Sidney

معرفی شهر سیدنی؛ شهر با بالاترین استاندارد رفاهی زندگی

سیدنی یکی از زیباترین شهرهای جهان است. دارای بنادر دیدنی، سالن اپرای باورنکردنی، سرگرمی‌های فوق‌العاده، سواحل بکر، آب‌و‌هوای دلپذیر، حیات‌وحش متمایز، طبیعتی سرسبز و مردمی بسیار صمیمی است. خیل از افراد برای یک تعطیلات عالی یا ادامه زندگی و تحصیل این شهر را انتخاب می‌کنند. اگر هم به دنبال دلیل آن هستید، ما در معرفی شهر سیدنی همه جزئیات مهم این شهر را عنوان کرده‌ایم. پس قبل از رزرو بلیط هواپیما سیدنی کمی بیشتر با این شهر پر از شگفتی آشنا شوید. 

سیدنی در کدام کشور قرار دارد؟

Sidney

سیدنی در سواحل جنوب شرقی استرالیا، در لبه اقیانوس آرام واقع شده‌است. برخلاف تصور خیلی‌ها، این شهر پایتخت استرالیا نیست و کانبرا (Canberra) پایتخت آن است. براساس اطلاعات منتشرشده توسط اداره آمار استرالیا، این کشور در رده سیزدهم دنیا به لحاظ اقتصادی قرار دارد. شاید همین اقتصاد پویا و امکانات رفاهی باکیفیت برای زندگی سبب شده تا خیلی از افراد به خصوص ایرانی‌ها به این کشور مهاجرت کنند. در هر صورت، این فقط سیدنی نیست که استرالیا را به همچین جایگاهی رسانده و در این کشور شهرهای خاص دیگری وجود دارد. شهرهایی با خصوصیات و ویژگی‌های منحصربفرد که در پیشرفت کشور خود به نوعی دخیل هستند. 

ملبورن

درست است که ملبون به اندازه خواهر شمالی پر زرق و برقش، سیدنی خودنمایی نمی‌کند. اما پایتخت ایالت مترقی ویکتوریا یکی از جالب‌ترین شهرهای استرالیا است. این شهر را قطب اصلی آموزشی و تحقیقات می‌دانند و از جهت تجاری، صنعتی، هنر، فرهنگ و ورزش هم شهری بسیار رو به رشد است.

کانبرا

از مهمترین شهرهای استرالیا که با داشتن ادارات دولتی بسیار، دادگاه‌های عالی و پارلمان به یکی از شهرهای تاثیرگذار در زمینه کار و تحصیل تبدیل شده‌است. کانبرا از بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و کار است، دو دانشگاه ملی استرالیا و دانشگاه کانبرا در آن قرار گرفته‌اند و از معتبرترین مراکز آموزشی این کشور هستند. 

آدلاید

پنجمین شهر پرجمعیت کشور استرالیا با داشتن طبیعتی زیبا و خطوط ساحلی خاص به عنوان پایتخت گردشگری این کشور شناخته می‌شود. این شهر همواره میزبان جشنوراه‌ها و مسابقات ورزشی است. 

هوبارت

هوبارت که در سال 1803 به عنوان یک مستعمره کیفری تأسیس شد، پایتخت پرتأثیر تاسمانی (و دومین شهر قدیمی استرالیا، پس از سیدنی) است که شهرت خواب‌آلود خود را از بین برده و به عنوان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین شهرهای استرالیا شناخته می‌شود. در این شهر بنادر زیادی وجود دارد و نقطه اقتصادی استرالیا به حساب می‌آید. 

معرفی شهر سیدنی

Sidney

سیدنی مرکز ایالت نیو ساوت ولز استرالیا است و ساکنان آن به سیدنی سایدرز معروف هستند. کلان‌شهری شلوغ که در اطراف یکی از زیباترین بندرهای جهان ساخته شده‌است. این شهر دارای یک مرکز بین‌‎المللی برای تجارت، هنر، مد، فرهنگ، سرگرمی، موسیقی، آموزش و گردشگری است که در مجموع آن را به یکی از شهرهای جهان آلفا + GaWC (شهرهایی که دارای بالاترین امکانات رفاهی هستند، در گروه آلفا قرار می‌گیرند) تبدیل کرده‌است.

بیش از 5 میلیون نفر شهر سیدنی را خانه خود می‌نامند و باعث شدند تا یکی از چند فرهنگی‌ترین مکان‌ها در جهان باشد. تقریبا نیمی از ساکنان این شهر در خارج از کشور متولد شده‌اند. اما این‌ها همه چیز درباره سیدنی نیستند و در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این شهر به دست می‌آورید. 

اطلاعات کلی شهر سیدنی

نام شهر: Sydney

ایالت: نیو ساوت ولز

زبان: انگلیسی

مذهب: اکثریت مسیحی

جمعیت: 5,121,000

واحد پول: دلار استرالیا با کد اختصاری AUD

اختلاف ساعت ایران با شهر سیدنی: ساعت سیدنی 5 و نیم ساعت از ایران جلوتر است

طول پروازهای تهران سیدنی: 25 ساعت و 40 دقیقه

آب و هوای شهر سیدنی

Sidney

در سیدنی تابستان‌ها گرم و نیمه ابری و زمستان‌ها کوتاه، خنک و عمدتاً صاف است. در طول سال، دما معمولاً از 8 درجه سانتیگراد تا 26 درجه سانتیگراد متغیر است و به ندرت زیر 5 درجه یا بالاتر از 32 درجه سانتیگراد می‌رسد و همین آب‌وهوا زندگی در شهر سیدنی را ایده‌آل و دوست داشتنی کرده‌است. 

این را هم اضافه کنیم که بهترین زمان از سال برای سفر به سیدنی و انجام فعالیت‌های فضای باز مانند شنا، از اواخر نوامبر (آبان) تا اوایل آوریل (فروردین) است.

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های سیدنی

سیدنی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دانشجویی استرالیا و خانه پنج دانشگاه بزرگ جهان، شهری پر جنب‌و‌جوش و جذاب برای تحصیل است. این شهر تقریباً 35000 دانشجوی بین‌المللی از هند، چین، تایلند، برزیل، ویتنام، مالزی و بسیاری دیگر را در خود جای داده و میزبان طیف وسیعی از فرهنگ‌های مختلف است. در مقایسه با سایر شهرهای دانشگاهی، هزینه‌های تحصیل و زندگی در سیدنی نسبتاً بالاست. با‌این‌حال، ویزای دانشجویی دانشجویان را قادر می‌سازد تا حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته در طول سال تحصیلی یا تمام وقت در طول تعطیلات کار کنند، به این معنی که دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل، تعادل بین تحصیلات، کار و لذت بردن کامل از زندگی و تحصیل در سیدنی را داشته باشند. در معرفی شهر سیدنی ما سه دانشگاه برتر این شهر را به همراه رتبه جهانی آن‌ها برای شما عنوان کرده‌ایم: 

  • دانشگاه سیدنی: 54
  • UNSW سیدنی: 71
  • دانشگاه صنعتی سیدنی: 133 

رفت‌وآمد و گردش در شهر سیدنی

Sidney

حمل‌ونقل سیدنی یک شبکه کارآمد از اتوبوس، قطار و کشتی است که با داشتن کارت اوپال به راحتی می‌توان از همه آن‌ها استفاده کرد. اتوبوس‌ها بخش مهمی از سیستم حمل‌ونقل عمومی سیدنی را تشکیل می‌دهند و تمام مناطق شهر، از جمله مناطق بدون حمل‌ونقل ریلی یا آبی را به هم متصل می‌کنند. از طرفی کشتی‌ها یک راه سریع و راحت برای عبور از بندر ارائه می‌کنند که مناظر دیدنی از شهر را در جلوی چشمان شما قرار می‌دهند. 

اما سیستم قطار کمی متفاوت است و در شهر به صورت پراکنده قرار گرفته و همین موجب شده تا اغلب دسترسی به آن سخت باشد. تجربه زندگی در شهر سیدنی نشان داده که اغلب افراد برای رفت‌وآمد خود از ترکیب اتوبوس و قطار استفاده می‌کنند. 

اما ما در معرفی شهر سیدنی توصیه می‌کنیم دوچرخه را انتخاب کنید. دوچرخه یک راه عالی برای رفت‌وآمد در سیدنی است. دوچرخه‌سواران از مسیرهای مخصوص استفاده می‌کنند و در بیشتر جاده‌های چند خطه سیدنی مجاز هستند.

هزینه های زندگی در شهر سیدنی

هزینه زندگی در سیدنی در یک کلام گران است. بیایید این واقعیت را اکنون درک کنیم. این شهر به طور مداوم در بین 10 شهر گران‌قیمت برای زندگی قرار دارد و جزو گران‌ترین شهرهای استرالیا است. امسال یعنی سال 2023 هزینه های اولیه زندگی در سیدنی برای یک ماه را 1792 دلار عنوان شده و شامل هزینه غذا، نوشیدنی، پوشاک، درمان و وسایل خانه می‌شود. البته هزینه‌های اضافی برای مهاجران از جمله هزینه یک آپارتمان مبله دو خوابه، هزینه پذیرش دانشگاه و مدرسه و دوره زبان محلی 2987 دلار به این هزینه اضافه می‌کند و آن را به 4779 می‌رساند. 

اجاره یک ماهه برای یک آپارتمان متوسط شهری یک خوابه تقریباً 2800 دلار است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه مشابه در خارج از مرکز شهر حدود 1900 دلار است.

شرایط دریافت ویزا شهر سیدنی

Sydney city visa

در معرفی شهر سیدنی به بخش مهم آن یعنی نحوه دریافت ویزا می‌رسیم. جالب است بدانید که پس از ایالات متحده و کانادا، استرالیا سومین کشوری است که مقصد مهاجرت ایرانیان شناخته می‌شود. وجود موقعیت‌های شغلی مناسب، امنیت شغلی، استانداردهای بالای زندگی و درآمد خوب از جمله دلایلی هستند که افراد را برای مهاجرت به این شهر ترغیب می‌کنند. برای این‌کار و دریافت ویزای استرالیا شما باید با توجه به شرایط خود یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری، تحصیل، کار، ازدواج با یک استرالیایی و پناهندگی را انتخاب کنید. 

چگونه ویزای توریستی سیدنی را بگیریم؟

سیدنی با داشتن جاذبه‌های دیدنی بسیار همانند تالار اپرا، برج سیدنی، باغ گیاه‌شناسی، هاید پارک، کلیسای سنت ماری و…. یکی از مقصدهای گردشگری محبوب است. سرگرمی‌ها، مکان‌های دیدنی بسیار و تفریحات متنوع در این شهر موجب شده تا بخشی از درآمد آن از طریق گردشگری باشد. اگر شما نیز برای گذراندن تعطیلات خود سفر به این شهر را انتخاب کرده‌اید، بایستی ابتدا اقدام به اخذ ویزای توریستی استرالیا کنید. 

انواع ویزای توریستی سیدنی

  1. ویزای توریستی یکبار ورود
  2. ویزای توریستی مولتی اینتری (می‌توانید چندین بار سفر کنید)

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی سیدنی

  • گذرنامه معتبر
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و…
  • ارائه گواهی سوء پیشینه
  • ارائه گواهی پزشکی
  • تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت سیدنی

فرودگاه‌ های شهر سیدنی

Sydney city airports

فرودگاه سیدنی قدیمی‌ترین فرودگاه تجاری بین‌المللی در جهان است. این فرودگاه که با نام‌های فرودگاه کینگزفورد اسمیت یا فرودگاه ماسکوت نیز شناخته می‌شود در ۸ کیلومتری جنوب مرکز شهر سیدنی واقع شده و می‌توانید با تاکسی  در عرض 20 دقیقه به مرکز شهر سیدنی برسید. فرودگاه سیدنی همچنین معروف است که جمعیت زیادی را هرساله به سراسر دنیا جابجا می‌کند، برای مثال، در سال 2019 جابجایی بیش از 40،000،000 مسافر را ثبت کرد. 

اگر به دنبال قسمت بلیط هواپیما تهران سیدنی هستید، سه کلیک بهترین گزینه‌های را در اختیار شما قرار خواهد داد. 

قوانین و فرهنگ شهر سیدنی

  • اجازه سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی داده نمی‌شود. 
  • اگر برای شام به خانه کسی دعوت شدید، مودبانه است که هدیه کوچک مانند یک جعبه شکلات همراه خود ببرید. 
  • اگر بیرون غذا می‌خورید، تقسیم صورت حساب و دادن انعام معمول است.
  • در صورت عدم وجود صندلی، باید صندلی خود را در وسایل حمل و نقل عمومی به افراد باردار، سالمندان یا افراد ناتوان بدهید.
  • ریختن زباله در شهر درست نیست و غیرقابل قبول است. 
  • به طور کلی، شخصیت استرالیایی‌ها بسیار دوستانه است. آرام بودن، ارائه رفتار منصفانه به همه و تعادل خوب کار و زندگی برخی از ویژگی‌هایی است که ممکن است در هم‌صحبتی با آن‌ها متوجه شوید. 

کلام آخر

در معرفی شهر سیدنی ما سعی کردیم هر آنچه را که نیاز درباره این شهر بدانید به صورت مختصر بیان کنیم. شهر سیدنی با ویژگی‌ها و فاکتورهای مثبتی و ویژه‌ای که دارد چه برای سفر و چه برای ادامه زندگی یکی از گزینه‌های محبوب و پرطرفدار به حساب‌ می‌آید. در هر صورت شما می‌توانید با مراجعه به سایت سه کلیک از قیمت بلیط سیدنی تهران و موارد دیگر آن اطلاع کسب کنید و تیم ما به صورت 24 ساعته از شما پشتیبانی خواهد کرد. 

نظرات کاربران