جدول پروازهای فرودگاه مشهد به چه شکل است؟

فرودگاه مشهد+ قیمت بلیط+ جدول پروازها

استانبول، نجف، کابل، دوشنبه

بعضی اوقات هیچ دارویی به اندازه یک سفر حالتان را خوب نمی‌کند. جایی که در آن احساس آرامش کنید و روزهایی بدون دغدغه و نگرانی بگذرانید. برای ما ایرانی‌ها این مقصد قطعا مشهد مقدس است. حس و حال زیارت امام رضا (ع) وصف نشدنی و بی نظیر است. بی دلیل نیست که بلیط هواپیما مشهد جز پرطرفدارترین‌هاست. هر ساله زائران و مسافران زیادی به مشهد مقدس سفر می‌کنند و همین باعث شده تا فرودگاه این شهر میزبان تعداد بسیاری از این زائران باشد. بنابراین، ممکن است برای شما هم سوال پیش آید که آیا فرودگاه مشهد ظرفیت کافی برای پذیرایی از این همه مسافر را دارد؟ یا از چه امکاناتی برخوردار است؟ 

آیا فرودگاه مشهد جزء بهترین فرودگاه‌های کشور است؟

فرودگاه مشهد

از شلوغ‌ترین‌ها و پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های کشور، فرودگاه مشهد مقدس است. این فرودگاه بین‌المللی به صورت میانگین در حدود 200 پرواز در روز انجام می‌دهد که 22 هزار مسافر در این پروازها به شهر مشهد تردد می‌کنند. اگر بخواهید درباره تاریخچه فرودگاه مشهد بدانید؛ در سال 1330 این فرودگاه احداث شد تا پلی بین تهران و شهر مشهد باشد. در واقع در آن زمان فقط یک پرواز انجام می‌گرفت. به مرور زمان و با توسعه فرودگاه‌ها، امکانات و ویژگی‌های زیادی به فرودگاه مشهد اضافه شده بطوریکه بعد از مهرآباد به شلوغ‌ترین فرودگاه کشور تبدیل شد. بنابراین، می‌توان این فرودگاه را یکی از بهترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور دانست.

فرودگاه مشهد چه امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد؟

فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد به عنوان یکی از بزرگترین فرودگاه‌های کشور، امکانات و خدمات متنوع و کاملی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. به صورت خلاصه این امکانات و خدمات شامل موارد زیر هستند:

  • ترمینال‌های پرواز داخلی و خارجی
  • فروشگاه‌های مختلف خرید سوغاتی
  • رستوران‌ها و کافه‌ها
  • بخش اشیای گمشده
  • خدمات بانکی شعبه‌های مختلف
  • نمازخانه
  • خدمات تاکسی داخل شهری و بین شهری
  • دفاتر شرکت‌های هواپیمایی
  • اتاق سیگار
  • خدمات به افراد ناتوان
  • دفاتر رزرو بلیط
  • اجاره خودرو بدون راننده
  • خدمات بسته‌بندی بار
  • خدمات CIP
  • خدمات پزشکی

چطوری به فرودگاه مشهد برسیم؟

چطوری به فرودگاه مشهد برسیم؟

فرودگاه مشهد در انتهای بلوار جمهوری اسلامی این شهر و در میدان پانزده خرداد قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی همانند تاکسی و اتوبوس برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید. البته استفاده از خط مترو قطعا گزینه سریعتری خواهد بود. فاصله فرودگاه هم از مرکز شهر مشهد و هم از حرم مطهر حدود 8 کیلومتر است. بنابراین می‌توانید از ایستگاه مترو وکیل آباد تا ایستگاه فرودگاه (غدیر) استفاده کنید.

قیمت بلیط هواپیما در فرودگاه مشهد چگونه است؟

از آنجایی که بلیط هواپیما مشهد جز محبو‌ب‌ترین بلیط‌های هواپیمایی است؛ قیمت آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برای مسافران دارد. اغلب افراد تصور می‌کنند که بلیط هواپیما هزینه زیادی در برخواهد داشت و به همین خاطر از مسافرت هوایی به این شهر مقدس منصرف می‌شوند. در صورتی که چنین نیست. در کل، قیمت ثابتی برای بلیط هواپیما مشهد وجود ندارد و کاملا متغیر است؛ چراکه به عوامل مختلفی بستگی دارد. شما می‌توانید با توجه به این عوامل بلیط هواپیما ارزان مشهد را با سه کلیک به سرعت رزرو نمایید.

فصل سفر

فصل سفر

در روزهای به خصوصی از سال مانند عیدها و تعطیلات، تعداد گردشگر و مسافر به شهر مقدس مشهد بسیار زیاد خواهد بود. از طرفی فصل بهار و تابستان هم به دلیل آب و هوای مناسب به همین شکل است. بنابراین در این زمان‌ها قیمت بلیط هواپیما با افزایش روبرو خواهد بود.

نوع بلیط

نوع بلیط

اینکه بلیط سیستمی، چارتری یا لحظه آخری را انتخاب می‌کنید؛ قیمت‌های متفاوتی را به شما نشان خواهد داد. هر کدام از این بلیط‌ها شرایط خاصی دارند که باعث می‌شوند قیمت بلیط مشهد ارزان‌تر یا گران‌تر شود. معمولا بلیط‌های چارتری ارزان هستند، اما بلیط‌های لحظه‌ آخری شما را سوپرایز خواهند کرد.

نوع ایرلاین

نوع ایرلاین

شرکت‌های هواپیمایی مختلفی در ایران مشغول به فعالیت هستند که برخی نسبت به سایر ایرلاین‌ها فعال‌تر هستند و همین امر موجب می‌شود تا در تعیین قیمت بلیط تاثیرگذار باشند. بنابراین توجه به نوع ایرلاین هم از مواردی است که در هنگام خرید و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما مشهد به آن توجه کنید.

کلاس پروازی

کلاس پروازی

پروازها در سه کلاس بیزینس کلاس، فرست کلاس و اکونومی انجام می‌شوند. فرست کلاس از نوع گران‌تر و لوکس‌تر است و طبیعتا قیمت بیشتری خواهد داشت. پس از آن بیزینس کلاس و در نهایت اکونومی از قیمت‌های بهتری برخوردار هستند.

جدول پروازهای فرودگاه مشهد به چه شکل است؟

جدول پروازهای فرودگاه مشهد به چه شکل است؟

فرودگاه بین‌المللی مشهد مسیرهای داخلی و خارجی مختلفی را پوشش می‌دهد که در جدول زیر می‌توانید به راحتی از آنها اطلاع پیدا کنید: (ترتیب حروف الفبا)

پروازهای داخلیپروازهای خارجی
ایلام، اردبیل، آبادان، ارومیه، اصفهان و اهوازاستانبول، آدانا
بوشهر، بندرعباس، بیرجندبصره، بغداد، بیروت
تهران، تبریزدبی، دوحه
چابهارشارجه
رشتقندهار
زنجان، زاهدان، زابلکویت، کابل
ساریلاهور
شیرازمزار شریف، مسقط
عسلویهنجف
قشمهرات
کاشان، کرمانشاه، کرمان، کیش 
گرگان 
ماهشهر 
نوشهر 
همدان 
یزد 

در آخر

سفر به مشهد مقدس از مقاصد محبوب برای ایرانی و مسلمانان است. به همین خاطر زائران و مسافران زیادی در طول سال به این شهر سفر می‌کنند، به خصوص از طریق هوایی. فرودگاه مشهد با داشتن امکانات ویژه و کامل توانسته ظرفیت لازم را برای این تعدا مسافر ارائه دهد. اما این امکانات چه هستند و این فرودگاه چگونه است را در بالا بیشتر به آن پرداخته‌ایم!

سوالات متداول

کدام ایرلاین‌های خارجی که در فرودگاه مشهد فعالیت دارند؟

فلای دبی، کویت، سان اکسپرس، کام ایر، ترکیه، عمان، عراقی، العربیه و جزیره

کدام ایرلاین‌های داخلی در فرودگاه مشهد فعالیت دارند؟

ایران ایر، آسمان، آتا، زاگرس، قشم، کیش، ماهان، سپهران، وارش، معراج، کاسپین، تابان

آیا فرودگاه مشهد دارای پارکینگ است؟

این فرودگاه دارای 4 پارکینگ است که ظرفیت کافی برای پارک خودرو را دارا می‌باشند.

کدام مسیرهای خارجی به مشهد پرواز دارند؟

استانبول، نجف، کابل، دوشنبه

نظرات کاربران