Sights of Munich
21 فروردین 1402
آلمان

14 تا از جاهای دیدنی مونیخ؛ چی و چرا باید ببینید!

مونیخ، شهری پر جنب و جوش با نگرش مدرن و آینده‌نگر همراه با ظاهری تاریخی است. این شهر به دلیل معماری باشکوهش، به ویژه شهر قدیمی جذابی که بازسازی شده و حال و هوای قرن نوزدهمی دارد، معروف و شناخته شده‌است. این شهر همچنین یکی از فرهنگی ترین شهرهای آلمان است و میزبان بهترین و بزرگ‌ترین فستیوال‌های دنیا که جمعیت زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. البته جاهای دیدنی مونیخ به این چند مورد ختم نمی‌شود و خیلی بیشتر از این‌ حرفاست! 

رزرو بلیط هواپیما مونیخ با سه کلیک خوبه!

لیست 14 مورد از بهترین جاهای دیدنی مونیخ

همان‌طور که اشاره کردیم، مونیخ شهری بزرگ و وسیع است. به‌عنوان سومین شهر بزرگ آلمان، زمان زیادی طول می‌کشد تا برنامه سفر مونیخ خود را بچینید و از آنجایی که خیلی چیزها برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، بهتر است قبل از سفر دست به کار شوید. با این حال، ما این لیست عالی از بهترین مکان‌های دیدنی در مونیخ را برای کمک به شما ایجاد کرده‌ایم. با این لیست برنامه‌ریزی سفر برای شما بسیار راحت خواهد بود و نیازی نیست که هیچ یک از نقاط مهم مونیخ را از دست بدهید، حتی اگر زمان سفرتان محدود باشد.

قبل از شروع، یک نکته دیگر برای سفر برای شما داریم: مطمئن شوید که کجا می‌خواهید در مونیخ بمانید و براساس آن جاذبه‌های اطراف را دسته‌بندی کنید. حالا بریم سراغش…

میدان مارین پلاتز (Marienplatz)؛ مکانی عالی برای دیدن البته اگر عاشق معماری هستید 

Marienplatz

چرا مارین پلاتز: این برج در شهر قدیمی یا Altstadt، یکی از قدیمی‌ترین محله‌های مونیخ قرار دارد. از آن محله‌هایی در اواخر دهه 1150 بازاری بزرگ بود و بعدها تغییرات زیادی در آن بوجود آمد. کل منطقه قدیمی شهر یک بنای ارزشمند و ثبت شده در فهرست آثار تاریخی باواریا است. نکته جالب توجه این منطقه این است که با وجود اینکه بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در طول جنگ جهانی دوم ویران شدند، اما این منطقه مطابق با ظاهر قبلی خود بازسازی شد.

ساختمان‌های افسانه‌ای در خیابان‌های به‌سبک قرون وسطایی قرار گرفته‌اند و بسیاری از معروف‌ترین مکان‌های مونیخ را در خود جای داده‌است. ظاهر آن با بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر آلمان بسیار متفاوت است و بازدیدکنندگان می‌توانند چندین ساعت را صرف گشتن در اطراف و تحسین مناظر زیبا کنند. میدان مارین یا مارین پلاتز قطعا یکی از برجسته‌ترین و بهترین جاهای دیدنی مونیخ است. 

به صورت خلاصه مارین پلاتز:

  • منطقه تاریخی
  • حال و هوای قدیم شهر مونیخ 
  • معماری باشکوه
  • یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های مونیخ 

در آنجا چه باید کرد: در مارین پلاتز بایستید و از خیره کننده و چشمگیر بودن  Neues Rathaus (تالار شهر جدید) شگفت‌زده شوید. از موزه مونیخ، گنجینه‌ای به سبک نئوگوتیک دیدن کنید. می‌توانید با آسانسور از برج بالا بروید و مناظر زیبای شهر را به شکلی دیگر ببینید. به سراغ سالن قدیمی شهر در سمت دیگر میدان بروید و به ستون Mariensäule که به مریم باکره اختصاص دارد، خیره شوید.

در قلب میدان، می‌توانید فواره‌های زیبای آن را تحسین کنید که توسط پیکره‌های برنزی قدیمی احاطه شده‌اند. پس از آن بقایای دیوارهای شهر قدیمی و سه دروازه اصلی شهر یعنی Karlstor، Isartor و Sendlinger Tor را از نزدیک ببینید. خلاصه که این میدان جادویی کم جاذبه‌ی دیدنی ندارد و اگر محدوده زمانی دارید، همین میدان را برای دیدن انتخاب کنید. 

باغ انگلیسی (Englischer Garten)؛ یک مکان زیبا در فضای باز برای بازدید در مونیخ

چرا باغ انگلیسی: یک پارک عمومی بزرگ در قلب شهر، باغ انگلیسی مکانی فوق‌العاده برای لذت بردن از وقت در فضای باز هنگام سفر به مونیخ است. این پارک که در اواخر دهه 1780 در 910 هکتار ایجاد شد و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های شهری در جهان است، پس دیدن آن واقعا از باید در برنامه‌تان قرار گیرد.

باغ انگلیسی دارای چمنزارهای وسیع، مسیرهای سایه‌دار درختان، دریاچه، چمنزارها و سازه‌ها و مجسمه‌های مختلف است. اینجا همچنین بهترین مکان برای گردش با بچه‌ها است.

به صورت خلاصه:

  • پارک عمومی بزرگ شهر با فضایی فوق‌العاده دیدنی
  • دریاچه خیره کننده
  • سازه‌های جالب
  • گزینه‌های مختلف اوقات فراغت 

در آنجا چه باید کرد: از خیابان‌های شلوغ شهر دور شوید و چند ساعتی را به کاوش در باغ انگلیسی اختصاص دهید. روی چمن‌ها حمام آفتاب بگیرید، روی یک نیمکت بنشینید، در اطراف دریاچه قدم بزنید، روی آب قایق سواری کنید، در مسیرهای جنگلی قدم بزنید و در میان چمنزارهای غنی از حیات وحش پرسه بزنید. حتی می‌توانید یکی از شگفت‌انگیزترین فعالیت‌های پارک را داشته باشید، یعنی موج‌سواری در رودخانه آیسباخ!

از برج چینی قرن هجدهم دیدن کنید، به سراغ معبد به سبک یونانی 1838 بروید و در چایخانه ژاپنی استراحت کنید. همچنین تعدادی رستوران پیدا خواهید کرد که می‌توانید غذاهای آلمانی را در آن‌ها امتحان کنید. 

منطقه  Au-Haidhausen؛ یک مکان عالی برای بازدید در مونیخ در شب

جاهای دیدنی مونیخ

چرا Au-Haidhausen : یکی از معروف‌ترین محله‌ها و جاهای دیدنی مونیخ به خصوص در شب است. منطقه کنار رودخانه که زمانی محل اقامت ارزان برای تاجران بود، امروزه پر از رستوران، کافه‌های متنوع و محل‌های مناسب کنسرت شده که بهترین تفریحات شبانه را ارائه می‌دهد. خیابان‌های باریک و قدیمی پر از جوان‌هایی که به دنبال شب‌گذرانی هستند، حال و هوایی خاص و پرانرژی دارد. 

به صورت خلاصه: 

  • انتخاب گسترده‌ای از رستوران‌ها برای غذا خوردن خواهید داشت
  • تفریحات شبانه هیجان‌انگیز
  • دارای ساختمان‌های جالب

در آنجا چه کاری باید انجام داد: در مسیرهای باریک قدم بزنید و ساختمان‌های جذاب را ببینید. از محله فرانسوی با ساختمان‌ها و خیابان‌های دوست‌داشتنی‌اش دیدن کنید که به نام مکان‌هایی که نبردها در طول جنگ آلمان و فرانسه روی داده‌اند، نامگذاری شده‌اند. لباس بپوشید و در شب برای یک مهمانی سرگرم کننده به Au-Haidhausen بروید. می‌توانید شب خود را با یک غذای خوشمزه در یکی از رستوران‌های متعدد و قبل از اینکه بین بارهای پر انرژی بگردید، شروع کنید و با کنسرت‌های کوچک موسیقی به پایان برسانید. 

رصدخانه Volkssternwarte München؛ مکانی ناشناخته (اما عالی!) برای دیدن در مونیخ!

چراVolkssternwarte  : یکی از جاذبه‌های جالب اما ناشناخته مونیخ است. رصدخانه و افلاک‌نمایی که کمتر مورد بازدید قرار گرفته‌اند. از جاهای دیدن مونیخ که می‌توانید با حوصله و بدون عجله از آن دیدن کنید و به معنای واقعی لذت ببرید. اگر هم طرفدار نجوم هستید و از تماشای شب‌های پرستاره آسمان ذوق‌زده می‌شوید، اینجا دقیقا برای شما ساخته شده‌است. در این رصدخانه، چندین تلسکوپ بزرگ از تمام اعصار و همچنین نمایشگاه‌ها و نمایش‌های مربوط به آسمان وجود دارد. توجه داشته باشید که فقط در روزهای خاص تور به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. 

به صورت خلاصه:

  • افلاک نما تاریخی
  • نمایش‌های جذاب
  • به آسمان‌ها خیره شوید

در آنجا چه کاری باید انجام داد: افلاک نما یک مدرسه قدیمی است که به صورت دستی کار می‌کند و در دهه 1950 ساخته شده‌است. این تجهیزات مناظر فوق‌العاده‌ای از آسمان ارائه می‌دهند و شما می‌توانید سیارات، کهکشان راه شیری و موارد دیگر را با مناظر روز و شب مشاهده کنید.

مجموعه شگفت‌انگیز شهاب‌ها را کشف کنید و از عکس‌های نجومی نمایش داده شده شگفت‌زده شوید. مجموعه چشمگیر تلسکوپ‌ها را ببینید که برخی از آن‌ها چندین دهه قدمت دارند. به یک تور روزانه بپیوندید و در حالی که از طریق تلسکوپ‌ها برای مطالعه ستارگان و سیارات نگاه می‌کنید، به آسمان بنگرید. 

کلیسای جامع فرائن؛ یکی از مذهبی‌ترین جاهای دیدنی مونیخ

Fraen Cathedral

چرا کلیسای فرائن: یکی از مهمترین نقاط دیدنی مونیخ،  Frauenkircheاست؛ کلیسای بزرگ شهر که به نمادی برای آن تبدیل شده. قدمت زیبایی معماری گوتیک کلیسا با آجر قرمز به قرن پانزدهم برمی‌گردد. از طرفی، برج‌های سر به فلک کشیده گنبدی را می‌توان از دور و دراز دید، که بر فراز مناظر با ارتفاع تقریباً 100 متر سر برافراشته‌اند.

در کل، شاید نمای این کلیسا در مقایسه با دیگر کلیساهای سطح شهر ساده به نظر برسد، اما داخل آن نیز با داشتن مقبره چند تن از افراد برجسته از گذشته شهر و مجسمه‌های تاریخی باشکوه است. در حال حاضر از این کلیسا برای انجام مراسمات مذهبی استفاده می‌شود و هنوز هم یک مکان عبادت فعال باقی مانده‌است.

به صورت خلاصه:

  • نماد مونیخ
  • ساختمانی چشم نواز
  • حال و هوای مذهبی
  • مناظر شگفت‌انگیز

در آنجا چه کاری باید انجام داد: قبل از ورود از درهای بزرگ، ساختمان را از بیرون تحسین کنید تا با وسعت سالن، با ستون‌های باشکوه و طاق‌های زیبا، شگفت‌زده شوید. مجسمه‌ها و حکاکی‌های مذهبی زیادی نیز وجود دارد، از جمله نیم‌تنه‌های چوبی قدیسان، رسولان و انبیا و مجسمه عظیم سنت کریستوفر.

در کلیسای کوچک ادای احترام کنید، به پنجره شیشه‌ای رنگارنگ زیبای پشت محراب خیره شوید و نقش برجسته‌های برنزی مادر ترزا، کاسپار استانگاسینگر (کشیش آلمانی مورد احترام) و روپرت مایر (کشیش آلمانی که به دلیل مخالفتش با مسیحیان معروف است را ببینید. برای دیدن مناظر سر به فلک کشیده شهر به بالای یکی از برج‌ها صعود کنید. در آخر هم دیدن ردپای تعبیه شده در یک کاشی که اکنون به نام ردپای شیطان شناخته می‌شود را از دست ندهید.

پارک المپیک (Olympiapark)؛ مکانی عالی برای گشت و گذار اگر بودجه کمی دارید!

چرا پارک المپیک: پارک المپیک یکی از مشهورترین جاهای دیدنی مونیخ است و مکانی محبوب برای بازدید و پاتوقی برای افراد محلی و گردشگران. برای لذت بردن از پارک نیز هیچ هزینه‌ای نیاز ندارد و این یک انتخاب عالی برای مسافران با بودجه محدود است که می‌خواهند از بودن در فضای باز و معاشرت با مردم محلی لذت ببرند. 

این پارک برای بازی‌های المپیک تابستانی در سال 1972 ساخته شد، پس از رویداد ورزشی مشهور جهان به خوبی مورد استفاده قرار گرفت و امروزه برای فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اوقات فراغت مورد اختصاص داده شده‌است.

به صورت خلاصه: 

  • نظاره تاریخچه ورزشی
  • مناظر عالی
  • برج رصد
  • کنسرت تابستانی رایگان

در آنجا چه باید کرد: ساختمان‌هایی را که در گذشته برای بازی‌های المپیک استفاده می‌شد، از جمله استادیوم اصلی، سالن المپیک و سالن کوچک را ببینید. امکانات ورزشی مختلفی در سراسر سایت وجود دارد: از جمله استخر شنا و پیست یخ که می‌توانید امتحان کنید. 

یکی از محبوب‌ترین کارهایی که می‌توان در منطقه المپیک انجام داد، بالا رفتن از المپیاتورم است. با ارتفاع 290 متر دو سکوی مشاهده وجود دارد که مناظر باشکوهی از اطراف را به تصویر می‌کشد. حتی اگر می‌خواهید مدت بیشتری بمانید و مناظر را با صرف غذا تماشا کنید، یک رستوران گردان نیز وجود دارد. 

از طرف دیگر، برای تماشای مناظر شگفت‌انگیزتر، از تپه در پارک بالا بروید. ناگفته نماند که در تابستان نیز اغلب کنسرت‌های رایگان در بالای تپه برگزار می‌شود. اگر به سراغ هیچکدام از کارهای بالا هم نرفتید، می‌توانید در کنار دریاچه درخشان استراحت کنید و از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید.

موزه آلمان (Deutsches Museum)؛ یک مکان آموزشی جذاب برای بازدید در مونیخ

جاهای دیدنی مونیخ

چرا موزه آلمان: موزه بزرگ Deutsches یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های علم و فناوری در سراسر جهان است که بیش از 25000 مورد را در معرض نمایش قرار داده. این موزه که از سال 1903 افتتاح شده، علاوه بر قطعات تاریخی و با ارزش، نمایشگاه‌های متعددی مانند نجوم، ماشین آلات، هوافضا، کشاورزی، الکترونیک، شیمی، داروسازی، هیدرولیک، شیشه، معدن و غیره را نیز برگزار می‌کند. در کل، این موزه برای کسی که ذهن کنجکاو دارد، مناسب خواهد بود. 

به صورت خلاصه:

  • موزه علم و فناوری جذاب
  • برگزاری نمایشگاه‌های مختلف
  • برای افراد در هر سنی عالی است
  • چیزهای سرگرم‌کننده زیادی دارد

در آنجا چه باید کرد: با مشاهده مجموعه عظیم نمایشگاه‌های موزه محبوب آلمان، چیزهای جدیدی بیاموزید. ببینید که چگونه انسان‌ها در طول سال‌ها جهش‌های عظیمی را در مورد پیشرفت‌های فناوری انجام داده‌اند و با دیدن اختراعات، ابزارها و ماشین آلات شگفت‌زده شوید. از روبات‌ها و کاوشگرهای فضایی گرفته تا آسیاب‌های بادی و کشتی‌ها، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند علاقه شما را برانگیزد. علاوه بر این، معادن زیرزمینی مخفی برای اکتشاف نیز وجود دارد. موزه آلمان یکی از بهترین جاهای دیدنی مونیخ و یک جاذبه فوق‌العاده برای پیر و جوان است.

بازار ویکچوالز (Viktualienmarkt)؛ غذا بخورید و خرید کنید

چرا بازار ویکچوالز: بازار ویکچوالز یا ویکتوالای اِنمارکت در قلب شهر مونیخ قرار گرفته و قدیمی‌ترین بازار کشاورزان است تا جایی که قدمت آن به اوایل دهه 1800 می‌رسد. در این بازار محصولات تازه کشاورزان به فروش می‌رسد و همیشه شلوغ است. 

امروزه این بازار گوشت، شیرینی، پنیر، ماهی، تنقلات، غذاهای آماده، آب میوه‌ها و موارد دیگر را می‌فروشد. تعدادی غرفه نیز وجود دارد که گل و گیاهان تازه شاخه بریده را به فروش می‌رسانند. بازار ویکچوالز یکی از بهترین مکان‌ها برای غذا خوردن در مونیخ برای یک تجربه محلی معتبر است، حال و هوای آن سرزنده و فرصت‌های عکاسی بسیار خوبی پیدا می‌شود. اگر دوست دارید با حال و هوای مردم این شهر در روزهای عادی آشنا شوید یا مواد غذایی طول سفرتان را خریداری کنید، حتما به این بازار سر بزنید. 

به صورت خلاصه: 

  • مواد تازه و ارگانیک محلی
  • انتخاب وسیع برای غذا و نوشیدنی
  • نمونه غذاهای باواریایی

در آنجا چه کاری باید انجام دهید: هنگام گشت و گذار در Viktualienmarkt پر جنب و جوش مونیخ، مطمئن شوید که گرسنه هستید، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که مطمئناً توجه شما را جلب می کند و ذائقه شما را جذب می کند. مجموعه ای از اقلام خوشمزه باواریا را نمونه کنید. چه چیزی برای رفتن از یکی از غرفه ها بردارید، چه برای یک وعده غذایی رسمی تر در یک رستوران بنشینید، یا خریدهای خود را برای لذت بردن از یک لیوان آبجو در باغ آبجو انجام دهید، مطمئنا بیش از حد راضی خواهید بود. خود را در زندگی محلی غرق کنید و عکس های جالب زیادی بگیرید تا فید اینستاگرام خود را روشن کنید. تماشای میله مرکزی مزین به مجسمه هایی که صنایع دستی و تجارت محلی و فواره های دوست داشتنی را در سرتاسر بازار به نمایش می گذارد را از دست ندهید.

استودیو یا پارک موضوعی فیلم باواریا (Bavaria Film Studios)؛از سرگرم کننده‌ترین جاهای دیدنی مونیخ

Bavaria Film Studios

چرا استودیو فیلم باواریا: یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی مونیخ برای خانواده‌ها و همه گروه‌های سنی پارک موضوعی باوایا است. این استودیو بزرگ تقریباً یک قرن است که فعالیت می‌کند و فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی محبوب زیادی را به معرض نمایش گذاشته است. 

