بهترین زمان سفر به ملبورن؛ شهر تاریخی استرالیا

بهترین زمان سفر به ملبورن؛ شهر تاریخی استرالیا

ملبورن یکی از معروف‌ترین شهرهای استرالیا است که در نیمکره جنوبی واقع شده‌ و از دیدنی‌های چشمگیری برای سفر و گردشگری برخوردار است. این شهر، پایتخت ایالت ویکتوریا و قطب فرهنگی استرالیا به شمار می‌رود. به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری در ملبورن تعداد بی‌شماری از گردشگران در مناسب‌ترین فصل مسافرت به ملبورن، بلیط هواپیما برای خود و خانواده رزرو می‌کنند. در ادامه این مقاله بهترین زمان سفر به ملبورن را بررسی خواهیم کرد تا با درنظر گرفتن فصل و شرایط  آب‌وهوایی بتوانید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر به شهر ملبورن سفر کنید. 

رزرو تور اروپا

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

 آب‌وهوای شهر توریستی ملبورن

سفر به ملبورن

ملبورن به‌عنوان شهری که ناپایداری آب‌وهوایی دارد توصیف می‌شود؛ زیرا شما می‌توانید در یک روز چهارفصل را در آن تجربه کنید. به عنوان مثال در اواسط تابستان، باید برای آب‌وهوای غیرمنتظره ملبورن آماده باشید. گرمای طوفانی و به دنبال آن یک باران و سپس کاهش احتمالا تا 10 درجه که نشان‌دهنده ناپایداری جوی هوا در ملبورن است.

در ماه‌های تابستان از دسامبر تا فوریه، ملبورن روزهای گرمی را تجربه می‌کند، در حالی که از ژوئن تا آگوست هوا سرد است و مسافران کمتری به این شهر مسافرت می‌کنند. با توجه به این که ملبورن آب‌وهوای متغیری دارد؛ لازم است گردشگران نکاتی از قبیل پوشیدن لباس‌های گرم، لباس‌های ضد باد و ضد آب و استفاده از کرم ضد آفتاب را در نظر داشته باشند. با این تفاسیر می‌توانیم بگوییم بهترین فصل سفر به ملبورن کاملا به شما بستگی دارد. 

نکاتی درباره سفر به ملبورن 

گردشگران برای مسافرت به استرالیا و دیگر شهرهای آن از جمله شهر ملبورن نیازمند ویزا هستند، مگر اینکه شهروند کشور ونزوئلا باشند. اگر به عنوان گردشگر قصد سفر در فصل بهار به یکی از شهرهای دیدنی دنیا را دارید، به شما شهر ملبورن را پیشنهاد می‌دهیم. با تحقیقاتی که سازمان گردشگری انجام داده ‌است، بهترین زمان سفر به ملبورن مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر است؛ زیرا دمای هوا در این فصل بسیار ملایم و دلپذیر است. در ملبورن تابستان از دسامبر تا فوریه، پاییز از مارس تا می، زمستان از ژوئن تا آگوست و بهار از سپتامبر تا نوامبر است. 

پاسپورت دومینیکا

از مزیت‌های این فصول ازدحام کم گردشگران، به‌علاوه نرخ‌های پایین‌ بلیط هواپیما است.  ذکر این نکته لازم است که به دلیل ازدحام جمعیت گردشگر در فصل تابستان، هزینه‌های سفر گران‌تر است. برای افرادی که از شلوغی مکان‌های دیدنی گریزان هستند،  بهترین زمان سفر به ملبورن ژوئن تا آگوست در فصل سرد زمستان است زیرا مسافران کمتری زمستان به این شهر مسافرت می‌کنند. به این ترتیب، باید توجه داشت که بهترین زمان سفر به ملبورن تا حد زیادی به نیازهای هر فرد و محدودیت‌های آن‌ها بستگی دارد. 

آب‌وهوای ملبورن در فصل بهار 

سفر به ملبورن  

در فصل بهار میانگین دما در شهر ملبورن بین 9  تا 19 درجه سانتیگراد متغیر است. در شهر توریستی ملبورن بهار فصلی است که به‌عنوان متغیرترین فصل سال شناخته می‌شود. گاهی هوا آفتابی و گاهی سرد است و باد شدیدی می‌وزد. باران در این فصل به میزان زیادی می‌بارد و در واقع این فصل پرباران‌ترین فصل سال در این شهر محسوب می‌شود، به دلیل این نابسامانی هوا حتماً باید موقع بیرون رفتن از هتل چتر همراه خود داشته باشید. به دلیل اینکه افراد زیادی شیفته‌ این آب‌وهوای دلپذیر هستند و از بودن در این هوا لذت می‌برند، پس می‌توان گفت شاید بهترین زمان سفر به ملبورن فصل بهار باشد.

در بهار می‌توانید از هوای خنک و مطبوع به‌ویژه در کنار ساحل لذت ببرید. خنکی هوا در این مدت به‌گونه‌ای نیست که باعث سرمای شدید شود و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی باشد. بهار بهترین زمان سفر به ملبورن است و نیز برای ساکنان این شهر زمان خوبی برای یک تور پیاده‌روی یا یک پیک‌نیک است.

مزایای بازدید از ملبورن در فصل بهار

یکی از مزایای بازدید از ملبورن در بهار ازدحام کمتر جمعیت است که کاهش هزینه‌ها را برای اتاق‌های هتل و بلیط هواپیما به همراه دارد. در بهار مانند هر فصل دیگری رویدادهایی برنامه‌ریزی می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • جشنواره مد ملبورن: 3 تا 11 مارس
  • جشنواره موبا: 10-13 مارس
  • جشنواره بین‌المللی کمدی ملبورن: 29 مارس تا 23 آوریل
  • جایزه بزرگ استرالیا فرمول 1: 30 مارس تا 2 آوریل 
  • جشنواره نویسندگان ملبورن: 4-7 می

آب‌وهوای ملبورن در تابستان چگونه است؟

آب‌وهوای ملبورن در تابستان چگونه است؟

آب‌وهوای تابستان در ملبورن خیلی متفاوت است. روزها خیلی گرم و پرحرارت و طولانی‌تر است. میانگین دما بین بین 15 تا 26 درجه سانتیگراد است. روزهایی هم باران اندکی هوای شهر را لطیف می‌کند و از شدت گرما می‌کاهد. تعداد گردشگران در ماه‌های تابستان به لطف هوای گرم و آفتابی افزایش می‌یابد. اواخر تابستان روزهای گرم گاهی اوقات با رعدوبرق و رگبار ناگهانی به پایان می‌رسد.

تابستان در شهر ملبورن چگونه می‌گذرد؟

علی‌رغم آب‌وهوای گرم ملبورن، جشنواره‌ها و رویدادهایی در کنار ساحل و فضای باز برگزار می‌شود. روزهای طولانی یکی از ویژگی‌های شهر ملبورن در تابستان است و مردم معتقدند طی تابستان در مصرف هزینه برق صرفه‌جویی می‌شود.

همچنین می‌توانید در روزهای گرم تابستانی سراغ بازار ملکه ویکتوریا یا پارک لونا بروید. صخره آیرز در آلیس اسپرینگز یا دیواره مرجانی بزرگ در کایرنز که گردشگران در روزهایی که آب‌وهوا مساعد است از آنجا دیدن می‌کنند هم گزینه‌های مناسبی برای گردش تابستانه در ملبورن است. گردشگران لازم است برای سفر به ملبورن در تابستان، کرم ضد آفتاب، یک کلاه، بطری آب و عینک آفتابی همراه خود داشته ‌باشند.

پاییز در ملبورن 

سفر به ملبورن

در ماه مارس و آوریل یعنی پاییز، دما بین 10 تا 4 درجه در نوسان است. ماه می به طور قابل توجهی خنک‌تر است و دمای متوسط آن 14 درجه است. در فصل پاییز هوای ملبورن به‌ مراتب خنک‌تر از بهار است. در این فصل وزش باد زیاد است و درعین‌حال احتمال بارش باران نیز وجود دارد، اما به نسبت فصل بهار کمتر بباران می‌بارد. در این فصل، به علت خنکی هوا معمولاً لباس گرم نیاز می‌شود. همچنین هوا در ماه‌های اکتبر و نوامبر کمی گرم‌ است و میانگین دما در حدود 15 تا 17 درجه است. 

مزایای بازدید از ملبورن در فصل پاییز

در فصل پاییز هوا خنک‌تر از فصل تابستان است، اما هنوز به اندازه‌ای گرم است که بتوانید از فضای باز زیبای ملبورن لذت ببرید. در این فصل جمعیت کمتری از گردشگران این شهر را برای مسافرت انتخاب می‌کنند؛ بنابراین قیمت‌ها اعم از قیمت هتل‌ها و بلیط هواپیما کم می‌شود. تمامی این ویژگی‌های آب‌وهوایی و جشنواره‌ها باعث شده تا پاییز برای بخشی از گردشگران بهترین زمان سفر به ملبورن باشد. در ادامه به برخی از این جشنواره‌ها می‌پردازیم.

  • جشنواره فرینج ملبورن 
  • هفته مد ملبورن: اکتبر
  • کارناوال جام ملبورن: نوامبر
  • جشنواره فیلم کوئیر ملبورن: نوامبر

فصل زمستان در ملبورن

فصل زمستان در ملبورن

​ کسانی که نمی‌دانند مناسب ترین زمان سفر به ملبورن چه فصلی است ممکن است این شهر را در زمستان سرد و دلگیر بدانند. در زمستان هوا به طور قابل توجهی سرد خواهد شد اما این دلیل نمی‌شود که ملبورن در زمستان دیدنی نباشد. آب‌وهوای ملبورن در ماه ژوئن نسبتا معتدل است و کمترین میزان بارندگی در کل سال را دارد. میانگین دما در ماه جولای (سردترین ماه سال) حدود 10 درجه سانتیگراد است و تقریباً نیمی از هر ماه باران می‌بارد. 

مزایای بازدید از ملبورن در زمستان

ملبورن در این فصل سرد و برفی است. این شهر در مقایسه با سیدنی و بریزبن در این زمان از سال هوای مناسب‌تری دارد. با این اوصاف بخشی از استرالیایی‌ها خانه خود را برای ییلاق در ملبورن می‌سازند. ساکنین این شهر فصل سرد را با برنامه‌ای شلوغ از رویدادهای فرهنگی اعم از اکران فیلم و جشنواره‌ غذا می‌گذرانند. 

جمعیت اندکی از گردشگران در فصل زمستان به این شهر توریستی مسافرت می‌کنند؛ بنابراین قیمت هتل و بلیط هواپیما کاهش می‌یابد. گردشگران لازم است برای مسافرت به شهر ملبورن در زمستان لوازمی از جمله؛ چتر، ژاکت، چکمه‌های و دستکش همراه خود داشته باشند. بهتر است سفر زمستانی به ملبورن را با گشت‌وگذار در گالری‌ها و موزه‌ها و لذت بردن از فضای رستوران‌ها  و غذاها بگذرانید. 

با وجود اینکه هوا سرد است، برای عده‌ای از افرادی که با سرما میانه‌ خوبی دارند، بهترین زمان سفر به ملبورن فصل زمستان است؛ زیرا هنوز جشنواره‌های زیادی برای برگزاری در زمستان  ملبورن وجود دارد که به شرح زیر است:

  • بازارهای شبانه 
  • نمایشگاه غذا: ژوئن
  • شب‌های سفید
  • خانه باز ملبورن: ژوئیه
  • جشنواره بین‌المللی فیلم ملبورن  
  • نمایشگاه بین‌المللی قهوه ملبورن 
  • نمایشگاه بزرگ طراحی: 2 تا 4 دسامبر 
  • اوپن استرالیا یکی از مشهورترین مسابقات تنیس جهان: 16 تا 29 ژانویه
  • جشنواره فرهنگی و هنرهای عجیب: 12 تا 21 فوریه
  • جشنواره میتسوما محله چینی‌ها با رقص های سنتی، موسیقی و غذا: 20 تا 22 ژانویه
  • جشن موسیقی استرالیایی: 18 تا 19 فوریه
  • کنسرت‌های رایگان سیدنی مایر- ارکستر سمفونیک ملبورن: 8، 15 و 18 فوریه
  • بازار شبانه کوئین ویک مارکت: نوامبر تا مارس

سخن پایانی

همه چیز به شما بستگی دارد که کدام فصل را برای سفر به ملبورن انتخاب خواهید کرد چرا که باید به شما خوش بگذرد. اگر از سرما فراری هستید در تابستان و بهار راهی این شهر دیدنی شوید. اگر از گرما بیزارید زمستان و البته پاییز ملبورن برای شما مناسب‌تر است. پس با توجه به این مقاله که درباره بهترین زمان سفر به ملبورن بود یکی از چهار فصل را برای سفر انتخاب کنید و خاطره‌ای خوش بسازید. 

نظرات کاربران