سوغات مشهد چی بخرم ؟

بسیاری از مردم دوست دارند به عنوان یادآوری سفرهایشان، چیزی کوچک با خود به خانه ببرند، چیزی برای نشان دادن جایی که بوده اند، چیزی که می توانند از آن برای نگاه کردن به گذشته و یادآوری تجربه فوق العاده ای که در طول تعطیلات خود داشته اند استفاده کنند. ناگفته نماند، نمایش چنین یادگاری در اطراف خانه می تواند شروع کننده مکالمه بسیار خوبی برای مهمانان شما باشد. علاوه بر این ها، خرید سوغاتی بخشی از تجربه سرگرم کننده تعطیلات است. همچنین افراد تمایل دارند هدایا و چیزهای جدید زیادی را برای دوستان، اقوام و همکاران خود به خانه ببرند. این یک راه خوب برای نشان دادن این است که زمانی که در تعطیلات پیششان نبوده اید؛ به آنها فکر کرده اید. حالا اگر شما عزیزان بلیط پرواز مشهد را تهیه کرده اید و در تکاپوی بستن چمدان هستید؛ ما به شما خواهیم گفت که برای عزیزانتان، سوغات مشهد، چه بیاورید.

پاسپورت دومینیکا

سوغاتی مشهد برای بزرگان خانواده چه بیاوریم ؟

زعفران

هیچ ادویه ای خاص تر از زعفران نیست. رایحه آن تحسین برانگیز ، طعم بی نظیرش خاکی و در عین حال اشرافی و لطیف است. زعفران طعم خوش را بدون زحمت برای شما ایجاد می کند و به هر ظرفی که اضافه شود، رنگ طلایی خیره‌کننده‌ای می‌دهد. حالا اگر بخواهید برای پدر و مادرتان و یا افرادی که برایشان احترام زیادی قایل هستید؛ سوغاتی ارزشمند بیاورید؛ زعفران مشهد اولین خرید شما خواهد بود.

دیگ سنگی یا هرکاره مشهد

دیگ سنگی یا هرکاره مشهد برای خانه مادربزرگ ها از آن دسته از چیزهایی است که نباید از قلم بیافتد. دیگ سنگی مشهد را بخرید تا هر جمعه مهمان آبگوشت های مادربزرگ ها باشید.

تسبیح – عطر

هیچ چیز بهتر از این نیست که در موقع دعا و نیایش در فکر پدر و مادر و مادربزرگ و پدربزرگ ها باشیم. تسبیح و عطر مشهدی که برایشان سوغاتی بیاوریم؛ در سجاده آن ها می ماند و هربار که چشمشان به این سوغات مشهد بخورد؛ از دعای خیرشان بهره مند می شویم.

سوغات مشهد برای بچه ها، چه بخرم ؟

هنگام خرید هدایا، معمولا اولین افرادی که به ذهنمان می آیند، کوچکترها هستند. معمولا بچه ها بیشتر از همه منتظر ما و کادوهایشان هستند. اما گاهی اوقات انتخاب سوغاتی برای کودکان دشوار است؛ ما به شما خواهیم گفت که سوغات مشهد برای خواهرو برادر های کوچک یا فزندانتان چه بخرید .

رزرو تور مشهد

جیلی بیلی

جیلی بیلی با رنگ های اسمارتیزی و طعم خوشایندش، خوراکی مفیدی است که اکثر بچه ها از دریافت این هدیه شیرین اصلا خسته نمی شوند. 

برگه آلو و میوه های خشک

ما از کوچکی تا بزرگ که می شویم؛ نمی توانیم خیلی ساده از کنار طعم ملس برگه آلو رد شویم. البته که شاید زیبایی ظاهری این خوراکی از جیلی بیلی کمتر باشد اما قطعا از خوشمزگی چیزی کم ندارد.

  • نخود و کشمش را حتما در کنار سایر خوراکی ها کنار بگذارید.

برای همسرمان سوغات مشهد چه بگیریم ؟

زیورآلات فیروزه

بسیاری از نمادها و افسانه ها می گویند، سنگ فیروزه خطر را پیش بینی می کند. در واقع برخی بر این باورند که سنگ‌های فیروزه می‌توانند در زمان خطر با شکسته شدن؛ به صاحبان خود هشدار دهند. تغییرات رنگ احتمالاً هشدار دهنده بیماری قریب الوقوع است.  بنابراین اگر برای همسرتان می خواهید سوغاتی را بیاورید که نشان دهنده عشق شما باشد، فیروزه را به عنوان سنگ محافظ بخرید.

انگشتر عقیق

عقیق؛ یک جواهر آتشین با خواص باورنکردنی است که برای قرن ها، علاقه مندان به جواهرات، شفا دهندگان طبیعی و کلکسیونرها را مجذوب خود کرده است. سنگ عقیق از زندگی شما دربرابر انرژی منفی محافظت می کند و زندگی کامل تری را ترویج می کند. این واقعیت که فعالیت های آتشفشانی در شکل گیری عقیق  نقش داشته است، آن را جذاب تر می کند. به دنبال یک آتش کوچک و گرمابخش در زندگی خود هستید؟ پس عقیق مشهد را تهیه کنید.

برای همکارانمان چه سوغاتی از مشهد تهیه کنیم ؟

نبات

مطمعنا اولین سوغاتی مشهدی که به ذهنمان می رسد؛ بعد از زعفران، نبات است. بنابراین اگر برای همکارانتان نبات مشهد را تهیه کنید؛ آن ها متوجه می شوند که به فکرشان بوده اید. خواص نبات فقط برای درمان دل درد نیست؛ این آبنبات خوشمزه برای رفع خواب آلودگی، تقویت حافظه و کاهش درد موثر است.

زرشک

به طور خاص، زرشک منبع عالی ویتامین C بوده، یک آنتی اکسیدان قوی که به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می کند و می تواند از بیماری قلبی و سرطان جلوگیری کند. بنابراین اگر زرشک را بخرید؛ یک دنیا همکارانتان را خوشحال خواهید کرد.

مهر و سجاده ترمه

سوغاتی های پرمعنی که روح یک مکان و فرهنگ را با خودشان به همراه دارند؛ می توانند برای شما تا آخر عمر باقی بمانند. مهر و سجاده ترمه نیز یکی از سوغاتی های مشهد است که روح معنوی شان می تواند حال دوستان و همکارانتان را خوب کند.

صنایع دستی مشهد چیست ؟

گلیم و قالی – پوستین

سوغاتی مشهد برای خودمان چی بیاوریم ؟

سوغاتی های خوراکی مشهد مثل ترشی مشهدی و ادویه هفت اقلیم، را برای خودتان تهیه کنید.

نظرات کاربران