مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد؛ خرید با چاشنی تفریح

یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری مشهد، پاساژ الماس شرق است. این پاساژ در سال ۱۳۸۰ ساخته‌شد و تکمیل آن ۴ سال به طول انجامید. مرکز خرید الماس شرق مشهد شش طبقه و ۱۲۳۸ واحد تجاری دارد. این مجتمع از مراکز خرید ارزان مشهد است و هنگام خرید می‌توانید از  فرصت خفیف‌ در برخی از واحدهای تجاری حاضر در پاساژ بهره ببرید. یکی از دلایل شهرت و محبوبیت این پاساژ،  وجود مغازه‌های مختلف پوشاک، صنایع‌دستی، فرش دستباف، خشکبار و زعفران و غیره در کنار امکانات سرگرم‌کننده مانند شهربازی، آکواریوم آب‌شور و سینما است. مرکز خرید الماس شرق مشهد به قدری واحد‌های تجاری و جاهای دیدنی دارد که یک روز کامل از سفر خود را می‌توانید به بازدید از آن صرف کنید. با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر از این مجتمع و بخش‌های مختلف آن بپردازیم‌.

پاسپورت دومینیکا

بلیط هواپیما مشهد را رزرو کرده اید؟

۵ بخش مهم الماس مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد

این مجتمع از بخش‌های بسیار متنوعی تشکیل شده‌است. شما در واحدهای این مجتمع می‎توانید مراکز و نمایندگی‌های لوازم صوتی و تصویری، رایانه، موبایل، چینی و بلورجات را مشاهده کنید. همچنین در کنار آن‌ها نیز واحدهایی مملو از کیف، کفش، ساعت، نقره و بدلیجات، عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و سوغات مشهد قرار دارد. در کنار همه‌ این‌ها امکانات تفریحی و رفاهی زیادی  وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‎‌کنیم. 

کافه و رستوران الماس شرق 

کافه‌ها و رستوران‌های این مرکز خرید، از بهترین تفریحات آنجا به حساب می‌آید. کافه‌های الماس شرق مشهد با ارائه انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، کیک و دسر و انواع بستنی در فضایی دل‌پذیر سفر شما را خاطره‌انگیز و خرید‌تان را لذت‌بخش می‌کند. رستوران‌های مرکز خرید الماس شرق مشهد نیز با منویی متشکل از غذاهای مختلف ایرانی و فرنگی و فست‌فودها ،آماده پذیرایی از شما است.

عکاسخانه سنتی

در طبقه دوم مرکز خرید الماس شرق مشهد، می‌توانید یک عکاسخانه سنتی به ‌همراه دکوراسیان چشم‌نواز و معماری سنتی ایرانی مشاهده کنید. این عکاسخانه با استفاده از همین دکوراسیون و لباس‌های سنتی مناطق مختلف ایران می‌تواند عکس‌های بسیار خاطره‌انگیزی را برای شما ثبت کند. پس اگر شما هم از طرفداران عکس‌های یادگاری هستید، حتماً به این عکاسخانه سر بزنید‌.

رزرو تور مشهد

سینما ۵ بعدی مجتمع الماس شرق

سینما ۵ بعدی مجتمع الماس شرق

یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین سینماهای کشور را می‌توانید در طبقه‌ سوم این مجتمع مشاهده کنید. سینما ۵ بعدی که با استفاده از سیستم‌های صوتی و صندلی‌های هوشمند تجربه‌ بی‌نظیری را هنگام مشاهده‌ فیلم برای شما فراهم می‌آورد‌. این سینما یکی از جذاب‌ترین تفریحات مرکز خرید الماس شرق مشهد است.

شهر دریایی 

اگر به دریا و ماهی‌ها علاقه دارید، به هیچ‌عنوان فرصت بازدید از طبقه چهارم و آکواریوم شهر دریایی مشهد را از دست ندهید؛ چرا که حیوانات این آکواریوم شامل لاک‌پشت‌ها، ماهی‌های رنگارنگ، کوسه‌ماهی، سفره‌ماهی و اختاپوس هستند که می‌توانند بسیار برایتان جذاب باشند. تنوع بالای ماهیان آب‌شور موجود در این آکواریوم دلیل اصلی جذابیت آن است.

سرزمین عجایب در مرکز خرید الماس شرق مشهد

مجموعه سرپوشیده سرزمین عجایب، بی‌شک یکی از مشهور‌ترین شهربازی‌های کشور است. این شهربازی علاوه بر طراحی متفاوت، از بازی‌های متنوعی برای سنین مختلف برخوردار است. از جمله امکانات دیگر این شهربازی می‌توان به گیم‌نت و اتاق گریم اشاره کرد. سرزمین عحایب نیز یکی از مفرح‌ترین تفریحات مرکز خرید الماس شرق مشهد است.

فاصله مجتمع تا حرم

مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد اگرچه خیلی نزدیک به حرم نیست ،اما در منطقه‌ایی خوش‌مسیر واقع شده‌است. فاصله حرم تا این پاساژ حدود ۱۰ کیلومتر و در حالت عادی رسیدن به این مرکز خرید بیش‌تر از ۳۰ دقیقه زمان نمی‌برد. البته این را هم باید گفت که بیشتر هتل‌های بزرگ مشهد به‌خاطر شهرت و محبوبیت مرکز خرید الماس شرق، سرویس ایاب‌و ذهاب رایگان به این مجتمع دارند‌.

آیا مرکز خرید الماس شرق مشهد یک مجتمع تفریحی است؟

مجموعه گردشگری سپاد و پاساژ الماس شرق که زیرمجموعه آن است، یکی از بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری مشهد است که با شهربازی، تعدادی بازار بین‌المللی و دسترسی عالی مورد استقبال فراوان مسافران داخلی و خارجی قرار گرفته‌است. از جمله تفریحات مرکز خرید الماس شرق مشهد می‌توان به باغ پرندگان مشهد، پارک علمی پروفسور بازیما در طبقات بالایی مجتمع، شهربازی الماس شهر در ابتدای ورودی سپاد، بازار بین‌المللی خیام و بازار بین‌المللی مشهد در ورودی سپاد، تونل باد صبا، موزه وارونه در طبقه سو و  شهربازی سرزمین عجایب در طبقه چهارم اشاره کرد.

مناطق مهم مشهد چقدر از این مرکز خرید فاصله دارند؟

مرکز خرید الماس شرق مشهد

شهر مشهد مملو از جاذبه‌های گردشگری و مجتع‌های تجاری بزرگ است. اگر قصد بازدید از تمام جاهای دیدنی این شهر را دارید، باید برنامه‌ریزی دقیقی در طول سفر خود داشته‌باشید. به همین خاطر لیستی از فواصل، بین مرکز خرید الماس شرق مشهد و دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر برایتان آماده‌کریم تا بدانید همراه با این مجتمع تجاری به چه جاهای دیگری نیز می‌توانید سربزنید.

فاصله سپاد تا حرم امام‌رضا: ۹.۸ کیلومتر برابر با ۳۰ دقیقه

فاصله مرکز خرید الماس شرق مشهد تا کوهسنگی:۸.۴ کیلومتر برابر با ۲۰ دقیقه

فاصله سپاد تا میدان آب: ۹.۹ کیلومتر برابر با ۳۰ دقیقه

فاصله سپاد تا شاندیز: ۳۵.۷ کیلومتر برابر با ۴۸ دقیقه

فاصله سپاد تا طرقبه: ۲۳.۶ کیلومتر برابر با ۴۰ دقیقه

فاصله مرکز خرید الماس شرق مشهد تا پارک ملت: ۸.۷ کیلومتر برابر با ۱۵ دقیقه

فاصله سپاد تا راه آهن مشهد: ۷.۹ کیلومتر برابر با ۲۰ دقیقه

فاصله سپاد تا فرودگاه مشهد: ۲۱ کیلومتر برابر با ۲۹ دقیقه

فاصله سپاد تا ترمینال امام‌رضا مشهد: ۱۷.۸ کیلومتر برابر با ۲۵ دقیقه

فاصله سپاد تا خیابان امام‌رضا: ۲۰.۲ کیلومتر برابر با ۴۰ دقیقه

فاصله سپاد تا بلوار احمد آباد: ۷.۷ کیلومتر برابر با ۱۲ دقیقه

فاصله سپاد تا مترو خیام: ۶ کیلومتر برابر با ۱۰ دقیقه

فاصله سپاد تا موج‌های آبی: ۱۱.۶ کیلومتر برابر با ۱۹ دقیقه

فاصله سپاد تا موج‌های خروشان: ۱۹.۵ کیلومتر برابر با ۳۰ دقیقه

فاصله سپاد تا کمپ اسکان زائر غدیر: ۲۱.۹ کیلومتر برابر با ۳۸ دقیقه

مجتمع چه ساعاتی باز است؟

مرکز خرید الماس شرق مشهد

این مجتمع روزانه از ساعت 9 الی 24 باز است. ساعت کاری مرکز خرید الماس شرق مشهد در ایام عزاداری به ساعت 12 ظهر تا 23 تغییر می‌کند. شهربازی سرزمین عجایب، سینمای 5 بعدی  و عکاسخانه سنتی نیز روزانه از ساعت 10 صبح تا 23 شب باز هستند. آکواریوم شهر دریایی نیز هر روز از ساعت 10 صبح تا 15 و ساعت 17 تا 23 آماده‌ بازدید است.

۵ مورد از بهترین امکانات مرکز خرید الماس شرق مشهد

این مجتمع نیز مانند بسیاری از مجتمع‌های بزرگ و مشهور از امکانات خاصی برخوردار است تا خرید و گردش را برای بازدیدکنندگان آسان‌تر کنند. در ادامه به تعدادی از این امکانات اشاره خواهیم‌کرد.

پارکینگ طبقاتی مجتمع الماس شرق

پارکینگ طبقاتی این مجتمع پذیرش ۱۳۰۰ خودرو را دارد و درب ورودی آن در خیابان وحدت، میدان آتش‌نشان، خیابان بهارستان چهارم واقع شده‌است. پس اگر قصد دارید با خودرو شخصی به مرکز خرید الماس شرق مشهد بروید، اصلاً نگران جای پارک نباشید.

خدمات حمل و باربری  مجمتع

یکی از جالب‌ترین امکانات این مجتمع، آسانسور‌های حمل بار آن است. علاوه بر چرخ‌دستی‌های بزرگی که در مجتمع قرار دارد، شما می‌توانید با استفاده از این آسانسورها راحت‌تر خرید‌هایتان را حمل‌ونقل و در بازار گردش کنید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد

اطلاعات و حراست 

در قسمت‌های مختلف مجتمع، چندین واحد دفتر انتظامات و اطلاعات قرار دارد تا در صورت داشتن سؤال یا بروز مشکل بتوانند کمک‌حال شما باشند.

دفتر خدمات تورهای گردشگری

در این مجتمع تجاری با یک دفتر خدمات گردشگری نیز روبه‌رو می‌شوید تا اگر در هنگام خرید نیاز به رزو خدمات مورد‌نیاز سفر داشتید، بدون نگرانی کار خود را انجام دهید‌.

نمازخانه مرکز خرید الماس شرق مشهد 

این مجتمع دو نمازخانه مجزا آقایان و بانوان دارد که در حین خرید بتوانید به امکانات اقامه نماز نیز دسترسی داشته‌باشید و استرسی از این بابت نگیرند.

در پایان این بخش گفتنی است که طبقات مرکز خرید الماس شرق مشهد به‌صورت مارپیچ طراحی شده‌است و برای رفتن به طبقات بالاتر لازم نیست تا پله‌های زیادی طی کنید. بین هر دو نیم‌طبقه، مقداری شیب ملایم وجود دارد تا به‌راحتی بتوان با ویلچر، کالسکه و ماشین حمل کودک از آن رد شوید و به گردش ادامه‌ دهید.

شماره تماس و آدرس مرکز خرید 

مرکز خرید الماس شرق مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد در انتهای بلوار خیام، حاشیه میدان خیام قرار دارد. اگر با خودروی شخصی قصد بازدید از الماس شرق را داری، در ابتدای ورود به مشهد از سمت بزرگراه امام علی به‌سمت میدان سپاد حرکت کنید و از سمت شمالی به بلوار خیام و منطقه گردشگری سپاد بروید. اگر برای رفتن به الماس شرق قصد دارید از مترو استفاده‌کنید، باید در ایستگاه سه راه خیام از مترو پیاده شوید و سپس با استفاده از تاکسی‌های موجود یا اتوبوس یا تاکسی اینترنتی ادامه مسیر را طی کنید.

شماره تماس‌های مجموعه

شماره تماس مجتمع الماس شرق 05137113111 :

شماره تماس سرزمین عجایب:  05137113327

شماره تماس سینما 5 بعدی:  05137113575

شماره تماس عکاسخانه سنتی الماس شرق:  05137114535

شماره تماس آکواریوم شهر دریایی مشهد 05137113013 :

مقایسه برج آرمیتاژ مشهد و پاساژ الماس شرق

برج آرمیتاژ و الماس شرق دو تا از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری مشهد هستند. برج آرمیتاژ با ۳۴ طبقه ،بلند‌ترین برج مشهد و یکی از لوکس‌ترین ساختمان‌های تجاری، تفریحی و اداری این شهر است. از امکانات این برج می‌توان فودکورت، پردیس سینمایی، رستوران بین‌المللی، روف گاردن، کافی‌شاپ، کافه، موزه هنر، گالری هنری، شهربازی کودک، کافه رستوران کودک، آسانسور، پله‌برقی، پارکینگ را نام برد.

 بین این برج و مرکز خرید الماس شرق مشهد اختلافات فراوانی نیز وجود دارد. در آرمیتاژ هر یک از طبقات در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند که این موضوع، تجربه‌ خرید را برای گردشگران هدف‌مندتر می‌کند. اما نسبت تنوع صنفی و تعداد واحد‌های تجاری مجتمع الماس بسیار بیشتر  از آن است. واحدهای برج آرمیتاژ بیش‌تر اجناس گران‌قیمت و برند را ارائه می‌دهد و فضایی لاکچری دارند، اما الماس شرق بیش‌تر اجناس با قیمت مناسب و حتی تخفیف‌هایی شگفت‌انگیز دارد. به‌صورت کلی آرمیتاژ تنها یک مجتمع تجاری نیست ؛بلکه بخش‌های اداری فراوانی نیز دارد، اما الماس شرق به‌صورت تخصصی یک مجتمع تجاری و تفریحی است؛ به همین سبب امکانات فراوان‌تر به‌همراه قیمت مناسب‌تری برای گردشگران فراهم می‌آورد.

جمع‌بندی

مراکز و مجتمع‌های بزرگ تجاری در مشهد به‌وفور یافت می‌شود. اما مرکز خرید الماس شرق مشهد، سال‌ها است که از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردار است. بخش بسیار زیادی از این محبوبیت به امکانات رفاهی و تفریحی بی‌نظیر این پاساژ برمی‌گردد. پس اگر به مشهد سفر کردید، سعی کنید به بازدید از این مجموعه‌ تفریحی-  تجاری بروید تا از گردش و خرید در آن لذت ببرید. اگر تجربه گشت‌وگزار در این مرکز خرید را دارید، در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران