مشهد

هزینه های سفر به مشهد در سال 1401؛ چند راهکار برای سفر ارزان!

مشهد

یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای زیارتی و سیاحتی در کشور، مشهد مقدس است. چه وقتی که حال و هوای حرم امام رضا و زیارت به دلتان افتاده باشد، یا هوس شیشلیک های خوش طعم شاندیز و شله مشهدی کرده باشید، چاره کار فقط و فقط خرید بلیط هواپیما مشهد و رسیدن به محبوب است. اما برای هر سفری، علاوه بر شوق و اشتیاق، گزینه مهم بودجه سفر مطرح است. مشهد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر ایران و کشورهای همسایه است. بنابراین در فصول پر گردشگر هزینه های سفر به مشهد از حال طبیعی بیشتر خواهد شد. اما در نهایت شما با هر بودجه ای می توانید به این شهر سفر کنید، به زیارت امام رضا بروید و شب را در بام های مشهد نظاره گر شلوغی شهر باشید.

رزرو تور مشهد

بودجه سفر به مشهد

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هزینه های سفر به مشهد شما متاثر از نوع سفر، اقامت، خوراک و غذاها و فعالیت و گشت هایی است که خواهید داشت. در این مقاله سعی کرده ایم مفصل در خصوص هزینه های سفر به این شهر برایتان بنویسیم. البته در نظر داشته باشید هزینه های عنوان شده همگی تقریبی بوده و نوسانات اقتصادی بر تغییر رقم ها تاثیر خواهند گذاشت.

هزینه های رسیدن به مشهد

برای رسیدن به شهر مشهد می توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده کنید که هرکدام هزینه های جداگانه  متفاوتی دارند. البته اینکه در چه فصلی از سال قصد سفر داشته باشید نیز بر این هزینه ها تاثیر دارد.

سفر به مشهد با پرواز

معمولا از بین راه های سفر به مشهد، سفر هوایی هزینه بیشتری نسبت به قطار و اتوبوس خواهد داشت. خصوصا در زمان تعطیلات و روزهای پر مسافر، قیمت پروازها بیشتر خواهد شد. البته این موضوع به معنای آن نخواهد بود که بلیط هواپیمای ارزان برای سفر به مشهد پیدا نخواهید کرد. شما در سایت سه کلیک می توانید پروازهای با تخفیف و ارزان را به راحتی  برای صرفه جویی در هزینه های سفر به مشهد پیدا کنید. میانگین قیمت بلیط پرواز برای مشهد از 900 هزار تومان شروع خواهد شد. شروع قیمت پروازهای مشهد از مسیرهای پرطرفدار عبارتست از:

  • قیمت بلیط هوایپما تهران به مشهد از 800 هزار تومان
  • قیمت بلیط پرواز شیراز به مشهد از 1 میلیون تومان
  • قیمت بلیط پرواز بندرعباس به مشهد از 950 هزار تومان
  • قیمت بلیط پرواز اصفهان به مشهد از 950 هزار تومان
  • قیمت بلیط پرواز کیش به مشهد از 550 هزار تومان

سفر به مشهد با قطار

مشهد

سفر با قطار همیشه خاطره انگیز و شیرین است. علاوه بر این در مورد هزینه های سفر به مشهد می توان گفت که سفر با قطار هم مقرون به صرفه بوده و هم امنیت بیشتری نسبت به راه های دیگر دارد. همچنین در سفرهای دسته جمعی و خانوادگی کوپه های خانوادگی نه تنها مناسب هستند بلکه لحظات خوشی را در کنار همسفران برایتان رقم خواهند زد. با توجه به محبوبیت سفر به مشهد برای مسافران، ناوگان سفرهای ریلی در مسیر مشهد بسیار منظم و پیشرفته شده است. قطارهای لوکس و مرتبی همچون فدک و سبز مشهد گزینه های مناسبی برای لحظاتی به یاد ماندنی از مسیر رفت و برگشت سفر خواهند بود. میانگین هزینه سفر با قطار به مقصد مشهد مقدس حدودا از 450 هزار تومان خواهد بود. هزینه بلیط قطار در مسیرهای پرطرفدار به سمت مشهد عبارتند از:

  • قیمت بلیط قطار تهران به مشهد از 400 هزار تومان
  • قیمت بلیط قطار اصفهان به مشهد از 500 هزار تومان

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

ارزان ترین راه برای سفر به مشهد اتوبوس است. اتوبوس علاوه بر ارزان بودن، راحت ترین راه برای سفر می باشد، چرا که در ساعات و روزهای بیشتری بلیط اتوبوس وجود دارد. البته در کنار مزیت ها باید گفت که این راه نسبت به قطار و پرواز، مسیر طولانی تری از شهرهای دور از مشهد داشته و زمان زیادی را در راه خواهید بود. هزینه بلیط اتوبوس برای محاسبه هزینه های سفر به طور میانگین حدود 300 هزار تومان خواهد بود. هزینه بلیط اتوبوس به مشهد در مسیرهای پر تردد عبارتست از:

  • قیمت بلیط اتوبوس تهران به مشهد از 300 هزار تومان
  • قیمت بلیط اتوبوس اصفهان به مشهد از 380 هزار تومان
  • قیمت بلیط اتوبوس تبریز به مشهد از 400 هزار تومان
  • قیمت بلیط اتوبوس شیراز به مشهد از 410 هزار تومان

هزینه سفر به مشهد با ماشین شخصی

مشهد

در سفر به مشهد با ماشین دست شما برای مدیریت هزینه های سفر به مشهد کاملا باز خواهد بود، که در مسیر کجا اقامت داشته باشید و چه غذاهایی بخورید. البته به طور کلی سفر به مشهد با ماشین شخصی هزینه بر خواهد بود و در مسیرهای دور از مشهد به هیچ عنوان گزینه خوبی نیست. در این روش علاوه بر هزینه خوراک و اقامت، هزینه بنزین (دولتی لیتری 1500 و آزاد لیتری 3000 تومان) نیز وجود خواهد داشت.

هزینه اقامت در مشهد

از مزیت های شهرهای پر مسافر وجود انواع اقامتگاه ها با انواع قیمت ها از ارزان تا گران است. شهر مشهد نیز به دلیل اینکه سالانه پذیرای میلیون ها مسافر در طول سال است انواع هتل، اقامتگاه، مهمان سرا و مجتمع های اقامتی را برای اسکان مسافران فراهم نموده است. برای اطلاع از هزینه های سفر به مشهد لازم است بدانید که به صورت میانگین برای یک شب اقامت در مشهد حدود 100 هزار تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه هتل در سفر به مشهد

مشهد

در میان اقامتگاه های موجود در مشهد برای ماندن در طول سفر، هتل ها هزینه بیشتری دارند ولی این به معنای آن نیست که شما نمی توانید هتل ارزان قیمت در مشهد پیدا کنید. در سایت سه کلیک شما علاوه بر خرید بلیط پرواز و رزرو تور مشهد، می توانید هتل های شهر را بررسی کرده و حتی با تخفیف اقامت خود را رزرو نمایید. علاوه بر این ها، خدماتی که هتل ها ارائه می دهند مانند صبحانه، خدمات تور و ترانسفر فرودگاه و … اقامت شما را لذت بخش تر خواهد کرد. میانگین قیمت رزرو هتل در یک شب در مشهد از 200 هزار تومان تا 2 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. برای محاسبه بودجه و هزینه های سفر به مشهد هزینه های هتل ها به صورت میانگین به شرح زیر است:

  • هتل های 1 و 2 ستاره از 200 هزار تومان برای یک شب اقامت
  • هتل 3 ستاره از 350 هزار تومان برای یک شب اقامت
  • هتل 4 ستاره از 900 هزار تومان برای یک شب اقامت
  • هتل 5 ستاره از 1 میلیون و 800 هزار تومان برای یک شب اقامت
  • هتل آپارتمان از 100 هزار تومان برای یک شب اقامت

هزینه غذا در سفر به مشهد

مشهد

هزینه خورد و خوراک در شهر مشهد، مشابه کلان شهرهایی چون تهران، شیراز و اصفهان است. یکی از تفریحات مشهدی ها رستوران رفتن است. البته آنها حق دارند که این تفریح را انتخاب کنند چرا که این شهر بهترین رستوران ها و غذاهای سنتی را دارد. مگر می شود به مشهد سفر کرد و از طعم لذیذ شیشلیک شاندیز، چلو ماهیچه برادران کریم و شله های معروف بازارهای محلی گذشت؟! علاوه بر رستوران ها و غذاخوری های محلی در مشهد شما می توانید در هتل های مجلل مشهد، بهترین غذاها را میل کنید. البته باید بدانید که می بایست در هزینه های سفر به مشهد تا جای ممکن دست و دلبازی کنید.

با میانگین هزینه یک پرس غذا در رستوران های مشهد بیشتر آشنا شوید:

  • هزینه تقریبی یک پرس غذا در رستوران های لوکس مشهد همچون معین درباری، پسران کریم، رستوران شاندیز، تشریفات طرقبه، رستوران های رضایی و … بین 200 هزار تا 500 هزار تومان خواهد بود.
  • هزینه تقریبی یک پرس غذا در فست فودها و رستوران های معمولی بین 100 هزار تا 300 هزار تومان خواهد بود.

هزینه اماکن گردشگری و فعالیت ها در سفر به مشهد

 شاید گمان کنید که مشهد مقصدی زیارتی بوده و چندان جاهای دیدنی برای تفریح ندارد. اما باید این خبر خوب را بدهیم که مشهد، یک شهر زیارتی و سیاحتی با انواع جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی است. می توانید از حرم امام رضا به بازار رضا برای خرید سوغاتی بروید، از خانه های تاریخی مشهد بازدید کنید، به شهربازی الماس بروید تا کودکان حسابی تفریح کنند، کوه سنگی و بام های مشهد را برای پیاده روی و دیدن شهر از ارتفاعات مشهد کاوش کنید.

هزینه برخی از تفریحات مشهد برای محاسبه در هزینه های سفر به مشهد عبارتند از:

  • هزینه بلیط ورودی باغ گیاهشناسی از 10 هزار تومان
  • هزینه پارک آبی مشهد برای بزرگسالان از 70 هزار تومان و کودکان از 50 هزار تومان
  • هزینه بلیط پیست اسکی از 100 هزار تومان
  • هزینه ورودی موزه ها از 5 هزار تومان
  • هزینه بازدید از پارک ها، بام های مشهد، کوه سنگی، طرقبه و شاندیز رایگان خواهد بود.

کلام آخر

با یک نگاه کلی می توانید نتیجه بگیرید که با بودجه کم تا نامحدود می توان به راحتی به مشهد سفر کرد و تعطیلاتی فوق العاده را گذراند. البته حجم بالای مسافران خصوصا در ایام تعطیلات مانند عید نوروز و تاسوعا و عاشورا هزینه های بین 10 تا 20 درصد حداقل افزایش خواهند یافت. در نهایت یک برنامه ریزی دقیق و محاسبه هزینه های سفر به مشهد به شما کمک می کند تا سفری متناسب با بودجه تان داشته باشید.

نظرات کاربران