فستیوال‌ های سیدنی

فستیوال‌ های سیدنی؛ ترکیبی دوست‌داشتنی از سنت و هیجان

استرالیا کشوری با تنوع بالای فرهنگیست که هر سال میزبان تعداد زیادی فستیوال و جشنواره است. هر سال تعداد زیادی مسافر و گردشگر برای شرکت در این فستیوال‌ها راهی شهرهای مختلف استرالیا از جمله سیدنی می‌شوند. حالا فستیوال های سیدنی به محبوب‌ترین برنامه‌های سالانه این شهر تبدیل شده است. در این مقاله با بهترین فستیوال های سیدنی آشنا می‌شویم پس تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید. 

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

تاریخچه‌ای کوتاه از فستیوال های سیدنی

فستیوال‌ های سیدنی

در طول سال رویدادهای فرهنگی مهمی از جمله جشن‌ ملی، فستیوال‌های موسیقی، مراسم سال نو و فستیوال‌های هنری داخلی و بین‌المللی در سیدنی برگزار می‌شود و پل بندرگاه سیدنی و خانه اپرا از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری این جشن‌های به‌یادماندنی است. اولین فستیوال‌ های سیدنی در سال ۱۹۷۷ برگزار شد. حالا در ماه ژانویه مصادف با دی‌ماه تقویم شمسی این فستیوال‌ها با بیش از هشتاد برنامه فرهنگی و هنری اجرا می‌شود. شاید به همین دلیل است که این جشنواره‌ها را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سالانه استرالیا می‌نامند. 

از برنامه‌های فستیوال های سیدنی می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های هنرهای معاصر و هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، رقص، نمایش و سیرک اشاره کرد. فرقی نمی‌کند عاشق غذا باشید یا ورزش، مطمئن باشید با شرکت در فستیوال های سیدنی، می‌توانید بهترین برنامه‌ها را تجربه کنید. این فستیوال‌ها فرهنگ، غذا و ارزش‌های خانوادگی استرالیا را ارج می‌نهد و ماهیت استرالیا را به نمایش می‌گذارد. در ادامه بهترین فستیوال های سیدنی را معرفی خواهیم کرد.

فستیوال‌های بین‌المللی غذای سیدنی

سیدنی بهشت عاشقان غذاست، مقصدی که می‌توانید تعداد زیادی از غذاهای خوشمزه و لذیذ استرالیا را امتحان کنید که با عشق تهیه شده است. در سیدنی فستیوال‌های غذای متنوعی برگزار می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. 

پاسپورت دومینیکا

فستیوال بین‌المللی غذای سیدنی 

فستیوال بین‌المللی غذای سیدنی 

این جشنواره هر سال اکتبر در سیدنی برگزار می‌شود. برای خوردن انواع غذاهای جدید و سنتی سیدنی می‌توانید سری به این جشنواره بزنید. جشنواره بین‌المللی غذا به یکی از بهترین و پرطرفدارترین فستیوال های سیدنی تبدیل شده است. 

جشنواره غذاهای ایرلندی

جشنواره غذاهای ایرلندی یکی از فستیوال های سیدنی است که با محوریت غذاهای اروپایی به ویژه غذاهای ایرلندی برگزار می‌شود. این جشنواره هر سال از 14 تا 16 آوریل به مدت دو روز برگزار می‌شود. گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا از غذاهای سنتی ایرلندی در دل سیدنی لذت ببرند. در این جشنواره برنامه رقص ایرلندی نیز اجرا می‌شود که برای بسیاری از اهالی سیدنی جذاب است. 

جشنواره کیک و شیرینی

فستیوال‌های غذای سیدی تنها به غذاهای سنتی محدود نمی‌شود. نمایش کیک و شیرینی کی از محبوب‌ترین فستیوال های سیدنی است که از 27 تا 29 ماه می در مرکز همایش‌های بین‌المللی سیدنی برگزار می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید نانواها و شیرینی‌پزهای حرفه‌ای و درجه یک در این جشنواره حضور دارند و طرز تهیه یک کیک یا شیرینی خوشمزه و اصیل را به افراد حاضر یاد می‌دهند. همچنین سرآشپزهای مشهوری همچون آنا پولیویو، کاترین سابث و همچنین بنی ریورا از سراسر جهان در این فستیوال حضور خواهند داشت.

فستیوال ویوید سیدنی

فستیوال‌ های سیدنی

هر سال زمستان در شهر سیدنی فستیوال ویوید برگزار می‌شود که با برپایی آتش‌بازی و نمایش موزیکال گرمای خاصی به شهر می‌بخشد. این برنامه‌ها با حضور صدها تن از هنرمندان، افراد خلاق و مبتکر از سراسر جهان در سیدنی برگزار می‌شود. محوریت فستیوال ویوید سیدنی، مجسمه‌های نورانی و نورپردازی است که در تاریکی شب، ساختمان‌های شهر از جمله خانه اپرای سیدنی و پل هاربر را به یک بوم نقاشی تبدیل می‌کند. 

فستیوال ویوید ابتدا در سال 2009 برگزار شد که طی آن برایان انو با همکاری بروس راموس، طراح نورپردازی، هر دو سمت خانه اپرای سیدنی را با استفاده از نور به طرزی زیبا طراحی کردند. در حال حاضر این فستیوال، بزرگترین نمایش نور و موسیقی در جهان است. این رویداد از تاریخ 22 ماه می تا 13 ژوئن (یکم تا بیست‌وسوم خرداد ماه به تاریخ شمسی) به مدت سه هفته برگزار می‌شود. 

مسابقه قایقرانی؛ از سیدنی تا هوبارت

این مسابقه قایقرانی در روز ۲۶ دسامبر هر سال برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان مسافت ۱۱۷۰ کیلومتری را با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بهترین قایقران‌ها در این مسابقه نمادین شرکت می‌کنند و از سیدنی تا هوبارت را پارو می‌زنند. این مسابقه‌ جذاب در بخش‌هایی از اقیانوس آرام و تنگه باس برگزار می‌شود که طرفداران خاص خودش را دارد و به همین دلیل به یکی از بهترین فستیوال های سیدنی تبدیل شده است.

جشنواره ذهن روح بدن  

جشنواره ذهن روح بدن  

این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌های مربوط به حوزه سلامت و تندرستی است. در این جشنواره راهنماهایی حضور دارند که به سوالات مراجعه‌کنندگان درباره سلامت ذهن و جسم پاسخ می‌دهند. همچنین در این فستیوال سخنرانی‌های الهام‌بخش و انگیزشی رایگان برگزار می‌شود. ذهن‌تان را به قدرت موسیقی بسپارید و از لحظات آرامش‌بخش خود لذت ببرید.  

جشنواره بیگ ‌دی‌ اوت

این جشنواره از سال ۱۹۹۲ به‌ عنوان جشنواره موسیقی در شهر سیدنی آغاز به کار کرد و به‌تدریج در شهرهای دیگر استرالیا نیز به اجرا درآمد. جشنواره موسیقی بیگ‌دی‌اوت این مراسم یکی از بهترین برنامه‌های فستیوال های سیدنی است که هر سال در ماه ژانویه برگزار می‌شود. طی این برنامه هنرمندان موسیقی پاپ و متال از سراسر دنیا حضور به هم‌می‌رسانند و به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند.

فستیوال مجسمه‌سازی کنار دریا 

این فستیوال که یکی از بزرگ‌ترین فستیوال های سیدنی است در کنار ساحل برگزار می‌شود. از سال ۱۹۹۶ تاکنون سیدنی هر سال در ساحل بوندی شاهد این جشنواره‌ بزرگ است. در این فستیوال، هنرمندانی از استرالیا و دیگر نقاط جهان به رقابت در رشته مجسمه‌سازی می‌پردازند.

جشن سال نو چینی‌ها 

فستیوال‌ های سیدنی

از جمله جشن‌هایی که در ماه فوریه در سیدنی برگزار می‌شود جشن سال نو چین است. این جشن بزرگ هرساله توسط چینی‌های مقیم سیدنی طی سه هفته برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید شاهد گرداندن اژدهای معروف چینی، برپایی بازارهای سنتی در محله چینی‌ها و مسابقات قایق‌سواری یا دراگون بوت باشید.

فستیوال ورزشی سیتی ‌تو سرف 

فستیوال سیتی تو سرف در واقع یک فستیوال ورزشی است که طی آن ورزشکاران مبتدی به رقابت دوومیدانی می‌پردازند، رقابتی که تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مسابقات دو میدانی در جهان شده است. فستیوال سیتی ‌تو سرف هر سال در دومین یکشنبه ماه آگوست برگزار می‌شود و طی آن بیش از 60 هزار نفر مسافتی ۱۴ کیلومتری را می‌دوند. حتی خیلی از افرادی که توانایی شرکت در این مسابقه را ندارند نیز شرکت می‌کنند و با آب و خوراکی از مسابقه‌دهندگان پذیرایی می‌کنند.

