بهترین مراکز خرید مشهد؛ از ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین

بهترین مراکز خرید مشهد؛ از ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین

بی‌تردید مشهد به‌خاطر وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی بسیار از قطب‌های گردشگری و پایتخت مذهبی ایران به شمار می‌رود. این شهر هم‌چون شهرهای پرگردشگر دیگر، بازارهای معروف و مراکز خرید بسیاری دارد که در کنار بازدید از جاذبه‌های باستانی و گردشگری، سفری پرهیجان و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند. اما گاهی وجود بی‌شمار این مراکز خرید در مشهد، چیزی جز سردرگمی و تجربه خرید و سفری خسته‌کننده برای گردشگران پدید نمی‌آورد. بدین منظور در این مقاله با معرفی بهترین مراکز خرید مشهد و تفکیک آن‌ها از لحاظ قیمت کوشیدیم خریدی راحت و سفری دلچسب را تجربه کنید.

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

مراکز خرید ارزان قیمت 

بهترین مراکز خرید مشهد

بی‌تردید خرید کردن از فعالیت‌های لذت‌بخش هر سفر محسوب می‌شود. لذت‌بخش‌تر از آن زمانی‌ست که خرید با قیمتی ارزان انجام شود. در این بخش به معرفی ارزان‌ترین مراکز خرید مشهد می‌پردازیم. هریک از این بازار‌ها با تنوع اجناس و قیمتی ارزان هر گردشگری را به‌سمت خود جذب می‌کند.

بازار رضا

از نزدیک‌ترین مراکز خرید مشهد به حرم مطهر رضوی، می‌توان به بازار رضا اشاره کرد. این بازار که با ساختاری سنتی در دو طبقه به‌صورت سرپوشیده ساخته شده، از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود. طول این بازار به یک کیلومتر مربع می‌رسد؛ به‌طوری‌که یکی از درهای ورودی آن در میدان فلکه آب و دیگری در خیابان هفده شهریور قرار دارد. این مرکز خرید، ۶ بازار مجزا را شامل می‌شود که انتهای هریک از این ۶ بازار به یک هشتی می‌رسد. هشتی به آستانه و ورودی هر فضایی می‌گویند که اغلب به شکل‌های مختلفی مانند چهارضلعی یا هشت‌ضلعی ساخته می‌شد. در این هشتی‌ها برای استراحت، نیمکت و آبخوری قرار داده‌اند. همچنین در کنار هر هشتی، راه‌پله‌ای وجود دارد که برای دسترسی به طبقه دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازار رضا از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد است که در طبقه همکف آن می‌توانید محصولاتی نظیر سوغات مشهد، انواع شیرینی‌جات، انواع چادرهای نماز و حجاب، ادویه‌جات، هل، انواع تسبیج و جانماز، انواع پارچه، اسباب‌بازی، انگشتر، انواع بدلیجات و… را خریداری کنید. در طبقه دوم نیز فروشندگان کالاهای سنتی، صنایع‌دستی، طلا و جواهرات و سنگ‌های قیمتی را به فروش می‌رسانند. از آن‌جا که این بازار ساختاری سنتی دارد، در آن امکانات رفاهی مناسبی مانند پارکینگ بزرگ، سرویس بهداشتی تمیز، کافی‌شاپ، فضای تفریحی کودکان و بزرگسالان و… تعبیه نشده است. بااین‌همه، این بازار از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد و گزینه اول گردشگران برای خرید سوغاتی به ‌شمار می‌رود.

رزرو تور مشهد

آدرس: ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا.

ساعت کاری: همه‌روزه به‌جز ایام تعطیل، از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

شماره تماس: ۰۵۱۳۳۶۴۴۴۸۳

بازار هفده شهریور

بازار هفده شهریور

بعداز بازار رضا، از شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد و نزدیک‌ترین بازار به حرم مطهر رضوی، بازار هفده شهریور است. این بازار به‌خاطر عرضه انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لباس مجلسی، مانتو و انواع لباس اداری، لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع‌دستی، سوغات مشهد، کیف و کفش و… با قیمتی ارزان از محبوب‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود. از آن‌جا که این بازار سنتی از تعدادی پاساژ و مرکز خرید تشکیل شده، در آن شاهد تنوع بسیاری از محصولات ارزان‌قیمت خواهید بود. در اطراف این بازار نیز برای رفاه حال گردشگران، پارکینگ‌ و سرویس‌ بهداشتی زیادی وجود دارد.

آدرس: میدان هفده شهریور، بازار هفده شهریور.

ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

فاز اول بازار مرکزی

از دیگر بازارهای قدیمی و مراکز خرید مشهد، بازار مرکزی را می‌توان نام برد که بعد از بازار رضا، از شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد برای خرید سوغات به شمار می‌رود. این بازار در دو فاز و در یکی از مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی قرار دارد. فاز اول این بازار در ۴ طبقه ساخته شده که ۳ طبقه آن تجاری-اداری‌ست. در این بازار، انواع پوشاک، انواع تسبیح و جانماز، سوغات مشهد، انواع ادویه‌‌جات، انواع نقره‌جات و زیورآلات، انگشترهای عقیق و فیروزه، بدلیجات، فرش، چمدان، لوازم آرایشی و بهداشتی و… را با قیمتی ارزان میتوانید تهیه کنید.

آدرس: خیابان آیت‌الله بهجت، چهارراه شهدا.  

فاز دوم بازار مرکزی

بهترین مراکز خرید مشهد

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید مشهد، فاز دوم بازار مرکزی است. چند سال بعداز ساخته‌شدن فاز اول بازار مرکزی، فاز دوم آن نیز در نزدیکی فاز اول، در ۴ طبقه با ۴۲۰ واحد تجاری احداث شد. این مرکز خرید دارای دو ورودی اصلی بوده که یکی در چهارراه شهدا و دیگری جنب فاز اول قرار دارد. هم‌‌چنین ورودی فرعی آن در کوچه چهارباغ واقع شده است. فاز دوم بازار مرکزی همچون فاز اول این بازار، از مهم‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود که انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، انواع خشکبار، سوغات، صنایع‌دستی، نقره‌جات، زیورآلات، کیف ‌و کفش و… را با قیمتی ارزان به خریداران عرضه می‌کند. از امکانات این مرکز خرید می‌‌توان به پارکینگ مسقف با ظرفیت 60 خودرو، سرویس بهداشتی و نمازخانه اشاره کرد.

آدرس: تقاطع بلوار آیت‌الله شیرازی و بهجت. 

ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۲۲۵۷۱

مراکز خرید قیمت مناسب

از آن‌جا که یافتن بهترین مراکز خرید در مشهد برای تهیه اجناس باکیفیت دغدغه هر گردشگری‌ست، در این بخش به معرفی بهترین مراکز خرید قیمت مناسب مشهد می‌پردازیم. در این مراکز  که اغلب با حداقل امکانات رفاهی ساخته‌ شده‌اند، کالاهای متنوع و باکیفیت با قیمتی مناسب به فروش می‌ر‌سد.

بازار فردوسی یک مشهد

بازار فردوسی یک مشهد

از دیگر قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد می‌توان به شعبه یک بازار فردوسی اشاره کرد. شعبه یک این بازار، مساحتی بیش از ۷ هزار متر مربع، ۴ طبقه و ۷۲۰ واحد تجاری دارد. این بازار برای آسان کردن خرید، به تفکیک اجناس و کالاها در طبقات خود پرداخته است. به‌ این ‌صورت‌ که در طبقه منفی یک سیسمونی و انواع لوازم نوزاد و کودک، در طبقه همکف انواع پوشاک و لباس مجلسی زنانه و مردانه، در طبقه مثبت یک انواع پوشاک، کیف و کفش، روسری و مانتو، در طبقه مثبت دو ملزومات عروسی، طلا و زیورآلات و ساعت و بدلیجات با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود. همین امر وجه تمایزی‌ست که این بازار را از دیگر مراکز خرید مشهد متمایز می‌کند. این بازار نیز هم‌چون سایر مراکز خرید مشهد، برای رفاه حال گردشگران و شهروندان امکاناتی چون پارکینگ، ماشین حمل کودکان، سرویس بهداشتی و نماز‌خانه را داراست.

آدرس: انتهای سی‌متری طلاب، نبش میدان مفتح.

ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب.

شماره تماس: ۰۵۱۳۲۵۱۳۰۰۱

بازار فردوسی دو مشهد

 بعداز مدتی، شعبه دوم بازار فردوسی در نزدیکی شعبه اول آن احداث شد. این بازار با 11 طبقه و ۸۵۶ واحد تجاری از مراکز خرید قیمت مناسب مشهد محسوب می‌شود. این مرکز خرید در مشهد انواع اجناس از جمله طلا و زیورآلات، بدلیجات، ساعت، کیف و کفش، انواع پوشاک، سوغات و… را با مناسب‌ترین قیمت به خریداران عرضه می‌کند. از امکانات رفاهی این مرکز خرید می‌توان به رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، ۷ طبقه پارکینگ، فضای اختصاصی برای بازی کودکان، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ورودی مناسب ویلچر اشاره کرد.

آدرس: ‌انتهای سی‌متری طلاب، نبش مفتح ۴۰.

ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

تلفن: ۰۵۱۳۲۵۰۴۰۰۱

اینستاگرام: www.instagram.com/ferdowsi2

مرکز خرید وصال

بهترین مراکز خرید مشهد

یکی از زیباترین مراکز خرید مشهد در منطقه نمونه گردشگری سپاد، مرکز خرید وصال نام دارد. این مرکز خرید، با مساحتی حدود ۴۸ هزار متر مربع، ۶ طبقه و ۴۰۰ واحد، بخش‌های متنوعی را در خود جای داده است. این مرکز یکی از بهترین مراکز خرید مشهد برای خرید مبلمان به شمار می‌رود که در طبقات اول تا چهارم آن، برندهای معتبر مبلمان و سرویس خواب، کنسول و آینه، میز تلویزیون، میز ناهارخوری، لوازم دکوری، کالای نور و… عرضه می‌شود. همچنین در دیگر واحدهای تجاری این مرکز خرید می‌توانید بهترین و با کیفیت‌ترین اجناس مانند انواع لوازم کادویی،‌ پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، خشکبار، عینک و اکسسوری، صنایع‌دستی، سوغات مشهد، تلفن همراه، لوازم آشپزخانه، اسباب‌بازی و… را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

باوجوداین‌که این مجتمع از مراکز خرید قیمت مناسب مشهد به شمار می‌رود، اما با دارا بودن امکاناتی چون رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ طبقاتی و پارکینگ مجزا برای اتومبیل‌های سنگین، ماشین حمل کودک، سرویس بهداشتی، صندلی‌های راحتی در تمامی طبقات، نمازخانه، محیطی مخصوص نگهداری کودکان و هایپرمارکت به شما نوید خریدی راحت و بدون خستگی را می‌دهد. از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید که تجربه خریدی پرهیجان و شاد را برای شما رقم می‌زند، می‌توان به شهربازی با انواع سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، مجموعه علمی-تفریحی پروفسور بازیما و تالارهای پذیرایی اشاره کرد.

آدرس: بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶، مجتمع تجاری-گردشگری وصال.

ساعت کاری: همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب.

تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵

اینستاگرام: www.instagram.com/vesalshopcenter

مراکز خرید لوکس مشهد

از آن‌جایی که ممکن است برخی از گردشگران دغدغه مالی نداشته باشند و در کنار تفریح بخواهند اجناس برند و لوکس را از بهترین مراکز خرید مشهد تهیه کنند، به همین جهت در این بخش به معرفی بهترین مراکز خرید لوکس مشهد می‌پردازیم. در هریک از این مراکز خرید علاوه‌بر امکانات رفاهی-تفریحی بسیار، اجناس لوکس بی‌شماری نیز وجود دارد. 

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان

از محبوب‌ترین مراکز خرید مشهد می‌توان به مرکز خرید آرمان اشاره کرد. این مرکز خرید با هتلی مجلل و بخش‌های مختلف تجاری از لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود که انواع اجناس شیک و برند با بهترین کیفیت در آن به فروش می‌رسد. وجود مکانی تفریحی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز خرید است. این مکان تفریحی شامل آبشار مصنوعی و صخره‌های بسیار بزرگ، مجسمه‌های بزرگ و نیمه‌متحرک، فود‌کورت با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر، رستوران صخره‌ای، گالری هنری، محل بازی کودکان و بزرگسالان و زیپ‌لاین می‌شود. در این مرکز علاوه‌بر امکانات تفریحی، امکانات رفاهی بسیاری ازجمله ورودی مناسب ویلچر، پارکینگ و… نیز برای گردشگران وجود دارد.

آدرس: خیابان نواب صفوی، مرکز خرید آرمان.

ساعت کاری: همه‌روزه به‌جز ایام سوگواری از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

اینستاگرام: www.instagram.com/armanmall

مرکز خرید خورشید

از دیگر مراکز خرید مشهد، با موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده، می‌توان به مرکز خرید خورشید اشاره کرد. این مرکز خرید در ۹ طبقه با ۴۹ واحد تجاری ساخته شده و دارای دو ورودی و دو خروجی، یکی از سمت خیابان رضا و دیگری از سمت خیابان احمدآباد است. در این مجتمع تجاری-تفریحی، انواع محصولات برند و لوکس از قبیل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، کیف‌ و کفش، اسباب‌بازی و… به فروش می‌رسد. هم‌چنین این مرکز خرید که از لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود، بورس مانتو مشهد نیز محسوب می‌شود. مزون‌های موجود در آن با ارائه مدل‌هایی زیبا و به‌روز، افراد خوش‌سلیقه را مجذوب خود می‌کند. این مرکز خرید هم‌چون دیگر مراکز خرید مشهد از امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله کافی‌شاپ، محیط مخصوص نگهداری کودکان و شهربازی با انواع سرگرمی‌های هیجان‌انگیز برخوردار است.

آدرس: خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبه‌روی سه‌راه راهنمایی.

ساعات کاری: همه‌روزه حتی ایام تعطیل از ۹ صبح تا ۱۱ شب.

 شماره تماس۰۵۱۳۸۴۴۴۶۵۸ 

اینستاگرام: www.instagram.com/khorshid.complex    

الماس شرق

بهترین مراکز خرید مشهد

از دیگر معروف‌ترین و زیباترین مراکز خرید مشهد می‌توان به الماس شرق که در منطقه تجاری-گردشگری سپاد واقع شده، اشاره کرد. معماری این مرکز خرید به‌صورت سنتی و مدرن، با گنبدی به‌شکل الماس تراش خورده ساخته شده است. این مرکز خرید در 6 طبقه و با ۱۲۰۰ واحد تجاری انواع پوشاک، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، تلفن همراه و رایانه، لوازم لوکس و تزئینی، کیف و کفش، اکسسوری، صنایع‌دستی، سوغات مشهد و… با بهترین کیفیت برای رفع نیاز شهروندان و گردشگران عرضه می‌کند. 

الماس شرق به‌خاطر وجود شهربازی سرزمین عجایب در طبقات سوم و چهارم و با مجهز بودن به مدرن‌ترین دستگاه‌های بازی، سینما پنج‌بعدی و بزرگ‌ترین نمایشگاه ماهیان آب شور ایران، به یکی از مفرح‌ترین مراکز خرید تبدیل شده است. از آن‌جا که این مرکز خرید مانند دیگر مراکز خرید لوکس مشهد امکانات رفاهی بسیاری دارد، خریدی راحت و شاد را خواهید داشت. 

آدرس: بلوار خیام شمالی، میدان بهارستان، منطقه تجاری-گردشگری سپاد.

ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۱ شب و در ایام تعطیل از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب. 

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱

اینستاگرام: www.instagram.com/almassharghmall

برج سلمان مشهد

برج سلمان مشهد

از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد می‌توان برج سلمان را نام برد که در مرکز شهر و یکی از مسیرهای تجاری پرتردد قرار دارد. این برج با معماری زیبا و خاص، با ۳۵۸ واحد تجاری و ۸۲ واحد اداری در ۱۸ طبقه ساخته شده است. در این برج فقط طبقات منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم بخش تجاری و مابقی بخش‌های اداری هستند. این برج به‌خاطر تنوع بی‌نظیر محصولات بخش تجاری، از مدرن‌ترین مراکز خرید مشهد به شمار می‌رود.

در مرکز خرید سلمان، کالاهای لوکس و برندهای مختلفی ازقبیل لوازم خانگی، مبلمان، لوازم صوتی و تصویری، تلفن همراه و رایانه، لوازم دکوری، اسباب‌بازی، صنایع‌دستی، پوشاک، کیف و کفش، لوازم ورزشی و بدنسازی، نقره و بدلیجات، هایپرمارکت، عینک، انواع ساعت، ارز، طلا و جواهر و … با بهترین کیفیت به فروش می‌رسد. این مرکز خرید، مانند سایر مراکز خرید لوکس مشهد، کلیه امکانات رفاهی از جمله 5 طبقه پارکینگ با ظرفیت پارک ۵۲۰ خودرو، رستوران‌، فودکورت، فست‌فود، کافی‌شاپ، نمازخانه و فضای فرهنگی در پنت‌هوس برای برگزاری جشن‌ها و مراسم مزهبی را داراست. از امکانات تفریحی این مرکز خرید می‌توان به شهربازی رنگین‌کمان اشاره کرد که با مجهز بودن به سرگرمی‌های پرهیجان، خرید لذت‌بخش و مفرحی را برای شما و کودکان‌تان رقم می‌زند.

آدرس: بلوار احمدآباد، خیابان راهنمایی، بین راهنمایی 17 و 19، برج سلمان.

شماره تماس: 05138481010

ساعات کاری: همه‌روزه از 9:30 صبح تا 11 شب.

اینستاگرام:    www.instagram.com/salmantower_official 

در آخر

در این مقاله شما را با بهترین مراکز خرید مشهد آشنا کردیم و با تفکیک این مراکز خرید از لحاظ قیمت کوشیدیم تا خریدی متناسب با بودجه‌تان داشته باشید. امیدواریم با مطالعه این مقاله، یکی از این مکان‌ها را انتخاب کرده و با خریدی راحت و گردش مفرح‌ در آن‌جا، لبخند رضایت بر لبان‌تان نشانده باشیم. خوشحال می‌شویم که تجربه خریدتان را، در بخش نظرات، با ما به‌اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران