رستوران پسران کریم

یک دست چلو ماهیچه خوشمزه در رستوران پسران کریم!

به نظرتون یک پلو ماهیچه خوشمزه باید چه جوری باشه؟ برنج ایرانی خوش عطر و زعفرونی، یا ماهیچه لذیذ با پیاز کاراملی کنارش؟ اصلا بذارید سوال رو جور دیگه ای بپرسیم. یک چلو ماهیچه لذیذ باید چه جوری باشه تا بخاطرش حاضر باشید به سفر برید؟ خوب؛ فکر کنم بعضی ها فهمیده باشند که قراره از کدوم چلو ماهیچه صحبت کنیم. رستورانی که بعد از ساعت 2 بعدازظهر به سختی ممکن است موفق شوید در سفارش غذا، چلو ماهیچه را انتخاب کنید و پرسنل با عذرخواهی به شما خواهند گفت که متاسفانه تمام شده است. این رستوران جایی نخواهد بود، جز رستوران معروف پسران کریم در مشهد.

پاسپورت دومینیکا

شهر مشهد معروف است به چلو خورش و چلو ماهیچه هایی که طعم شان برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند. در میان رستوران های مشهد، پسران کریم از رستوران هایی است که همیشه اولین انتخاب مسافران داخلی و خارجی برای تجربه بازی طعم گوشت ماهیچه و پیاز کاراملی است.

اگر قبلا به این رستوران رفته باشید؛ حتما دوباره دلتان میخواهد تا بلیط هواپیما تهران مشهد را رزرو کنید!

بنیان گذار رستوران کریم کیست؟

بنیان گذار این رستوران کریم قاسم زاده حاتمی بوده است که سبک جدید از غذا را در ایران پایه گذاری نمودند. رستوران کریم تا 12 سال تنها رستورانی بوده است که شیشلیک در آن سرو می شده است و مشتریان قدیمی رستوران را با نام کریم شیشلیکی می شناسند. شهرت رستوران کریم به مواد اولیه و گوشت های تازه تهیه شده از مناطق ییلاقی مشهد بوده است. پس از فوت صاحب رستوران، سال ها است که پسران او از سال 59 رستوران را با نام پسران کریم و سه شعبه در شهر مشهد می گردانند. پس از گذشت سال ها همچنان کیفیت و طعم بی نظیر در رستوران پسران کریم حرف اول را می زند و این رستوران را تبدیل به یکی از گران قیمت ترین رستوران های شهر مشهد نموده است.

فضای داخلی رستوران پسران کریم در یک نگاه

رستوران برادران کریم

چیدمان و طراحی رستوران پسران کریم  ساده اما در عین حال شیک و مرتب است. رستوران تخت سنتی ندارد و با میزهای دو تا بیست نفره دیزاین شده است. فضای بزرگ رستوران برای برگزاری مهمانی ها و پذیرایی از مهمانان ویژه مناسب است. پذیرش و سفارش در طبقه همکف انجام می شود و سپس به طبقه اول که سالن اصلی است می روید، میز خودتان را انتخاب می کنید و می نشینید تا پرسنل خوش برخورد رستوران سرویس پذیرایی را برایتان بیاورند. شعبه خیام نیز مانند شعبه اصلی تزئینات ساده ای دارد همان میز و صندلی های ساده کرم دور تا دور سالن هستند. اما شعبه آلتون با توجه به اینکه در برج مجلل آلتون واقع گردیده است، چیدمانی لوکس همراه با نورپردازی فوق العاده شیک دارد. که در سال های اخیر به مکانی برای برگزاری قرارهای مهم تجاری و بیزینسی برای مشهدی ها تبدیل شده است.

رزرو تور مشهد

منوی رستوران پسران کریم؛ چی سفارش بدهیم؟

غذای اصلی و پرطرفدار این رستوران چلو ماهیچه معروف و لذیذ پسران کریم  است. که یکی از ویژگی های آن، آوردن خورش اضافه بر روی سفارش های ماهیچه است. بعد از ماهیچه خوش طعم با آن گوشتی که در دهان آب می شود، نوبت می رسد به شیشلیک پسران کریم  که یادگاری از رستوران پدر و یکی از غذاهای سنتی رستوران های مشهد است. در کنار این دو غذای محبوب، انواع کباب ها شامل برگ ممتاز، کباب بختیاری، کباب سلطانی، جوجه کباب، چلو گوشت سرخ شده، باقالی پلو و استامبولی پلو کریم در این رستوران سرو می گردد. توجه داشته باشید کلیه سفارش ها در رستوران پسران کریم  به صورت خوراک است و چلو (پلو) را می بایست جداگانه سفارش دهید. مواد اولیه باکیفیت و تازه یکی از رموز طعم بی نظیر غذاها در کنار سرآشپزان حرفه ای رستوران پسران کریم  است.

شما کدوم را انتخاب می کنید؟

شعبه های رستوران پسران کریم

شعبه اصلی: در مشهد به سمت بلوار سجاد بروید و در بلوار کوچه فرهاد را انتها ادامه دهید تا تابلوی رستوران را ببینید.

شعبه خیام شمالی: در میدان خیام، وارد خیابان خیام شمالی بشوید و به سمت مجتمع مروارید بروید.

شعبه آلتون: در مشهد، به خیابان دانشگاه بروید و آنجا وارد برج تجاری آلتون بشوید.

ساعات کاری رستوران

رستوران پسران کریم همه روزه از ساعت 12 تا 15 و شب ها از ساعت 20 الی 22:30 پذیرای مهمانان عزیز است.

جاهای دیدنی نزدیک رستوران پسران کریم

پارک کوه سنگی

مشهد

از اماکن گردشگری نزدیک به رستوران پسران کریم، دومین پارک تفریحی بزرگ مشهد، پارک کوه سنگی است. این پارک بیشتر به خاطر مجسمه های شیر سنگی که پیش از انقلاب از طرف شهردار میلان به مشهد هدیه شده بود معروف است. در این پارک امکانات تفریحی همچون مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و همچنین آلاچیق برای استراحت خانواده ها فراهم شده است.

باغ ملک آباد

یکی دیگر از جاذبه هایی که در کنار رستوران پسران کریم میتوان ساعاتی را به گشت و گذار در آن پرداخت، باغ ملک آباد است. باغی وسیع و سرسبز از زمان پهلوی که در آن یک موزه دیدنی با فرش های نفیس و ظرف های تزئینی وجود دارد. این باغ علاوه بر وسعت زیاد، به دلیل آب و هوای خوبی که دارد، نه تنها محبوب گردشگران و ساکنین مشهد است، بلکه بر روی آن نام “شش تنفسی مشهد” را نیز گذاشته اند.

باغ پرندگان مشهد

مشهد

بازدید از بزرگ ترین و تنها مجموعه باغ پرندگان در شرق کشور، آن هم در مشهد قطعا خالی از لطف نخواهد بود. این باغ در سال 1383 در بلوار خیام شهر مشهد، با بیش از 800 گونه پرنده آغاز به کار نموده است. باغ پرندگان برای بازدید و تفریح کودکان محل مناسبی است. چرا که علاوه بر بازی با انواع مختلفی از پرندگان آشنایی خواهند یافت.

مرکز خرید الماس شرق

بخش جدانشدنی هر سفر و گشت و گذاری قطعا خرید و مراکز تجاری است. یکی از مراکز تجاری نزدیک به رستوران پسران کریم، مجموعه الماس شرق مشهد است. این مرکز خرید شش طبقه مجموعه ای کامل از لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی، صوتی و تصویری، موبایل، چینی و بلور و صنایع دستی را در خود جای داده است. از مزایای این مجتمع، پارکینگ طبقاتی آن با ظرفیت بیش از 1300 دستگاه خودرو خواهد بود که دیگر نگرانی از بابت جای پارک نداشته باشید.

شهربازی الماس شهر

مشهد

یکی از جاذبه های محبوب شهر مشهد، شهربازی روباز الماس است. بیش از 120 بازی مختلف از کشتی صبا، ترامپولین، سورتمه و سرسره پرواز و … در این شهربازی برای تجربه هیجان و تخلیه انرژی وجود دارد. همچنین اتاق وحشت و سینما هفت بعدی این شهربازی را نباید در لیست بازی ها فراموش کرد. حتما در کنار رستوران پسران کریم به این شهربازی فووق العاده نیز سری بزنید.

نتیجه گیری

یکی از تجربه های شگفت انگیز در هر سفری علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی مقصد، تجربه بهترین رستوران ها و غذاهای مخصوص آن شهر خواهد بود. مشهد با حرم امام رضا و جاذبه هایی که دارد به تنهایی بار سفر را دوش می کشد، اما قطعا سبکی پس از زیارت امام رضا یا خستگی پس از گشت و گذار در طرقبه و شاندیز را با یک چلو ماهیچه لذیذ و خوش عطر در رستوران پسران کریم پیوند زدن، تصمیمی فوق العاده خواهد بود. طعمی که اگر خاطرات مشهد فراموش شود، آن طعم و عطر فراموش نخواهد شد.

آماده رزرو تور ارزان مشهد هستید؟

نظرات کاربران