Melbourne

معرفی شهر ملبورن؛ شهری شگفت‌انگیز برای زندگی و تفریح

ملبورن یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. این را آمار و ارقام و ویژگی‌های خاص آن به خوبی نشان می‌دهد. ملبورن را «پایتخت ورزشی جهان» می‌دانند، شهری که به‌خاطر خیابان‌های گرافیتی (دیوارهای نقاشی شده)، قهوه عالی، تنوع فرهنگی و موقعیت مکانی (کنار خلیج) مشهور است. اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید، باید بگوییم که ملبورن برای همه یک چیز دارد؛ دوستداران فرهنگ، عاشقان ساحل، علاقه‌مندان به تاریخ و… همگی جایگاه خود را در اینجا پیدا خواهند کرد. با ما باشید تا در معرفی شهر ملبورن، این مکان شگفت‌انگیز را بیشتر برای شما بازگو کنیم. 

ملبورن در کدام کشور قرار دارد؟

Melbourne

ملبورن پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت ویکتوریا و همچنین دومین شهر پرجمعیت استرالیا و قاره اقیانوسیه است. وسعت این شهر به حدی است که آن را به 30 منطقه تقسیم‌بندی کردند. اما مرکز شهر ملبورن را به عنوان “منطقه تجاری مرکزی” یا به اختصار CBD می‌شناسند. 

اقتصاد، هنر و فرهنگ، تاریخ و ورزش از خصوصیاتی هستند که ملبورن را به یکی از شهرهای مهم استرالیا تبدیل کردند. بااین‌حال، شهرهای دیگری نیز هستند که در پیشرفت و توسعه این کشور دخیل بودند. شهرهایی مانند:

سیدنی: سیدنی شهر گردشگری که با داشتن سواحل رویایی، خانه اپرا و طبیعتی بکر معروف است. تاریخ اقتصاد و فرهنگ این کشور آن را به یکی از مقصدهای مناسب برای مهاجرت تبدیل کرده، تقریبا نیمی از افراد شهر متولد خارج از کشور هستند و به سیدنی مهاجرت کردند.

کانبرا: پایتخت استرالیا یعنی شهر کانبرا خانه سازمان‌های دولتی، میراث‌های فرهنگی و موزه‌های بسیار است. این شهر به لحاظ اقتصاد، سیاسی و فرهنگی از اهمیت زیادی برای کشور استرالیا برخوردار است. 

پرت: این شهر جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد. سواحل زیبا، بنادر تاریخی، گالری‌های هنری، دره و آبشارهای فراوان، بازارهای بزرگ و پارک‌های سرسبز برخی از دیدنی‌های شهر پرت هستند که آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده‌اند. 

کنز، کوینزلند: بیشترین چیزی که کنز به آن معروف است، مکان‌های طبیعی است. باغ گیاه‌شناسی، جنگل‌های گرمسیری، دیوارهای بزرگ مرجانی در کنار سواحل بکر، تنها بخشی از جذابیت‌های خاص این شهر هستند. 

معرفی شهر ملبورن

شهر ملبورن در جنوب شهرستان بروارد، جنوب شرقی اورلاندو، در ساحل شرقی فلوریدا و در نهایت در ایالت ویکتوریا واقع شده‌است. درحال‌حاضر این شهر مرکز آموزش، هنر، تجارت، ورزش، سرگرمی و گردشگری است. جالب اینجاست که ملبورن زادگاه نهادهای فرهنگی مانند فیلم، تلویزیون، سبک‌های خاص رقص و حتی فوتبال با قوانین استرالیایی است. البته خصوصیات این شهر شگفت‌انگیز به همین‌ها خلاصه نمی‌شود و ما در معرفی شهر ملبورن باید بیان کنیم که علاوه‌بر پایتخت ورزشی، با عنوان “پایتخت فرهنگی استرالیا” نیز در نظر گرفته می‌شود. به این دلیل که مرکز اصلی موسیقی معاصر و سنتی استرالیا در آن قرار دارد. اما این‌ها همه چیز درباره شهر ملبورن نیستند و در ادامه خصوصیات بیشتری از این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. 

اطلاعات کلی شهر ملبورن

Melbourne

نام شهر: Melbourne

ایالت: ویکتوریا

زبان: انگلیسی

مذهب: اکثریت مسیحی

جمعیت: 5,096,298 نفر

واحد پول: دلار استرالیا با کد اختصاری AUD

اختلاف ساعت ایران با شهر ملبورن:  ساعت ملبورن 5:30 از ایران جلوتر است. 

طول پروازهای تهران ملبورن: 20 ساعت و 20 دقیقه

آب و هوای شهر ملبورن

در معرفی شهر ملبورن به مهمترین بخش آن یعنی آب‌وهوا می‌رسیم. اگر به این شهر سفر کردید، انتظار داشته باشید که در یک روز آب‌وهوای چهار فصل را تجربه کنید. در واقع یکی از خصوصیات ملبورن همین آب‌وهوای چهار فصل در یک روز است. در حالت کلی، قرارگیری این شهر در جنوب استرالیا موجب شده تا آب و هوای نیمه گرمسیری اقیانوسی با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های دلپذیر گرم داشته باشد.

از طرفی، اگرچه این شهر آب و هوای معتدلی دارد، اما نوسانات دما در این شهر دیده می‌شود. چون هم از طریق توده‌های هوای سرد از دریای اطراف قطب جنوب و هم توسط توده‌های هوای گرم و خشک از صحرای استرالیا احاطه شده‌است. همین توده‌ها هم علت تغییرات هوا در یک روز هستند. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های ملبورن

Swinburne University of Technology

این شهر هفت سال متوالی به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان و همچنین بهترین مکان برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی انتخاب شده‌است. مدارک تحصیلی موسسات آموزشی در ملبورن در سطح جهانی به رسمیت شناخته شدند. به این معنی که مدرک تحصیلی از دانشگاه ملبورن به شما کمک می‌کند تقریباً در هر کشوری شغل پیدا کنید. دانشگاه‌های معتبر ملبورن مجهز به امکانات پیشرفته، هیئت علمی با تجربه بین‌المللی و خدمات دانشجویی فوق‌العاده هستند. دانشگاه‌های ملبورن همچنین این فرصت را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند تا در امکانات برجسته تحقیقاتی و نوآوری نقش خود را نشان دهند.

برخی از دانشگاه‌هایی که در ملبورن، ویکتوریا و اطراف آن قرار دارند، شامل: 

  • دانشگاه دیکین
  • دانشگاه موناش
  • دانشگاه RMIT
  • دانشگاه صنعتی سوئینبرن
  • دانشگاه بالارات
  • دانشگاه ملبورن
  • دانشگاه لا تروب
  • دانشگاه ویکتوریا
  • دانشگاه کاتولیک استرالیا

رفت‌وآمد و گردش در شهر ملبورن

سیستم حمل‌ونقل ملبورن به صورت یکپارچه شهر را تحت پوشش قرار می‌دهند و شامل تراموا، قطار و اتوبوس هستند. زندگی در شهر ملبورن به واسطه این سیستم راحت بوده و اغلب افراد از وسایل عمومی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند. 

قطارها: سیستم قطار در ملبورندر حومه بیرونی شهر در حرکت هستند و ملبورن را به شهرهای اطراف و دورتر در استرالیا متصل می‌کنند. این قطارهای سریع‌السیر به شما این امکان را می‌دهند تا سفر یک روزه به شهرهای اطراف داشته باشید. 

تراموا: شبکه‌ی اصلی اتصال خیابان‌های ملبورن، به وسیله تراموا صورت می‌گیرد و به همه جای شهر متصل است. مسافران می‌توانند در ایستگاه‌های راهنما که نقشه‌ها، شماره مسیرها و جدول زمانی را نمایش می‌دهند، مسیر خود را پیدا کرده و سوار تراموا شوند. 

اتوبوس‌ها: اتوبوس‌های ملبورن اغلب به مراکز اصلی از جمله مراکز خرید، مدارس، بیمارستان‌ها، مکان‌های تفریحی و ورزشی و برخی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های ملبورن می‌روند. 

تاکسی: تاکسی‌های ملبورن به راحتی قابل تشخیص هستند. آن‌ها یک لامپ روی سقف کابین دارند و اکثرا به رنگ زرد، نقره‌ای یا سفید هستند. 

هزینه های زندگی در شهر ملبورن

Melbourne

مهمترین قسمت در معرفی شهر ملبورن، هزینه‌های زندگی در شهر ملبورن است. به عنوان یکی از شهرهای محبوب استرالیا، ملبورن به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی که دارد، شهری مهاجرپذیر است. افراد زیادی از سراسر دنیا برای ادامه زندگی و تحصیل خود این شهر را انتخاب می‌کنند. با این حال متوسط هزینه زندگی در ملبورن برای خانواده 3510 دلار، برای دانشجویان 1963 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 2213 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 2300 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 1963 دلار و برای یک نفر 1450 دلار است. هزینه زندگی در ملبورن تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، اجاره متوسط برای یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1500 دلار در ماه خواهد بود. 

شرایط دریافت ویزا شهر ملبورن

در معرفی شهر ملبورن تا به اینجا با ویژگی‌های خاص این شهر آشنا شدید. تجربه زندگی در این شهر نشان داده که ملبورن یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان است و از لحاظ اقتصادی، آب و هوا، امکانات رفاهی و جاذبه‌های بی‌نظیر یک گزینه عالی برای مهاجرت است. در هر صورت اگر قصد رفتن به این شهر را دارید با توجه به شرایط و هدف‌تان از سفر باید به سراغ یکی از ویزاهای تجاری و کاری، تحصیلی، ترانزیت و سرمایه‌گذاری بروید. 

چگونه ویزای توریستی ملبورن را بگیریم؟

Melbourne tourist visa

سفر به شهر ملبورن و گذراندن تعطیلات، قطعا یکی از سفرهای به‌یادماندنی برای شما خواهد بود. زمانی که بلیط هواپیما ملبورن را رزرو می‌کنید، به شهری سفر خواهید کرد که طبیعت و تفریحات شگفت‌انگیزی در اختیار شما قرار خواهد داد. پس قبل از هر کاری به سراغ ویزای توریستی خود بروید. 

انواع ویزای توریستی ملبورن

  1. ویزای توریستی یکبار ورود
  2. ویزای توریستی مولتی اینتری 

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سیدنی

  • گذرنامه معتبر
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه وکارت ملی و … 
  • گواهی سوء پیشینه
  • داشتن گواهی پزشکی
  • ارائه تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت ملبورن

فرودگاه‌ های شهر ملبورن

Airports in Melbourne

چهار فرودگاه در داخل و اطراف ملبورن وجود دارد: فرودگاه بین‌المللی ملبورن، فرودگاه آوالون، فرودگاه اسندون و فرودگاه مورابین. در هنگام سفر به این شهر و یا خارج شدن شما به فرودگاه ملبورن یا فرودگاه آوالون فرود خواهید آمد. 

اما فرودگاه اصلی این شهر، فرودگاه ملبورن است. مردم محلی گاهی فرودگاه را تولامارین می‌نامند. این فرودگاه کمی بیش از 20 کیلومتر از مرکز ملبورن فاصله دارد و چیزی در حدود 30 دقیقه زمان می‌برد تا به مرکز شهر برسید. 

اگر قصد سفر به این شهر را دارید و به دنبال قیمت بلیط هواپیما تهران ملبورن هستید، سه کلیک گزینه‌های بی‌نظیر در اختیار شما قرار خواهد داد. 

قوانین و فرهنگ شهر ملبورن

  • ملبورنی‌ها مردمی صادق، شوخ طبع،و اغلب غیر رسمی هستند و از خودنمایی متنفرند.
  • مردم ملبورن برای روابط خود ارزش زیادی قائل هستند و در رابطه با دوستی‌ها به طور باورنکردنی وفادار هستند.
  • با توجه به اخلاق و صمیمیت مردم ملبورن، مهاجرین سریعا با آن‌ها ارتباط برقرار خواهند کرد. 
  • فرهنگ استرالیایی خیلی رسمی نیست، بنابراین احوالپرسی معمولاً معمولی و آرام است. یک دست دادن، لبخند و یک «سلام، خوبی» کافی است.
  • هنگام غذا خوردن آرنج خود را از روی میز قرار ندهید. 

کلام آخر

ما در معرفی شهر ملبورن سعی کردیم تا شما را به صورت خلاصه درباره هزینه‌های زندگی، آب و هوا، خصوصیات این شهر، دانشگاه‌ها و فرهنگ آ‌ن‌ها آشنا کنیم. امیدواریم چه برای سفر کوتاه و چه برای مهاجرت توانسته باشیم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده باشیم.

شما می‌توانید برای رزرو بلیط، هتل و آگاهی از قیمت بلیط هواپیما ملبورن تهران و موارد دیگر به سایت سه کلیک مراجعه کنید. تیم پشتیبانی ما به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. 

نظرات کاربران