Troy Fountain
20 اسفند 1401
رم

گردش دو روزه در رم؛ آخر هفته در میان تاریخ!

برنامه‌ریزی برای گردش دو روزه در رم، موضوعی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. این شهر ایتالیایی به فرهنگ، تاریخ و میراث غنی خود مشهور است؛ برخی از جاذبه‌های مشهور جهان مانند کولوسئوم، کلیسای سنت پیتر و …. در رم قرار دارند. ‌علاوه‌بر این، دروازه ورود به خانه پاپ یعنی شهر واتیکان هم دقیقاً همین‌جاست.

رزرو تور اروپا

 چه به دنبال زندگی شبانه هیجان‌انگیز، غذاهای خوشمزه ایتالیایی یا بناهای تاریخی برای گشت و گذار باشید، این شهر همه چیز را دارد.

اگر خیال دارید یک گردش دو روزه در رم داشته باشید، این برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا از زمان خود بهتر استفاده کنید. 

روز اول: واتیکان و کلیسای سیستین، کلیسای سنت پیتر و گنبد، نکروپلیس، قلعه سنت آنجلو، پیازا ناوونا

روز دوم: کولوسئوم، انجمن رومی و تپه پالاتین، گالری بورگزه، Terrazza del Pincio ‌‌‌، فواره تروی

Tour europe

روز اول گردش دو روزه در رم: کاوش در شهر افسانه‌ای واتیکان

The Vatican

 واتیکان و کلیسای سیستین، کلیسای سنت پیتر و گنبد، گورستان واتیکان، قلعه سنت آنجلو، میدان ناوونا.

برنامه دو روزه سفر به رم شما پر سر و صدا شروع می‌شود: پوشش جاذبه‌های برتر واتیکان تا بعد از ظهر، عصر در میدان‌های آرام رم پرسه بزنید و روز خود را با صرف شام در پیازا ناوونا به پایان برسانید.

موزه‌های واتیکان

ساعت 9 صبح || مدت زمان توصیه شده: 2 ساعت

روز اول گردش دو روزه در رم خود را با بازدید از شهر واتیکان، کشور کوچکی در داخل رم، شروع کنید. شهر واتیکان محل اقامت پاپ و قلب کلیسای کاتولیک است. در اینجا دو جاذبه اصلی برای تماشا وجود دارد: موزه‌های واتیکان و کلیسای سنت پیتر. 

موزه‌های واتیکان گالری‌های خیره‌کننده و اتاق‌های پنهان زیادی مثل اتاق‌های رافائل و گالری نقشه‌ها دارد. از دیگر جاذبه‌های اصلی داخل موزه‌ها کلیسای سیستین است که توسط میکل آنژ نقاشی شده؛ نقاشی‌های دیواری و سقف‌های این کلیسا به سادگی نفس‌گیر است.

قبل از رفتن بدانید

*تا روز شنبه از موزه‌های واتیکان دیدن کنید، اینجا یکشنبه‌ها -به جز آخرین یکشنبه هر ماه- تعطیل است. از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر برای بازدید عمومی باز است.

*تماشای موزه در یکشنبه آخر هر ماه رایگان است. روزهای دیگر بلیت ورودی 17 یورو قیمت دارد که دانشجویان و جوانان از تخفیف برخوردار می‌شوند.

*بلیط‌های خود را از قبل رزرو کنید تا در صف‌های طولانی اسیر نشوید.

* در تعطیلات آخر هفته یا دوشنبه‌ها از بازدید موزه‌ها خودداری کنید؛ این روزها شلوغ‌ترین روز موزه‌ها است.

نکته: موزه‌های واتیکان دارای 1400 اتاق هنری است و متأسفانه نمی‌توانید همه آنها را در یک روز ببینید. از همین‌رو در مورد اتاق‌ها و مجموعه‌ها از قبل تحقیق کنید.

توصیه به شکموها: وقت صبحانه؟ نگران نباشید! رستوران‌های خوب زیادی در این منطقه وجود دارد: 

Al Giardino del Gatto e La Volpe | La Pergola | Il Ciociaro 

بازدید از کلیسای سنت پیتر در روز اول گردش دو روزه رم

St. Peter's Church

ساعت 12:00 ظهر || مدت زمان توصیه شده: 2 ساعت

پس از کاوش در موزه‌های واتیکان، نوبت به بازدید از کلیسای زیبای سنت پیتر می‌رسد. بد نیست بدانید حدود 120 سال طول کشید تا بزرگترین کلیسای جهان به همراه گنبد عظیم‌اش ساخته شود. 

در روز اول گردش دو روزه رم، می‌توانید داخل کلیسای سنت پیتر، چندین اثر هنری از جمله مجسمه پیتای میکل آنژ را تحسین کنید و در مراسم عبادت مقدس به صورت رایگان حضور داشته باشید! فراموش نکنید با رسیدن به گنبد باسیلیکا، به میدان سنت پیتر و بقیه شهر زیبای رم که دیگر زیر پای شما قرار دارد، نگاه بیندازید.

قبل از رفتن بدانید

* ورودی کلیسا رایگان است، اما برای رسیدن به گنبد، بسته به نحوه صعود خود (را‌ه‌پله یا آسانسور) باید بین ۸ تا ۶ یورو بپردازید.

* قبل از کاوش در باسیلیکا، از گنبد دیدن کنید تا از صف‌های طولانی اواخر روز خلاص شوید.

نکته:

اگرچه ورود به کلیسای سنت پیتر رایگان است، اما ورود به موزه‌های واتیکان رایگان نیست. اما مطمئن شوید که دومی را هرگز از دست نمی‌دهید؛ اهمیت تاریخی و فرهنگی هر دو به یک‌اندازه مهم است.

توصیه به شکموها: احساس گرسنگی؟ پس از گشت‌و‌گذار در کلیسای سنت پیتر، مکان‌های بسیار خوبی برای صرف یک ناهار خوشمزه وجود دارد: ناهار را در نزدیکی کلیسای سنت پیتر میل کنید.

Unique Al Palatino | La Prezzemolina | Mizio’s Street Food

گورستان واتیکان

Vatican Cemetery

ساعت 14:30 عصر || مدت زمان توصیه شده: 1-2 ساعت

جاذبه بعدی این فهرست در روز اول گردش دو روزه رم، نکروپولیس واتیکان، شهری زیرزمینی با مدفن‌های باستانی است؛ این مقبره‌ها با نقاشی‌های دیواری، تزئینات گچ‌بُری و کتیبه‌ها پُر شده‌اند. 

در دهه 1940، قبری با کتیبه “Petros Eni” در اینجا پیدا شد. به گفته واتیکان، بقایای یافت شده در داخل این قبر مربوط به سنت پیتر، یکی از حواریون اصلی مسیح است.

قبل از رفتن بدانید

*گورستان واتیکان کاملاً زیرزمینی است و تهویه و نور کمی دارد. همچنین، درجه حرارت و رطوبت، کمی از سطح زمین بالاتر خواهد بود. بنابراین افرادی که از مشکلات پزشکی جدی رنج می‌برند یا کلاستروفوبیا (ترس از مکان‌های بسته) دارند، نباید از این مکان بازدید کنند.

*اینجا یک مکان مقدس است، حتماً لباس مناسب بپوشید. زانوها و شانه‌های خانمها و آقایان باید پوشیده باشد.

*از مسافرت در فصل گرما بپرهیزید! در طول ماه‌های ژوئن تا آگوست، شهر بسیار شلوغ می‌شود و خطوط ورود به گورستان تا ابد ادامه دارند. 

* سوالات خود را از قبل یادداشت کنید.

* برای کل تور حداقل یک‌ ساعت‌و‌نیم به خود فرصت بدهید. قرار نیست با عجله از تمام جاذبه‌ها عبور کنید و بعداً پشیمان بشوید. پس وقت بگذارید و از این بازدید اختصاصی لذت ببرید.

نکته:

حداقل از 3-4 هفته قبل رزرو خود را انجام دهید. بلیط‌های Necropolis پر تقاضا هستند و اگر در لحظه آخر رزرو کنید ممکن است فروخته شوند. همچنین برای یک تور خصوصی مستقیماً Fabric of Saint Peter را ایمیل کنید.

قلعه سنت آنجلو

Castle of Saint Angelo

ساعت 17 عصر || مدت زمان توصیه شده: 1-2 ساعت

قلعه سنت آنجلو که به مقبره هادریان هم معروف است، در ساحل رودخانه تیبر قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های شهر رم است. جالب است بدانید که این مکان در ابتدا به عنوان مقبره برای پادشاه هادریان ساخته شد اما بعدها به قلعه و سپس انبار مهمات تبدیل گشت و حالا هم در نهایت شکوه و زیبایی، تاریخی‌ترین قلعه-موزه کشور ایتالیاست.

 بازدیدکنندگان می‌توانند با صعود به نوک این قلعه، از مناظر خیره‌کننده شهر رم لذت ببرند.

قبل از رفتن بدانید

* عصرها بهترین فرصت بازدید از قلعه سنت آنجلو است. در این زمان با کمترین ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد.

* بهترین زمان بازدید از قلعه بین سپتامبر تا مارس است. آب و هوای خوب باعث می‌شود از کاوش در پنج طبقه قلعه بیشتر لذت ببرید.

* اگر می‌خواهید با ماشین به قلعه سنت آنجلو بروید، توجه داشته باشید پارکینگی در محل وجود ندارد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به قلعه، Piazza Pia است که پیاده 5 دقیقه از اینجا فاصله دارد.

نکته:

از آنجایی که قلعه سنت آنجلو برای مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است، توصیه می‌شود از حداقل 3 روز قبل بلیط‌های خود را رزرو کنید.

توصیه به شکموها: اگر در روز اول گردش دو روزه رم باز هم گرسنه شدید؟ پس از گشت و گذار پر شور خود در که قلعه سنت آنجلو ، مکان‌های بسیار خوبی برای نوش‌جان کردن یک شام خوش طعم وجود دارد:

Caffetteria Ristorante Le Terrazze | La Fraschetta di Castel Sant’Angelo

میدان ناوونا را در روز اول گردش دو روزه رم از دست ندهید

Navona Square

اواخر عصر ساعت 18 || مدت زمان توصیه شده: 2 ساعت

در نهایت، راه‌تان را به پیازا ناوونا باز کنید که مرکزی برای هنرمندان، نوازندگان و سرگرمی‌های خیابانی است. شب در اینجا قدم بزنید و از یک ژلاتوی خوشمزه لذت ببرید. همچنین از فواره‌های مجلل – Fontana dei Quattro Fiumi، Fontana del Moro و Fontana di Nettuno چشم بر ندارید.

 مجسمه‌های برنینی، فواره‌های استادانه، کلیسای باشکوه، گروه‌های رنگارنگ هنرمندان خیابانی، کافه‌های عجیب و غریب، حمام کردن در آفتاب و… گوشه‌ای از جذابیت‌های ‌‌ پیازا ناوونا برای گردشگران است. پس اگر دوست دارید خستگی در کنید، قهوه بنوشید. سپس گوشه‌ای بنشینید و در محیط اطرافتان غرق شوید و نهایت استفاده را ببرید چون روز اول از گردش دو روزه رم رو به پایان است.

قبل از رفتن بدانید

*رستوران‌های زیادی در میدان ناوونا وجود دارد و پیشخدمت‌ها برای جذب شما تلاش می‌کنند. 

*رستوران‌های اینجا بیشتر تله‌های توریستی هستند. بسیار گران‌اند و در واقع اصلاً ایتالیایی واقعی نیستند. توصیه می‌کنیم در پیازا ناوونا غذا نخورید.

* در فصل بهار یا پاییز که آب و هوا برای پیاده روی ایده‌آل است، از این میدان دیدن کنید.

نکته:

بعداً می‌توانید شام را در یکی از رستوران‌های متعدد رم میل کنید. اگر به دنبال یک غذای رومی اصیل هستید، Mimi e Coco و Cantina e Cucina انتخاب‌های خوبی هستند.

