Melbourne in spring
7 اردیبهشت 1402
استرالیا

سفر به ملبورن در بهار؛ جشنواره فرینج را از دست ندهید!

بهار ملبورن به زبان ساده یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین فصل‌ها در این شهر است. در این فصل هوا گرمای مطبوعی دارد و روزها آفتابی و بلند هستند و این یعنی زمان بیشتری برای گشت‌وگذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر دارید. بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به ملبورن است، در این فصل گل‌ها و گیاهان کم‌کم از خواب زمستانی بیدار می‌شوند و اهالی ملبورن برای برپایی جشنواره‌های زیبا و دیدنی خود را آماده می‌کنند. بهار ملبورن از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه نوامبر ادامه دارد و میانگین دمای شهر در این فصل بین 8 تا 22 درجه‌ی سانتیگراد تغییر می‌کند.

در ماه اکتبر معمولا میزان بارش در ملبورن بیشتر است اما نگران نباشید حتی در روزهای بارانی هم می‌توانید از انجام فعالیت‌های داخلی لذت ببرید. در سفر به ملبورن در بهار اتفاقات و دیدنی‌های هیجان‌انگیزی در انتظار شماست که هر کدام از آنها می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد باشد. در این راهنمای سفر به ملبورن در بهار با ما همراه باشید تا شما را با این شهر دیدنی آشنا کنیم.

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر به ملبورن در بهار

بازدید از نمایشگاه هنرهای دیجیتال لوم ملبورن در بهار

Loom Melbourne Digital Art Exhibition

گالری‌های هنری که در لوم ملبورن برگزار می‌شوند سطح دیگری از هنر را به نمایش می‌گذارند. در این نمایشگاه به جای اینکه به آثار هنری آویزان بر روی دیوار نگاه کنید با این آثار هنری احاطه می‌شوید. این نمایشگاه دیجیتال با تجهیزات صوتی  تصویری تقویت شده و بازدید از آن برای علاقمندان به هنر تجربه‌ای متفاوت و فراموش نشدنی خواهد بود. نمایشگاه لوم آثار ونسان ونگوگ را به نمایش می‌گذارد. روی زمین بنشینید و از دیدن آثاری که در اطراف شما نمایش داده می‌شوند لذت ببرید. نمایش آثار دیجیتالی ونگوگ در این نمایشگاه تا 9 اکتبر ادامه دارد. اگر به دیدن آثار هنری به این شکل علاقه دارید حتما در سفر به ملبورن در بهار از نمایشگاه لوم بازدید کنید.

بهار ملبورن و گردش در باغ‌های فیتزروی

یکی دیگر از اماکن دیدنی که در سفر به ملبورن در بهار باید ببینید باغ‌های سرسبز و پر از گل فیتزروی است. ساختمان گلخانه‌ای که در این باغ قرار دارد به سبک اسپانیایی ساخته شده است. هر ساله پنج جشنواره‌ی گل در این باغ برگزار می‌شود که فضای این جشنواره‌ها پر از گل‌‌کاری‌های زیبا و عطر مدهوش‌کننده‌ی گل‌ها است. این مجموعه هر روز از 9 صبح تا 5 عصر آماده‌ی پذیرش گردشگران می‌باشد. 

بازدید از باغ وحش ملبورن در بهار

Melbourne Zoo in spring

باغ وحش زیبای ملبورن در منطقه‌ی پارک‌ویل واقع شده است و از مرکز شهر ملبورن 4 کیلومتر فاصله دارد. باغ وحش ملبورن 3742 حیوان از 243 گونه‌ی مختلف را در خود جای داده است. برای حیواناتی که مربوط به مناطق خارج از استرالیا هستند محیطی زیست اقلیمی آنها شبیه‌سازی شده است. برای مثال در قسمت جنگل‌های بارانی آفریقا گوریل‌ها و لمورها و در قسمت جنگل‌های بارانی آسیایی فیل‌ها، اورانگوتان‌ها، ببرها و سمورها نگهداری می‌شوند. در بخش استرالیایی این باغ وحش می‌توانید کانگوروها، کوالاها، وومبات‌ها، گواناها، پرندگان بومی و بسیاری دیگر از گونه‌های جانوری را ببینید.

این باغ وحش یک بخش مخصوص مدارس دارد که شامل برنامه‌های آموزشی مفرح و هیجان‌انگیز برای بچه‌هاست. علاوه بر این اقامتگاه‌های خاصی در این باغ وحش ساخته شده و اگر دوست داشته باشید حیوانات شب‌زی را تماشا کنید می‌توانید در این اقامتگاه‌ها بمانید و شب هنگام به کمک راهنماهای باغ وحش به دیدن این حیوانات بروید. استرالیا تنوع زیستی گسترده‌ای دارد که بسیاری از آنها در این باغ وحش نگهداری می‌شوند پس حتما در سفر به ملبورن در بهار از این باغ وحش زیبا بازدید کنید و با دیدن این گونه‌های متنوع سرگرم شوید.

کارهایی که در سفر به ملبورن در بهار باید انجام دهید

تجربه‌ی یک پیک‌نیک عصرگاهی در بهار ملبورن

یکی از نشانه‌های از راه رسیدن بهار در ملبورن دیدن خانواده‌ها و افرادی است که در پارک‌ها به پیک‌نیک می‌روند. یکی از کارهایی که در سفر به ملبورن در بهار بعد از چند روز گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی شهر می‌توانید انجام دهید جمع کردن لوازم پیک‌نیک و کمی خوراکی و لذت بردن از هوای مطبوع و تمیز پارک‌ها و باغ‌های ملبورن است. از میان پارک‌ها و فضاهای سبز ملبورن ما باغ گیاه‌شناسی سلطنتی و باغ فیتزروی را برای یک پیک‌نیک عصرگاهی پیشنهاد می‌کنیم.

پیاده‌روی در شهر ملبورن در بهار

Walking in the city of Melbourne

هوا که رو به گرم شدن می‌رود نوبت به پیاده‌روی‌های طولانی در خیابان‌ها و پاساژ‌های معروف ملبورن می‌رسد. در سفر به ملبورن در بهار می‌توانید برای پیاده‌روی از تورهایی که به این منظور راه‌اندازی می‌شوند استفاده کنید. در این تورها در مسیرهای مشخصی می‌توانید از آثار تاریخی، هنری و فرهنگی بازدید کنید. اگر تمایلی به شرکت در این تورها ندارید و دوست دارید به تنهایی و در آرامش و با سرعت مورد نظر خودتان در شهر بگردید می‌توانید یکی از پارک‌ها یا خیابان‌های ملبورن را انتخاب کنید و به پیاده‌روی بپردازید. 

دوچرخه سواری در هوای بهاری ملبورن

دوچرخه‌ سواری در همه جای دنیا یک تفریح پرطرفدار به شمار می‌آید. در سفر به ملبورن در بهار بهترین راه برای گشتن در شهر استفاده از دوچرخه است. در شهر ملبورن مسیرهای دوچرخه سواری متعددی وجود دارد که چشم‌انداز‌های متفاوت و زیبایی از این شهر باشکوه به شما نشان می‌دهند. فصل بهار بهترین زمان برای تجربه‌ی دوچرخه‌ سواری در ملبورن است. هوای نه چنان گرم است که عرق کنید و نه زیر بارش باران خیس می‌شوید. به یاد داشته باشید که در سفر به ملبورن در بهار این تجربه‌ی متفاوت را به دفترچه خاطرات خود اضافه کنید.

گردش در طبیعت زیبای ملبورن در بهار

یکی دیگر از کارهایی که در سفر به ملبورن در بهار می‌توانید انجام دهید پیاده‌روی در طبیعت‌ نزدیک شهر است. قدم زدن در کنار رودخانه‌ی یارا انتخاب خوبی است. می‌توانید از کنار میدان فدرال شروع به پیاده‌روی کنید و از خیابان بیرارونگ به سمت شرق بروید و از روی پل خیابان چرچ عبور کنید. اگر دوست دارید باز هم از شهر دور شوید به سمت جزیره‌ی هرینگ بروید و از روی پل مک‌رابرتسون عبور کنید. می‌توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به مسیر یارا بِند تریل برسانید،

در این مسیر علاوه بر مناظر زیبا و چشم‌نواز می‌توانید روباه‌های پرنده و کاکادوهای سیاه دم‌ زرد را ببینید. طول این مسیرهای پیاده‌روی متنوع است و از 850 متر تا 6 کیلومتر تغییر می‌کند. کمی دورتر از شهر در پارک ملی داندنونگ رنجز یک جنگل بارانی سرسبز بسیار تماشایی وجود دارد که قدم زدن در مسیر پیاده‌روی آن خالی از لطف نیست.

شرکت در جشنواره‌های دیدنی در سفر به ملبورن در بهار

سفر به ملبورن در بهار و شرکت در جشنواره‌ی فرینج 

Melbourne in spring

اگر می‌خواهید در سفر به ملبورن در بهار در جشنواره‌های دیدنی این فصل شرکت کنید برای شروع جشنواره‌ی فرینج ملبورن انتخاب مناسبی است. این جشنواره از 15 سپتامبر شروع می‌شود و تا 2 اکتبر ادامه دارد. جشنواره‌ی فرینج ابعاد دیگری از هنر و فرهنگ ملبورن را به شما نشان می‌دهد. در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از تئاتر و رقص گرفته تا نمایش‌های سیرک برگزار می‌شود. هر سلیقه‌ای که داشته باشید در این جشنواره چیزی برای سرگرمی پیدا خواهید کرد. یکی از جذابیت‌های این جشنواره پخش فیلم بر روی پرده‌های بزرگ است. تصور کنید که زیر آسمان پر ستاره روی چمن‌ها نشسته‌اید در حالی که از هوای مطلوب بهار ملبورن لذت می‌برید فیلم تماشا می‌کنید. 

جشنواره‌ی بین‌المللی هنر ملبورن

بلافاصله بعد از جشنواره‌ی فرینج جشنواره‌ی بین‌المللی هنر ملبورن آغاز می‌شود. این جشنواره از 6 تا 23 اکتبر ادامه دارد. جشنواره‌ی بین‌المللی هنر ملبورن را در گذشته با نام جشنواره‌ی سه جهان یا جشنواره‌ی اسپولتو ملبورن شناخته می‌شد. این جشنواره را برای اولین بار در سال 1986 برگزار کردند. این جشنواره‌ی بین‌المللی یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در استرالیاست که در شهر ملبورن در بهار برگزار می‌شود. در این جشنواره هم مثل جشنواره‌ی فرینج برنامه‌های بسیاری برگزار می‌شود. از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به رقص، تئاتر و موسیقی اشاره کرد و در کنار این برنامه‌ها چندین نمایشگاه هنرهای تجسمی و چند رسانه‌ای برگزار می‌شود. بسیاری از هنرمندان استرالیایی و خارجی در این جشنواره‌ی بین‌المللی شرکت می‌کنند. با فعالیت‌های متنوعی می‌توانید خودتان را سرگرم کنید. بسیاری از  این فعالیت‌ها رایگان هستند و در فضای باز انجام می‌شوند.  

جشنواره‌ی جام ملبورن

Melbourne Cup Festival

نزدیک جشنواره‌ی جام ملبورن که می‌شود مردم ملبورن بهترین لباس‌های خود را آماده می‌کنند تا در یکی از مهمترین جشنواره‌های بهاری ملبورن شرکت کنند. اگر به اسب‌ها و مسابقات اسبدوانی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ملبورن در بهار حتما در این جشنواره شرکت کنید. باشکوه‌ترین اسب‌های مسابقه از سرتاسر ملبورن در این مسابقات شرکت می‌کنند و در زیبایی و سرعت با هم رقابت می‌کنند. مسیر این مسابقه 3200 متر است و اسب‌هایی که بیشتر از 3 سال سن دارند می‌توانند در آن شرکت کنند. این جشنواره ساعت 3 عصر اولین سه‌شنبه‌ی ماه نوامبر آغاز می‌شود و به «مسابقه‌ای که یک ملت را میخکوب می‌کند» معروف است و اولین بار در سال 1861 برگزار شد. 

شرکت در جشنواره‌ی طعم‌های ملبورن

در سفر به ملبورن در بهار شرکت در جشنواره‌ی غذا را در ابتدای فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. این جشنواره به عنوان بزرگترین گردهمایی رستوران‌ها در جهان شناخته می‌شود. جشنواره‌ی غذا از 10 تا 13 نوامبر در پارک آلبرت برگزار می‌شود حتما این تاریخ را در تقویم خود علامت بزنید. بسیاری از بهترین رستوران‌های ملبورن در این رویداد شرکت می‌کنند. در این رویداد هیجان‌انگیز غذاهای متنوعی را می‌توانید تست کنید و از طعم برخی از آنها شگفت‌زده شوید. در این جشنواره علاوه بر خوردن غذاهای لذیذ می‌توانید در مسترکلاس‌هایی که برگزار می‌شود شرکت کنید و رسپی بعضی از غذاهای معروف را یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ملبورن در بهار این جشنواره‌ی خوشمزه را از دست ندهید و از فضای هیجان‌انگیز و خوب ملبورن در بهار لذت ببرید.

شرکت در جشنواره‌ی لاله‌های ملبورن در بهار

Melbourne Tulip Festival in spring

جشنواره‌ی لاله‌های ملبورن بهترین فرصت برای گرفتن عکس‌های بهاری با لاله‌های رنگارنگ است پس دوربین خود را شارژ کنید و در سفر به ملبورن در بهار از این فرصت کم‌نظیر بهره ببرید. حتی می‌توانید لوازم پیک‌نیک همراه خود ببرید چند ساعتی را در این فضای زیبا و هوای خوب ملبورن در بهار بگذرانید، از غرفه‌های کوچک غذا بگیرید و از برنامه‌های زنده‌ی سرگرم‌کننده لذت ببرید.

سخن پایانی

شهر ملبورن استرالیا را می‌توان یکی از چشم‌نواز‌ترین و زنده‌ترین شهرهای استرالیا به شمار آورد. دیدنی‌های فراوان و رویدادهای هیجان‌انگیز هر ساله گردشگران بسیاری را به این شهر می‌کشاند. در این مطلب کوتاه سعی کردیم راهنمای مناسبی از سفر به ملبورن در بهار برای شما آماده کنیم تا با استفاده از آن سفر خوبی داشته باشید و با آسودگی از زیبایی‌های ملبورن زیبا در فصل بهار لذت ببرید.

نظرات کاربران