Sydney in spring
3 اردیبهشت 1402
استرالیا

سفر به سیدنی در بهار؛ به کارناوال گل‌ها تووومبا خوش آمدید!

اگر دوست دارید تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای از سفر به استرالیا داشته باشید بازدید از سیدنی را در بهار از دست ندهید. سیدنی شلوغ‌ترین شهر کشور استرالیاست و در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد و در فصل بهار مجموعه‌ای از دیدنی‌های جادویی و شگفت‌انگیز را به شما نشان می‌دهد. صرف نظر از آب‌وهوای فوق‌العاده‌ی این فصل در سفر به سیدنی در بهار فعالیت‌های هیجان‌انگیز و دیدنی‌های به یادماندنی در انتظار شماست. یکی از جذابیت‌های شهر سیدنی در فصل بهار جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی است که به مناسبت این فصل برگزار می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب کوتاه و خواندنی اطلاعات کاملی درباره‌ی سفر به سیدنی در بهار و کارهایی که در این شهر می‌توانید انجام دهید در اختیارتان قرار می‌دهیم.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

سیدنی در بهار چگونه است؟

Sydney in spring

بهار که از راه می‌رسد آب‌وهوای شهر معتدل می‌شود و شکوفه‌های زیبا همه جا به چشم می‌خورند. گرمای هوا کمتر می‌شود و رطوبت هم به اندازه‌ی تابستان آزاردهنده نیست. بهارِ سیدنی از اولین روز سپتامبر آغاز می‌شود تا آخرین روز نوامبر ادامه دارد. مدارس سیدنی از اواخر سپتامبر به مدت دو هفته تعطیل هستند و این یعنی جاده‌ها در این زمان از سال شلوغ‌تر از هر زمان دیگری است. میانگین دمای هوا روزانه بین 11 تا 23 درجه‌ی سانتی‌گراد تغییر می‌کند. این دمای متعادل در کنار بارش کمتر باران بسیاری از مردم شهر و گردشگران را ترغیب می‌کند که روز خود را خارج از خانه یا هتل بگذرانند و از این فرصت کوتاه و آب‌وهوای فوق‌العاده و کم نظیر نهایت بهره را ببرند. سفر به سیدنی در بهار بهترین انتخاب برای دیدن این شهر زیبا و طبیعت چشم‌نواز آن است. 

بهترین کارهایی که در سفر به سیدنی در بهار باید انجام دهید

ماه سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای وقت‌گذرانی خارج از خانه است. بهار سیدنی و آب‌و‌هوای معتدل آن به شما این امکان را می‌دهد که هر کاری دوست دارید در فضای باز و خارج از خانه انجام دهید. اگر در سفر به سیدنی در بهار به همراه خانواده هستید فعالیت‌های خانوادگی هیجان‌انگیزی در انتظار شماست. ساده‌ترین آنها پیاده‌روی در سطح شهر و دیدن زیبایی‌های شهری و شکوفه‌های درختان است. از دیدن آثار معماری مشهور و شگفت‌انگیز لذت ببرید و مطمئن شوید که بازدید از خانه‌ی اپرای سیدنی و پل هاربر را از دست ندهید. علاوه بر بازدید از مکان‌های دیدنی معروف شهر سیدنی در بهار می‌توانید در انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بهاری مشارکت کنید.

از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شرکت در مراسم رقص آمریکای لاتین در جشنواره‌ی هاربر فستا. پیاده‌روی از ساحل باندی به سمت ساحل کوگی. این مسیر پیاده‌روی تقریبا 6.5 کیلومتر است و در انتها به ساحل برونته و مکانی که سنگ‌نوشته‌ها و حکاکی‌های قدیمی بومی قرار دارند می‌رسید. قدم زدن در خط ساحلی سیدنی در بهار و کشف سواحل مخفی شگفت‌انگیز. 

وقتی بهار سیدنی را برای سفر انتخاب می‌کنید فقط به گشت‌وگذار در شهر بسنده نکنید. در تورهای گردشی که شما را به خارج شهر می‌برند شرکت کنید و اوقات خوبی را از سفر به سیدنی در بهار برای خود رقم بزنید.

طبیعت سیدنی در بهار

Sydney in spring

سفر به سیدنی در بهار بهترین زمان برای دیدن سواحل مشهور شهر است.. بسیاری معتقدند که بهترین زمان برای دیدن این سواحل فصل تابستان است اما در حقیقت این سواحل در بهار دیدنی‌تر هستند. در فصل بهار به راحتی می‌توانید بدون هیچ‌گونه شلوغی و ازدحام جمعیت از هوای آفتابی سواحل لذت ببرید و بدون انتظار در صف‌های طولانی از مکان‌های دیدنی سیدنی در بهار بازدید کنید. در ساحل باندی موج‌سواری یا بادبادک‌ بازی کنید. لوازم پیک‌نیک را جمع کنید و از استراحت در ساحل زیبای بارانگارو لذت ببرید. یکی دیگر اماکن تفریحی پارک حیات وحش سیدنی است که توجه بچه‌ها را به خود جلب می‌کند پس اگر به همراه خانواده سفر می‌کنید بازدید از این پارک زیبا و دیدن گونه‌های جانوری متنوع را از دست ندهید.

اگر با رانندگی طولانی مشکلی ندارید یک ماشین کرایه کنید و خود را به دره‌ی هانتر برسانید و طبیعت بکر و فوق‌العاده‌ی آن را ببینید. اگر از تمام این فعالیت‌ها خسته شدید خودتان را به استراحتگاه‌های دامنه‌ی کوه آبی برسانید و در مکانی امن و آرام خستگی یک روز شلوغ و هیجان‌انگیز را از تن بیرون کنید.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در سفر به سیدنی در بهار

کمی که از شهر می‌شوید در ساحل جنوبی مناظر فوق‌العاده‌ای را می‌‌بینید. اگر به گشتن در پارک‌ها علاقه دارید در پارک استنول توقف کنید و طبیعت بسیار زیبای آن را ببینید. در ارتفاعات این پارک می‌توانید پاراگلایدر و هنگ‌گلایدر نیز سوار شوید. علاوه بر این می‌توانید توقف کوتاهی در پارک ملی سلطنتی داشته باشید و به تماشای نهنگ‌ها بروید. در حقیقت سفر به سیدنی در فصل بهار بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار در پارک‌های طبیعی و مکان‌های دیدنی است. در ادامه به بعضی از این دیدنی‌ها اشاره می‌کنیم:

بازدید از باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی در سفر به سیدنی در بهار

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی در فاصله‌ی کمی از خانه‌ی اپرای سیدنی قرار دارد. اگر به پارک‌ها و فضای سبز علاقه دارید مطمئنا از دیدن این باغ زیبا در فصل بهار سیدنی پشیمان نمی‌شوید. در هکتارها سبزه قدم بزنید و از دیدن گیاهان کمیاب از سرتاسر جهان لذت ببرید. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این باغ قصر باغ رز است که پر از گل‌های رز درخشان و زیباست.

هایدپارک سیدنی در بهار

Sydney Hyde Park in spring

در سفر به سیدنی در بهار و بعد از یک روز پر از فعالیت و  گشتن در شهر شلوغ بهترین مکان برای کمی استراحت و تنفس هوای تازه هایدپارک است. با وجود محوطه‌های چمن‌کاری وسیع، چندین گونه‌ی جانوری و فواره‌های زیبا و جذاب مطمئنا زمان فوق‌العاده‌ای را در این پارک خواهید داشت. لوازم پیک‌نیک مختصری جمع کنید و جلوه‌ای زیبا از بهار سیدنی را در این پارک ببینید.

پارک صد ساله

پارک صد ساله یکی از ارزشمندترین جاذبه‌های شهر است که در سفر به سیدنی در بهار حتما باید از آن بازدید کنید. بیش از 15000 درخت و گونه‌ی جانوری در این پارک وجود دارد. این پارک با وجود فضاهای سبز وسیع امکان انجام فعالیت‌های متنوعی را برای شما فراهم می‌کند، از جمله اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری یا تماشای پرندگان. لوازم پیک‌نیک را بردارید و به همراه عزیزان خود چند ساعتی را در این پارک بگذرانید و از طبعیت زیبا و آرامش آن لذت ببرید.

پارک حیات وحش فِدِردیل

اگر دوست دارید تجربه‌ای منحصربه‌فرد از دیدن حیات وحش سیدنی در بهار داشته باشید حتما سری به پارک حیات وحش فِدِردیل بزنید. صدها حیوان بومی از گونه‌های مختلف در این پارک زندگی می‌کنند. این پارک گسترده‌ترین مجموعه حیات وحش استرالیا را دارد. در پارک حیات وحش فِدِردیل می‌توانید کوالاها، کانگوروها و والابی‌ها را ببینید. علاوه بر این مجموعه‌ای خیره‌کننده از خزندگان مختلف در این پارک نگهداری می‌شوند و اگر به این گونه از حیوانات علاقه دارید دیدن آنها خالی از لطف نیست.

جشنواره‌های هیجان‌انگیز در سفر به سیدنی در بهار

سفر به سیدنی در بهار و شرکت در جشنواره‌ی فرینج 

Fringe Festival

جشنواره‌ی فرینج یکی از هیجان‌انگیزترین جشنواره‌ها در سیدنی است که حدود 10 سال قدمت دارد. جشنواره‌ی فرینج بر هنرمندان محلی و جنبه‌های فرهنگی شهر تمرکز دارد. نکته‌ی مثبت این جشنواره معرفی بخش‌هایی از سیدنی است که شاید قبلا درباره‌ی آنها نشنیده باشید. در این جشنواره فعالیت‌های زیبا و دیدنی از جمله رقص و تئاتر اجرا می‌شود. در سفر به سیدنی در فصل بهار بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید در این جشنواره‌ی بهاری شرکت کنید و از دیدن نمایش‌های کمدی و جذاب آن لذت ببرید. این رویداد در سرتاسر ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

بهار سیدنی و جشنواره‌ی بادها

یکی از رویدادهایی که در سفر به سیدنی در بهار حتما باید از آن دیدن کنید جشنواره‌ی بادهاست. جشنواره‌ی بادها در اوایل ماه سپتامبر در ساحل باندی برگزار می‌شود و آن را به عنوان یکی از بزرگترین جشنواره‌های بادبادک‌ها در جهان می‌شناسند. این یک رویداد خانوادگی است و با خیال راحت می‌توانید بچه‌ها را هم همراه خود ببرید. در این جشنواره علاوه بر نمایش‌های هوایی مراسم رقص هم اجرا می‌شود. بهترین فرصت است که همراه خانواده از آفتاب بهاری لذت ببرید و در کنار بادبادک‌ها لحظات زیبایی را با دوربین خود ثبت کنید.

بهار سیدنی و کارناوال گل‌های تووومبا

یکی از زیباترین جشنواره‌هایی که در شهر سیدنی در بهار برگزار می‌شود کارناوال گل‌های توومباست. این رویداد به عنوان طولانی‌ترین رویداد در نوع خود در استرالیا معروف است. این رویداد از سال 1949 تا کنون هر سال برگزار می‌شود. کارناوال گل‌های تووومبا که در شهر سیدنی در بهار به راه می‌افتد جوایز گردشگری مختلفی را از آن خود کرده است. هر ساله حدود 300 هزار نفر در این رویداد ده روزه شرکت می‌کنند. علاوه بر دیدن ماشین‌های سرتاسر گل و مجسمه‌هایی که با گل‌های رنگارنگ درست شده‌اند می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌هایی که در غرفه‌ها و کامیون‌های حمل غذا ارائه می‌شوند لذت ببرید.

جشنواره‌ی مجسمه‌های شنی کنار دریا

Festival of sand sculptures by the sea

یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های سیدنی در بهار ساخت مجسمه‌های شنی در کنار دریاست. این جشنواره از ساحل باندی تا ساحل برونته ادامه دارد. حین پیاده‌روی در هوای بهاری و دلپذیر در ساحل دریا می‌توانید مجسمه‌های شنی که هنرمندان بر روی ساحل درست کرده‌اند ببینید. هر ساله هزاران گردشگر و مردم محلی در این منطقه دور هم جمع می‌شوند تا در ساخت مجسمه‌های شنیِ دیدنی با هم رقابت کنند. برای فرار از شلوغی صبح زود یا بعد از ظهر به ساحل بروید. 

جشنواره‌ی اوز کامیکان

یکی دیگر از جشنواره‌هایی که در شهر سیدنی در بهار برگزار می‌شود جشنواره‌ی اوز کامیکان است. اگر به کتاب‌ها و شخصیت‌های کمیک علاقه دارید در سفر به سیدنی در بهار بازدید از این رویداد هیجان‌انگیز را فراموش نکنید. طرفداران کتاب‌های کمیک و انیمه و بازی‌های ویدیویی در این جشنواره شرکت می‌کنند و با کاسپلی و دکورهای دیدنی از کتاب یا انیمه‌ی مورد علاقه‌ی خود با هم رقابت می‌کنند. حتی در بعضی از غرفه‌ها می‌توانید لباس شخصیت مورد علاقه‌ی خود را بپوشید و عکس بگیرید. این رویداد 28 و 29 سپتامبر برگزار می‌شود و تجربه‌ای متفاوت و تکرار نشدنی برای شما خواهد بود.

سفر به سیدنی در بهار و جشنواره‌ی نورها

در جشنواره‌ی نورها از جادوی زیبای شهر سیدنی در بهار لذت ببرید. این رویداد هر سال برگزار می‌شود و مکان مناسبی برای تفریح و وقت‌گذرانی با خانواده است. شهر پر از نورهای رنگی می‌شود و خاطره‌ی این شب‌ نورانی و زیبا همیشه همراه شما خواهد ماند. حین پیاده‌روی و تماشای نورپردازی‌های دیدنی می‌توانید از غرفه‌ها و کامیون‌های حمل غذا استفاده کنید. این رویداد روز 21 سپتامبر از ساعت 6 عصر تا 11 شب ادامه دارد و بهترین راه برای جشن‌ گرفتن بهار سیدنی است.

کلام پایانی

سفر به سیدنی در بهار یک تجربه‌ی شگفت‌انگیز است. اگر روحیه‌ای درونگرا دارید این فصل مناسب‌ترین زمان برای شماست تا بدون برخورد با جمعیت گردشگران از زیبایی‌های سیدنی لذت ببرید و در آرامش از مکان‌های دیدنی بازدید کنید. در این مطلب کوتاه سعی کردیم راهنمای کوتاه و جامعی از سفر به این شهر زیبا برای شما فراهم کنیم تا به کمک آن بتوانید سفر خود را برنامه‌ریزی کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی همراه خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران