sydney
4 اردیبهشت 1402
استرالیا

سفر به سیدنی در تابستان + بهترین کارهایی که باید انجام بدین!

اگر استرالیا و شهر زیبای سیدنی را برای سفر تابستانی خود انتخاب کرده‌اید اما با اماکن دیدنی و تفریحات تابستانی سیدنی آشنایی ندارید با ما همراه باشید. احتمالا اولین تصویری که با شنیدن نام سیدنی به ذهن شما می‌آید تصویر خانه اپرای سیدنی با نورپردازی‌های زیبا در شب و انعکاس آن در آب است در حالی که چندین قایق تفریحی در نزدیکی آن در حال تردد هستند. سیدنی یکی از بزرگترین و پر جنب‌و‌جوش‌ترین شهرهای استرالیاست. شهری زنده، پر از شگفتی و رویدادهای هیجان‌انگیز. سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر به این شهر هجوم می‌آورند. سفر به سیدنی در تابستان می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و فراموش نشدنی باشد اما قطعا هر گردشگری برای این سفر نیاز به راهنمایی دارد. در ادامه به معرفی اماکن تفریحی و فعالیت‌های تابستانی می‌پردازیم تا به کمک این راهنما تجربه‌ای خوب و متفاوت از سفر به سیدنی در تابستان داشته باشید.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

بهترین فعالیت‌ها در سفر به سیدنی در تابستان

بازدید از خانه‌ اپرای سیدنی در تابستان

Sydney Opera House

خانه اپرای سیدنی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سیدنی است که هر گردشگری در سفر خود باید از آن بازدید کند. این بنای زیبا به دلیل معماری منحصربه‌فردش مشهور است اما رویدادهای بسیار جالب و هیجان‌انگیزی در آن برگزار می‌شود. در واقع خانه اپرای سیدنی را چیزی بیشتر از یک شاهکار معماری در سطح جهان می‌دانند. این سالن اجرای زیبا میزبان رویدادهای متنوعی است از جمله باله کلاسیک، تئاتر، ارکستر سمفونیک، رقص معاصر و صد البته اجراهای خیره‌کننده‌ی اپرا. سالانه چیزی در حدود 1600 برنامه در این سالن اجرا می‌شود. در سفر به سیدنی در تابستان حتما سری به این جاذبه‌ی محبوب بزنید. علاوه بر شرکت در این برنامه‌ها می‌توانید در محوطه‌ی زیبای اطراف بنا قدم بزنید و از زیبایی‌های ساحل سیدنی لذت ببرید. 

بازدید از پل بندر سیدنی

یکی دیگر از دیدنی‌هایی که در سفر به سیدنی در تابستان حتما باید از آن بازدید کنید پل بندر سیدنی است. بالا رفتن از پل بندر سیدنی یک ماجراجویی نمادین به شمار می‌رود. از ارتفاع واهمه دارید؟ پس این تجربه‌ای نفسگیر و هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود و البته که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد چون تجهیزات کاملا ایمنی و کاملی برای این کار در نظر گرفته شده‌ است. تا به حال بیش از 4 میلیون نفر خود را به مرتفع‌ترین نقطه‌ای این پل رسانده‌اند و حتی بسیاری از کوهنوردان بین‌المللی نیز این صعود را تجربه کرده‌اند. با رسیدن به مرتفع‌ترین قسمت پل منظره‌ای 360 درجه و نفسگیر از اقیانوس و شهر سیدنی می‌بینید. در سفر به سیدنی در تابستان حتما بازدید از این پل را در برنامه‌ی خود بگنجانید و بعدها این خاطره‌ی فراموش نشدنی را برای دوستان‌تان تعریف کنید.

بازدید از باغ وحش زیبای سیدنی در تابستان

sydney zoo

باغ وحش‌ها معمولا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در هر منطقه‌ای هستند. استرالیا با وجود حیات وحش زیبا و گونه‌های جانوری بسیار متنوع هیجان‌انگیزترین باغ‌ وحش‌ها و پارک‌های حیات وحش را دارد. یکی از محبوب‌ترین باغ وحش‌های استرالیا باغ وحش سیدنی است که در غرب این شهر قرار دارد و اولین بار در 7 دسامبر 2019 شروع به کار کرد. این باغ وحش به گونه‌ای طراحی شده که نه سربالایی دارد نه پله و خانواده‌هایی که کالسکه یا ویلچر به همراه دارند به راحتی می‌توانند در سرتاسر پارک بگردند. سفر به سیدنی در تابستان بدون بازدید از این باغ وحش زیبا کامل نمی‌شود پس حتما به این جاذبه‌ی گردشگری سری بزنید و به یاد داشته باشید که برای فرار از ازدحام جمعیت به صورت آنلاین بلیط تهیه کنید.

بهترین کارهایی که در سفر به سیدنی در تابستان می‌توانید انجام دهید

شبگردی در جزیره‌ی کاکاتووی سیدنی در تابستان

گردش در بندر سیدنی، کایاک‌سواری یا تفریح در کشتی کروز یکی از محبوب‌ترین تفریحات سیدنی در تابستان هستند. اما ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم. یک قایق اجاره کنید و خودتان را به جزیره‌ی تاریخی کاکاتوو برسانید. این جزیره اقامتگاه‌های ساحلی متنوعی دارد که از تمام آنها اقیانوس و بندر سیدنی پیداست. با اقامت در کمپ‌های ساحلی می‌‌توانید از محیط تماشایی جزیره در فضای باز و هوای فوق‌العاده‌ی سیدنی در تابستان لذت ببرید. علاوه بر این می‌توانید در رویدادها و تورهای گردشگری جذاب این جزیره شرکت کنید و گوشه و کنار این جزیره‌ی تاریخی را ببینید.

سفر به سیدنی در تابستان و گردش در باغ مخفی وندی

Wendy's Secret Garden

مساله‌ای که در سفر به سیدنی در تابستان شاید کمی آزاردهنده باشد آفتاب تند و تیز آن است. در یک روز آفتابی برای فرار از آفتاب سوزان ظهر راهی خلیج لَوِندِر در ضلع شمالی پل بندر شوید. در این منطقه به یک باغ بسیار زیبا و دیدنی می‌رسید که یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سیدنی، وندی وایتلی، آن را پس از مرگ همسرش، برت وایتلی، ساخته است. ساخت این باغ از اواسط سال 1990 آغاز شد و در حال حاضر یکی از زیباترین باغ‌های عمومی در سرتاسر سیدنی به شمار می‌رود. باغ وندی حتی در روزهای هفته هم مقصد بسیاری از مردم و گردشگران برای فرار از گرمای تابستان در سیدنی است. برای راحتی بازدیدکنندگان امکانات رفاهی مناسبی در این باغ تعبیه شده و به راحتی می‌توانید عصر یک روز شلوغ را در کنار خانواده در این باغ زیبا سپری کنید.

شرکت در جشنواره‌ی تابستانی سیدنی

سیدنی هر سال میزبان چندین فستیوال سالانه است. از جمله این جشنواره‌ها می‌توان به جشنواره‌ی راک اند رول، سوت زنی با فلوریدا و غذا خوری با گوردون رمزی اشاره کرد. گویی بدون شروع این جشنواره‌ها تابستان در سیدنی هنوز آغاز نشده است. سالانه بیش از 5 هزار نفر برای شرکت در این جشنواره‌ها خودشان را به سیدنی می‌رسانند. جشنواره‌های سیدنی در تابستان راهی برای برقراری ارتباط بین مردم با استفاده از موسیقی، رقص، غذا و بسیاری از رویدادهای دیگر هستند. دروازه‌های جشنواره‌های تابستانی سیدنی به روی همه‌ی مردم باز است. سیدنی در تابستان شاهد هجوم گردشگران و تلاقی فرهنگ‌هاست. پس در سفر به سیدنی در تابستان شرکت در این جشنواره‌ها را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

سفر به سیدنی در تابستان و پیاده‌روی در مسیر کلیف واک

یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن در سفر به سیدنی در تابستان رفتن به پیاده‌روی و تماشای طبیعت زیبای سواحل آن است. در یک روز آفتابی در امتداد خط ساحلی شروع به پیاده روی کنید و از یک روز تابستانی فوق‌العاده در سیدنی لذت ببرید. مسیرهای پیاده‌روی در امتداد ساحل هم در شمال سیدنی در دسترس هستند هم در ساحل شرقی. اما پیشنهاد ما برای شما پیاده‌روی در منطقه‌ی کلیف‌واک است. این مسیر از خلیج واتسونز در شرق شروع می‌شود و تا ساحل باندی ادامه دارد. در این مسیر اگر کمی دقت کنید می‌توانید در افق دریا نگهنگ‌هایی که برای هوا گرفتن به سطح آب آمده‌اند را ببینید. اگر نیاز به استراحت داشتید می‌توانید در یکی از کافه‌ها و رستوران‌ها کمی استراحت کنید و از غذاها و نوشیدنی‌های خنک تابستانی میل کنید.

