بهترین شهرهای آلمان

بهترین شهرهای آلمان؛ شهرهایی که نباید از دست داد!

بهترین شهرهای آلمان دارای جاذبه‌ها‌ و تفریح‌های زیادی هستند؛ از دیوار برلین و کلیسای جامع کلن گرفته تا مسابقه‌های قایق‌رانی. در این مقاله مهم‌ترین نکات برای بازدید از زیباترین شهرهای آلمان را بیان می‌کنیم تا برای داشتن تجربه‌ای منحصربه‌فرد آماده شوید. پیشنهاد می‌کنیم سفر خود را از برلین آغاز کنید، جایی‌که نشانه‌های تاریخی مانند دیوار برلین با جاذبه‌های هنری مدرن وجود دارد. در این کشور می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی قرون وسطی در هایدلبرگ دیدن کنید. هم‌چنین می‌توانید باوهاوس «خانه معماری» چشم‌گیر و دانشگاه مشهور هایدلبرگ را ببینید. جاده‌ای را که به جاده عاشقانه معروف است دنبال کنید تا به شهرهای زیبا مانند Rothenburg ob der Tauber برسید. هم‌چنین شما علاقه‌مندان‌به گشت‌وگذار در طبیعت ‌می‌توانید در جنگل سیاه که پر از مناظر سرسبز است، بگردید. پس، برای شناخت و آمادگی کامل برای سفر به معروف ترین شهرهای آلمان، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

رزرو تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما فقط با سه کلیک خوبه!

هایدلبرگ

بهترین شهرهای آلمان

یکی از بهترین شهرهای آلمان هایدلبرگ است که در جنوب غربی این کشور قرار داشته و جزو بهترین شهرها برای مسافرت محسوب می‌شود. این کشور، الهام‌بخش برخی از مشهورترین شاعران، نقاشان، فیلسوفان و نویسندگان بود؛ به‌طوری‌که در قرن 18 مرکز مهمی برای رمانتیسم «Romanticism» آلمانی محسوب می‌شد. یکی از تفریحات این کشور پیاده‌روی در اطراف جاده‌های سنگ‌فرش‌شده است که بهترین فرصت برای تماشای فضای دلپذیر آن محسوب می‌شود؛ چرا که الهام‌بخش نویسنده محبوبی به‌نام مارک تواین نیز بوده است. این‌ نویسنده بخش زیادی از زندگی خود را در این شهر گذراند، جایی که نوشتن ماجراهای هکلبری فین را به پایان رساند. 

دانشگاه هایدلبرگ نیز که در سطح بین‌المللی شناخته‌شده است‌، اولین دانشگاهی بود که در آلمان ساخته شد و امروزه در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارد. هم‌چنین پل تاریخی Alte Brücke دو طرف رودخانه Neckar را که از مسیر شهر هایدلبرگ می‌گذرد، به یک‌دیگر متصل می‌کند. در گذشته این پل، ورودی اصلی شهر بوده است. هم‌چنین یک مسیر 2 کیلومتری از Neuenheim شروع می‌شود و از Alte Brücke عبور می‌کند، در طرف دیگر رودخانه نکار به پایان می‌رسد. در این شهر معروف آلمان می‌توانید از منظره‌ باشکوه شهر لذت ببرید. این مسیر به‌عنوان راه فیلسوفان شناخته می‌شود؛ چرا که گفته شده حداقل یک‌بار، هریک از فیلسوفان و استادان دانشگاه هایدلبرگ در این مسیر پیاده‌روی کرده‌اند.

فرایبورگ

یکی از بهترین شهرهای توریستی آلمان فرایبورگ است. نور خورشید بیش‌از هر جای دیگری از آلمان در بالای این شهر می‌تابد و نقطه گرمابخش این کشور است. فرایبورگ یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای این کشور است که دارای امکاناتی مانند کافه‌ها و رستوران‌هاست که می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های سنتی آن لذت ببرید. یکی از جاذبه‌های این شهر، معماری برج گوتیک است که 116 متر ارتفاع دارد و باعث به چشم آمدن کلیسای جامع درون خود می‌شود؛ این سبک معماری از فرانسه به اروپا رسیده است. همین‌طور میدان کلیسای جامع نیز بزرگ‌ترین میدان در بهترین شهر آلمان است که بازار هفتگی در آن برگزار می‌شود. غرفه‌های کشاورزان در سمت شمال و غرفه‌های بازرگانان در سمت جنوب قرار دارد. هم‌چنین این شهر جشنواره‌های متنوعی را در طول سال برگزار می‌کند، از internationalen Kulturbörse در ژانویه گرفته تا برنامه‌های فرهنگی و هنری، تا بازار کریسمس در دسامبر.

پاسپورت دومینیکا

هامبورگ

بهترین شهرهای آلمان؛ هامبورگ

یکی دیگر از معروف ‌ترین شهرهای آلمان هامبورگ به شمار می‌آید. این منطقه، دومین شهر بزرگ آلمان و سومین بندر بزرگ اروپاست. هامبورگ موفق به حفظ تاریخ خود در طول حملات جنگ جهانی دوم شد. امروزه، این شهر، مرکزی به‌سرعت در حال توسعه است که بزرگان صنعت دریایی، هوافضا و شرکت‌های انتشارات و ارتباطات در آن مشغول به فعالیت هستند. تالار شهر هامبورگ Rathaus، تنها کاخ این شهر توریستی آلمان محسوب می‌شود، ساختمانی نئوکلاسیک که دکوراسیون داخلی آن نشان‌دهنده طبقه متوسط شهر در قرن نوزدهم است و یکی از 16 پارلمان ایالتی آلمان به‌ حساب می‌آید. هم‌چنین شما‌ علاقه‌مندان به پیاده‌روی می‌توانید با قدم زدن در بازار و کوچه‌های اطراف زیباترین شهر آلمان، به دریاچه Binnenalster برسید؛ دریاچه بزرگی در وسط شهر که بندر را به دریا متصل می‌کند. به‌علاوه موزه مینیاتور هامبورگ یا همان Miniatur Wunderland، یکی از جالب‌ترین و اصلی‌ترین موزه‌هایی است که در این شهر قرار دارد. هم‌چنین، می‌توانید یک روز به بازار ماهی مشهور در بندر بروید که درهای خود را در ساعات اولیه روز یکشنبه باز می‌کند. فروشندگان و نوازندگان مختلفی در آن‌جا مردم را سرگرم ‌می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید از صبحانه‌های تازه در این مکان بخورید و از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید.

پوتسدام

یکی دیگر از زیباترین شهرهای آلمان پوتسدام به شمار می‌آید که پایتخت ایالت براندنبورگ محسوب می‌شود و به‌عنوان مقر تاریخی دولت پروس شناخته ‌شده است. پادشاهان پروس سبک معماری باروک را ایجاد کردند؛ درحالی‌که جانشینان آن‌ها بناهای تاریخی نئوکلاسیک را به‌وجود آوردند. از سال 1990، گنجینه فرهنگی پوتسدام، از جمله کاخ‌های سن سوسی، Neuer Garten، بابلسبرگ، Glienicke و جزیره Pfaueninsel، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. شما می‌توانید به مرکز شهر پوتسدام بروید و بازار قدیمی را ببینید و از میدان اصلی بهترین شهر آلمان، جایی‌که کلیسای St Nikolai و تالار شهر مجموعه‌ای اشرافی را تشکیل می‌دهد، دیدن کنید. میدان همسایه Luisenplatz سبک عجیب Brandenburger را به ورودی درختان پارک و کاخ Sanssouci متصل می‌کند. فردریک بزرگ کاخ تابستانی خود را طراحی کرد و امروزه نمونه‌ای عالی از معماری روکوکو است. او برای فرار از ‌نگرانی‌های خود به محل آن عقب‌نشینی می‌کرد؛ ازهمین‌رو، نام کاخ بدون سوسی به معنای «بدون نگرانی» بود. بنابراین یکی از بهترین شهرهای آلمان برای مسافرت پوتسدام است.

کلن

بهترین شهرهای آلمان

یکی از بهترین شهرهای توریستی آلمان کلن است. اولین باری که شما به کلیسای جامع کلن نگاه می‌کنید، برج‌های 157 متر آن که به‌دلیل بلند بودنشان اصطلاحا می‌گویند به ابرها می‌رسد، توجهتان را جلب می‌کند. این بخشی از چیزی است که کلن را به یکی از بهترین شهرهای آلمان برای مسافرت تبدیل می‌کند. بیش از 600 سال طول کشید تا این کلیسا تکمیل شود. این کلیسای گوتیک در شمال اروپا، با وجود 14 بمب‌گذاری مختلف در طول جنگ جهانی دوم جان سالم ماند. این‌جا جایی است که استخوان‌های سه پادشاه نگهداری می‌شود. شهر قدیمی در اطراف کلیسای جامع به سواحل غربی رودخانه راین گسترش یافته است. این مسیر برای شماعلاقه‌مندان به پیاده‌روی‌های بی‌پایان در کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش‌شده، میدان‌های کوچک، خانه‌هایی با معماری چشم‌نواز و رنگارنگ قرن نوزدهم انتخاب فوق‌العاده‌ای است. هم‌چنین، برای سرو غذا و نوشیدنی و ثبت خاطرات عاشقانه‌تان می‌توانید به سراغ یکی از کافه‌ها و رستوران‌های کلن بروید.

کیل 

یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی آلمان کیل است که پایتخت ایالت شلسویگ-هولشتاین محسوب می‌شود. کیل، یک آب‌راه کلیدی دارد که آلمان را به بالتیک متصل می‌کند. به‌دلیل موقعیت استراتژیک خلیج کیل، این شهر در طول قرن نوزدهم به مرکز کشتی‌سازی و ناوبری تبدیل شود. امروزه این شهر میزبان افتخارآمیز Kiel Regatta، بزرگترین رویداد قایقرانی در جهان و بزرگترین جشنواره تابستانی در شمال اروپاست. توجه این رویدادها روی کشتی آموزشی افسانه‌ای کیل است. برگزاری یادبود نیروی دریایی لابو که بین کیل و شهر همسایه لابو قرار دارد، تعهدی عالی به ملوانان در جنگ‌های جهانی است. هم‌چنین ساختمان تاریخی eggerstedtstrasse، میدان بازار قدیمی، خیابان خرید دانمارکی و محله زیبای Marinenviertel در کنار بندر از دلایل آوردن نام این شهر در فهرست زیباترین شهرهای آلمان است. هم‌چنین شما می‌توانید در بندر محلی کیل، ماهی خمسی اروپایی را که نوعی ماهی دودی است، امتحان کنید.

مونیخ

بهترین شهرهای آلمان؛ مونیخ

یکی دیگر از معروف ترین شهرهای آلمان، مونیخ پایتخت باواریاست که در سواحل shores of Isar، بزرگترین رودخانه شاخه‌ای دانوب قرار دارد. اولین ساکنان این شهر راهبان بندیکتی بودند که نام این شهر از ‌نام آن‌ها گرفته شده است. تاریخچه این شهر توریستی در آلمان به قرن 12 برمی‌گردد. این شهر از آن زمان‌، موفق به توسعه شهری چندفرهنگی شده و به «روستای جهان» شهرت دارد. پارک‌ها و باغ‌های فوق‌العاده‌، موزه‌های عالی و بازارها، از فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا بازارهای کوچک محلی از امکانات گردشگری برای مسافران است. متاسفانه، مرکز تاریخی این شهر در طول جنگ به‌شدت آسیب دید، اما بازسازی شد تا به‌طور قابل توجهی شبیه به مرکز قبل‌از جنگ باشد.

درسدن

یکی دیگر از زیباترین شهرهای آلمان درسدن است. همه‌ساله بازدیدکنندگان از درسدن، پایتخت ایالت آزاد ساکسون، دیدن می‌کنند؛ چرا که ترکیبی از سنت و مناظر زیبا را به نمایش می‌گذارد. برای علاقه‌مندان به پیاده‌روی، قدم زدن در مرکز شهر که قبلا مقر فرمان‌روایان و پادشاهان ساکسون بود، پیشنهاد مناسبی است. هم‌چنین انواع سبک‌های معماری در ساختمان‌های این شهر مشهود است. Frauenkirche، یک کلیسای صورتی و سفید، کاخ Zwinger و اپرای Semperoper، Hellerau، تنها برخی ‌از مناظر و جاذبه‌های مورد توجه این شهر هستند. علاوه‌بر آن پیک‌نیک روی چمن با منظره کاخ و کلیسای جامع، کشتی‌های بخار تاریخی با موسیقی جاز دیکسی لند، قلعه‌هایی که از بالا به شهر نگاه می‌کنند از بهترین مکان‌ها برای بازدید در این شهر آلمان است. هم‌چنین چشم‌انداز رودخانه محیط مناسبی برای تفریح و سرگرمی‌های بسیاری در فضای باز مانند فیلم دیدن در ساحل رودخانه، جشنواره Elbhangfest در فضای باز و کنسرت‌ها در پارک‌های رمانتیک قلعه‌های رودخانه ایجاد می‌کند.

برمن

بهترین شهرهای آلمان

یکی دیگر از شهرهای توریستی آلمان برمن است. برمن نسبتا کوچک بوده و به‌راحتی می‌توانید در این شهر بگردید تا با اکثر جاذبه‌های توریستی واقع در شهر قدیمی آشنا شوید. حدود 2 هزار میخ فولادی و مسی مسیر را از Liebfrauen Kirche، قدیمی‌ترین کلیسای شهر، به میدان اصلی و بیشتر به Bottcherstrasse، زمانی که خیابان صنعتگران بود، نشان می‌دهد. معماری رنسانس هنوز هم نقطه عطف اصلی این شهر است. هم‌چنین یک ادای احترام به رولاند، محافظ تجارت و بنیان‌گذار شهر به حساب می‌آید. همین‌طور مجسمه‌ای نیز وجود دارد که حیوانات شهر را نشان می‌دهد از جمله سگ، گربه و خروس. 

برلین

یکی از معروف ‌ترین شهرهای آلمان برلین است که پایتخت این کشور نیز به شمار می‌آید. برلین مجموعه‌ای از فرهنگ‌هاست که شهری تاریخی و در‌عین‌حال مدرن را شکل می‌دهد. هم‌چنین دارای برخی‌از بهترین نمونه‌های معماری معاصر در این کشور محسوب می‌شود. داستان «ملتی در نشانه‌های برلین»، از دروازه بزرگ براندنبورگ تا برج تلویزیونی 368 متر  در الکساندر پلاتز که یکی از بهترین مناظر شهر برلین آلمان را نشان می‌دهد، ثبت شده است. هم‌چنین قابل توجه است رایشستگ باشکوه، پارلمان آلمان با گنبد شیشه‌ای آن به‌صورت رایگان برای عموم باز است. برلین آخرین روندهای سبک زندگی، موسیقی و هنر را ایجاد می‌کند، خلاقیت سراسر جهان را نشان می‌دهد و بزرگترین صحنه موسیقی و تئاتر مستقل در اروپا را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می‌کنیم شبی را در برلین بگذرانید؛ زیرا با انتخاب یکی از کافه‌ها، باشگاه‌ها و برنامه‌های زنده، به‌ویژه در اطراف مناطق کروزبرگ و نوکلن می‌توانید خاطرات جذابی را برای خود ثبت کنید. همین‌طور از قدم زدن در اطراف گالری ایست ساید، طولانی‌ترین بخش ‌نگهداشته‌شده دیوار داخلی برلین که با هنر گرافیتی معاصر و قدیمی ترکیب شده است، غافل نشوید.

سخن پایانی سه کلیک درباره بهترین شهرهای آلمان

ما در این مقاله، بهترین شهرهای آلمان از پستدام گرفته‌ تا مونیخ را مورد بررسی قرار دادیم. سپس درباره جاذبه‌ها، امکانات و تفریحات هریک از این شهرها مطالعه کردیم. حالا که اطلاعات کاملی از شهرهای آلمان کسب کرده‌اید، با خیالی آسوده چمدان‌تان را بسته و برای داشتن تجربه‌ای دل‌نشین آماده شوید. تصمیم دارید به کدامیک از شهرهای بالا بروید؟

نظرات کاربران