پارک های ملی سیدنی

پارک های ملی سیدنی؛ تجربه‌ای آرامش‌بخش در سیدنی

شاید اکثر مردم، شهر سیدنی را با خانه اپرا و بناهای تاریخی بشناسند. اما حقیقت انکار نشدنی راجع‌به سیدنی این است که طبیعت زیبا و کم‌نظیری دارد. این شهر لقب زمرد را به خود اختصاص داده که بی‌دلیل نیست. پارک های ملی سیدنی آن‌قدر زیبا و دوست‌داشتنی‌ است که باید در برنامه گردش‌تان قرار بگیرد. اگر دوست دارید در سفرتان به استرالیا به بهترین پارک های ملی سیدنی نیز بروید تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

پارک ملی سلطنتی

پارک های ملی سیدنی

پارک ملی سلطنتی به مساحت 15 هکتار در نزدیکی ساحل جنوبی شهر سیدنی واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین پارک های ملی سیدنی به شمار می‌رود که به طبیعت بکر، جنگل‌های بارانی و سواحل زیبای خود شناخته می‌شود. این پارک که کمتر از یک ساعت از مرکز شهر سیدنی فاصله دارد، یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی برای کسانی است که اهل تفریح در فضاهای باز هستند. از شنا، دوچرخه سواری و موج سواری در ساحل گرفته تا پیک نیک در طبیعت با دوستان و خانواده و تماشای گونه‌های مختلف پرندگان، همگی در این پارک ملی سلطنتی امکان‌پذیر است. 

اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که هیچ وقت از پیاده‌روی و راه رفتن در مناطق مختلف خسته نمی‌شوند بهتر است مسیر ساحلی 26 کیلومتری تا پارک ملی سلطنتی را طی کنید که اتفاقا دو روز از شما وقت می‌گیرد. در این مسیر می‌توانید صخره کیک عروسی را ببینید که به خاطر خطر لغزش و ریزش کوه دورتادور آن را حصارکشی کرده‌اند. یادتان باشد هرگز از حصارهای اطراف این منطقه عبور نکنید، روی صخره آن نشینید زیرا خطر ریزش سنگ همیشه وجود دارد. هزینه ورود به یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی، برای یک وسیله نقلیه حدود 12 دلار است. 

آدرس پارک ملی سلطنتی

پارک ملی سلطنتی سیدنی در جنوب شرقی استرالیا، در ایالت نیو ساوت ولز واقع شده است. مسیر دسترسی به یکی از زیباترین پارک های ملی سیدنی از طریق بزرگراه پرنسس یا از طریق آتفورد در شمال پارک استانوِِل امکان‌پذیر است. 

پاسپورت دومینیکا

پارک ملی کوه‌های آبی

پارک ملی کوه‌های آبی

پارک ملی بعدی که در 65 کیلومتری شهر سیدنی قرار دارد و حتی در فهرست میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است، پارک ملی کوه‌های آبی است که یکی از بزرگترین پارک های ملی استرالیا نیز به حساب می‌آید. در حقیقت زمین این پارک ملی که به اندازه یک ساعت رانندگی از مرکز شهر سیدنی فاصله دارد، خانه نسل‌های زیادی از بومیان استرالیا مانند گاندانگارا و داروغ بوده است. وقتی به پارک ملی کوه‌های آبی قدم می‌گذارید تازه متوجه می‌شوید که چرا این پارک یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی شناخته شده است. 

گونه‌های خاصی از اکالیپتوس در این منطقه کشف شده‌ که در هیچ کجای دنیا نظیر آن را نخواهید دید. اگر دیدن این پارک ملی را در برنامه خود قرار می‌دهید حتما در کنار تماشا چشم‌اندازها و آبشارهای منحصر‌به‌فرد، سراغ منطقه افسانه‌ای و معروف سه خواهر در کاتومبا هم بروید. اگر برای کمپ زدن به این پارک از پارک های ملی سیدنی می‌روید، تصمیم خوبی گرفته‌اید. 

آدرس پارک ملی کوه‌های آبی

پارک ملی کوه‌های آبی مانند دیگر پارک های ملی سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز در جنوب شهر مشهور سیدنی واقع شده است و بهترین و منطقی‌ترین راه رسیدن به این پارک ملی استفاده از قطار است. قطارهای بین شهری حداقل هر ساعت از سیدنی حرکت می‌کنند و در عرض دو ساعت شما را به بالای منطقه کوه‌های آبی می‌رسانند. 

پارک ملی داروال

پارک های ملی سیدنی

پارک ملی داروال در 74 کیلومتری سیدنی و نزدیکی هلنزبورگ قرار گرفته، به واسطه آبشارهای خیره‌کننده مانند آبشار مدنز و مسیر پیاده‌روی زیبا به یکی از محبوب‌ترین پارک های ملی سیدنی تبدیل شده است. این منطقه که از نظر تاریخی، سرزمین اجدادی مردم داروال بوده و حتی آثار آن‌ها مانند شیارهای مخروطی شکلی که بومیان هنگام ساییدن تبر خود بر روی ماسه سنگ‌ها ایجاد کرده‌اند، در این پارک ملی باقی مانده است که به آن شیارهای سنگ زنی گفته می‌‌شود و قدمت آن‌ها به هزاران سال پیش برمی‌گردد. برای اینکه از بودن در این پارک ملی سیدنی لذت ببرید و هیچ منظره‌ای را از دست ندهید، از تورهای پیاده‌روی که توسط بومیان در دومین شنبه هر ماه در این پارک برگزار می‌شود استفاده کنید. 

آدرس پارک ملی داروال

 این پارک ملی که یکی از بهترین‌ پارک های ملی سیدنی است، در منطقه ایلاوارا در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. پارک ملی داروال ورودی‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها ورودی شرقی پارک یعنی هلنزبورگ است. برای دسترسیی به ورودی هلنزبورگ کافی است در بزرگراه قدیمی پرنس یا مسیر ایالتی 60 برانید و بعد در جاده جنگلی دارکس به سمت راست بپیچید. اگر به مسیر ادامه دهید به پارک ملی داروال خواهید رسید. 

پارک ملی بندرگاه سیدنی

پارک ملی بندرگاه سیدنی

پارک ملی بندرگاه سیدنی از آن دسته پارک های ملی سیدنی است که در نزدیکی شهر قرار دارد و به همین دلیل به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های ملی سیدنی تبدیل شده است. اگر قصد دارید در یک مسیر ساحلی زیبا قدم بزنید این پارک انتخاب خوبی برای شما خواهد بود زیرا مسیر پیاده‌روی این ساحل به نوع خود خاص و منحصر‌به‌فرد است. یادتان نرود حتما دوربین عکاسی با خود ببرید چون قرار است از مناظر خارق‌العاده‌ این ساحل زیبا عکس بگیرید. 

آدرس پارک ملی بندرگاه سیدنی

پارک ملی بندرگاه که یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی است در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا قرار دارد. بهترین راه دسترسی به پارک ملی بندرگاه سیدنی اسکله کشتی باغ وحش تارونگا در شمال بندر سیدنی است. 

پارک ملی بودی

پارک ملی بودی که یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی است از مرکز شهر فاصله زیادی دارد اما از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار است زیرا گونه‌های دیدنی حیوانات از جمله عقاب‌های دریایی، گلایدرهای قندی و اکیدنا در این پارک حضور دارد. همچنین در این پارک می‌توانید کمپ بزنید و همراه با دوستان‌تان خوش بگذرانید. این پارک در حدود 1532 هکتار وسعت دارد و یکی از بزرگ‌ترین پارک های ملی سیدنی است. از سوی دیگر اگر به دوچرخه‌سواری علاقه دارید سیر بودی ریج را را به شما پیشنهاد می‌کنیم که اتفاقا طولانی‌ترین مسیر دوچرخه‌سواری در پارک ملی بودی است. 

آدرس پارک ملی بودی

 پارک ملی بودی به عنوان یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی در منطقه ساحلی ایالت نیو ساوت ولز، در شرق استرالیا و شمال‌شرقی سیدنی واقع شده است.

پارک ملی مارامارا

پارک های ملی سیدنی

پارک ملی مارامارا یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین پارک های ملی سیدنی است که علاوه‌بر مسیر دوچرخه سواری، مسیری مخصوص برای اسب‌ سواری دارد. اگر در تابستان به این پارک ملی می‌آیید باید بدانید که مارامارا زیباترین چشم‌انداز بین پارک های ملی سیدنی را دارد. حتما با قایق‌های کوچک به نام کانیو گوشه‌گوشه پارک ملی مارامارا را بگردید و لذت ببرید. 

آدرس پارک ملی مارامارا

پارک ملی مارامارا به عنوان یکی از بهترین پارک های ملی سیدنی، در منطقه هاکسبری در شمال‌غربی سیدنی، نیو ساوت ولز در شرق استرالیا واقع شده است. 

پارک ملی پارک ملی لین کوو

 پارک ملی لین کوو از آن دسته پارک‌های ملی سیدنی است که برای یک گردش خانوادگی بهترین گزینه است و از این نظر تقریبا از بقیه پارک های ملی سیدنی بهتر است. در این پارک همزمان با لذت بردن از طبیعت می‌توانید گونه‌های مختلف پرندگان را تماشا کنید که در دیگر پارک های ملی سیدنی پیدا نمی‌شود و با اجاره قایق پارویی، همه جای پارک را بگردید. یکی دیگر از خوبی‌های پارک ملی لین کوو این است که فاصله زیادی از شهر ندارد و در حقیقت نزدیک‌ترین پارک ملی به سیدنی است.

آدرس پارک ملی لین کوو

 پارک ملی پارک ملی لین کوو به عنوان یکی از محبوب‌ترین پارک های ملی سیدنی در  10 کیلومتری شمال‌غربی این شهر در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا واقع شده است. 

کلام آخر

در این مقاله با بهترین پارک های ملی سیدنی آشنا شدیم. اگر می‌خواهید سفرتان به شهر بزرگ و زیبای سیدنی متفاوت و خاطره‌انگیز باشد بازدید از این پارک‌های زیبا را از قلم نیندازید. پارک لین کوو،  پارک ملی مارامارا، پارک ملی بندرگاه سیدنی، پارک ملی داروال، پارک ملی کوه‌های آبی و پارک ملی سلطنتی از جمله این پارک‌ها بود که معرفی کردیم. امیدواریم در سفر به سیدنی حسابی خوش بگذرانید.

نظرات کاربران