بهترین پارک های ملی در ملبورن

بهترین پارک های ملی در ملبورن؛ از چرچیل تا آلپاین

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید هرجا که می‌روید، ابتدا در فضاهای سرسبز آن‌جا بگردید و در هوایی خوش نفسی تازه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ملبورن استرالیا را هم در برنامه‌ی گردشگری‌تان بگذارید؛ زیرا ملبورن پارک‌ها، محیط‌هایی سرسبز و متفاوتی دارد که به جرات می‌توان گفت حضور در آن‌جا می‌تواند برای روحیه‌تان مفید باشد و برای‌تان لحظاتی جذاب و پر از آرامش رقم بزند. پارک های ملی در ملبورن نیز از جمله این فضاهای سبز است که همه ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان، به سوی خودش جذب می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا 7 تا از بهترین پارک های ملی در ملبورن را به شما معرفی کنیم. 

رزرو تور اروپا

برای تجربه متفاوت؛ بلیط هواپیما ملبورن را رزرو کنید!

پارک ملی کوه بوفالو

بهترین پارک های ملی در ملبورن

موقعیت این پارک، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، در ناحیه کوهستانی واقع شده و کوه بوفالو نیز در این پارک از پارک های ملبورن قرار گرفته است. این کوه دارای صخره‌های گرانیتی جذابی است که می‌توانید از آن‌ها عکس بگیرید و برای خود یک یادگاری با ارزش را از این پارک ملی خوش آب‌وهوا ثبت کنید. 

هم‌چنین زمانی که به بالاترین نقطه این کوه رسیدید، می‌توانید چشم‌اندازی تماشایی و زیبا از شهر ملبورن را پیش روی خود ببینید و لذت ببرید. خوب است بدانید که این کوه جایگاه و مسیرهایی برای اسکی هم دارد؛ بنابراین اگر در زمستان به ملبورن رفتید، حتما به این پارک ملی در ملبورن سر بزنید و این تفریح جذاب را تجربه کنید. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، کوه بوفالو

پاسپورت دومینیکا

پارک ملی ویلسون؛ نمادی قدیمی از طبیعت ملبورن

اگر همراه با یک تور گردشگری به ملبورن سفر کنید، به احتمال زیاد این پارک را از نزدیک خواهید دید؛ زیرا این پارک ملی در ملبورن به دلیل وجود رودی به نام تیدال که از کوه ابرون قابل مشاهده است، مکان مناسبی برای کمپ‌ها و توقف تورهای گردشگری است. 

این پارک خوش آب‌وهوا از زمان جنگ جهانی دوم وجود داشته و قدمتی طولانی دارد. در این محیط سرسبز که از پارک های ملی در ملبورن است، قدم بزنید و نفسی تازه کنید. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، منطقه ویلسون

پارک ملی آلپاین؛ از بزرگ‌ترین پارک های ملبورن

بهترین پارک های ملی در ملبورن

لذت پیاده‌روی در یک پارک ملی بزرگ به وسعت ششصد و چهل و شش هزار هکتار در ملبورن را از دست ندهید! این پارک در قسمت شمال شرقی ملبورن قرار دارد و نکته قابل توجه این است که قله کوه هاویت از قسمت غربی این پارک قابل مشاهده است.

در این پارک هم‌چنین می‌توانید چند گونه جانوری کم‌یاب نظیر موش‌های دندان پهن و قورباغه‌های خالدار درختی را هم ببینید. از آن‌جا که این جانوران در معرض خطر انقراض هستند، در این محیط به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، کوبونگرا

پارک ملی چرچیل 

از وجود یک پارک ملی با نام یک سیاست‌مدار بزرگ بریتانیایی در ملبورن تعجب نکنید. استرالیا آن‌قدر پارک ملی دارد که هرکدام با نام‌هایی متفاوت، جلب توجه می‌کند و این یکی هم فقط یکی از آن‌هاست که از پارک های ملبورن است. این پارک ملی را، با انواع پرندگان، در آزادراه موناش ملبورن می‌توانید پیدا کنید و با همراهان‌تان لحظات شادی را سپری کنید؛ پیک‌نیکی به یادماندنی داشته باشید، از مسیرهای ویژه‌ای که تدارک دیده شده، دوچرخه‌سواری کنید و از دیدن پرندگان متنوع و زیبای آن‌جا لذت ببرید. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، لیسترفیلد جنوبی

پارک ملی پورت کمپبل؛ تجربه آرامشی ناب در طبیعت ملبورن

بهترین پارک های ملی در ملبورن

این پارک از بهترین پارک های ملی در ملبورن در خیابان پورت کمپبل ملبورن قرار دارد. اگر می‌خواهید لحظاتی پر از آرامش را در کنار صخره‌ای مشرف به ساحل تجربه کنید، حتما به این پارک ملی ملبورن بروید و آن‌جا با تنفس در هوایی تمیز و به دور از هر تنش و ناآرامی، سفری خاطره‌انگیز را در دل طبیعت ملبورن برای خود و همراهان‌تان رقم بزنید. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، جاده اقیانوس بزرگ، پارک پورت کمپبل

پارک ملی دریاچه ایلدون؛ خوش‌آب‌وهواترین پارک های ملی در ملبورن 

و باز هم یک پارک ملی دیگر در ملبورن با دریاچه‌ای زیبا و منظره‌ای چشم‌نواز! این پارک در ناحیه کوهستانی مرکزی ویکتوریا واقع شده. نکته حائز اهمیت این است که امکان انجام انواع تفریحات آبی مثل اسکی و قایق‌سواری در بستر این رودخانه وجود دارد و همین لذت تفریح شما را در این پارک دو چندان می‌کند. نکته دیگر این‌که کانگوروهای خاکستری شرقی نیز در اطراف این نواحی پیدا می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را هم آن‌جا ببینید. 

آدرس: استرالیا، ملبورن، منطقه کوهستانی ویکتوریا

پارک ملی رشته کوه یارا

بهترین پارک های ملی در ملبورن

اگر دوست دارید از قدم‌زدن کنار پوشش‌های گیاهی خاص، تنفس در هوای تازه و گوش سپردن به صدای آبشارهای زیبا و تماشای آن‌ها لذت ببرید این پارک ملی در ملبورن گزینه کاملا مناسبی برای شماست. این محیط زیبا از پارک های ملبورن در منطقه کینگ‌لیک غربی ملبورن استرالیا واقع شده. 

هم‌چنین خوب است بدانید که از آن‌جایی که این محیط زیبا که از جمله پارک های ملی در ملبورن استرالیا به شمار می‌آید، زیست‌گاه بسیاری از گونه‌های جانوری است، آن‌جا می‌توانید حیوانات مختلفی مانند کانگورو و انواع پرندگان را ببینید.

 آدرس: استرالیا، ملبورن، کینگ‌لیک غربی

سخن آخر

استرالیا نزدیک به پانصد پارک ملی مختلف دارد که هر کدام از آن‌ها برای اهدافی متفاوت ایجاد شده‌اند. ما در این مقاله تنها به هفت مورد از بهترین پارک‌ها که در ملبورن استرالیا قرار دارند پرداختیم. امیدواریم که هنگام حضورتان در استرالیا، حداقل برای تجربه سه تا از این پارک های ملی در ملبورن هم برنامه‌ای داشته باشید و از حضور در این محیط‌های دوست‌داشتنی لذت ببرید. 

شما بیشتر دوست دارید به کدام یک از پارک های ملبورن بروید؟ برای پیاده‌روی در یک محیط چند صد هکتاری مشتاق‌ترید یا دیدن کانگوروهای خاکستری کنار رودخانه؟ برای‌مان بنویسید. 

نظرات کاربران