کوه سنگی

پارک کوهسنگی مشهد

کشور ایران در داخل خود جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری را جای داده و به صورت سالانه خیل عظیمی‌از گردشگران به دلایل مختلف یکی از شهرهای ایران را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. مشهد یکی از مهمترین شهرهای گردشگری ایران است که اصلی‌ترین دلیل جلب توجه آن را می‌توان به داشتن حرم مطهر امام رضا(ع) نسبت داد. اما تنها وجود حرم نیست که آن را با سایر مناطق کشور متمایز ساخته بلکه عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند تا مشهد را به یک مقصد تمام عیار مسافرتی بدل سازند.همین موضوع باعث شده تا شهر مشهد مقصد بسیاری از مسافران از طریق رزرو تور مشهد شود. پارک کوهسنگی مشهد یکی از معروف‌ترین مناطق تفریحی این شهر به شمار می‌رود که معمولا مسافران مشهد بخشی از اوقات خود را در این پارک می‌گذرانند. این پارک از قدیم الایام محبوبیت بسیاری در میان مردم داشته و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. بالارفتن از کوه این پارک یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توان در این منطقه انجام داد. در ادامه گشتی کوتاه در این پارک خواهیم داشت:

رزرو تور مشهد

بسیاری مشهد را تنها با عنوان یک شهر زیارتی می‌شناسند اما باید بدانید که این شه علاوه بر اینکه می‌تواند برای تمامی‌مسلمانان انتخابی مناسب باشد خواهد توانست رضایت مردم با انواع سلیقه‌ها را نیز نسبت به خود جلب کند. اگر بخواهیم جاذبه‌های گردشگری مشهد را طبقه بندی کنیم باید گفت: حرم مطهر و مزار فردوسی مهمترین جاذبه‌های این شهر هستند و پس از این دو مورد، پارک کوهسنگی است که آمار بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده است. این پارک تلفیقی زیبا از آب، نور و گیاهان داشته و می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن پاسی از روز باشد. رفتن به پارک کوهسنگی هم در اوقات روز و هم در اوقات شب امکان پذیر است چرا که برای هر زمانی برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده که می‌تواند بهترین خاطره‌ها را برایتان به ارمغان آورد. پارک کوهسنگی هم برای کودکان و هم برای خانواده‌ها انتخابی مناسب خواهد بود و چنانچه توان رفتن به بالای کوه را داشته باشید منظره‌ای زیبا از شهر را مشاهده خواهید کرد.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی پارک کوهسنگی :

  • رستوران‌ ها
  • کافه‌ها
  • سالن آمفی تئاتر
  • زمین‌های ورزشی
  • موزه
  • شهربازی تابستانی و سرپوشیده
  • انواع باغ‌ها (باغ موزه طبیعی، باغ آرامگاه، باغ فرهنگی و باغ پذیرایی)

مشاهده لیست قیمت بلیط هواپیما مشهد

تاریخچه پارک کوهسنگی مشهد

دلیل نامگذاری این پارک وجود دو قله از رشته کوه بینالود در آن است که در بسیاری اوقات مردم شهر مشهد نیز این قله‌ها را برای کوه‌نوردی خود انتخاب می‌کنند. از طریق مسیر سنگی موجود می‌توانید خود را به بالای قله رسانده و به تماشای چشم‌انداز زیبای شهر بنشینید. تا سال 1310 هیچگونه تغییری در ساختار طبیعی این پارک انجام نشده بود اما شاه عباس پس از تاجگذاری خود اقدام به ساخت یک سازه دوطبقه در این محل نمود و با یجاد یک حصار باعث پدید آمدن پارک شد. دو مجسمه شیرسنگگ و دو مجسمه انسان از شهر میلان به این پارک آورده شد که امروزه نیز قابل مشاهده هستند. البته مجسمه‌های انسان پس از انقلاب برداشته شده‌اند. سپس طی گذشت سالها امکانات و بخش‌های تفریحی دیگری به این پارک اضافه شد و مردم بیشتری آن را برای تفریحات خود انتخاب کردند. پارک کوهسنگی از 3 فاز تشکیل شده که ساخت فاز یک در سال 76، فاز دو در سال 87 و فاز سه در سال 98 کلید خورد. در حال حاظر ساخت فاز سوم این پارک ادامه داشته و تکمیل نشده است.

دیدنی‌های پارک کوهسنگی مشهد

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این پارک در میان مردم شده را می‌توان وجود قله‌هایی از رشته کوه بینالود دانست. این پارک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوست داران صخره نوردی و کوهنوردی است و می‌توانید بهترین لحظات را به همراه خانواده خود در آن سپری کنید. این پارک یکی از مناطق چهارفصل مشهد به شمار می‌رود و در هر زمانی که به مشهد سفر کرده باشید می‌توانید از آن دیدن کنید. دسترسی به این پارک نیز ساده بوده و می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از وسیله‌های عمومی‌خود را به این پارک برسانید. در این پارک می‌توانید از بخش‌های مختلفی دیدن کنید که هریک از آنها ویژگی‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و در ادامه به توضیح و بررسی هر یک از این بخش‌ها پرداخته‌ایم:

مجسمه شیر و سماور سنگی کوهسنگی مشهد

مجسمه شیر و سماور زنگی از جمله مهمترین بخش‌های آن به شمار می‌روند و قطعا عکس‌های مختلفی از این مجسمه‌ها در فضای مجازی مشاهده کرده‌اید. همانطور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره شد مجسمه شیر از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار بوده و شهردار میلان آن را به عنوان هدیه به شهردار مشهد هدیه کرده است. این مجسمه در بخش ورودی پارک کوهسنگی قرار گرفته و می‌تواند بهترین انتخاب برای ثبت عکس از این پارک معروف باشد.

دریاچه و آبشارهای پارک کوهسنگی مشهد

در بخش جنوبی پارک کوهسنگی یک دریاچه مصنوعی ساخته شده که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای قایق سواری و همچنین عکاسی باشد. همانطور که می‌دانید این پارک دارای قله‌هایی از رشته کوه بینالود است و به همین دلیل در بخش‌هایی از آن شاهد آبشارهایی زیبا هستیم که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهند کرد. این آبشارها و جویبار هایی که به لطف آنها به وجود می‌آیند آرامش خاصی به فضای پارک بخشیده‌اند.

بازار هنر مشهد

همانطور که می‌دانید بازار یکی از مهمترین علایق مسافران است و به همین دلیل در سال 1384 ساخت بازار در گوشه‌ای از این پارک کلید خورد. این بازار با نام بازار هنر یا بازار هنر خراسان شهرت پیدا کرده و یکی از بهترین‌ها برای خرید سوغاتی و وسایل مورد نیاز مسافران است. این پارک دارای 54 فروشگاه است و 13 گروه هنری در آن فعال هستند و می‌توانید بهترین اجناس تولید شده با دست را از آن خریداری کنید.

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی

میرزا ابراهیم رضوی که از جمله نوادگان امام جواد(ع) است به عنوان دومین و بزرگترین واقف سادات رضوی در خراسان شناخته می‌شود. آرامگاه وی در دوره صفوی در نزدیکی این پارک دیدنی ساخته شد و می‌توانید مقبره هفت تن از صاحب منصبان و بزرگان دوره صفوی را در این بخش مشاهده کنید.

موزه بزرگ خراسان

موزه از جمله اماکنی است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد و موزه بزرگ خراسان که به سبک معماری کاخ کلات ساخته شده در نزدیکی پارک کوهسنگی مشهد ساخته شده است. موزه خراسان یکی از بزرگترین و مهمترین موزه‌های ایران و خاورمیانه به شمار می‌رود که به صورت هرساله خیل عظیمی‌از گردشگران از آن بازدید می‌کنند. در این موزه می‌توانید انواع اقسام مختلف اجناس از قبیل: اشیای سفالی، اشیای شیشه‌ای و سفالی، ابزار آلات سنگی و… را مورد بازدید قرار دهید. البته نمونه‌هایی از نسخ خط قدیمی‌که بر روی چرم نوشته شده‌اند نیز در این موزه قابل مشاهده هستند.

جبل النور

جبل النور به عنوان آرامگاه چند شهید از دوران جنگ تحمیلی شناخته می‌شود و زمانی که در سال 1383 پیکر چند تن از شهدای گمنام به شهر مشهد آمدند در این منطقه به خاک سپرده شدند. به همین دلیل این پارک با نام کوه جبل النور نیز شناخته می‌شود.

دسترسی به کوهسنگی مشهد

یکی از مهمترین مواردی که قبل از بازدید پارک کوهسنگی مشهد باید مورد توجه قرار گیرد را می‌توان موقعیت این پارک دانست. این پارک در نزدیکی بزرگراه کلانتری مشهد ساخته شده و برای رسیدن به این پارک می‌توانید تنها از یک خط تاکسی استفاده کنید. این پارک در نزدیکی ایستگاه مترو واقع شده و پس از پیاده شدن در این ایستگاه با 15 دقیقه پیاده روی خود را به پارک کوهسنگی خواهید رساند. برای رسیدن به پارک کوهسنگی می‌توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید چرا که خط اتوبوس در بخش شرقی این پارک دارای ایستگاه است. چنانچه به دوچرخه سواری علاقه دارید نیز می‌توانید با کرایه دوچرخه خود را به پارک کوهسنگی مشهد برسانید.

ساعات کار پارک کوهسنگی مشهد

برای بازدید از پارک کوهسنگی مشهد نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای نخواهد بود و می‌توانید به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید. این پارک به صورت تمام وقت آماده پذیرایی از مسافران است و هر زمان از روز را که برای بازدید انتخاب کرده باشید زیبایی‌های خاصی را در آن شاهد خواهید بود. البته برای بازدید از امکانات و بخش‌های گردشگری پارک کوهسنگی مشهد باید نسبت به خرید بلیط اقدام کنید.

مناطق دیدنی نزدیک پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد در موقعیت مناسبی از نظر گردشگری قرار گرفته و با رفتن به آن می‌توانید به جاذبه‌های مختلفی دسترسی داشته باشید. از جمله جاذبه‌های نزدیک پارک کوهسنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرامگاه نادرشاه افشار: در فاصله 5 کیلومتری

خانه ملک: در فاصله 5 کیلومتری

حرم مطهر: در فاصله 6 کیلومتری

پارک ملت مشهد: در فاصله 8.3 کیلومتری

هتل‌های نزدیک به پارک کوهسنگی مشهد

داشتن محل اقامت یکی از مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. رزرو هتل در مشهد از راه‌های مختلفی امکان پذیر است اما باید ابتدا اطلاعاتی در رابطه با هتل‌های مشهد داشته باشید تا امکان رزرو بهترین مورد برایتان وجود داشته باشد. چنانچه قصد رزرو هتل در نزدیکی پارک کوهسنگی مشهد را دارید می‌توانید هتل‌های مختلفی نظیر: هتل آسیا، هتل هما، هتل قصر طلایی، هتل حلما، هتل جواهر شرق و… را انتخاب کنید.

شکوه طبیعت در قلب مشهد

یکی از مهمترین مواردی که سبب محبوبیت پارک کوهسنگی مشهد شده را می‌توان وجود کوه در این منطقه دانست. بی شک وجود کوه‌های سر به فلک کشیده در قلب شهر مشهد می‌تواند اتفاقی عجیب در این شهر باشد. وجود این پارک فرصت‌های بسیاری را در اختیار مسافران و حتی مردم شهر مشهد به وجود آورده به گونه‌ای که در هر ساعت از شبانه روز می‌توان در آن به ورزش کردن پرداخت. طی سالهای اخیر شهردار مشهد به منظور هرچه بهتر شدن خدمات این پارک تمهیدات مختلفی را اندیشیده و از این رو روز به روز شاهد تغییرات عمده‌ای در بخش‌های مختلف این پارک هستیم.

تفریحات پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی مشهد بخش‌های تفریحی متعددی را در دل خود جای داده و به همین دلیل بازدید کنندگان آن بهترین لحظات را در این پارک سپری خواهند کرد. وجود دریاچه مصنوعی در این پارک یکی از مهمترین زیبایی‌های آن به شمار می‌رود و می‌توانید انواع اقسام تفریحات قایق سواری را در آن تجربه کنید. در بخش‌های مختلفی از طبیعت پارک کوهسنگی مشهد محل‌هایی برای استراحت و پیک نیک مسافران وجود دارد و می‌توانید بهترین پیک نیک را در آن داشته باشید. استخر توپ یکی از لذتبخش‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در این پارک تجربه کرد و می‌توانید دل به دنیای توپ زده و اوج شادی را برای خودتان به ارمغان آورید. قطار کودک نیز توجه تمامی‌کودکان را به خود جلب خواهد کرد. این پارک دارای بخش های مختلفی است که حتی قدم زدن در آن نیز برای همگان لذت‌بخش خواهد بود.

  • اجرای نمایش در کوهسنگی
  • کوهنوردی
  • پاتیناژ و اسکیت سواری
  • مسیر دوچرخه سواری
  • کالسکه سواری
  • شهربازی

شما میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد و سایر بلیط های هواپیما از سیستم رزرواسیون سه کلیک استفاده نمایید.

سوالات متداول

ساعت کار پارک کوهسنگی کی است ؟

از صبح تا پاسی از نیمه شب

شماره تلفن پارک کوهسنگی چند است ؟

05138400265

پارک کوهسنگی کجاست ؟

مشهد، میدان شریعتی، انتهای خیابان کوهسنگی، پارک کوهسنگی

از خیابان های اطراف کوهسنگی چی بخریم ؟

صنایع دستی در خیابان های اطراف کوهسنگی برای خرید وجود دارد.

نظرات کاربران