Royal Botanic Gardens Sydney

چرا باید باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی را ببینیم؟

باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی به عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی در کانادا شناخته می‌شود که بخشی از ذخیره‌گاه زیست‌کره جهانی اسکارپمنت نیاگارا و مکانی تاریخی و ملی در سیدنی است. این جاذبه شامل 2700 هکتار باغ و 27 کیلومتر مسیر طبیعت‌گردی است. باغ گیاه‌ شناسی شهر سیدنی دارای بزرگ‌ترین مجموعه یاس بنفش جهان، صد هزار پیاز گل بهاری، سه هزار بوته گل رز، باغ زنبق و باغ سرپوشیده گیاهان مدیترانه‌ای است. این باغ در طول سال امکان بازدید دارد و در آن می‌توان تغییر فصول، شکوفه‌های گل‌ها و رشدونمو در باغ‌ها را دید. در این مقاله پنج دلیل برای این‌که چرا باید از باغ سلطنتی سیدنی در سفر به استرالیا بازدید کنید، را آورده‌ایم.

رزرو بلیط هواپیما سیدنی همین حالا!

باغ گیاه شناسی تایید سلطنتی دارد

Royal Botanic Gardens Sydney

از سال 1930 که پادشاه جورج پنجم به دولت کانادا اجازه استفاده از اصطلاح سلطنتی در نام پارک‌ها را صادر نمود، باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی تنها باغ گیاه‌شناسی در کانادا است که افتخار دریافت این اصطلاح را دارد. پیشنهاد این نام از توماس بیکرمک بود. او به باغ‌های گیاهشناسی سلطنتی در لندن رفت‌وآمد می‌کرد و معتقد بود که هر شهری در سطح جهانی باید دانشگاه و باغ گیاه‌شناسی داشته باشد. بنابراین در سال 1929 توسط هیئت مدیره پارک شهر همیلتون زمین‌های موردنظر خریداری شده و ساخت‌وساز آغاز گردید تا سال 1932 که باغ به روی مردم باز شد.

باغ‌ها و پناهگاه‌های طبیعی به طرز چشم‌گیری زیبا هستند

هندری پارک

پارک هندری بزرگترین منطقه باغ گیاهشناسی سیدنی است و نقطه عطف آن باغ رز صدساله جوان سازی شده است. آنچه در این پارک خواهید دید عبارتند از باغ معطر با عطرهای دلپذیر گل ها، . باغ سفید که صفحه ای تک رنگ از طبیعت است، باغ جهانی با گیاهانی از سراسر جهان، باغ دارویی برای درمان بیماری ها و باغ قرون وسطی برای دیدن گیاهانی که در دوران قرون وسطی در مصارف دارویی، آشپزی، معطر و رنگ استفاده می شدند. همچنین در این پارک، باغ مجسمه های بین المللی Dan Lawrie را در 100 هکتار بازدید خواهید نمود.

باغ راک دیوید برالی و نانسی گوردون

باغ راک قبل از این‌که به این شکل طراحی گردد، بخشی از جاده اصلی ورود به شهر از تورنتو بوده است. این باغ زیبا یک آبشار آرام دارد که در شب روشن می‌شود و این باغ را به مکانی عالی برای صرف غذا و برگزاری رویدادهای خاص تبدیل می‌کند.

باغ دریاچه

باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی

در باغ دریاچه باغ گیاهشناسی سیدنی شاهد مجموعه‌ای از گیاهان چندین ساله در طول سال خواهید بود و در ژوئن و جولای جلوه‌نمایی زنبق و گل صدتومانی مبهوت‌تان می‌کند.

باغ درختان

در باغ درختان گونه‌های متنوعی از درختان و درختچه‌ها را از نزدیک می‌بینید و می‌توانید به مجموعه Lilac از متنوع‌ترین مجموعه درختان آمریکای شمالی با 6000 گونه نگاهی بیاندازید و به سراغ مشاهده ماگنولیا، دگ‌وود، غنچه سرخ، خرچنگ، گیلاس‌های گلدار، درختچه‌ها و گیاهان همیشه سبز بروید.

مرکز تفسیر طبیعت

مرکز تفسیر طبیعت یک مرکز آموزشی برای همه سنین است که کارگاه‌های یک روزه و برنامه‌های درسی را برای آموزش بازدیدکنندگان در مورد طبیعت و محیط‌زیست ارائه می‌دهد. برنامه‌ها شامل تماشای پرندگان، شناسایی گل‌های وحشی و قایق‌رانی است.

مرکز باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی

مرکز باغ گیاه‌شناسی جایی است که دفاتر اداری باغ‌ها قرار دارند، علاوه بر این‌ها می‌توانید نمایش‌های داخلی و خارجی، باغ مدیترانه و یک تونل زیرزمینی منتهی به پارک هندری را نیز ببینید. همچنین یک فروشگاه پر از محصولات منحصربه‌فرد کانادایی، هدایایی مانند سفال و جواهرات، لوازم جانبی برای باغبانی مانند کلاه، کتاب، ابزار و دکور در این مرکز وجود دارد.

27 کیلومتر مسیر برای طبیعت‌گردی

Royal Botanic Gardens Sydney

باغ گیاه شناسی سلطنتی سیدنی دارای 27 کیلومتر مسیر طبیعی با پنج مسیر اصلی شامل پرنسس پوینت، وستدیل، درختستان، دروازه Cherry Hill و راک چپل و دو نقطه برای قایق‌رانی شامل Princess Point و Valley Inn است. باغ گیاه‌شناسی شهر سیدنی که به عنوان کانون تنوع زیستی کانادا شناخته می‌شود، خانه 25٪ از کل گیاهان وحشی کانادا و 40٪ از کل گیاهان وحشی انتاریو است. این مسیرها زیستگاه‌های مختلفی مانند باتلاق‌ها در سمت غربی دریاچه انتاریو، جنگل‌ها، مراتع، نهرها و خطوط ساحلی را در خود جای داده‌اند. مسیرها دارای سکوهای رصد، فرصت‌هایی برای اسکیت روی یخ و تماشای تقریباً 300 گونه مختلف از پرندگان هستند. مهم‌ترین منطقه برای مشاهده پرندگان پناهگاه کوتس پارادایس است. در این‌جا می‌توانید یک عقاب طاس را در سکوی مارش بورد واک ببینید یا از Fishway دیدن کنید تا ماهی‌های بومی را از نزدیک ببینید.

باغ گیاه شناسی سیدنی چهار کافه فوق‌العاده دارد

کافه گلخانه در باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی، 7 روز هفته در تمام طول سال برای ناهار باز است. کافه گرین هاوس نیز جایی است که در آن منویی از محصولات محلی انتاریو مانند گوشت و پنیر را پیدا خواهید کرد. اما کافه راک گاردن در باغ راک به صورت فصلی باز است. این فضای زیبا دارای یک پاسیو در فضای باز با منظره باغ‌ها است و منویی به سبک برانچ با مواد اولیه محلی سرو می‌کند. کافه Turner Pavilion در باغ رز هندری پارک، میان‌وعده‌های سبک و چای‌های گرم را در محیطی آرام ارائه می‌دهد.

باغ گیاه‌ شناسی جشنواره‌ها و رویدادهای متنوعی ارائه می‌دهد

باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی

باغ گیاهشناسی سیدنی تقویم رویدادهای سالانه جذابی برای بازدیدکنندگان در سفر به سیدنی دارد، از جمله نمایش‌های انجمن گل، جشنواره‌های شکوفه‌دهی همزمان با تاریخ‌های شکوفه‌دهی و برانچ‌های فصلی (روز ولنتاین، عید پاک، روز مادر، بابا نوئل). سایر رویدادهای قابل توجه عبارتند از:

  • نمایشگاه زمستانی (ژانویه-آوریل)
  • نمایشگاه گیاهان (پایان آوریل)
  • شب‌های موسیقی باغ (چهارشنبه‌های جاز و بلوز، سه‌شنبه‌های کانتری و روت از ژوئن تا آگوست)
  • باغ مسحور شده (آخر هفته طولانی اوت)
  • پیست بزرگ کدو تنبل (اکتبر)
  • جشنواره چای (اوایل نوامبر)

جمع‌بندی

باغ گیاهشناسی سلطنتی سیدنی یکی از جاذبه‌های دیدنی استرالیا در سفر به سیدنی است که بازدید از آن می‌تواند برنامه یک روز شما را پر کند. جذابیت‌های این باغ در بین باغ‌های مختلف با گونه‌های گیاهی فوق‌العاده‌اش و مسیرهای طبیعی پیاده‌روی که دارد پخش شده است. اگر عاشقانه طبیعت و پرسه‌زدن در میان گیاهان را دوست دارید، باید به این باغ سری بزنید تا مسحور زیبایی‌هایش شوید.

نظرات کاربران