Hostel in Istanbul

۵ تا از بهترین هاستل های استانبول؛ مقرون به صرفه و مناسب!

استانبول شهری بزرگ برای تجربه سفری بی‌نظیر به دو قاره است. فرهنگ، غذا، دیدنی‌های تاریخی و قیمت پایین آن را به یکی از بهترین مقاصد برای گردشگران خصوصاً کوله‌گردان نموده است. این شهر آن‌قدر جذابیت دارد که در میان جاذبه‌های تاریخی آن می‌توان غرق شد، از ایاصوفیه و کاخ باشکوه توپکاپی شگفت‌زده شوید و در بازار بزرگ یا میدان تکسیم بگردید. اما در میان همه گشت‌ها و خوش‌گذرانی‌ها مهم این است که کجا اقامت داشته باشید. در کنار هتل‌های لوکس و 5 ستاره، بهترین هاستل های استانبول یکی از گزینه‌های اقامت ارزان خصوصاً برای کسانی است که تنها و با یک کوله سفر می‌کنند که به اصطلاح آنان را “کوله‌گرد” می‌نامند.

رزرو تور استانبول

سبک سفر گردشگران تا حد زیادی تعیین کننده نوع اقامت آن‌ها است،برخی به دنبال تجمل و خدمات لوکس هستند، برخی تنها سفر می‌کنند و یک تخت ارزان و پیدا کردن دوست‌های جدید را می‌خواهند و یا ممکن است زوجی باشند که به دنبال حریم خصوصی بیشتری بگردند. با این حال در این مقاله ما بهترین هاستل های استانبول را لیست نموده‌ایم تا در سفر به ترکیه اطلاعات کاملی از این اقامتگاه‌ها برای استفاده داشته باشید. اما قبل از هر چیز برای رزرو تور ارزان استانبول کلیک کنید.

از هاستل در استانبول چه انتظاری باید داشت؟

Hostel in Istanbul

هاستل‌ها به طورکلی به عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین محل اقامت برای مسافران شناخته می‌شود. این فقط مربوط به استانبول نیست، بلکه تقریباً در تمام نقاط جهان این‌گونه است. اما قیمت تنها دلیل برای اقامت در هاستل نیست، حال‌وهوای صمیمی و دوستانه و جنبه اجتماعی آن چیزی است که رزرو هاستل در استانبول را برای مسافران خاص و عالی می‌کند. فرصت معاشرت با دوستان جدیدی از سراسر جهان و گذراندن اوقاتی خوش، در هیچ اقامتگاه دیگری به شما دست نخواهد داد. استانبول هاستل‌های زیادی دارد از تخت‌های دو طبقه گرفته تا اتاق‌های خصوصی.

خوشبختانه بسیاری از آن‌ها قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برای اقامت دارند. در هاستل‌ها هرچه تعداد تخت در یک اتاق بیشتر باشد، قیمت پایین‌تر است. بدیهی است که هزینه تخت در یک خوابگاه 8 تخته از یک اتاق خصوصی کمتر است. به طور متوسط هزینه اتاق خوابگاهی بین 9 تا 16 دلار برای هر شب است در صورتی که هزینه کرایه یک اتاق خصوصی در هاستل بین 28 تا 39 دلار برای هر شب خواهد بود. یکی از مواردی که جستجوی هاستل را سخت می‌کند، انتخاب محل اقامت در استانبول است. برای کمک به شما محله‌های محبوب استانبول در ادامه معرفی شده‌اند:

سلطان احمد: محله سلطان احمد مرکز تاریخی و فرهنگی استانبول است. قدیمی‌ترین بخش شهر که از شمال، شرق و جنوب با دریا و از غرب با دیوارهای قدیمی شهر احاطه شده و برخی از هاستل های ارزان استانبول را در آن می‌توانید بیابید. 

گالاتا: محله گالاتا در شمال شاخ طلایی واقع شده و به میدان تکسیم نزدیک است. اگرچه این محله بخشی از منطقه بی‌اوغلو به حساب می‌آید اما حس و حال خاصی دارد به خصوص زندگی شبانه پویای آن. 

بازار بزرگ: بازار بزرگ منطقه‌ای رنگارنگ و پرهرج‌ومرج در مرکز شهر است. این منطقه که در اطراف بازارهای بزرگ و ادویه با قدمت چند صد ساله ساخته شده، جایی است که طیف گسترده‌ای از فروشندگان، مغازه‌ها و بوتیک‌ها را در آن پیدا خواهید کرد.

در ادامه به سراغ بهترین هاستل های استانبول می‌رویم، اما قبل از آن برای آشنایی بیشتر با این شهر وارد لینک روبه‌رو شوید: معرفی شهر استانبول؛ محبوب‌ترین شهر برای ایرانی‌ها

بهترین هاستل های استانبول

چیرز هاستل (Cheers Hostel)

cheers hostel istanbul

یکی از بهترین هاستل های استانبول Cheers است. این هاستل پرطرفدار در دو سال گذشته برنده جایزه بهترین هاستل در استانبول و بهترین هاستل کوچک جهانی شده است. این محبوبیت سبب شلوغی هاستل شده و بدین معناست که در طول فصل شلوغی، باید از قبل رزرو داشته باشید تا یک تخت راحت برای خود پیدا کنید. به گفته مهمانان قبلی، هاستل Cheer در بین هاستل‌های دیگر راحت‌ترین تخت‌ها را دارد.

هر تخت مجهز به چراغ مطالعه، وای‌فای رایگان و پریز برق است تا بتوانید در حین چرت شبانه، وسایل الکترونیکی خود را شارژ نگه دارید. ملحفه و کمد نیز رایگان است. اما آن‌چه ویژگی خاص این هاستل محسوب می‌شود، شکل‌گیری روابط اجتماعی در آن است. شما می‌توانید در اتاق‌های مشترک، فضای تراس و کافه هاستل با دیگر مسافران به گپ‌وگفت مشغول شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. هاستل همچنین تورهای پیاده‌روی در شهر شامل کلاب‌های شبانه، گشت خصوصی با قایق‌های تفریحی را برگزار می‌کند که هزینه آن 10 دلار است.

چرا این هاستل را دوست خواهید داشت:

  • مناظر عالی از شهر
  • ساختمان مجزا برای اتاق‌های خصوصی
  • رویدادهای اجتماعی جالب
  • صبحانه رایگان
  • کافه در محل
  • تراس فضای باز

بیگ اپل هاستل (Big Apple Hostel)

مسافرانی که تنها سفر می‌کنند و به دنبال یافتن دوستان جدید هستند برای رزرو هاستل در استانبول باید به سراغ هاستل سیب بزرگ بروند. آن‌ها مجموعه‌ای عالی از اتاق‌ها و فضایی پرجنب‌وجوش از مسافران و کوله‌گردان را دارند. سیب بزرگ تنها چند دقیقه با مسجد آبی، ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ استانبول فاصله دارد. مسافرانی که علاقمند به حفظ حریم خصوصی هستند این هاستل را بیشتر می‌پسندند. هر تخت دو طبقه مجهز به یک پرده است، بنابراین هر زمان که نیاز به تنهایی داشته باشند می‌توانند پرده را بکشند و در حال‌وهوای خودشان غرق شوند. برای معاشرت با دیگر مسافران و شنیدن داستان سفرهایشان می‌توانید به تراس هاستل بروید و اوقات خوشی را بگذرانید. هاستل سیب بزرگ به تازگی بازسازی و مرمت شده است و مسافرانی که در آن اقامت داشته‌اند، تمیزی و برخورد صمیمانه پرسنل را تحسین نموده‌اند. 

چرا این هاستل را دوست خواهید داشت:

  • تراس فضای باز
  • کامپیوترهای رایگان
  • تنوع در مدل اتاق
  • صبحانه رایگان
  • کافه در محل
  • میز تور و سفر

هاستل و مهمانسرای باهاوس (Bahaus Guesthouse Hostel)

بهترین هاستل های استانبول

باهاوس یکی از بهترین هاستل های استانبول است که جوانان و کوله‌گردان آن را با نام هاستل مهمانی می‌شناسند. کافه این هاستل همیشه پر است از جوانانی که دور هم جمع شده‌اند و در حال شادی و گپ‌زدن هستند. فضای صمیمی و دوستانه باهاوس درست همان‌جایی است که شما به دنبالش خواهید بود.  حال‌وهوای اجتماعی در این‌جا بسیار خوب است و تعداد زیادی از مسافران هم‌فکر را خواهید یافت که می‌خواهند به جای تنهایی از اوقات خود با هم لذت ببرند. اگر اهل معاشرت و ملاقات با افراد جدید نیستید این هاستل ممکن است برای شما مناسب نباشد اما اگر یک مسافر انفرادی هستید که به دنبال ملاقات با افراد جدید می‌گردد، ایده‌آل است. هاستل باهاوس یک برنامه هفتگی از تورها، فعالیت‌ها و رویدادها ارائه می‌دهد که شامل کاوش در شهر تا لذت بردن از یک شام باربیکیو با هم می‌شود.

در روزهای بارانی استانبول، می‌توانید داخل هاستل بمانید و وقت خود را در اتاق مشترک کنار دوستان بگذرانید. تراس روی پشت‌بام نه تنها برای مهمانی‌ها عالی است، بلکه مکانی ایده‌آل برای خواندن کتاب، صرف صبحانه یا تماشای مناظر شهر است. یک فضای داخلی نیز وجود دارد که می‌توانید در هنگام بارندگی در آن استراحت کنید. در نهایت فضای اتاق‌های اشتراکی به این صورت است که تخت‌ها پرده دارد اما اگر به دنبال فضایی کاملاً شخصی هستید، می‌توانید اتاق‌های خصوصی رزرو کنید که مجهز به تلویزیون نیز هستند.

چرا این هاستل را دوست خواهید داشت:

  • فضای اجتماعی عالی
  • فعالیت‌های برنامه ریزی شده 
  • شب‌های باربیکیو
  • صبحانه رایگان
  • کافه در محل
  • وای‌فای رایگان

چیرز میدتاون (Cheers Midtown)

یکی از بهترین هاستل های ارزان استانبول، Cheers Midtown است. این هاستل بخشی از برند Cheers Hostel و همانند آن یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌ها در استانبول است. این هاستل کلاسیک و آرام برای مسافران کوله‌گرد و جوانانی که به تازگی سفر را آغاز نموده‌اند و به دنبال اقامتی ارزان‌قیمت هستند، گزینه‌ای مناسب است. آن‌چه مهمانان قبلی این هاستل بسیار پسندیده‌اند، چای و قهوه رایگان است که تمام روز در کافه آن‌ها سرو می شود. Cheers Midtown دارای خوابگاه‌های بزرگ است و فوق‌العاده تمیز است. جایی که می‌توانید یک هفته یا بیشتر در آن بمانید و لذت ببرید.

Cheers Midtown یک هاستل بوتیک دنج در مرکز منطقه بی‌اوغلو و نزدیک به میدان تکسیم است. موقعیت عالی آن امکان دسترسی آسان به وسایل حمل‌ونقل عمومی را می‌دهد و تنها 10 دقیقه با پل گالاتا فاصله دارد که شما را به بازار ادویه و بازار ماهی متصل می‌کند. ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و خیابان استقلال تنها چند دقیقه از این هاستل فاصله دارند. این هاستل ترکیبی از اتاق‌های خصوصی، خوابگاه و اتاق‌های خانوادگی را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها حمام اختصاصی دارند. اکثر اتاق‌ها اکنون دارای تخت‌های دو طبقه با کمد شخصی هستند. 

چرا این هاستل را دوست خواهید داشت:

  • فوق‌العاده تمیز
  • طراحی فوق‌العاده مدرن
  • اتاق‌های بزرگ
  • صبحانه رایگان
  • کافه در محل با چای ترکی
  • وای‌فای رایگان

هاش هاستل لانج (Hush Hostel Lounge)

Hush Hostel Lounge

Hush Hostel Lounge یک هاستل در استانبول برای کوله‌گردان است. این هاستل برای مسافرانی که قصد دارند مدتی را در استانبول بگذرانند محیطی مناسب است زیرا دارای وای‌فای رایگان و فضای کار اشتراکی است. تراس Hush مکانی دنج برای روزهای آفتابی است که کتاب بخوانید یا در هوای مطبوع استانبول استراحت کنید. محیط صمیمی و گرم هاستل نیز روزهای بارانی و ابری پر می‌شود از هیاهوی مسافرانی که در اقامتگاه مانده‌اند و از تجربیات سفرهایشان برای هم می‌گویند. اتاق‌های خوابگاه در این هاستل استانبول بسیار ساده هستند، اما طبق گفته مهمانان قبلی، همه تخت‌ها فوق‌العاده راحت هستند.

در تمام قسمت‌های هاستل، از جمله مناطق بیرونی، اتصال به اینترنت پرسرعت دارید، این کار باعث می‌شود تا کارتان به راحتی انجام شود. اگر یک روز برای استراحت دارید، به پذیرش بروید و در مورد اجاره دوچرخه بپرسید. گشت و گذار در خیابان‌های استانبول با دوچرخه بسیار لذت‌بخش است. Hush واقع در سمت آسیایی شهر و نزدیک به مراکز حمل‌ونقل از جمله کشتی است که شما را به بخش اروپایی استانبول می‌برد. کشتی فقط در 20 دقیقه شما را به سمت سلطان احمد یا میدان تکسیم و دیگر مناظر زیبای شهر خواهد برد. 

چرا این هاستل را دوست خواهید داشت:

  • محوطه بیرونی زیبا
  • تراس در پشت بام
  • اتاق‌های خصوصی با بالکن
  • صبحانه رایگان
  • امکانات خود پذیرایی
  • میز تور و سفر

هاستل‌های دیگر استانبول

هاستل و مهمانسرای آگورا (Agora Hostel & Guesthouse)

هاستل آگورا بهترین هاستل استانبول در سال 2021 و همچنین یکی از بهترین هاستل‌های ترکیه است. آگورا یک هاستل کلاسیک و دنج است که سال‌هاست با بالاترین استانداردهای خدماتی از مسافران پذیرایی می‌کند. صبحانه ترکی رایگان، کافه در محل، وای‌فای رایگان و اتاق‌های ساده از مزیت‌های این هاستل است. همچنین آگورا یکی از هاستل‌های ارزان استانبول شناخته می‌شود.

سلطان هاستل (Sultan Hostel)

بهترین هاستل های استانبول

یکی دیگر از هاستل های ارزان استانبول که همراه با صبحانه ترکی رایگان، وای‌فای و ملحفه رایگان بوده، هاستل سلطان است. اتاق‌های هاستل همگی تمیز، بزرگ و مقرون‌به‌صرفه هستند. این هاستل کافه مخصوص به خود را نیز دارد که هر روز هفته غذا و نوشیدنی مقرون‌به‌صرفه برای کوله‌گردان سرو می‌کند.

هارمونی هاستل (Harmony Hostel)

هاستل هارمونی یک هاستل در استانبول برای مسافرانی است که مشتاق ملاقات و معاشرت هستند. این هاستل فضایی دلپذیر و صمیمی دارد و درست در مرکز شهر بین محله سلطان احمد و سیرکچی قرار دارد. تورهای طراحی شده هارمونی همراه با تخفیفات ویژه یکی از بهترین راه‌ها برای گشت در استانبول خواهد بود. این هاستل دارای امکانات خشکشویی، کافه در محل و وای‌فای است.

 اگر تا الان خیالتان از هزینه اقامت در استانبول راحت شده است، همین حالا قیمت بلیط هواپیما استانبول را چک کنید.

آوراسیا هاستل (Avrasya Hostel)

Avrasya Hostel

Avrasaya یکی از محبوب‌ترین‌ها برای رزرو هاستل در استانبول است. این هاستل ساده و خانگی در منطقه سلطان احمد قرار دارد و با مسجد آبی و ایاصوفیه تنها 150 متر فاصله داشته و دیگر نیازی به طی مسافت طولانی برای بازدید از اماکن دیدنی نخواهید داشت. از آنجایی که یک هاستل برتر در استانبول Avrasaya کافه و رستوران خود را در پشت بام دارد، منوی عالی آن‌ها را باید امتحان کنید.

بوکولئون (Bucoleon)

اگر به دنبال یک هاستل برتر در استانبول برای اقامت هستید، باید Bucoleon by Cheers را امتحان کنید. Cheers تعدادی هاستل در استانبول دارد و Bucoleon بوتیک و نسخه لوکس آن‌ها است. شما و همسرتان می‌توانید به یکی از اتاق‌های مجلل خصوصی Bucoleon با منظره مسجد آبی بروید و در حالی که غروب خورشید را بر فراز مسجد آبی از بالکن خصوصی خود تماشا می کنید از قهوه ترک خود لذت ببرید. 

سلطان این (Sultans Inn)

بهترین هاستل های استانبول

برای مسافران کوله‌گردی که به دنبال اتاق‌های خصوصی می‌گردند، Sultans Inn مکانی مناسب است. این هاستل تعدادی اتاق خصوصی یک نفره با قیمت‌های خوابگاهی دارد که آن را تبدیل به یکی از هاستل های ارزان استانبول نموده است. هر اتاق دارای میز کار، تلویزیون، مینی یخچال و حمام اختصاصی خود است و تراس ناهارخوری فضایی برای جمع‌های دوستانه و گفتگو درباره سفر خواهد بود.

مودا هاستل (Moda Hostel)

هاستل مودا یک هاستل عالی برای جوانان و مسافرانی است که به دنبال مکانی مدرن و در عین حال خانگی برای اقامت در شهر هستند. یکی از بهترین هاستل های استانبول که در محله کادیکوی قرار دارد و برای کسانی که قصد اقامت در بخش آسیایی استانبول را دارند، مکان مناسبی است تا روزها در شهر پرسه بزنند و جنبه متفاوتی از شهر را کشف کنند. 

چیرز لایت هاوس (Cheers Lighthouse)

Cheers Lighthouse

Cheers Lighthouse دنج‌ترین و خانگی‌ترین هاستل در استانبول است. فانوس دریایی مناظر شگفت انگیزی از بخش آسیایی استانبول را از برخی اتاق‌های خود به مسافران ارائه می‌دهد. رستوران این هاستل یکی از بهترین‌ها است و دیگری نیازی ندارید تا به سراغ رستوران‌های شهر بروید. همچینن فضای اجتماعی جاری در Cheers Lighthouse بسیار جذاب و پرانرژی است.

هانچی (Hanchi)

هانچی یکی از معدود هاستل‌های استانبول است که آشپزخانه برای پخت‌وپز مهمان دارد. بنابراین اگر به دنبال رزرو هاستل در استانبول برای مدت طولانی هستید، این هاستل مکانی مناسب است زیرا می‌توانید برای خودتان آشپزی کنید. هانچی به بازارهای محلی نزدیک است و فرصتی عالی برای کاوش در بازارها در اختیار شما قرار می‌دهد.

اولد میل سوئیت (Old Mile Suites)

بهترین هاستل های استانبول

اگر به دنبال یکی از هاستل های ارزان استانبول هستید، باید از Old Mile Suites دیدن کنید. Old Mile یک خوابگاه عالی برای برای مسافرانی است که بودجه کمی دارند زیرا هم اتاق‌های خوابگاهی و هم دو نفره خصوصی در طول سال ارزان هستند. Old Mile همه چیزهایی را که می‌توانید نیاز داشته باشید از جمله کافه در طبقه همکف دارد.

جمع‌بندی

با بهترین هاستل های استانبول آشنا شدید، حال اگر اهل کوله‌گردی هستید یا بودجه کمی برای سفر در اختیار دارید، می‌توانید با خیال آسوده راهی استانبول شوید، زیرا هاستل‌ها با قیمت ارزان و اتاق‌های تمیز بهترین اقامتگاه برای شما خواهند بود. همچنین اگر به فضاهای اجتماعی و اشتراکی علاقه دارید و به دنبال گسترش حلقه دوستان خود در سطح بین‌المللی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول سراغ هاستل‌ها بروید تا در فضای دوستانه و گرم اهل سفر قرار بگیرید و دوستان جدیدی بیابید. 

برای رزرو هاستل های ارزان استانبول همین حالا کلیک کنید وارد سایت سه کلیک شوید.

نظرات کاربران