روز دوم گردش دو روزه رم: گذر از روم باستان

کولوسئوم | فروم رومی و تپه پالاتین | گالری بورگزه | Terrazza del Pincio | فواره تروی

روز دوم گردش دو روزه رم شما بر تاریخ و میراث روم متمرکز است: برای یک فرهنگ‌درمانی بی‌نظیر آماده باشید. به میادین و بناهای تاریخی معروف شهر بروید، در فواره مشهور جهانی تروی سکه بیندازید، با مردم محلی آمیخته شوید و از هنر رومی در گالری Borghese دیدن کنید! 

کولوسئوم، فروم رومی و تپه پالاتین

ساعت 9 صبح || مدت زمان توصیه شده: 4 تا 6 ساعت

کولوسئوم

Colosseum

کولوسئوم آمفی تئاتری باستانی و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در رم است که برای نبرد گلادیاتورها، مبارزه با حیوانات و سایر رویدادهای عمومی استفاده می‌شد. کولوسئوم با 157 فوت ارتفاع، بلندترین آمفی تئاتری‌ست که تا کنون ساخته شده است. 

از گشت و گذار در مناظر باستانی لذت ببرید و در مورد تاریخ و داستان‌های روم باستان بیشتر بدانید. 

فروم رومی را در روز دوم گردش دو روزه ببینید

بیرون از کولوسئوم، انجمن رومی قرار دارد که زمانی به عنوان مرکز شهر شناخته می‌شد. این انجمن زیبا دارای ساختمان‌های بلندی با قوس‌ها، ستون‌ها و سایر عناصر معماری منحصر به فرد است.

 معبد کاستور و پولکس و معبد آنتونینوس پیوس از نکات برجسته این مکان باستانی هستند.

تپه پالاتین

در مرحله بعد، به گذشته سفر کنید و از تماشای تپه پالاتین لذت ببرید. این تپه که در مرکز هفت تپه قرار دارد، مشرف به فروم رومی و سیرک ماکسیموس است.

قبل از رفتن بدانید

*کولوسئوم از دوشنبه تا جمعه از ساعت 10:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز است. ساعت 15:30 زمان آخرین ورودی است.

*فروم رومی و تپه پالاتین در تمام طول سال از ساعت 8:30 صبح تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب باز هستند.

*جاذبه‌های این‌جا بسیار محبوب هست؛ بنابراین به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود بلیط ورودی خود را از قبل خریداری کنند تا در صف انتظار معطل نمانند.

*زمان بازدید را حدود ساعت 8:30 صبح برنامه‌ریزی کنید؛ صبح‌ها گردشگران کمتری وجود دارند.

نکته:

رم و کولوسئوم از بالای تپه Palatine بسیار تماشایی هستند؛ همراه داشتن دوربین الزامی است!

توصیه به شکموها: وقت صبحانه است؟ نگران نباشید! رستوران‌های خوب زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد. صبحانه را در نزدیکی کولوسئوم، انجمن رومی و تپه پالاتین میل کنید.

Unique Al Palatino | La Prezzemolina | Mizio’s Street Food

گالری بورگزه و روز دوم گردش دو روزه رم

Borghese Gallery

ساعت 12:00 ظهر | مدت زمان توصیه شده: 2-3 ساعت

گالری Borghese در انتهای شرقی ویلا Borghese واقع شده است و به مجموعه هنری منحصر به فردش شناخته می‌شود. این مجموعه چشمگیر شامل شاهکارهایی از بوتیچلی، رافائل، تیزیانو و … است.

در این گالری قدم بزنید و نقاشی‌های دیواری زیبا، مجسمه‌های خیره‌کننده و موزاییک‌های موجود در هر گوشه از اینجا را تحسین کنید.

قبل از رفتن بدانید

*‌ گالری بورگزه از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است ساعت 5:45 عصر زمان آخرین ورودی است.

* ورودی خود را از قبل رزرو کنید و از 45 دقیقه قبل وارد شوید. ورودی می‌تواند بسیار شلوغ باشد.

* هر بازدید‌کننده 2 ساعت فرصت دارد تا در گالری هنری کاوش کند.

* هزینه ورودی برای بزرگسالان 15 یورو و با گذرنامه رمی رایگان است.

نکته:

وسیله‌ای سرگرم‌کننده برای کاوش در ویلا بورگزه می‌خواهید؟ یک دوچرخه کرایه کنید. برای این کار Viale Goethe یا Viale dell’Uccelliera هر دو در داخل حضور دارند.

توصیه به شکموها: احساس گرسنگی کردید؟ پس از گشت و گذار پر شور در گالری بورگزه ، مکان‌های بسیار خوبی برای خوردن یک میان‌وعده خوشمزه وجود دارد. 

ژلاتو در Come Il Latte 

پس از بازدید از گالری Borghese، می‌توانید به یک بستنی‌فروشی ژلاتویی در همان نزدیکی، Come Il Latte بروید. این هتل ۱۳ دقیقه پیاده تا گالری Borghese فاصله دارد و انواع طعم‌های خوش‌مزه ژلاتو و ماست‌های یخ‌زده را سرو می‌کند. تمام این‌ دسرهای ایتالیایی اصیل با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک درست می‌شوند و طعم فوق‌العاده‌ای دارند.

Terrazza del Pincio

Terrazza del Pincio

ساعت 15:00 اواخر عصر | مدت زمان توصیه شده: 1 ساعت

در گردش دو روزه به رم، غروب خورشید را از Terrazza del Pincio در نزدیکی پله‌های اسپانیایی تماشا کنید. این تراس باشکوه یکی از بهترین مکان‌ها در رم برای تماشای غروب خورشید است و 12 دقیقه پیاده تا پله‌های اسپانیا فاصله دارد. 

از پخش موسیقی زنده در پس‌زمینه لذت ببرید و در غروب رویایی ایتالیا غوطه‌ور شوید.

نکته:

به جای نشستن در کافه یا رستوران، در باغ‌های زیبای بورگزه دست‌جمعی گردش کنید. 

فواره تروی

ساعت 17:30 عصر | مدت زمان توصیه شده: 1 ساعت

در مرحله بعدی، یکی از فواره‌های معروف دنیا را تماشا کنید. فونتانا‌دی‌تروی یا فواره تروی یکی از خیره‌کننده‌ترین فواره‌های ایتالیاست و از 1352 فواره دیگر رم کاملا متمایز است. خوردن یک بطری شراب در فواره تروی، از تجربه‌های کلاسیک رم به شمار می‌آید. منطقه اطراف فواره در شب زنده می‌شود و می‌توانید با دیدن مردم از این فضای تمام ایتالیایی لذت ببرید.

فراموش نکنید طبق سنت ایتالیایی‌ها، یک سکه در فواره بیندازید؛ خوش‌شانسی می‌آورد!

قبل از رفتن بدانید

* توصیه می‌کنیم تور پیاده‌روی زیرزمینی، پانتئون و فواره تروی‌ناوونا را از قبل رزرو کنید.

*مراقب محیط اطراف خود باشید: مردم با یکدیگر برخورد خواهند کرد! بنابراین از وسایل و اشیای قیمتی خود نگهداری کنید.

نکته:

فواره تروی هر روز لبریز از گردشگر است. توصیه می‌کنیم صبح‌های زود (ترجیحا در طلوع خورشید) از آن بازدید کنید!

توصیه به شکموها: 

زمان سوخت‌گیری رسیده؟ نگران نباشید! رستوران‌های خوب زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد.

Maki contemporary sushi | Don Nino Gelateria | La Palapa – Bakery & Fish

کلام آخر

رم ترکیب شگفت‌انگیزی از تاریخ، باستان شناسی، هنر، مذهب و البته غذاهای خوشمزه است. در حقیقت، این شهر اسرارآمیز به‌سختی شما را بی‌تفاوت می‌گذارد؛ در «شهر ابدی» همه‌چیز در نهایتِ خودش زیباست. 

پس همین حالا آماده شوید و برنامه‌ریزی گردش دو روزه رم ما را همراه داشته باشید و از جادوی شب‌های رم لذت ببرید.

رزرو بلیط هواپیما رم با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران