غذاهای خیابانی در ملبورن

غذاهای خیابانی در ملبورن؛ بره و خیار یا پیتزا؟

چه کسی می تواند در سفر ماجراجویانه به ملبورن در برابر غذاهای خیابانی مقاومت کند؟ سفر به ملبورن در واقع ترکیبی از گردش، دیدن بناهای تاریخی و چشیدن مزه‌های جدید است. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک تعدادی از مشهورترین غذاهای خیابانی در ملبورن را معرفی خواهیم کرد که حتما باید امتحان کنید.

رزرو تور اروپا

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

معرفی بهترین غذاهای خیابانی ملبورن 

غذاهای خیابانی در ملبورن

از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن می‌توان به انواع پاستا از جمله تاگلیولینی آل نرو و لازانیا، انواع پیتزا به‌ویژه پیتزا مارگاریتا، خوراک بره و خیار، برگر فلفلی و کوفته ماهی خال‌خالی اشاره کرد. در ادامه بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن را معرفی خواهیم کرد.

تاگلیولینی آل نرو؛ یک غذای عجیب ایتالیایی

این یکی از عجیب‌ترین غذاهای ایتالیایی است. ایتالیا به پاستا شهرت دارد و تاگلیولینی آل نرو هم یک نوع پاستاست. برای تهیه این غذا از گوشت خرگوش و پاستای قهوه‌ای رنگ استفاده می‌شود. این غذا برخلاف ظاهر عجیبش طعم لذیذی دارد. تاگلیولینی آل نرو یکی از بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن است. 

بره و خیار

شاید عجیب به نظر برسد اما بره و خیار یکی از محبوب‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین غذاهای خیابانی ملبورن است. این غذا را در محله هستون می‌توانید از غرفه‌ها و دکه‌های غذای خیابانی تهیه کنید. برای تهیه بره و خیار که یکی از عجیب‌ترین غذاهای خیابانی در ملبورن است به خیار، گوشت بره و انواع ادویه مخصوص نیاز است. این غذا هم برای عصرانه و هم برای وعده شام مناسب است. 

پاسپورت دومینیکا

برگر فلفلی 

غذاهای خیابانی در ملبورن

اگر دوست دارید به جای غذاهای سنتی ملبورن یک برگر جدید با طعمی تازه امتحان کنید برگر فلفلی را پیشنهاد می‌کنیم. این برگر مخصوص با دو تکه گوشت تهیه می‌شود و به همین دلیل بسیار شهرت یافته است. البته حواستان باشد این برگر بسیار تند و فلفلی است و اگر به فلفل حساسیت دارید اصلا امتحان نکنید. 

لازانیای خوشمزه

لازانیا یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی است که یکی از بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن محسوب می‌شود. این غذا از خانواده پاستاها است با این تفاوت که ب پاستای ورقه‌ای تهیه می‌شود که از قدیمی‌ترین انواع پاستا است. همچنین برای تهیه لازانیا از گوشت، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، سس مخصوص و پنیر استفاده می‌شود. 

کوفته ماهی خال‌خالی

شاید عجیب باشد اما کوفته ماهی خال‌خالی یکی از غذاهای خیابانی در ملبورن است. ماهی خال‌خالی یکی از انواع ماهی تن است که برای تهیه این کوفته استفاده می‌شود. این کوفته را با سس‌های مختلفی می‌توان خورد. معمولا اهالی ملبورن برای خوشمزه‌تر شدن کوفته‌ها قبل از نوش جان کردن کمی لیموترش تازه به این کوفته اضافه می‌کنند. بعضی دیگر هم با سس تند این کوفته را می‌خورند. 

پیتزا مارگاریتا

پیتزا مارگاریتا

مگر می‌شود اهل پیتزا باشید اما پیتزا مارگاریتا را نشناسید. پیتزا مارگاریتا یکی از غذاهای خیابانی در ملبورن است که هم خوشمزه است هم طرفداران زیادی دارد. پیتزاهای ایتالیایی را با خمیرهای دستی تهیه می‌کنند و در دمایی حدود 400 درجه سانتی‌گراد حدود 90 دقیقه پخته می‌شود تا جایی که خمیر پیتزا کامل بپزد و ترد شود.

 کیک داغ ریکوتا

اگر همیشه در سفر به دنبال شیرینی‌های خوشمزه هستید این بار کیک داغ ریکوتا را امتحان کنید. کیک داغ ریکوتا چیزی شبیه به پنکیک انگلیسی است با این تفاوت که برای تهیه آن از پنیر ریکوتا استفاده می‌شود. ریکوتا یکی از بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن است که همراه با نوشیدنی و میوه نوش جان می‌شود. 

تیرامیسو با شکلات سفید

قطعا شیرینی‌ها و دسرها برای اهالی ملبورن اهمیت زیادی دارد. تیرامیسو در لیوان‌های کوچک یکی از بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن و یکی از محبوب‌ترین دسرهای ایتالیایی است. برای تهیه این دسر خوشمزه از پنیر ماسکارپونه، خامه، بیسکوییت لیدی فینگر، پودر کاکائو، قهوه اسپرسو، تخم‌مرغ و شکر استفاده می‌شود.

پنکیک زردچوبه

غذاهای خیابانی در ملبورن

شاید عجیب به نظر برسد اما پنکیک زردچوبه یکی از غذاهای خیابانی در ملبورن است. اهالی ملبورن معتقدند پنکیک زردچوبه برای سلامتی بسیار مفید است. علاوه‌بر آن این پنکیک طعم خوبی هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم پنکیک زردچوبه را در کافه آفتاب‌گردان ملبورن سفارش دهید. 

سخن پایانی

وقتی در خیابان‌های ملبورن قدم می‌زنید کامیون‌ها و غرفه‌های غذای زیادی را خواهید دید که غذاهای خوشمزه و ساده‌ای تهیه می‌کنند که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و بچشید. در این مقاله تعدادی از بهترین غذاهای خیابانی در ملبورن را معرفی کردیم تا در سفر به ملبورن به دکه‌های غذافروشی سر بزنید و از یک وعده خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

نظرات کاربران