Sydney observatories

در رصدخانه های سیدنی فقط بالا را نگاه کنید!

در سفر به استرالیا، اگر خوش شانس باشید در شب‌های صاف ممکن است بتوانید چندین ستاره را در رصدخانه های سیدنی ببینید. اگرچه در سیدنی نیز مانند دیگر شهرهای بزرگ، آلودگی نوری اجاره نمی‌دهد تا شگفتی‌های آسمان شب خودنمایی کنند. اما سیدنی شهر شگفتی‌ها است، نیازی نیست برای رصد ستارگان کیلومترها از شهر دور شوید تا بتوانید زیبایی شب و آسمان را نظاره کنید. در این مقاله شش مورد از بهترین نقاط در سیدنی برای رصد ستارگان را معرفی خواهیم نمود. پس آماده باشید تا برای سفر به سیدنی دوربین دوچشمی‌تان را برای ماجراجویی در آسمان شب همراه ببرید. حتی شاید چند شبی را در اردوگاه‌های طبیعی نزدیک سیدنی برای یک تور نجوم جذاب بگذرانید. وقت آن است که به آسمان نگاه کنید.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

رصدخانه های سیدنی در یک کلام!

Sydney Observatory

رصدخانه سیدنی بخشی نمادین از خط افق شهر و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی نزدیک به شهر است. ساختمان رصدخانه یک ساختمان ماسه سنگی زیبا درست در وسط صخره‌ها است و تپه‌ای که ساختمان روی آن قرار دارد به عنوان تپه رصدخانه شناخته می‌شود. مکانی که رصدخانه سیدنی در آن قرار دارد زمانی یک قلعه بوده و در اواخر قرن نوزدهم به یک رصدخانه نجومی تبدیل شد. امروزه این ساختمان یک موزه کاربردی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تلسکوپ‌های مدرن به سیارات و ستارگان خیره شوند. هیچ چیز به اندازه تجربه تماشای نور آسمان جنوبی در قدیمی‌ترین رصدخانه شهر نیست. حتی می‌توانید تور شبانه رصد ستارگان در سیدنی را انتخاب کنید که گزینه‌ای مناسب برای یک بازدید خانوادگی است.

این تور فرصت استفاده از سیاره نما، گنبد و همچنین استفاده از تلسکوپ برای مشاهده فضای بیرونی را به شما خواهد داد. از تلسکوپ مدرن اشمیت-کاسگرین برای پرسه زدن در میان سیارات استفاده کنید. به دنبال تلسکوپ شکستی نیز باشید، ابزاری که در سال 1874 ساخته شد و هنوز هم استفاده می‌شود.

قسمت جذاب ماجرا!

همچنین می‌توانید با استفاده از عدسی‌های ویژه‌ای که در رصدخانه سیدنی ارائه شده است، در طول روز خورشید را مشاهده کنید یا برای کشف وسعت کیهان در تئاتر فضایی سه بعدی وقت بگذارنید. از طرف دیگر، در سفر به گنبد در سیاره‌نما از فیلم‌هایی که به نجوم، پیشرفت‌های پرواز فضایی و کشف اطلاعات بیشتر در مورد کهکشان می‌پردازند، لذت ببرید. بسته به زمان سفرتان، تورهای شبانه قبل از پایان اکتبر فرصتی عالی برای مشاهده حلقه‌های اطراف سیاره زحل است. در یک روز خوب، حتی ممکن است بتوانید چند قمر این سیاره را ببینید. تورهای شبانه در ساعت‌های 18:15 و 20:15 برگزار می‌شود و نیاز به رزرو از قبل است. رصدخانه سیدنی تنها چند دقیقه با ماشین از خلیج والش و سیدنی فاصله دارد. به یاد داشته باشید که از منظره پانورامای پل بندر سیدنی و بندر دارلینگ از تپه لذت ببرید.

فرودگاه بنکس تاون

فرودگاه‌ها معمولاً ایزوله هستند و در شب با کمترین نور روشن می‌شوند، بنابراین مکان‌های خوبی برای بررسی ستاره‌ها هستند. بهترین نقاط مناطقی از فرودگاه هستند که زمین‌های گلف تا حصار مرزی بالا می‌آیند. فرودگاه بنکس تاون در شهر کانتربری و 26 کیلومتری از مرکز سیدنی قرار دارد که به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند.

کوه مانگرو برای رصد ستارگان در سیدنی

کوه مانگرو یک مکان روستایی کوچک در نیوسات‌ولز در ساحل مرکزی است که 63 کیلومتر با سیدنی فاصله دارد. اگر به دنبال سفر خیلی دور از شهر نیستید، کوه مانگرو مکانی عالی برای بررسی ستارگان است. این منطقه یک ساعت و نیم با سیدنی، از ساحل مرکزی در نزدیکی پیتس ریج فاصله دارد.

کوه Ku-ring-gai

رصدخانه های سیدنی

کوه Ku-ring-gai در ایالت نیوساوت‌ولز استرالیا و فاصله 31 کیلومتری شمال غربی مرکز سیدنی، در منطقه دولتی محلی هورنسبی شایر واقع شده است. این کوه که بخشی از پارک ملی Ku-ring-gai Chase است مناظر ویژه‌ای برای گشت‌وگذار و دیدن آسمان شب دارد. کوه Ku-ring-gai که در فاصله 45 دقیقه‌ای از شمال سیدنی قرار گرفته، یکی از نزدیک‌ترین نقاط رصد ستارگان نسبت به رصدخانه‌های سیدنی است. بهترین مکان برای شروع رصد بیضی فوتبال در حاشیه پارک ملی است. شما مشکلی در تشخیص شکارچی نخواهید داشت که به شما کمک می‌کند به صورت فلکی دیگر هدایت شوید.

تری‌هیلز از رصدخانه های سیدنی

حومه تری‌هیلز بین ساحل شمالی سیدنی و سواحل شمالی، در 25 کیلومتری شمال مرکز سیدنی واقع شده است. جاده موناویل جاده اصلی از طریق تری‌هیلز است که آن را به بقیه سواحل شمالی در شرق و حومه‌هایی مانند Chatswood، Hornsby و North Ryde در غرب متصل می‌کند. این منطقه یکی از مناطق خوب برای رصد ستارگان در سیدنی است که با اتوبوس به راحتی قابل دسترس خواهد بود. در تری‌هیلز از طریق انجمن نجوم سیدنی شمالی در روزهای شنبه قبل و بعد از ماه جدید، رویداد شب‌های تماشا برگزار می‌شود که هر ماه حداقل یک شب بازدیدکنندگان را به تماشای ستارگان و صورفلکی دعوت می‌کند.

ورونا از رصد خانه های سیدنی

یکی از بهترین مناطق برای رصد ستارگان در سیدنی منطقه ورونا در حاشیه پارک Wollemi در کوه‌های آبی است. ورونا آسمان تاریکی دارد که انجمن نجوم نیوساوت‌ولز به عنوان یکی از رصدخانه‌های سیدنی به آن افتخار می‌کند و معمولاً چندین جلسه رصد ستاره‌ها را در آخر هفته‌های مناسب در طول سال برگزار می‌کنند.

در پایان

آسمان شب به همراه ستارگانی که گاهی پرفروغ و گاهی کم‌نور می شوند، پررمزوراز و هیجان‌انگیز است. دنبال کردن صورفلکی برای علاقمندان به نجوم و حتی کسانی که اطلاعات چندانی ندارند باز هم جذاب است. در سفر به سیدنی آسمان تاریک شب به شما امکان می‌دهد تا در رصدخانه های سیدنی به کاوش در آسمان بپردازید. این شهر بهترین نقاط را برای رصد دارد که از نور مزاحم شب به دور هستند و با یک دوربین دوچشمی می‌توان کتاب ستارگان آسمان را ورق زد و یک شب را در طبیعت به کمپینگ کنار آتش گذراند.

نظرات کاربران