گذر هنرمندان کیش
19 خرداد 1402
کیش

11 تا از بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن

چه عکاس حرفه‌ای باشید چه علاقه‌مند به عکاسی می‌توانید در بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن تصاویری زیبا خلق کنید. فقط کافیست هنر عکاسی را بلد باشید و کمی ذوق هنری داشته باشید. جزیره مرجانی کیش جاهای زیادی دارد که هم برای تفریح مناسب است هم برای عکاسی. پس با این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک همراه ما باشید تا به بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن آشنا شویم.

رزرو تور کیش

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

پارک آهوان کیش

پارک آهوان کیش

پارک آهوان کیش یکی از بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن است از دو جهت یکی وجود آهوهای زیبا و دیگری طبیعت بکر این پارک. اما باید یادتان باشد که هنگام عکاسی به آهوها بیش از اندازه نزدیک نشوید زیرا باعث هراسشان خواهید شد. پس اگر به عکاسی حیات وحش علاقه دارید این پارک انتخاب خوبی در جزیره است. 

آدرس: کیش، حد فاصل میدان خارک و میدان ابن سینا. 

برج ایفل کیش!

برج ایفل آن هم در جزیره کیش؟ بله درست خواندید. برجی که با الهام از نماد فرانسه ساخته شده است و حسابی سر و صدا به پا کرد. بزرگی این برج یک دهم برج اصلی است. اگر همیشه رویای عکس گرفتن کنار برج ایفل را داشته‌اید به این برج نمادین جزیره بروید و عکاسی کنید. با اینکه مدت کوتاهی از افتتاح این برج می‌گذرد اما به یکی از بهترین مکان های کیش برای عکاسی تبدیل شده است. 

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام، محوطه بازار پردیس 1. 

خانه بومیان کیش

بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن

برای کسانی که می‌خواهند راز زندگی بومیان جزیره را در قالب تصویر ثبت کنند خانه بومیان یکی از بهترین مکان های کیش برای عکاسی خواهد بود. در این خانه قدیمی که در روزگار گذشته به یک تاجر اهل کیش تعلق داشت، چندین و چند اتاق با معماری مختلف به چشم می‌خورد که سوژه خوبی برای عکس گرفتن است. از اتاق‌های این خانه می‌توانیم به مضایف، اتاق زمستانی، بیت‌العود، بیت‌القهوه، بیت‌الفروخ و حجله اشاره کرد که هر یک بخشی از فرهنگ مردم جزیره را روایت می‌کند. غذاهای سنتی و سوغاتی‌های دریایی این خانه نیز سوژه‌های خوبی برای عکاسی است. هزینه ورودی این خانه 40 هزار تومان است. 

آدرس: کیش، محله قدیمی سفین، خیابان بهشت، پشت مرکز پلیس. 

محله صفین

صفین محله‌ای قدیمی در جزیره است که شاید کمتر کسی سراغ آن بروید. وجود مراکز خرید پر زرق و برق و تفریحات متنوع شاید وقتی برای سر زدن به محله عرب‌نشین صفین باقی نگذارد. ولی اگر می‌خواهید با بومیان جزیره آشنا شوید و شاهد خونگرمی و مهربانی‌شان باشید به محله صفین بروید. محله صفین به این خاطر که روایتگر زندگی بومیان جزیره است می‌تواند در فهرست بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن قرار بگیرد. در ضمن می‌توانید به بازار عرب‌های کیش یا بازار صفین که در محله صفین قرار دارد بروید و در فضای سنتی این بازار عکس بگیرید.

آدرس: کیش، میدان سعدی، محله قدیمی صفین.

پارک دلفین؛ از بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن

پارک دلفین

برای کسانی که همراه با فرزندان سفر می‌کنند رفتن به پارکی مثل پارک دلفین تجربه لذت‌بخشی خواهد بود. در پارک دلفین پرندگان و حیوانات دوست داشتنی چون دلفین و پنگوئن گرد هم آمده‌اند تا فضایی دلنشین برای خانواده‌هایی به کیش سفر کرده‌اند ایجاد کند. برای عکاسی در پارک دلفین یک نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر عکاسی بلد نیستید می‌توانید به غرفه عکاسی پارک بروید و بخواهید تا از شما عکس بگیرند. اگر هم عکاسی بلد هستید یا ذوق هنری دارید با کمی خلاقیت و بدون پرداخت هزینه، تصاویری زیبا ثبت کنید.

آدرس: خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر، مجموعه پارک دلفین کیش.

گذر هنرمندان کیش

عکس گرفتن در محیطی که برای کودکان آموزنده است بسیار جالب خواهد بود. همراه بچه‌ها به گذر هنرمندان کیش بروید و تک‌تک مجسمه‌ها را معرفی کنید. این مجسمه‌ها تصویر هنرمندان و سیاستمداران ایرانی چون پروین اعتصامی، امیرکبیر، جلالا آل‌احمد، شهریار و حسین بهزاد را به نمایش درآورده است. بزرگانی که هر یک در پیشرفت این سرزمین نقشی اساسی ایفا کرده‌اند. کنار مجسمه‌ها عکس یادگاری ثبت کنید و از بودن در گذر هنرمندان لذت ببرید. پیشنهاد ویژه ما این است که گذر هنرمندان را در فهرست شبگردی‌هایتان قرار دهید تا از نورپردازی این گذر لذت ببرید. 

پاسپورت دومینیکا

آدرس: کیش، میدان ساحل، پیاده‌رو خیابان سنایی و بلوار دریا.

کشتی یونانی

بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن

تماشای کشتی یونانی یکی از تفریحات رایگان جزیره است که می‌تواند با لذت عکاسی تلفیق شود. برای عکاسی از کشتی یونانی کافیست خودتان را به خیابان جهان برسانید. این کشتی در نزدیکی ساحل جنوبی جزیره واقع شده است. چند سالی است به خاطر فرسودگی این کشتی امکان تماشای داخل کشتی وجود ندارد. بنابراین می‌توانید روز یا حتی شب به سراغ این کشتی بروید و از تماشای آن لذت ببرید و عکس‌های یادگاری زیبایی را ثبت کنید که کشتی با ابهت یونانی نیز در قاب آن وجود دارد. 

آدرس: کیش، خیابان جهان، روبروی هتل گراند. 

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل یکی از بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن است که حسابی سر ذوقتان می‌آورد. به خصوص اگر به همراه نامزد یا همسرتان راهی جزیره شده باشید. این ساحل به خاطر وجود درختان نارگیل و خلوت بودن یکی از رمانتیک‌ترین سواحل جزیره است. می‌توانید عکس‌هایی زیبا در این ساحل ثبت کنید، همه چیز به هنر و خلاقیت شما بستگی دارد. آتش درست کنید و هنگام غروب آفتاب عکس‌های دونفره و عاشقانه ثبت کنید. 

آدرس: کیش، بلوار فردوسی، پروین اعتصامی.

قلعه جنی؛ یک لوکیشن ترسناک

قلعه جنی

بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن که همیشه رمانتیک و زیبا نیستند، گاهی هم ترسناک است. قلعه جنی یکی از ترسناک‌ترین مکان های کیش برای عکاسی است که کمتر کسی جرات می‌کند شب‌ها یا هنگام غروب آفتاب به آن‌جا برود. قلعه جنی همان‌طور که از نامش پیداست یک قلعه قدیمی مربوط به دهه چهل است و در گذشته ژاندارمری جزیره بوده است. اما حالا برخی از بومیان می‌گویند که شب‌ها از درون قلعه صداهای ترسناکی شنیده‌اند. پس این قلعه میان بومیان به قلعه جنی معروف شد. این قلعه ورودی ندارد بنابراین عکاسی در کنار این قلعه هزینه‌ای در برندارد. اگر جراتش را دارید به قلعه جنی بروید و عکس‌های خلاقانه ثبت کنید. 

آدرس: کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جنی.

باغ راه ایرانی

اگر به تاریخ ایران و بناهای تاریخی علاقه داشته باشید احتمالا باغ راه ایرانی یک از بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن واهد بود. در این باغ راه ایرانی که 32 هکتار مساحت دارد دروازه‌هایی ساخته شده است که از مهم‌ترین آثار ملی ایران الهام گرفته است. ترکیب این دروازه‌ها و آبنماها و جوی آب و باغچه‌های گل در فصل بهار انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن ایرانی است. در این باغ راه عکس‌های زیبایی می‌توانید ثبت کنید. 

آدرس: کیش، میدان هرمز به سمت میدان سعدی. 

درخت سبز؛ لوکیشنی سرسبز که از بین رفت

بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن

در محل دره پرتغالی‌ها یک پارک وجود دارد به نام پارک درخت سبز کیش. اولین چیزی که در این پارک توجه‌تان را جلب می‌کرد درختی بزرگ و کهنسال بود که حالا از بین رفته است. مردم جزیره اعتقاد داشتند این درخت خوش شانسی می‌آورد و حاجت می‌دهد پس برای گرفتن حاجت بر ساقه‌های این درخت دخیل می‌بستند. حالا مدتی است این درخت بر اثر بی‌توجهی مسئولین و هرس غیر اصولی از بین رفته است. درخت سبز کیش بیش از 500 سال عمر داشت و لوکیشن جذابی برای عکاسی بود. 

سخن پایانی

در این مقاله بهترین جاهایی کیش را معرفی کردیم که برای عکاسی مناسب است. اگر قرار است به زودی راهی جزیره زیبای کیش شوید دلتان می‌خواهد در کدام یکی از مکان‌هایی که معرفی کردیم عکاسی کنید؟ به نظر شما کدام یکی از موارد فهرست بهترین مکان های کیش برای عکس گرفتن ارزش رفتن دارد؟ امیدواریم در سفر به جزیره مرجانی لحظات زیبایی خلق و ثبت کنید. 

نظرات کاربران