFC، یکی از برترین مدارس تجارت در این شهر است. این شعبه از مدرسه کسب و کار مشهور جهان مستقر در بریتانیا است و برنامه‌های تخصصی در امور مالی، بازاریابی، مدیریت و تجارت در اختیار دانشجویان خود می‌گذارد.

اطلاعات بیشتر

مکان: روستای دروازه 02، جاده شیخ زاید

متوسط هزینه تحصیل: بسته به برنامه متفاوت است

تماس: +971-4-401-9301

بخوانید: معرفی شهر دبی

دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD) AMERICAN UNIVERSITY IN DUBAI

AMERICAN UNIVERSITY IN DUBAI

دانشگاه آمریکایی دبی که در سال 1995 تأسیس شد، یک موسسه آموزش عالی خصوصی و غیر فرقه‌ای در شهر اینترنتی دبی است. این یکی از برترین دانشگاه های دبی شناخته می‌شود که پذیرای دانشجویان از سراسر جهان خواهد بود. 

AUD برنامه‌های MBA دو ساله و MBA اجرایی را در دبی با ساعات اعتبار متفاوت ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر

مکان: نزدیک شهر اینترنتی دبی

متوسط شهریه: 43601 تا 82500 درهم

تماس: + 971-4-399-9000

بخوانید: قیمت سفر به دبی در 2023

لیست دانشگاه های مهندسی در دبی

در ادامه برخی از دانشگاه های دبی که مختص مهندسی هستند را معرفی خواهیم کرد: 

موسسه فناوری روچستر دبی (RIT)

بهترین دانشگاه های دبی

موسسه فناوری روچستر (RIT) یک دانشگاه پیشرو مستقر در ایالات متحده در منطقه حومه شهر دبی سیلیکون واحه است. RIT برنامه‌های مهندسی را ارائه می‌دهد که به ترتیب توسط وزارت آموزش عالی امارات متحده عربی و KHDA معتبر و دارای مجوز هستند. از مکانیک گرفته تا میکروالکترونیک، می‌توانید هر برنامه مهندسی را در اینجا ثبت نام کنید.

اطلاعات بیشتر

مکان: واحه سیلیکون دبی

متوسط شهریه: 30000 درهم تا 61950 درهم

تماس: +971-4-371-2000

بخوانید: راهنمای جامع حمل و نقل در دبی در سال 2023

دانشگاه بریتانیا در دبی (THE BRITISH UNIVERSITY IN DUBAI)

دانشگاه بریتانیا در دبی (BUiD) یک مرکز آموزشی مبتنی بر تحقیقات است. این یکی از برترین دانشگاه های دبی مربوط به کشور انگلستان است که برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهد.

BUiDجدا از اینکه در حسابداری، مدیریت بازرگانی و معماری بسیار معروف و شناخته‌شده‌است، برنامه‌های مهندسی را در دبی مانند مهندسی نرم افزار و مهندسی الکترو مکانیک را داراست.

اطلاعات بیشتر

مکان: بلوک 11، طبقه 1 و 2، شهر آکادمیک بین المللی دبی

متوسط شهریه: 55000 تا 75000 درهم

تماس: +971-4-279-1400

لیست دانشگاه های دیگر در دبی

علاوه بر دانشگاه‌های فوق، مؤسسات آموزشی قابل توجه زیر نیز وجود دارد:

  • دانشگاه هوشمند حمدان بن محمد (HBMSU)
  • مدرسه بازرگانی منچستر
  • مدرسه تجارت لندن دبی
  • دانشگاه هوانوردی امارات
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه الفلاح
  • دانشکده معارف اسلامی و عربی
  • دانشگاه ایالتی میشیگان (معروف به دانشگاه میشیگان در دبی)
  • کالج دانشگاه الدار
  • کالج گردشگری دبی
  • دانشگاه هوانوردی امارات
  • دانشگاه بیرمنگام دبی

از آخرین قیمت هتل های دبی خبر دارید!؟

کلام آخر

این پایان راهنمای ما برای دانشگاه های دبی است. امیدواریم این مقاله به تحقیقات شما کمک کند و روند تصمیم گیری شما را در رابطه با موسسات آموزش عالی آگاه کند.

سوالات متداول

بهترین دانشگاه های پزشکی دبی کدامند؟

بیمارستان دانشگاه پزشکی دبی، بیمارستان دانشگاه فکیه دبی و بیمارستان دانشگاه دبی از معتبرترین دانشگاه‌هایی هستند که برای تحصیل پزشکی در این شهر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بهترین دانشگاه های حقوق در دبی کدامند؟

دانشگاه میدلسکس یا دانشگاه بیرمنگام دبی از جمله بهترین دانشگاه‌هایی هستند که برای ثبت نام در رشته‌های حقوق در دبی می‌توان در آن‌ها ثبت نام کرد.

آیا دانشگاه های ارزانی در دبی وجود دارد؟

کالج دانشگاه الدار، دانشگاه الغریر، دانشگاه آمیتی و دانشگاه کانادایی دبی از ارزان‌ترین دانشگاه های دبی هستند.

آیا دانشگاه های طراحی داخلی در دبی وجود دارد؟

دانشگاه هریوت وات و دانشگاه کانادایی دبی برنامه‌های طراحی داخلی را در دبی ارائه می‌دهند.

نظرات کاربران