Sydney Blue Mountains
2 اردیبهشت 1402
استرالیا

کوه‌ های آبی سیدنی؛ جایی که نباید دیدنش را از دست داد

کوه‌ های آبی سیدنی را با چشم‌انداز رویایی، طبیعت شگفت‌انگیز، آبشارها، جنگل‌های بارانی و مناطق دیدنی بسیارش می‌شناسند. این منطقه بسیار تماشایی در غرب کشور استرالیا در منطقه نیوسات ولز واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این کشور محسوب می‌شود. فراوانی گونه‌های گیاهی یکی از مهمترین دلایل شهرت این منطقه به شمار می‌رود. در این مطلب با هم سری به کوه ‌های آبی سیدنی می‌زنیم و شما را با این جاذبه بسیار زیبا و تماشایی کشور استرالیا بیشتر آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید. 

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

کوه‌ های آبی سیدنی، تکه‌ای از بهشت

کوه‌ های آبی سیدنی

پارک ملی حفاظت شده کوه‌های آبی، حدود 267 هکتار وسعت دارد و زیبایی‌های متعددی را در درون خود جای داده است.این پارک در واقع بخشی از منطقه کوه‌ های آبی سیدنی به شمار می‌رود و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی به دلیل نشان دادن زندگی بومیان منطقه، از نظر فرهنگی نیز حائز اهمیت است. 

بازدید از این منطقه نویدبخش تماشای چشم‌اندازهایی بکر و فراموش‌نشدنی، دشت‌هایی ناهموار و زیبا، مناطقی بیابانی، آبشارهای خیره‌کننده، جنگل‌های بارانی سرسبز، دره‌های وسیع و مسیرهای پیاده‌روی ماجراجویانه است و هر آنچه گردشگران از تماشای طبیعت انتظار داشته باشند را می‌توان در کوه ‌های آبی سیدنی پیدا کرد. 

پارک ملی کوه‌های آبی سرشار از ماجراجویی است، در این پارک حدود 140 کیلومتر مسیر پیاده‌روی وجود دارد که با مناظر خیره‌کننده شما را مجذوب زیبایی خود می‌کند، همچنین در این منطقه نقاط مختلفی هم برای کمپینگ و گذراندن لحظاتی فراموش‌نشدنی در دل طبیعت زیبای کشور استرالیا وجود دارد. کوه‌ های آبی سیدنی جایی است که گردشگران یک لحظه هم از دیدن آن خسته نخواهند شد. بسیاری از مسافران سیدنی، حداقل یک روز را به بازدید از این جاذبه گردشگری پرطرفدار اختصاص می‌دهند و در یک سفر یک روزه، راهی این منطقه زیبا و دیدنی می‌شوند. 

چرا نباید بازدید از کوه های آبی سیدنی را از دست داد؟

کوه های آبی سیدنی برای یک روز شما را از تمام دستگاه‌های الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی جدا می‌کند و با خود به دل طبیعت خواهد برد. در ادامه شما را به سفری یک روزه به این منطقه زیبا و دیدنی دعوت می‌کنیم و به شما خواهیم گفت چرا نباید بازدید از کوه های آبی سیدنی را از دست داد؟

جدا شدن از زندگی روزمره

در مسیر رسیدن به کوه های آبی می‌توانید تفاوت را احساس کنید، مناظر شلوغ شهری، آرام آرام با حرکت به سمت این منطقه جای خود را به رشته‌ کوه‌های زیبا و طبیعت سرسبز می‌دهند و شما را از زندگی روزمره جدا خواهند کرد.

یکی شدن با طبیعت

Sydney Blue Mountains

کیلومترها گشت و گذار و پیاده‌روی در میان طبیعت سرسبز و شگفت‌انگیز این منطقه، تماشای آبشارها و دشت‌های ناهموار، دیدن گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه و تمام زیبایی‌های پارک کوه‌های آبی شما را در طبیعت غوطه‌ور خواهد کرد!

آشنایی با فرهنگ محلی کشور استرالیا

گفتیم کوه های آبی سیدنی از نظر فرهنگی نیز اهمیت بالایی دارد و جذابیت آن تنها به طبیعت زیبا و دیدنی محدود نمی‌شود. شهرهای کوهستانی این منطقه به گردشگران این فرصت را می‌دهند تا با مردم محلی و بومی این کشور ملاقات کنند، به دیدن موزه‌ها بروند، در فروشگاه‌های محلی به گشت و گذار بپردازند و در کافه‌های دنج و دیدنی آن لحظاتی به‌ یادماندنی داشته باشند.

بازدید از منطقه «جهان زیبا» 

در منظقه جهان زیبا، می‌توان با تله کابین از بالا و از زاویه‌ای پانوراما به تماشای مناظر طبیعی کوه های آبی نشست. همچنین این منطقه میزبان شیب‌دارترین راه‌آهن جهان هم هست که با واگن‌های سقف شیشه‌ای چشم‌اندازی متفاوت از منطقه را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. 

شناخت قدیمی‌ترین غارهای دنیا

کوه‌ های آبی سیدنی

دیدن قدیمی‌ترین غارهای دنیا تجربه‌ای است که نمی‌خواهید آن را از دست بدهید. جایی که می‌توانید از اعماق این غارها بازدید کنید و با عبور از کنار استلاکتیت‌های عظیم و دریاچه‌های شفاف، سرمای زیرزمینی را در آغوش بکشید. 

10 جاذبه کوه های آبی سیدنی

کوه‌های آبی سیدنی جاذبه‌های متعددی را در دل خود جای داده است که در ادامه به بعضی از مهمترین و معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

منطقه جهان زیبا

گفتیم منطقه جهان زیبا جایی است که شیب‌دارترین راه‌آهن دنیا در آن قرار گرفته است و کوه‌های آبی را از زاویه متفاوتی به شما نشان می‌دهد. جایی که می‌توانید در واگن‌های سقف شیشه‌ای هیجان‌انگیز به تماشای مناظر خیره‌کننده منطقه بنشینید. جهان زیبا بهترین انتخاب برای تماشای کوه های آبی سیدنی به شمار می‌رود. اسکای وی و تله کابین از دیگر جذابیت‌های جهان زیبا محسوب می‌شوند که تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد را به گردشگران ارائه می‌دهند. 

صخره‌های سه خواهر 

سه خواهر، صخره‌های سه گانه‌ای هستند که از محبوب‌ترین جاذبه‌های کوه‌های آبی سیدنی به شمار می‌روند. این صخره‌ها با آبی کوه‌ها و دره‌های سرسبز احاطه شده‌اند و نظر بازدیدکنندگان منطقه را به خود جلب می‌کنند. افسانه جالبی هم پشت این سه صخره وجود دارد. افسانه می‌گوید این سه خواهر توسط یک جادوگر به سنگ تبدیل شده‌اند. 

چشم‌انداز صخره پالپیت

Pulpit rock

پالپیت راک دیگر بخش جذاب و متفاوت کوه‌های آبی است که می‌تواند لحظاتی هیجان‌انگیز را برای مسافران این منطقه رقم بزند و چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد. دوچرخه‌سواری در کوهستان دیگر تفریحی است که می‌توانید در این بخش از کوه های آبی سیدنی امتحان کنید.

باغ‌های برین هولد

برین هولد 45 هکتار باغ بسیار زیبا و مجلل است که بازدید از آن در هنگام سفر به منطقه کوه‌های آبی ضروری است. خانه صدها درخت همیشه سبز و درختچه‌های محلی بسیار زیبا که با رنگ‌های زیبا و پاییزی نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. باغ‌های برین هولد فضایی بسیار مناسب برای یک پیک نیک لذت‌بخش محسوب می‌شود البته باربکیو و درست کردن آتش در این منطقه مجاز نیست. 

آبشار ونتورث

این آبشار زیبا و دیدنی یکی از زیباترین مناطق کوه های آبی سیدنی است. آبشاری که بیش از 300 متر ارتفاع دارد و بازدیدکنندگان این منطقه را مسحور زیبایی خود می‌کند. مسیر رسیدن به این آبشار هم بسیار زیباست و نباید بازدید از آن را در سفر به کوه‌های آبی از دست داد.

حمام ژاپنی

کوه‌ های آبی سیدنی

حمام ژاپنی دیگر جاذبه پرطرفدار کوه های آبی سیدنی محسوب می‌شود. از این خانه چشم‌اندازی بی‌نظیر از منطقه را می‌توان به تماشا نشست. یک حمام بخار گیاهی معرکه، رفتن به حمام ژاپنی را برای گردشگران دلپذیرتر هم می‌کند.

غارهای جنولان

غارهای جنولان دیگر جاذبه پرطرفدار کوه های آبی سیدنی محسوب می‌شود. غارهایی آهکی واقع در منطقه حفاظت شده Jenolan Karst در غرب کوه‌های آبی که به ویژه برای گردشگرانی که به دنبال یک جاذبه متفاوت هستند، جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. مجموعه‌ای از 9 غار باشکوه که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. در این منطقه اقامتگاه‌ و رستوران‌هایی هم برای رفاه هر چه بیشتر بازدیدکنندگان وجود دارد. 

تونل‌ گلو ورم

تونل‌های گلو ورم یا کرم‌های درخشان دیگر مقصد محبوب گردشگران و حتی بومیان این منطقه است. جایی که می‌توان کرم‌هایی درخشان را در محیط طبیعیشان به تماشا نشست. این تونل راه‌آهن که اکنون بدون استفاده است، 400 متر طول دارد و در حال حاضر محل زندگی این کرم‌های درخشان است. البته این تجربه‌ای است که تنها با حضور راهنما باید آن را انجام داد و همچنین نیاز به تهیه بلیط ورودی دارد.

غروب خورشید بلک هیث

Blackheath Sydney sunset

بلک هیث جایی است که بعد از گذر از باغ‌ها و مزارع زیبا می‌توانید در آن شاهد زیباترین غروب خورشید باشید. منظره‌ای خیره کننده  که بهترین مکان برای استراحت بعد از یک روز پیاده‌روی در میان کوه های آبی سیدنی محسوب می‌شود. 

کینگر تیبلند

فلاتی واقع در کوه‌های آبی که بقایای ماسه سنگ‌های فرسایش یافته است و حدود 1000 متر وسعت دارد. این جاذبه در جنوب آبشار ونتورث قرار گرفته است و چشم‌اندازی خیره کننده از کوه های آبی سیدنی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. 

گزینه‌های حمل و نقل یک روزه به کوه های آبی سیدنی

فاصله سیدنی تا کوه های آبی تقریبا 80 کیلومتر است. بسته به اینکه شما چه نوع وسیله حمل و نقلی را برای رسیدن به این منطقه انتخاب می کنید، حداقل می‌توانید در 90 تا 120 دقیقه به کوه های آبی برسید. اگر اتوبوس را برای رسیدن به این منطقه انتخاب کنید، سفر شما بیشتر از سایر وسیله‌های حمل و نقل طول می‌کشد و یک سفر 3 تا 4 ساعته را برای رسیدن به کوه‌های آبی پیش رو خواهید داشت. 

قطار گزینه بعدی شما برای رسیدن به این منطقه است که حدود 2 ساعت با این وسیله تا کوه‌های آبی راه هست. ماشین سواری وسیله‌ای است که شما را زودتر به کوه های آبی سیدنی می‌رساند. با استفاده از این وسیله حدود یک ساعت و 40 دقیقه طول می‌کشد تا به این منطقه برسید.

بهترین زمان برای بازدید از کوه های آبی

کوه های آبی سیدنی را می‌توان در هر لحظه‌ای از سال تماشا کرد و از دیدن چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز آن لذت برد:

بازدید در فصل تابستان

کوه‌ های آبی سیدنی

آب و هوای این منطقه طبیعتا در تابستان کمی گرم‌تر از سایر ماه‌ها است، اما هنوز هم هوایی خنک‌تر از سیدنی بر این منطقه حاکم است. همچنین در این فصل ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای را هم تجربه کنید. نگذارید باران شما را ناامید کند چرا که به درختان جانی دوباره می‌بخشد، منظره زیبایی از ابرها را می‌توان در بالای کوه‌ها تماشا کرد و آبشارها نیز در هنگام باران در سرزنده‌ترین حالت خود هستند. پایان تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان برای پیاده‌روی در این منطقه محسوب می‌شود.

بازدید در فصل زمستان

این فصل اوج حضور گردشگران در کوه های آبی سیدنی است. پس انتظار ازدحام و تجمع گردشگران و البته قیمت بالاتر بلیط‌ها را هم داشته باشید. البته در عوض روزها، آب و هوایی بسیار خنک و مطلوب را تجربه می‌کنید و انتخاب‌های زیادی برای گشت‌وگذار در این منطقه خواهید داشت. 

در کوه های آبی کجا غذا بخوریم؟

رستوران‌های زیادی در کوه‌های آبی وجود دارد که شما را عاشق غذاهای محلی این منطقه می‌کنند. در ادامه به معرفی چند رستوران برتر این منطقه می‌پردازیم:

رستوران PINS ON LURLINE

PINS ON LURLINE

این رستوران بسیار خوب با جذابیت سنتی و حال و هوای قدیمی خود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خوردن یک وعده غذایی بسیار عالی در کوه های آبی سیدنی محسوب می‌شود. فیله کانگورو یکی از محبوب‌ترین غذاهای این منطقه محسوب می‌شود که معمولا آن را در کنار سبزیجات کبابی سرو می‌کنند. 

رستوران مونته

اگر عاشق غذاهای ایتالیایی هستند مونته رستورانی است در دل کوه‌های آبی که شما را با خود به این کشور خواهد برد. پیتزاهای لذیذ و خوش‌طعم این رستوران را نباید از دست داد، پاستا دیگر غذای محبوب و پرطرفدار رستوران مونته محسوب می‌شود. 

رستوران EMBERS

EMBERS یکی دیگر از غذاخوری‌های محبوب این منطقه است، جایی که اگر عاشق غذاهای تند باشید، بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شود و همچنین چشم‌اندازی بسیار زیبا از کوه‌های آبی را پیش روی مشتریان خود قرار می‌دهد. مرغ مخصوص که با کدو سبز و گوجه فرنگی و سس پاپریکا سرو می‌شود، یکی از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است.

رستوران Aunty Ed’s

Aunty Ed's Restaurant

یکی دیگر از رستوران‌های بسیار خوب کوه‌های آبی که با کاناپه‌های راحت و قفسه‌های پر از کتاب، رستوران محبوب بسیاری از مسافران این منطقه محسوب می‌شود. همبرگر و میلک شیک از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران محسوب می‌شوند. 

در سفر به کوه‌های آبی کجا اقامت کنم؟

گزینه‌های بسیار خوبی هم برای اقامت در این منطقه پیش روی مسافران قرار دارد:

هتل کارینگتون

اقامتگاهی بسیار زیبا با فضایی کلاسیک و دکوراسیون بسیار شیک که گزینه بسیاری از گردشگران برای اقامت در کوه های آبی سیدنی به شمار می‌رود. فضای باز نزدیک هتل و غذاخوری بسیار خوب آن از مهمترین دلایل توجه مسافران به هتل کارینگتون محسوب می‌شوند.

هتل میراث کوهستانی

یک هتل 4.5 ستاره بسیار محبوب که منظره‌ای پانوراما و بسیار زیبا از منطقه را پیش روی مسافران کوه های آبی سیدنی قرار می‌دهد. رستوران جاسمین یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این هتل است جایی که می‌توان غروب آفتاب را از تراس آن به تماشا نشست و لحظاتی به یادماندنی را در شهر زیبای سیدنی سپری کرد.

باغ‌ و اقامتگاه‌ کانتری پارکلندز

کوه‌ های آبی سیدنی

هتلی بسیار زیبا و جذاب در بلک هیث که یکی از لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های منطقه محسوب می‌شود.این هتل دسترسی بسیار خوبی هم به شهرهای اطراف کوه‌های آبی دارد و از این نظر نیز گزینه‌ای بسیار خوب برای اقامت در این منطقه محسوب می‌شود.

خرید کردن در کوه‌ های آبی سیدنی

کوه‌های آبی فرصت‌های زیادی را برای یک خرید فوق‌العاده در اختیار شما قرار می‌دهد. اجناس محلی و دست‌سازه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارد که به ویژه برای سوغاتی بردن انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شوند.

لورا یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید این منطقه است که با فروشگاه‌های لوازم خانگی، بوتیک‌های لباس، مغازه‌های صنایع دستی، عتیقه‌فروشی‌ها و کافه‌ها نظر مسافران را به خود جلب می‌کند. اگر اهل شیرینی هستید هم حتما به Josophans سر بزنید، این فروشگاه به ویژه شکلات‌های بسیار پرطرفداری دارد.

نکاتی برای سفر یک روزه به کوه‌ های آبی سیدنی

  • اگر به دنبال پیاده‌روی در میان کوه‌ها هستید، حتما نقشه پیاده‌روی را از مرکز اطلاعات Echo Point بگیرید تا با خیال راحت‌تری در میان زیبایی‌های کوه‌های آبی قدم بزنید. همچنین سعی کنید روی نیمکت‌های آبی که در این منطقه قرار داده شده‌اند استراحت کنید، چرا که پیاده‌روی طولانی در این منطقه بسیار زیبا منتظرتان است.
  • حتما کفش مناسب پیاده‌روی و کوهنوری بپوشید و اگر دوست داشتید عصای کوهنوردی هم همراه خود داشته باشید چون ممکن است برخی قسمت‌های مسیر برایتان سخت‌تر باشد.
  • وسایل ضروری مانند بطری آب، ضد آفتاب و دافع حشرات را فراموش نکنید. اگر مسافر هستید هم داشتن بیمه‌نامه مسافرتی الزامی است.
  • در طول زمستان، میانگین دما در کوه های آبی سیدنی حدود 11 درجه سانتیگراد است و در تابستان، حدود 29 درجه سانتیگراد؛ بنابراین بسته به فصلی که به این منطقه می‌روید، لباس مناسب همراه داشته باشید.
  • اگر خسته نبودید و زود از کوه‌های آبی برگشتید، در راه بازگشت به سیدنی از پارک المپیک هم دیدن کنید. پارک المپیک سیدنی یک مجموعه ورزشی و سرگرمی است که فرصت‌های زیادی برای تفریح ​​خانوادگی را می‌توان در آن یافت.
  • با لیدر به کوه های آب سیدنی بروید: بگذارید کسی دیگر برنامه‌های سفر به کوه های آبی را برایتان بریزد. این منطقه جایی است که بهتر است با لیدر از آن بازدید کرد و تورهای راهنما بهترین گزینه برای تماشای تمام زیبایی‌های این منطقه با خیال راحت به شمار می‌روند.
نظرات کاربران