تابستان در سیدنی و دوچرخه‌سواری اطراف سیتی پارک

Cycling around City Park

در سفر به سیدنی در تابستان گشت‌و‌گذار در پارک‌های زیبای این شهر را فراموش نکنید. سیدنی از نظر زیست محیطی نسبت به قبل پیشرفت زیادی داشته است. پارک‌ها قبلا جایی برای دفن زباله بودند اما با کمک نهادهای دولتی در حال حاضر پارک‌های شهر تبدیل به محلی برای تفریح و استراحت خانواده‌ها شده‌اند. سیتی‌ پارک در منطقه‌ی سنت پیتر قرار دارد. وسعت این پارک به حدود 40 هکتار می‌رسد و از این نظر سومین پارک وسیع سیدنی است. یکی از تفریحات محبوب در این پارک دوچرخه‌سواری است. یک دوچرخه از ایستگاه مخصوص اجاره کنید و در حالی که نسیم خنک عصرگاهی صورتتان را نوازش می‌دهد از مناظر زیبای پارک لذت ببرید.

بهترین تفریحات آبی در سفر به سیدنی در تابستان

تابستان در سیدنی و غواصی در خلیج کَبِج تری

اگر قصد دارید در سفر به سیدنی در تابستان غواصی در میان صخره‌های مرجانی را تجربه کنید سواحل شمالی خلیج کَبِج تری مکان مناسبی برای شروع است. در حدود 160 گونه‌‌ی مختلف از ماهی‌ها در این آب‌ها زندگی می‌کنند مثل کوسه‌های وابگونگ، کاتل ماهی و ماهی‌های آبی. هر گاه از گشت‌وگذار در آب خسته شدید می‌توانید برای صرف یک نهار لذیذ به خانه‌ی قایقی در ساحل شلی بروید و روز هیجان‌انگیز خود را با یک وعده‌ی خوشمزه کامل کنید.

کایاک‌ سواری در رودخانه‌ی پاراماتا

Kayaking on the Parramatta River

یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی سیدنی در تابستان کایاک سواری است. اما کایاک‌ سواری تنها به اقیانوس خلاصه نمی‌شود و در رودخانه‌ها هم می‌توان از این تفریح آبی لذت برد. اگر دوست دارید این تفریح هیجان‌انگیز را تجربه کنید به رودخانه‌ی پاراماتا بروید و ضمن پاروزنی و عبور از آب‌های رودخانه جنگل‌های زیبای حرا و خانه‌های تاریخی مسیر را ببینید. 

قایق سواری در بندر سیدنی

بندرگاه سیدنی حدود 240 کیلومتر از خط ساحلی را به خود اختصاص می‌دهد که مناظر بی‌عیب و نقص و بناهای تاریخی بسیاری مثل خانه‌ اپرای سیدنی، سواحل بکر و طبیعی و باغ‌های زیبا در این مسیر طولانی قرار دارند. در سفر به سیدنی در تابستان اواخر روز که کمی از شدت نور آفتاب کاسته می‌شود می‌توانید یک قایق تفریحی کرایه کنید و از دیدن مناظر فوق‌العاده‌ی بندر سیدنی به خصوص در شب لذت ببرید. یکی دیگر از جاذبه‌های بندر سیدنی مسابقات قایق بادبانی هوبارت است که گردشگران و قایق‌رانان بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. قایق‌رانی در بندر سیدنی یک ماجراجویی دریایی متفاوت است که در سفر به سیدنی در تابستان حتما باید تجربه‌اش کنید.

تابستان در سیدنی و آب‌تنی در استخر آیسبِرگ باندی

استخر آیسبِرگ باندی بهشت افرادی است که عاشق آب و آب‌تنی هستند. این استخر کاملا لب آب قرار دارد و حتی گاهی موج‌های خروشان به آن برخورد می‌کنند. به همین دلیل شنا در این استخر جرات زیادی می‌خواهد. اما حتی اگر قصد شنا در این استخر را ندارید می‌توانید مناظر زیبای اطراف را تماشا کنید. این استخر چنان بین گردشگران شهرت دارد که تقریبا هیچ گردشگری نیست که در سفر به سیدنی در تابستان از این استخر دیدن نکند. حتی بسیاری از گردشگران داخلی استرالیا دارای عضویت انحصاری این استخر هستند و از امکانات و امتیازات ویژه‌ای برخوردارند. علاوه بر این کلاب و رستوران‌های اطراف آن غذاهای فوق‌العاده‌ای سرو می‌کنند. بهترین زمان استفاده از این استخر در اوایل ماه سپتامبر است.

سخن پایانی

شهر ساحلی سیدنی تفریحات تابستانی بسیاری دارد به همین دلیل سفر به سیدنی در تابستان هوشمندانه است. در این فصل در رویدادهای بسیاری می‌توانید شرکت کنید و از تفریحات آبی لذت ببرید. در این مطلب کوتاه سعی ما بر این بود که شما را با بخشی از این جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آشنا کنیم تا بتوانید خاطره‌ای خوب و به یادماندنی با خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران