The island of Santorini in Greece

دیدنی های اروپا؛ از پل شیطان تا اقیانوس اطلس وحشی!

فهرست مطالب

بر کسی پوشیده نیست که اروپا مملو از مکان‌های زیبا برای بازدید است. شهرهای بزرگ، رشته‌کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، شهرهای افسانه‌ای، سواحل زیبا و جزایر دیدنی از آن جمله هستند. درست است که اروپا فهرستی به ظاهر بی‌پایان از مکان‌های زیبا برای گردش دارد، اما در این‌جا به فهرستی 30 تایی از دیدنی های اروپا بسنده می‌کنیم. این فهرست، شگفت‌انگیزترین جاذبه های اروپا را در اختیار شما قرار می‌دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

1.     دولومیت‌های ایتالیا؛ از زیباترین دیدنی های اروپا

Dolomites of Italy

دولومیت‌های ایتالیا با داشتن قله‌های ناهموار کوهستانی، شهرهای جذاب و دریاچه‌های زیبا یکی از زیباترین دیدنی های اروپا هستند. در طول ماه‌های تابستان، این مکان هم‌چون بهشتی برای پیاده‌روی است که افراد با هر سن و سطح توانایی را به خود جذب می‌کند. در آن‌جا صندلی‌هایی تعبیه شده که کوهنوردان در هر جایی از مسیر که خسته شدند می‌توانند استراحت کنند؛ بنابراین هیچ بهانه‌ای برای بازدید از مناظر زیبا آن نخواهید داشت. در ماه‌های زمستان نیز، اسکی‌بازان روی برف همین کوه‌ها اسکی می‌روند. Tre Cime di Lavaredo نیز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های doom است، اما گزینه‌های بیشتری برای انتخاب وجود دارد.

برای داشتن بهترین تجربه، حداقل 2 تا 3 روز در این‌جا وقت بگذارید. این کار به شما زمان کافی برای سوار شدن بر تله‌کابین، لذت بردن از مناظر و پیاده‌روی در یکی از بهترین دیدنی های اروپا در ماه‌های تابستان را می‌دهد. اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز در ایتالیا هستید، بازدید از یکی از بهترین دیدنی های اروپا را از دست ندهید.

2. جزیره سانتورینی در یونان

یکی دیگر از دیدنی های اروپا جزیره سانتورینی است. این جزیره بقایای یک آتشفشان باستانی است و آن‌چه باقی مانده، لبه دهانه آن است. اویا یکی از زیباترین شهرهای سانتورینی است. آبشارهای ساختمان‌های سفیدپوش شده با کلیساهای گنبدی آبی و آسیاب‌های بادی، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده را برای عکاسان تشکیل می‌دهد. این مکان، با غروب خورشید جادویی‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا ساختمان‌ها به رنگ‌های صورتی، نارنجی و زرد می‌درخشند و این منظره قطعا دیدنی است. پیشنهاد می‌کنیم به تماشای غروب آفتاب در اویا بنشینید، شهرهای Oia، Imerovigli و Fira را جستجو کنید، از سواحل شنی قرمز، سفید و سیاه دیدن کنید و جزیره Profit Ilias را از بالا ببینید. در سفر به یونان، از دیدنی های اروپا غافل نشوید. 3 روز، زمان مناسبی برای گردش در شهرها، بازدید از سواحل و تماشای غروب خورشید از سفر دریایی و اویا است.

 3. آب‌دره‌های نروژ؛ دیدنی ترین آب‌دره‌های اروپا

جنوب نروژ مملو از آب‌دره‌ها، آبشارها، کوه‌ها و برخی از هیجان‌انگیزترین و دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در اروپا است. این مکان زیبا برای بازدید و یکی از بهترین مقاصد سفر جاده‌ای اروپا است. هم‌چنین می‌توانید با قایق، قطار، ماشین و پیاده آب‌دره‌ها را جستجو کنید. علاوه بر آن، از Geirangerfjord، یکی از مکان‌های دیدنی میراث جهانی یونسکو دیدن کنید، با کشتی یا کشتی کروز در آب‌دره‌ها بگردید و در صخره   Pulpit Rock، Kjeragbolten، و Trolltunga پیاده‌روی کنید.

به طور خلاصه، نروژ توری ترکیبی از سفر دریایی در آب‌دره‌ها با رانندگی در میان مناظر زیبا را ارائه می‌دهد. توجه داشته باشید که سفر با قطار به نروژ نیز یکی از زیباترین سفرهای قطار در جهان است. توصیه می‌کنیم حداقل 7 روز را در این منطقه از نروژ بگذرانید، اما مطمئن باشید که 10 روز هم برای تماشای زیبایی‌های آن کافی نیست. اما 7 روز زمان کافی برای بازدید از اسلو، برگن، استاوانگر، سایر جاذبه های اروپا، گشت‌و‌گذار در آب‌دره‌ها و پیاده‌روی را به شما می‌دهد.

4. شهر پاریس در فرانسه

The city of Paris in France

پاریس یکی دیگر از شهرهای دیدنی اروپا است. بلوارهای بزرگ، معماری، پارک‌ها و باغ‌ها، کافه‌های خیابانی و بناهای تاریخی زیبا، همه‌وهمه در کنار هم قرار می‌گیرند تا یکی از زیباترین شهرهای جهان را خلق کنند. شما در پاریس می‌توانید از برج ایفل و طاق پیروزی دیدن کنید، به موزه لوور، موزه اورسی و کلیسای جامع نوتردام بروید، در شانزه لیزه و در امتداد رودخانه سن قدم بزنید، از مونمارتر دیدن کنید و در یک کافه خیابانی ناهاری فرانسوی بخورید.  برای لذت بردن از زیبایی‌های پاریس و گشت‌وگذار در آن، پیشنهاد می‌کنیم 3 روز را در این شهر بگذرانید. این کار به شما زمان کافی برای کشف تفریحات برتر و آشنایی با این شهر شگفت‌انگیز و دیدنی های آن را می‌دهد.

رزرو تور پاریس با سه کلیک خوبه!

5. خط ساحلی الگارو در پرتغال

الگارو، خط ساحلی زیبای جنوب پرتغال است. شما در این منطقه نه‌تنها می‌توانید در سواحل استراحت کنید، بلکه می‌توانید در شهرهایی که در ساحل پراکنده‌اند گشت بزنید، پیاده‌روی کنید، گلف بازی کنید و غارهای آهکی را کشف کنید، در ساحل پرایا سائو رافائل استراحت کنید، از شهرهای فارو، لاگوس و تاویرا دیدن کنید، در مسیر ساحلی Seven Hanging Valleys پیاده‌روی کنید و از غار Benagil  و سایر دیدنی های اروپا دیدن کنید. بهتر است حداقل 3 روز را در این‌جا بگذرانید تا زمان کافی برای گشت‌و‌گذار در شهرهای کوچک، بازدید از سواحل و جستجو در غار بناگیل داشته باشید. اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر در پرتغال هستید، بازدید از یکی از بهترین جاذبه های اروپا را فراموش نکنید.

6. راه اقیانوس آتلانتیک وحشی در ایرلند؛ بهشتی‌ترین دیدنی های اروپا

یکی دیگر از بهترین دیدنی های اروپا، راه اقیانوس اطلس وحشی است. این مسیر 1600 مایل جاده‌ای است که در امتداد سواحل غربی ایرلند می‌رود. اگر بخواهید در هر نقطه توقف کنید و هر گوشه‌و‌کنار راه اقیانوس اطلس وحشی را کاوش کنید، بیش از یک ماه طول می‌کشد. اما پیشنهاد می‌کنیم که از مناظری مانند حلقه کری، شبه‌جزیره دینگل و صخره‌های موهر که همگی در راه اقیانوس اطلس وحشی هستند دیدن کنید. این مناطق، مناظر بسیار زیبا و رمانتیکی برای یک سفر دونفره و عاشقانه دارند. رانندگی در مسیر اقیانوس اطلس وحشی حداقل 3 روز طول می‌کشد، اما دیدن این منطقه زیبا به سختی و طولانی بودن راه می‌ارزد. برای داشتن بهترین تجربه، پیشنهاد می‌کنیم حداقل 5 روز را برای سفرهای جاده‌ای و بازدید از دیدنی های اروپا در این منطقه در نظر بگیرید.

7. شهر پراگ در جمهوری چک

The city of Prague in the Czech Republic

پراگ یکی از بهترین شهرهای اروپا برای گرفتن عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای سینمایی است. این تنها شهر بزرگ اروپای شرقی بود که از جنگ جهانی دوم، بدون این‌که توسط بمب ویران شود، جان سالم به در برد. پراگ با برج‌های سبک گوتیک، کلیساهای باستانی و بزرگ‌ترین قلعه جهان، یکی از زیباترین دیدنی های اروپا است. شما در این شهر می‌توانید روی پل چارلز قدم بزنید، از میدان قدیمی شهر دیدن کنید، از برج‌ها بالا بروید، ساعت نجومی را ببینید، از قلعه پراگ دیدن کنید و به بارهای نوشیدنی بروید. 2 تا 3 روز به شما زمان کافی برای بازدید از نقاط برجسته پراگ را می‌دهد. شما با صرف زمان بیشتر نیز می‌توانید به شهرهای کوچک‌تر مجاور سفر کنید و از سایر دیدنی های اروپا بهره‌مند شوید.

 8. مون سنت میشل در فرانسه؛ شناورترین دیدنی‌ های اروپا

یکی دیگر از دیدنی های اروپا، مون سنت میشل است. مونت سن میشل جزیره‌ای در شمال فرانسه است. این جزیره توسط دیوارهای قرون وسطایی احاطه شده‌ و بالای آن یک روستا و صومعه باستانی قرار دارد. این جزیره بیشتر اوقات با شن احاطه شده‌است، اما زمانی که جزرومد زیاد است، مونت سن میشل مانند یک جزیره شناور به نظر می‌رسد. در سفر به اروپا و بازدید از دیدنی های اروپا، پیشنهاد می‌‌کنیم از این جزیره دیدن کنید، در خیابان‌های باریک این شهر پرسه بزنید، به خرید بروید و از مونت سن میشل در هنگام جزر و مد عکس بگیرید. امکان بازدید از مونت سن میشل در یک سفر یک‌روزه از پاریس وجود دارد، اما برای کسب بهترین تجربه، بهتر است یک شب را در یکی از شهرهای مجاور اقامت کنید.

9. شبه‌جزیره ایستریا در کرواسی و اسلوونی

شبه‌جزیره ایستریا یکی دیگر از دیدنی های اروپا است. این شبه‌جزیره‌ گوه‌ای شکل _شبیه به یک برش پیتزا_ است که در شمال غربی کرواسی و غرب اسلوونی قرار دارد. ایستریا به اندازه جنوب کرواسی از محبوبیت برخوردار نیست؛ این بدان معنا است که ایستریا به مراتب جمعیت کمتری نسبت به جنوب کرواسی دارد. اگر می‌خواهید از جمعیتی که به دوبرونیک و هوار و اسپلیت هجوم می‌آورند اجتناب کنید، اما هم‌چنان از مناظر ساحلی بسیار زیبا و شهرهای جذاب آن لذت ببرید، بازدید از شبه جزیره ایستریا را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

علاوه بر آن، از سایر دیدنی های اروپا، شهرهای ساحلی Rovinj، Pula، Porec، Piran و Koper دیدن کنید، در دماغه Kamenjak از صخره پرش کنید، از خرابه‌های رومی بازدید کنید، غذاهای دریایی تازه بخورید و در ساحل آفتاب بگیرید. شما در عرض 3 روز می‌توانید از دیدنی های برتر اروپا بازدید کنید. اما زمان بیشتر به شما این امکان را می‌دهد که با سرعتی آهسته‌تر از جاذبه های این بخش منحصر‌به‌فرد اروپا لذت ببرید.

10. کوکنهوف در هلند؛ از دیدنی‌ترین پارک‌های اروپا

Keukenhof in the Netherlands

کوکنهوف یکی دیگر از دیدنی های اروپا است که در هلند قرار دارد. کوکنهوف در ماه‌های آوریل و می، سرزمین عجایب گل نرگس، لاله و سنبل است. اگر قصد دارید به آمستردام سفر کنید، این ماه‌ها بهترین زمان سفر به آمستردام خواهند بود؛ زیرا مناظر طبیعی با آب‌وهوای دلپذیر آن روحتان را زنده می‌کند. هم‌چنین می‌توانید در باغ‌ها قدم بزنید، عکس‌های زیادی بگیرید و از فروشگاه‌ها سوغاتی بخرید. سفر به کونکهوف با احتساب زمان حمل‌ونقل، تنها‌وتنها نیمی از روز طول می‌کشد. دلتان می‌آید خودتان را از دیدن چنین دیدنی هایی در اروپا محروم کنید؟

11. RAKOTZBRUCKE در آلمان

Rakotzbrucke یکی دیگر از دیدنی های اروپا است. Rakotzbrucke که پل شیطان نیز نامیده می‌شود، چیزی شبیه به یک افسانه است. این پل در سال 1860 ساخته شده و کل پل ساخته دست بشر است؛ از جمله مناره‌های دندانه‌دار و سنگی در دو انتهای پل و صخره‌های نوک‌تیز که در دریاچه قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم به آلمان بروید و خودتان پل قوسی را که با تصویر انعکاسش در آب، گردی کاملی به زیبایی قرص ماه را پدید می‌آورد، ببینید. Rakotzbrucke در Rhododendronpark Kromlau در نزدیکی Gablenz، آلمان واقع شده‌است. می توانید در یک سفر یک‌روزه از برلین یا درسدن به این‌جا بیایید.

12. مادیرا در پرتغال؛ رمانیتک‌ترین دیدنی های اروپا

مادیرا یکی دیگر از دیدنی های اروپا و یک مجمع‌الجزایر کوچک پرتغالی است که در اقیانوس اطلس، در غرب مراکش واقع شده‌است. مناظر، مسیرهای پیاده‌روی، سواحل، غذا و شراب مادیرا، همه‌ساله بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کنند. شما می‌توانید در شهر فونچال گشت‌وگذار کنید، در استخرهای گدازه شنا کنید، از سواحل ماسه سیاه دیدن کنید و تا می‌توانید در این فضای زیبا پیاده‌روی کنید. حداقل 7 روز برای تماشای مناظر، پیاده‌روی در مسیرها و لذت بردن از یکی دیگر از دیدنی های اروپا کافی است.

13. جزیره اسکای در اسکاتلند

Isle of Skye in Scotland

جزیره اسکای با مناظر ساحلی چشمگیر، شهرهای عجیب‌و‌غریب و مناظر سرسبز، یکی از زیباترین دیدنی های اروپا است. این یک مقصد عالی برای افراد در هر سن‌وسالی است. این شبه‌جزیره جمع‌و‌جور با ماشین به‌راحتی قابل گردش است؛ چون مسیرهای پیاده‌روی کوتاه اما شیرینی دارد که به شما این امکان را می‌دهد که زیبایی‌های این مکان را درک کنید. از دیگر جاذبه های اروپا در سفر به جزیره اسکای می‌توان به پیاده‌روی در Quiraing اشاره کرد. هم‌چنین می‌توانید  Old Man of Storrرا ببینید، در قلعه Dunvegan بگردید، از Fairy Pools و Fairy Glen دیدن کنید  و به تماشای غروب خورشید در Neist Point بنشینید. توصیه می‌کنیم 3 روز را برای رانندگی در حلقه تروترنیش بگذارید، از قلعه دانوگان بازدید کنید و چند مسیر کوتاه را پیاده‌روی کنید و از دیدنی های اروپا لذت ببرید.

14. شهر موستار در بوسنی و هرزگوین؛ یکی از زیباترین دیدنی های اروپا

موستار یکی دیگر از دیدنی های اروپا است که با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، ساختمان‌های سنگی قدیمی و برج‌ها و مناره‌هایش به نظر می‌رسد که از صفحات یک کتاب افسانه‌ای کنده شده‌است. استاری موست، پل قوسی منحصربه‌فردی که بر روی رودخانه نرتوا قرار دارد، نیز در مرکز شهر است. نه‌تنها گشت‌وگذار در خیابان‌های این منطقه سرگرم‌کننده است، بلکه خرید و نوشیدن چای و قهوه در کافه‌ها نیز لذت بازدید از آن را دوچندان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از استاری موست عکس بگیرید، در این شهر بگردید، از مسجد کوسکی محمدپاشا دیدن کنید، در بازار قدیمی به خرید بروید و از سایر جاذبه های اروپایی آن دیدن کنید. در حالت ایده‌آل، برای گذراندن 2 روز و یک شب در این شهر برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که با یک شب اقامت می‌توانید در غروب آفتاب و در ساعات صبح، زمانی که خیابان‌ها به طرز لذت‌بخشی شلوغ هستند، به گشت‌و‌گذار در موستار بپردازید.

15. CINQUE TERRE در ایتالیا؛ رنگارنگ‌ترین دیدنی های اروپا

پنج شهر رنگارنگ و خیره‌کننده از صخره‌های ساحلی به دریای مدیترانه نمایانند. این موقعیت، نه‌تنها یک مکان زیبا برای گردش در ایتالیا است، بلکه یکی از بهترین دیدنی های اروپا به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم از پنج شهر Riomaggiore، Vernazza، Monterosso al Mare، Manarola، و Corniglia دیدن کنید و در آن‌ها بگردید. اگر به پیاده‌روی علاقه‌مندید، می‌توانید هر پنج شهر را در یک روز کاوش کنید. هر چه بیش‌تر پیاده‌روی کنید، با دیدنی های اروپا بیشتر آشنا خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم گردش خود را در Monterosso به پایان برسانید و با یک شنای سریع در مدیترانه خودتان را خنک کنید.

توصیه می‌کنیم حداقل یک شب در یکی از این پنج شهر بمانید، یک روز کامل را پیاده‌روی کنید یا سوار قطار شوید تا این پنج شهر را یکی پس از دیگری ببینید. البته که زمان ایده‌آل برای اقامت در این پنج شهر، 2 یا 3 روز است. چنان‌چه زمان بیشتری را در یکی از این پنج شهر ماندید، با یک سفر یک‌روزه به پورتوفینو استراحت کنید.

16. کرکجوفل در ایسلند؛ رویایی‌ترین دیدنی های اروپا

Kirkjufell in Iceland

کرکجوفل یکی دیگر از دیدنی های اروپا است. این کوه، زیباترین کوه ایسلند است. شکل منحصربه‌فرد نوک پیکان، موقعیت ساحلی، پرتاب آبشار از ارتفاع و دوری از کوه‌های دیگر، آن را به یک مکان پرجاذبه و خیره‌کننده برای گرفتن عکس‌های حرفه‌ای تبدیل کرده‌است. Kirkjufell در شبه‌جزیره Snaefellsnes واقع شده‌است. امکان بازدید از Kirkjufell در یک سفر یک‌‌روزه بسیار طولانی از Reykjavík وجود دارد، اما برای کسب بهترین تجربه، یک تا 2 شب را در شبه‌جزیره Snaefellsnes سپری کنید. این کار به شما زمان کافی می‌دهد تا در هنگام غروب یا طلوع خورشید از Kirkjufell عکس بگیرید و سایر دیدنی ها و مناظر شگفت‌انگیز این شبه جزیره _که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است_ را در اروپا کشف کنید.

17. منطقه آلزاس در فرانسه

مسیر شراب آلزاس، واقع در شرق فرانسه، ترکیبی شگفت‌انگیز از شهرهای افسانه‌ای و تاکستان‌های زیبا است. این مسیر جایی است که فرانسه با آلمان ملاقات می‌کند؛ ازهمین‌رو این منطقه، ترکیبی از فرهنگ فرانسوی و آلمانی در معماری و آشپزی را به خود گرفته‌است. در این منطقه دیدنی در اروپا، خانه‌های رنگارنگ و نیمه‌چوبی در خیابان‌های سنگفرش‌شده قرار دارند. تزئینات گل، تزئینات عجیب‌و‌غریب در ساختمان‌ها و کافه‌های خیابانی به جذابیت این منطقه افزوده‌است؛ به‌طوری‌که شما واقعا احساس می‌کنید که در یک شهر افسانه‌ای قدم برمی‌دارید. پیشنهاد می‌کنیم از لیست طولانی شهرهای آلزاس_ کولمار، ریبوویل، ریکویر، اگویشیم و چند شهر برتر دیگر_ بازدید کنید، Chatea du Haut-Koenigsburg را جستجو کنید، غذاهای آلزاسیا را بخورید و از شراب‌سازی‌ها دیدن کنید. 3 روز، زمان کافی برای بازدید از تعداد انگشت‌شماری از جاذبه های این منطقه و کاوش در حومه این شهر اروپایی خواهد بود.

18. شهر گدانسک در لهستان؛ از دیدنی ترین شهرهای اروپا

گدانسک، یکی دیگر از دیدنی های اروپا و شهری زیبا در دریای بالتیک است. بسیاری از مسافرانی که به لهستان می‌روند، اغلب این مکان زیبا را نادیده می‌گیرند و به نفع مکان‌های محبوب‌تری مانند ورشو، کراکوف و وروتسواف سفر می‌کنند. بااین‌حال، خیابان‌های رنگارنگ، پیاده‌روی آسان و مجموعه‌ای از مکان‌های تاریخی، این شهر را به جواهری که در اروپا که دست‌کم‌گرفته شده‌، تبدیل کرده‌است. برای تجربه لذت بیش‌تر در لهستان، پیشنهاد می‌کنیم در  Royal Way پیاده‌روی کنید، به تماشای مناظر زیبا از برج تالار شهر بنشینید، از کلیسای مریم مقدس بازدید کنید، در امتداد رودخانه Motlawa قدم بزنید، خیابان Mariacka را در جستجوی گارگویل‌ها بگردید _ افسانه‌ها می‌گویند گارگویل موجودی است که در روز سنگ است اما در شب زنده می‌شود_ از مرکز همبستگی اروپا و موزه جهان دوم جنگ بازدید کنید و سفری یک‌روزه به قلعه مالبورک داشته باشید.

اگر عجله دارید، یک‌روز برای گشت‌وگذار در گدانسک کافی است، اما برای این‌که بهترین تجربه را داشته باشید، باید حداقل 2 تا 3 روز در این‌جا بمانید. این کار به شما زمان کافی برای گردش در شهر قدیمی، بازدید از دو تا از بهترین موزه‌های لهستان و صرف غذا در رستوران‌های شگفت‌انگیز آن را می‌دهد.

19. کوه‌های آلپ در سوئیس؛ مرتفع‌ترین و دیدنی‌ترین رشته‌کوه‌های اروپا

The Alps in Switzerland

کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده، مراتع آلپ، تله کابین‌هایی با ارتفاع زیاد، قطارهای چرخ‌دنده تاریخی، مسیرهای پیاده‌روی خوش‌منظره و دهکده‌های عجیب‌و‌غریب، کوه‌های آلپ سوئیس را در صدر فهرست زیباترین دیدنی های اروپا قرار داده‌اند. پس از سفر به سوئیس و بازدید از کوه‌های آلپ، پیشنهاد می‌کنیم دره Lauterbrunnen را بگردید، با تله‌کابین به سمت Jungfraujoch و Schilthorn بروید، از زرمات دیدن کنید و با قطار به Gornergrat بروید تا مناظر Matterhorn را ببینید و از شهرهای کوهستانی Murren، Wengen و Gimmelwald دیدن کنید.

در ماه‌های تابستان، مسیرهای پیاده‌روی را طی کنید و در ماه‌های زمستان، وقت خود را در پیست‌های اسکی بگذرانید. اگر از ما بپرسید که چند روز برای دیدن سوئیس و دیدنی های آن کافی است، به شما می‌گوییم هرچه بیشتر در اروپا بمانید بهتر است. اما درصورتی‌که  بخواهید یک بازدید سریع از سوئیس داشته باشید، می‌توان از لوسرن، زوریخ یا لوزان به کوه‌های آلپ سفر کنید. صادقانه می‌گوییم، اگر 10 روز را در کوه‌های آلپ سوئیس بگذرانید، هنوز کم است.

20. خط ساحلی کوستا براوا در اسپانیا

یکی دیگر از دیدنی های اروپا، خط ساحلی کوستا براوا است. این خط ساحلی صخره‌ای در شمال شرقی اسپانیا به خاطر شهرهای کوچک و مناظر ناهموار ساحلی‌اش معروف است. کوستا براوا از مرز فرانسه تا شهر بلنز امتداد دارد. این مکان، با داشتن آب‌و‌هوای عالی و سواحل زیبا، بهترین مقصد تعطیلات برای بسیاری از اروپایی‌ها است. پیشنهاد می‌کنیم این منطقه را با تور بگردید، از شهر Girona دیدن کنید، در Lloret de Mar ساحل استراحت کنید، غذاهای مدیترانه‌ای بخورید، از موزه_تئاتر دالی بازدید کنید و در پارک‌های طبیعی Cap de Creus و Cadaqués پرسه بزنید. می‌شود کوستا براوا را در یک روز گشت، اما برای این‌که تجربه یک سفر لذت‌بخش را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم چند روز دیگر را برای امتحان کردن غذاهای اسپانیایی، گشت‌و‌گذار در شهرهای کوچک و دیدن سایر جاذبه های اروپا صرف کنید.

21. دهکده هالستات در اتریش؛ یکی دیگر از دیدنی های اروپا

این دهکده کوچک، با محیطی عالی، بدون شک یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی در اروپا است. در سال‌های اخیر، هالشتات به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در اتریش تبدیل شده‌است؛ به همین دلیل چنان‌چه در تابستان و اوایل پاییز به این شهر سفر کردید، باید انتظار جمعیت زیادی را داشته باشید. با‌این‌حال، با برنامه‌ریزی مناسب و مشاوره با کارشناسان سه‌کلیک می‌توانید در بهترین زمان ممکن به این شهر سفر کنید. شما می‌توانید در این شهر قدیمی بگردید، از اسکای واک _این میراث جهانی_ دیدن کنید و در معادن نمک گشت بزنید. شما برای بازدید از دیدنی ها و پیاده‌روی در این دهکده اروپایی، فقط‌وفقط به چند ساعت نیاز دارید، اما برای این‌که از سفر خود نهایت لذت را ببرید، بهتر است یک شب در آن‌جا اقامت کنید؛ تا بتوانید از خیابان‌های دیدنی آن دیدن کنید.

22. جزایر لوفوتن در نروژ

Lofoten Islands in Norway

بدون شک جزایر لوفوتن یکی از دیدنی ترین مکان‌های اروپا است که به شما پیشنهاد می‌دهیم. شمال نروژ با خطوط ساحلی ناهموار، بندرهای کوچک پر از کابین‌های ماهیگیری قرمز، جاده‌های پرپیچ‌وخم در میان کوه‌ها، مسیرهای پیاده‌روی هیجان‌انگیز و سواحلی که به نظر می‌رسد متعلق به دریای کارائیب هستند، لذت‌بخش است. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی شگفت‌انگیز _که راینه برینگن معروف‌ترین آن‌ها است_  پیاده‌روی کنید، در سواحل شنی سفید گشت‌وگذار کنید، در روربو بمانید، دهکده‌های ماهیگیری را کشف کنید، ماهی تازه و غذاهای دریایی بخورید و شفق شمالی را در ماه‌های زمستان ببینید. حداقل به 2 روز کامل برای گشتن در جزایر لوفوتن نیاز دارید. البته 4 روز بهتر است؛ چون هر روزی که بیشتر بمانید، زمان بیشتری برای جستجو در این منطقه و بازدید از بهترین جاذبه های اروپا در اختیار دارید. اما پیش از سفر به این منطقه، از وضعیت آب‌وهوای نروژ باخبر شوید.

23. خلیج کوتور در مونته نگرو

خلیج کوتور یکی دیگر از دیدنی های اروپا است. این خلیج شبیه آب‌دره‌های نروژ یا نیوزلند است که با صخره‌های سبز رنگ که در آب آبی خلیج فرو می‌روند. جاده‌ای دو خطه در امتداد لبه خلیج کوتور پیچ می‌خورد و از شهرهای کوچک و روستاها می‌گذرد. شما در این خلیج می‌توانید از Perast دیدن کنید، با قایق‌سواری به Lady of the Rocks بروید، کوتور را کاوش کنید، از نردبان کوتور بالا بروید و از دیوارهای شهر کوتور مناظر شگفت‌انگیز را تماشا کنید. 2 روز زمان کافی برای بازدید از  دیدنی های مونته نگرو در اروپا است. اگر هم بیشتر ماندید، می‌توانید چند روز دیگر را به سفرهای روزانه در شهرهای ساحلی مجاور و داخل کشور مونته نگرو و بازدید از سایر جاذبه های اروپا بگذرانید.

24. ونیز در ایتالیا؛ رمانتیک‌ترین شهر دیدنی اروپا

یکی دیگر از دیدنی های اروپا ونیز است. ونیز رمانتیک، تاریخی و باشکوه است. کانال‌ها، معماری و شهرهای رنگارنگ مورانو و بورانو، این شهر را به یکی از باشکوه‌ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده‌است. شما می‌توانید در خیابان‌های ونیز بگردید، از کلیسای سنت مارکو دیدن کنید، از Campanile di San Marco برای تماشای منظره پرنده از ونیز بالا بروید، روی پل ریالتو پیاده‌روی کنید، در کاخ دوج گشت بزنید، سفر یک‌روزه به مورانو و بورانو بروید و بر قایق سوار شوید. 2 تا 3 روز زمان مناسبی برای گردش در جاذبه ‌های دیدنی ونیز و خارج از آن خواهد بود.

25. جزایر فارو در دانمارک؛ از زیباترین دیدنی های اروپا

Faroe Islands in Denmark

یکی دیگر از دیدنی های اروپا، جزایر فارو هستند. این جزایردر شمال غربی اسکاندیناوی در میان کوه‌های ناهموار و آبشارهای چشمگیر واقع شده‌اند. این جزایر برای عکاسان حرفه‌ای و ماجراجویی در فضای باز، مقصدی بی‌نظیر است. شما می‌توانید از آبشار Mulafossur بازدید کنید، از دهکده‌های ماهیگیری دیدن کنید، پافین‌های Mykines را ببینید، تا دریاچه Sorvagsvatn پیاده‌روی کنید و به کایاک‌سواری یا صخره‌نوردی بروید. 3 روز حداقل زمانی است که باید در جزایر فارو بگذرانید. البته 5 تا 7 روز به شما زمان کافی برای بازدید از سایر جاذبه ‌های دیدنی اروپا و سفر یک‌روزه به جزایر کوچک‌تر را می‌دهد.

26. دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی

دریاچه‌های پلیتویس یکی از دیدنی های اروپا در کرواسی است. این دریاچه‌ها با مسیرهای پیاده‌روی آسان، پیاده‌روهای معلق بر روی آب فیروزه‌ای، مناظر خیره‌کننده و آبشارهای فوق‌العاده، برای افراد در هر سنی لذت‌بخش هستند. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌رو پیاده‌روی کنید، از منظره‌های پارک لذت ببرید و دریاچه‌های بالا و پایین را کشف کنید. گردش در دریاچه‌های پلیتویس تقریبا یک‌روز کامل طول می‌کشد. اما توصیه می‌کنیم برای گذراندن یک شب در نزدیکی دریاچه‌ها برنامه‌ریزی کنید تا بهترین تجربه را داشته باشید. هم‌چنین می‌توانید در اوایل و یا اواخر روز، زمانی که جمعیت پراکنده است، از پارک‌ها و سایر دیدنی های اروپا دیدن کنید.

27. باواریا در آلمان؛ کارتونی‌ترین دیدنی های اروپا

یکی دیگر از دیدنی های اروپا باواریا است. باواریا در جنوب آلمان واقع شده‌است. این سرزمین محل زندگی قلعه‌های افسانه‌ای، جشنواره اکتبر و کوه‌های آلپ است. شما به‌محض قدم نهادن در باواریا احساس می‌کنید که به کارتون‌های دوران کودکی‌تان سفر کرده‌اید. باواریا با کوه‌های آلپ در جنوب و شهرهای ایده‌آل در دامنه تپه‌های آن، مقصدی زیبا و رمانتیک است. پیشنهاد می‌کنیم از Neuschwanstein در آلمان دیدن کنید، در معادن نمک در Berchtesgaden گشت بزنید، از  Eagle’s Nest دیدن کنید، منظره Zugspitze را تماشا کنید، در شهرها و روستاهای باواریا جستجو کنید، به Oktoberfest و تور مونیخ بروید و از سایر دیدنی های اروپا بازدید کنید. 7 تا 10 روز به شما زمان زیادی برای بازدید از نقاط دیدنی باواریا و سفر یک‌روزه به مکان‌های نزدیک در اتریش را می‌دهد.

28. کوه‌های تاترا در اسلواکی؛ گیراترین دیدنی های اروپا

Tatra Mountains in Slovakia

تاتراهای بلند اسلواکی یک بهشت ​​در فضای باز هستند. کوه‌های دندانه‌دار، دریاچه‌های سبز زمردی، مسیرهای ناهموار پیاده‌روی و تله‌کابین‌ها، همگی در کنار هم قرار می‌گیرند تا مقصدی کامل برای ماجراجویی را تشکیل دهند. پس از سف به اسلواکی و بازدید از این تاتراها، پیشنهاد می‌کنیم به پیاده‌روی‌های کوتاه و آسان در اطراف دریاچه‌های آلپ بروید، با تله‌کابین به یکی از بلندترین قله‌های اسلواکی بروید و تا Rysy، بلندترین کوه لهستان، پیاده‌روی کنید. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، این مکان یکی از بهترین دیدنی های اروپا است.

علاوه بر آن می‌توانید با تله‌کابین به سمت Lomnicky stit بروید، بهشت ​​اسلواکی را بگردید و از شهرهای کوچک آن دیدن کنید. 2 روز حداقل زمانی است که ما برای گشتن در این بهشت زیبا توصیه می‌کنیم، اما 3 روز یا حتی بیشتر زمان ایده‌آل است. این زمان به شما فرصت زیادی برای پیاده‌روی، گشت‌و‌گذار در شهرها، بازدید از ​​اسلواکی و سایر دیدنی های اروپا را می‌دهد.

29. دریاچه بلد در اسلوونی

یکی دیگر از دیدنی های اروپا، دریاچه بلد است. این دریاچه همه گزینه‌های لازم برای یک سفر عالی را دارد. قلعه‌ای که در بالای دامنه تپه قرار گرفته‌است، جزیره‌ای کوچک و دوست‌داشتنی برای بازدید، مسیرهای پیاده‌روی، مکان‌های خلوت برای شنا و درست کردن خوراکی‌های شیرین و فوق‌العاده است. شما می‌توانید از جزیره بلد دیدن کنید، برای دیدن بهترین منظره از دریاچه به مالا اوزونیکا بروید، قایق‌سواری کنید، تکه‌ای از کیک‌های خامه‌ای اسلوونی را بخورید، در اطراف دریاچه قدم بزنید و از تنگه وینتگار و سایر دیدنی های اروپا دیدن کنید. یک روز تمام زمانی است که برای بازدید از این جاذبه دیدنی نیاز دارید. بسیاری از مردم این بازدید را به عنوان یک سفر یک‌روزه از لیوبلیانا انجام می‌دهند. اما اگر زمان بیشتری دارید، چندین روز را در این‌جا یا در دریاچه بوهینج در نزدیکی آن صرف کنید تا این منطقه را به‌طور کامل ببینید.

30. THE BASTEI در آلمان؛ یکی از زیباترین دیدنی های اروپا

یکی دیگر از دیدنی های اروپا، باستی است. باستی یکی از بی‌نظیرترین مناظر آلمان است که با قله‌های غول‌پیکر صخره‌ای ماسه‌سنگ بر فراز رودخانه البه و حومه سرسبز قرار دارند. بر روی این قله‌ها یک پل سنگی است که ظاهری چشمگیر دارد؛ زیرا این برج‌های صخره‌ای را به هم متصل می‌کند و تا بی‌نهایت ادامه دارد. اصطلاح Bastei به گروه‌های دندانه دار سنگ‌های ماسه سنگی در پارک ملی ساکسون سوئیس اشاره دارد. صدها سال پیش، قلعه نوراتن روی این صخره‌ها قرار داشت. در حال حاضر، چیز زیادی از آن قلعه باقی نمانده‌است. این پل، Basteibrucke، پل سنگر است که جاذبه اصلی این‌جا به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم در یک سفر یک‌روزه از درسدن یا برلین، از Bastei در پارک ملی ساکسون سوئیس، در 40 کیلومتری شرق درسدن، و سایر دیدنی های اروپا دیدن کنید.

اگر برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنید بدانید

سعی نکنید در اولین سفر خود از همه دیدنی های اروپا بازدید کنید. اگر به مدت 10 روز در اروپا هستید، ممکن است وسوسه شوید و بگویید که می‌خواهم در عرض 10 روز، از رم، ونیز، پاریس، لندن و سوئیس دیدن کنم. اما این یک کار عجولانه است. اروپا بسیار بزرگ و مملو از دیدنی ‌های بسیار است. پاریس، رم، بارسلونا، لندن، آمستردام و ونیز همگی فهرستی از دیدنی‌ های اروپا هستند که برای آن دسته از مسافرانی که برای اولین بار به اروپا سفر می‌کنند فوق‌العاده جذاب هستند. اما بهتر است که فهرست خود را به چند مقصد محدود کنیم.

اگر سعی نکنید هر روز به یک شهر جدید بروید، زمان بیشتری خواهید داشت. هر چه زمان بیشتری را در هر مکان صرف کنید، بیشتر با آن آشنا می‌شوید. برخی شهرها مانند لندن، پاریس و رم وجود دارند که به معنای واقعی کلمه می‌توانند شما را برای 5 روز یا حتی بیشتر سرگرم کنند.

اگر 10 روز را برای بازدید از دیدنی های اروپا وقت گذاشته‌اید و برنامه سفر خود را به 3 شهر محدود کرده‌اید، باید این‌گونه برنامه‌ریزی کنید: برای شهرهایی که به یکدیگر نزدیک هستند، مثلا بارسلونا، مادرید و سویا، قطار بهترین گزینه شما خواهد بود. اگر از استکهلم، کپنهاگ و آمستردام بازدید می‌کنید، ترکیبی از هواپیما و قطار را برای رفت‌و‌آمد خود استفاده کنید. البته رفتن از شهری به شهر دیگر زمان می‌برد و شما باید این را در نظر بگیرید. به‌طور تقریبی، حدود 4 ساعت یا نیمی از روز طول می‌کشد تا بین دو شهر سفر کنید. اگر شهرها از هم دور باشند، این زمان افزایش می‌یابد؛ بنابراین، اگر از 3 شهر دیدن می‌کنید، حدود یک روز را در مسافت بین شهری از دست خواهید داد.

قطار یا هواپیما!

در برخی از سفرها، ممکن است دو گزینه پرواز با هواپیما و قطار برای سفر از شهری به شهر دیگر را در اختیار داشته باشید. ممکن است یک پرواز یک ساعته بسیار کارآمدتر از یک قطار سریع‌السیر 3 ساعته به نظر برسد، اما همیشه این‌طور نیست؛ چون برای پرواز لازم است که از 2 ساعت قبل آماده شوید و در فرودگاه حاضر باشید. اما برای سوار شدن به قطارهای سریع‌السیر فقط 30 دقیقه قبل می‌توانید حاضر باشید. به‌طور‌کلی، ما سفر با قطار را که بسیار ارزان‌تر از هواپیما است به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برای استفاده حداکثری از زمان خود از پروازهای فک باز استفاده کنید. پروازهای فک باز شما را در یک سفر رفت از شهر «الف» به شهر «ب» می‌رسانند ولی در سفر برگشت، مقصد شما شهر دیگری خواهد بود. برای مثال شما می‌خواهید از رم، فلورانس و ونیز دیدن کنید. با یک پرواز رفت به رم پرواز می‌کنید اما در سفر برگشت از ونیز به شهر محل زندگی‌تان برمی‌گردید. این پرواز فک باز با تغییر مبدا به شما امکان صرفه‌جویی در زمانتان را خواهد داد. در برخی موارد ممکن است پرواز فک باز گران‌تر باشد. خودتان تصمیم‌گیرنده‌اید؛ می‌خواهید از زمانتان بیشترین استفاده را ببرید و یا صرفه‌جویی در پولتان را اولویت قرار می‌دهید. اما به‌طور‌کلی نگران این‌ها نباشید؛ کافی است با تیم پشتیبانی سه‌کلیک تماس بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنیم.

در آخر

در این مقاله شما را با دیدنی ‌های اروپا آشنا کرده‌ایم. از کوه‌های مرتفع گرفته تا سواحل، دریاچه‌ها، سرزمین‌های افسانه‌ای، جزایر دیدنی، شهرهای رنگارنگ و دوست‌داشتنی و شبه‌جزیره‌های زیبا. این مقاله یک فهرست کامل از  بهترین جاذبه ‌های اروپا را به شما پیشنهاد می‌دهد. اما انتخاب با خودتان است که به کدام کشور سفر کنید.

نظرات کاربران