جشنواره فیلم‌های فرانسوی

این جشنواره در ماه مارس (اسفند) هر سال و با نمایش فیلم‌های جدید سینمای فرانسه در شهر سیدنی، ملبورن و کانبرا برگزار می‌شود. این فستیوال یکی از بزرگترین رویدادهای مربوط به سینما در استرالیا است.

فستیوال دوسالانه سیدنی

این جشنواره از بزرگ‌ترین فستیوال های سیدنی است. جشنواره دوسالانه هنری سیدنی از سال ۱۹۷۳ هر دو سال یک‌بار در ماه‌های ژوئن و جولای با محوریت موضوع هنرهای معاصر برگزار می‌شود. این جشنواره در فهرست بهترین فستیوال های سیدنی قرار دارد. 

رویال ایستر شو 

رویال ایستر شو 

رویال ایستر شو یک نمایش دیدنی و جذاب است که به آن مراسم سلطنتی عید پاک نیز می‌گویند و هر سال حدود دو هفته مانده به عید پاک مصادف با اسفند و فروردین در تقویم شمسی د شهر سیدنی برگزار می‌شود. در این مراسم ایالت‌‌های استرالیا در ارائه و معرفی محصولات کشاورزی به رقابت می‌پردازند. از جمله برنامه‌های تفریحی این مراسم، مسابقات آشپزی، هنرهای دستی و عکاسی، برپایی بازارهای محلی و مسابقات مخصوص کودکان است. این مراسم سالانه حدود یک میلیون نفر شرکت‌کننده دارد.

جشنواره وی (V Festival)

یکی از بهترین فستیوال های سیدنی که از سال ۲۰۰۷ در این شهر آغاز به کار کرده جشنواره وی موسیقی است که هر سال در ماه‌های مارس و آوریل برگزار می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید حامیان مالی این جشنواره شرکت مخابراتی ویرجین موبایل و شرکت هواپیمایی ویرجین بلو است.

جشنواره نویسندگان سیدنی

فستیوال نویسندگان از سال ۱۹۹۷ آغاز شد و هر سال به مدت یک هفته در ماه می برگزار می‌شود. در این جشنواره تعداد زیادی نویسنده از گوشه و کنار دنیا آثار جدید خود را ارائه می‌کنند. از جمله برنامه‌های مهم این جشنواره می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزش نویسندگی برای کودکان و بزرگ‌سالان و گفتگو با نویسندگان مشهور دنیا اشاره کرد. 

جشن سال نو 

فستیوال‌ های سیدنی

در شب سال نو مراسم آتش‌بازی بزرگی در اطراف هاربر بریج یا پل هاربر برگزار می‌شود و حدود یک میلیون بیننده را به خود جذب می‌کند. این جشنواره که از زیباترین فستیوال های سیدنی است از شبکه‌های تلویزیون سراسر استرالیا پخش می‌شود و طرفداران زیادی دارد. 

جشنواره فیلم سیدنی 

جشنواره فیلم سیدنی  در سال ۱۹۵۴ آغاز شده‌است و به مدت دو هفته در ماه جون برگزار می‌شود و یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم دنیا است. در این فستیوال حدود ۲۰۰ فیلم از استرالیا و سایر کشورهای جهان به رقابت می‌پردازند و جایزه این جشنواره معادل شصت هزار دلار استرالیا است. 

فستیوال مادربزرگ اسمیت 

خانم ماریا آن اسمیت ملقب به مادربزرگ اسمیت در باغچه خانه خود در ایست وود در حومه شهر سیدنی، درخت سیبی را پرورش داد که میوه‌های آن با نام سیب سبز مادربزرگ اسمیت شهرت جهانی پیدا کرد. هر سال در ماه اکتبر جشنی در خانه مادربزرگ برپا می‌شود که با انواع تفریحات و مسابقات خانوادگی همراه است و شرکت‌کنندگان زیادی دارد. 

جشنواره فرینچ سیدنی 

جشنواره فرینچ سیدنی

جشنواره فرینج سیدنی در ماه سپتامبر مصادف با شهریور در تقویم شمسی برگزار می‌شود. برنامه‌های این جشن شامل نمایش فیلم، تئاتر، برنامه‌های ورزشی، شب ‌شعر و نمایش‌های کمدی است.

سخن پایانی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به سیدنی شرکت در جشنواره‌ها و فستیوال‌هاست. در این مقاله بهترین فستیوال های سیدنی را معرفی کردیم. از فستیوال‌های غذا تا فستیوال نویسندگان و جشن مادربزرگ اسمیت. اگر به زودی راهی سیدنی می‌شوید این مقاله را بخوانید تا بتوانید برای سفرتان به خوبی برنامه‌ریزی کنید.

نظرات کاربران