Taronga Zoo

یک روز دوست داشتنی در باغ وحش تارونگا!

شهر سیدنی میزبان دو باغ وحش تارونگا و باغ‌ وحش سیدنی است. مکان‌هایی بی‌نقص برای نگهداری از حیوانات که به مقاصد گردشگری محبوب مسافران و ساکنان استرالیا تبدیل شده‌اند. خوشبختانه این دو باغ‌وحش در فاصله 50 کیلومتری از هم قرار دارند و این فاصله نزدیک سبب شده تا تنها به اندازه 40 دقیقه رانندگی با هم فاصله داشته باشند. باغ‌ وحش زیبای تارونگا یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌های استرالیا و قدیمی‌تر از باغ وحش سیدنی است که اولین بار در 7 اکتبر 1916 درهای خود را به روی عموم مردم باز کرد. این باغ‌وحش وسیع در یک منطقه 70 هکتاری گسترده شده و یک باغ‌ وحش در فضای باز به سبک سنتی است. در تارونگا بیش از 4هزار حیوان، خزنده و ماهی نگهداری می‌شود. این تنوع گونه‌های حیات‌وحش در تارونگا سبب شده تا یک سفر یک‌روزه کامل بازدید از این باغ‌وحش زمان ببرد.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

تارونگا تنها یک باغ‌ وحش ساده نیست

Taronga Zoo

بازدید از تارونگا در واقع تجربه‌ای ترکیبی از مشاهده حیوانات و دیدن مناظر خارق‌العاده طبیعی سیدنی است. شما علاوه بر اینکه می‌توانید در قلمرو حیوانات وارد شوید و آنها را ببینید، می‌توانید در لذت سواری کشتی و تله‌کابین نیز شرکت کنید. کشتی‌ها شما را از طریق بندرگاه به سمت تارونگا می‌آورند و در این بین شاهد زیباترین جاذبه های دیدنی سیدنی خواهید بود.

آیا باغ‌وحش سیدنی و باغ وحش تارونگا یکسان هستند؟

باغ وحش سیدنی و تارونگا با وجود اینکه نزدیک به یکدیگر قرار دارند، یکسان نیستند. اینها دو مکان مجزا هستند که به اشکال مختلف سرگرمی و هیجان برای مهمانان در هر سنی را فراهم می‌کنند. این دو مکان با فاصله 100 سال از هم افتتاح شدند که تفاوت زیادی در فضای کلی هرکدام از پارک‌ها ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود افرادی که به سیدنی سفر می‌کنند، بازدید از هر دوی این باغ‌وحش‌ها را در نظر بگیرند، زیرا آنها راهی عالی برای تماشای نقاط مختلف شهر و در عین حال لذت بردن از گونه‌های شگفت‌انگیز استرالیایی و بین‌المللی هستند.

آیا در باران می شود از تارونگا بازدید کرد؟

Taronga Zoo

بازدید از باغ وحش تارونگا سیدنی در روزهای بارانی نیز امکان‌پذیر است و تارونگا حتی در باران نیز همچنان یک روز مملو از سرگرمی است و حتی کشتی و تله‌کابین نیز فعال هستند تا بازدیدکنندگان را جابه‌جا کنند. اگرچه باید در نظر داشته باشید که برخی حیوانات در شرایط بارانی به سمت پناهگاه‌شان می‌روند و بیرون نمی‌آیند، اما در این شرایط مرطوب همچنان زرافه‌ها بیرون خواهند بود.

آیا می‌توان غذا و نوشیدنی به باغ وحش تارونگا سیدنی برد؟

مهمانان می‌توانند غذا و نوشیدنی خود را به باغ وحش تارونگا ببرند. در واقع این باغ‌وحش مناطق مخصوص برای پیک‌نیک دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند یک عصر دلپذیر را در آنجا سپری کنند. فقط از آنجایی که این باغ‌وحش بسیار بزرگ است و ممکن است روزها گرم باشد، توصیه می‌شود که مقدار زیادی آب همراه داشته باشید. اگر اهل پیک‌نیک نیستید، می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های باغ‌وحش بروید. آنها منوهای متنوعی از انواع میان‌وعده‌ها، قهوه و غذاهای خوش‌طعم را دارند. نکته بسیار مهمی که می‌بایست در نظر داشته باشید این است که بازدیدکنندگان اجازه صرف غذا در محدوده حیوانات و مهم‌تر از آن، غذا دادن به هیچ حیوانی را ندارند.

آیا باغ‌ وحش امکان کرایه کالسکه دارد؟

Taronga Zoo

باغ وحش تارونگا یکی از جاذبه های دیدنی سیدنی با امکانات کامل است. در این باغ‌وحش امکان کرایه کالسکه و ویلچر وجود دارد. شما زمان ورود به تارونگا در فروشگاه تاپ شاپ می‌توانید کالسکه یا ویلچر را با هزینه 15 دلار استرالیا برای یک روز کرایه کنید. توصیه می‌شود حتما کالسکه برای خردسالان تهیه کنید چرا که پارک شیب‌دار است و این بازدیدتان را راحت‌تر می‌کند.  

اطلاعات باغ‌وحش تارونگا

آدرس:  Bradleys Head Rd، Mosman NSW 2088

تلفن: (02)9969 2777

وب سایت:  taronga.org.au

در پایان

در میان جاذبه های دیدنی سیدنی، باغ وحش تارونگا یکی از خاص‌ترین دیدنی‌ها است. تجربه بازدید حیات‌وحش در فضای باز بدون حصار و قفس، بی‌شک تجربه‌ای متفاوت و حتی شاید تکرار نشدنی باشد. در برنامه‌ریزی سفر به سیدنی، حتما یک روز را برای کاوش در تارونگا در نظر بگیرید. این باغ وحش برای یک بازدید خانوادگی در سفر همراه با پیک‌نیک در طبیعت بسیار گزینه مناسبی است.

نظرات کاربران