این مجموعه دارای استودیوهای سرپوشیده بزرگ و مجموعه‌های مختلف است. تورها مردم را به پشت صحنه می‌برند تا درباره فرآیند تولید بیشتر بدانند و آیتم‌های مختلف را از صفحه بزرگ ببینند. همچنین یک سینمای 4 بعدی وجود دارد که می‌توانید خود را مستقیماً وارد صحنه کنید. اگر طرفدار پر و پا قرص سینما هستید، این پارک موضوعی مناسب شما خواهد بود. 

به صورت خلاصه: 

  • سینمای 4 بعدی باحال
  • درباره تولید فیلم و نمایش بیشتر بدانید
  • برو پشت پرده
  • نمایش‌های جالب

در آنجا چه باید کرد: به یک تور 90 دقیقه ای بپیوندید تا وارد دنیای فیلم و تلویزیون شوید. تور پشت صحنه شما شامل استودیوها، دکورها، وسایل، وسایل و اثاثیه، استودیوهای پس از تولید، و کارگاه ها خواهد بود. یک راهنمای حرفه‌ای داستان‌های زیادی در مورد تولیدات ساخته شده در محل، حکایات و تاریخچه استودیوها به شما خواهد گفت. در آخر هم حواس خود را در سینمای چهار بعدی هیجان انگیز درگیر و در فعالیت‌های تعاملی مختلف شرکت کنید.

محله نوهاوزن-نیمفنبورگ (Neuhausen-Nymphenburg)؛ یک مکان خوب غیر توریستی برای بازدید 

چرا این محله: نوهاوزن-نیمفنبورگ یکی از آرام‌ترین محله‌های مونیخ است. در مقایسه با سایر نقاط شهر، گردشگران نسبتا کمی را می‌بیند، اما برای کسانی که به این شهر می‌آیند، چیزهای زیادی دارد. برای مثال، مکان‌های زیادی برای خرید از جمله بوتیک‌های کوچک جذاب با اقلام منحصربه‌فرد و مکان‌های فراوانی برای خوردن و نوشیدن. از کافه‌های عجیب و غریب گرفته تا رستوران‌های باکلاس و پرجنب‌وجوش، همیشه چیزی وجود دارد که با اکثر خلق‌وخوها سازگار باشد. این منطقه همچنین دارای مکان‌های دیدنی خوبی نیز است. 

به صورت خلاصه:

  • بخش کمتر بازدید شده از شهر
  • غذا و نوشیدنی
  • محله آرامش بخش
  • کاخ و باغ

در آنجا چه باید کرد: در محله‌های دلپذیر و آرام قدم بزنید و حتماً در مناطق جذاب Gern و Neuwittelsbach با ویلاهای زیبا توقف کنید. از کاخ باروک نیمفنبورگ دیدن کنید، یک اقامتگاه تابستانی سابق که اکنون یکی از نقاط مهم معماری در مونیخ است. باغ‌ها رنگارنگ، آرام و زیبا هستند، برای مثال باغ گیاه‌شناسی بسیار چشم‌نواز و دوست داشتنی خواهد بود. 

اگر هم به دنبال یک تجربه معنوی هستید؟ چرا از BuddhaHaus، یک مرکز مراقبه بودایی دیدن نمی‌کنید؟ 

باغ‌های گل، رستوران‌ها، کافه‌ها و تفریحات شبانه نیز وجود دارد که می‌توانید در طول روز و شب از آن‌ها لذت ببرید.

باغ وحش هلابرون (Tierpark Hellabrunn)؛ مکان عالی برای بازدید در مونیخ با بچه‌ها

جاهای دیدنی مونیخ

چرا باغ وحش هلابرون: در ساحل رودخانه ایسار باغ وحشی بزرگ قرار گرفته که حدود 99 هکتار وسعت دارد و حیواناتی از سراسر جهان را در خود جای داده‌است. این باغ وحش برای اولین بار در سال 1911 افتتاح شد و یکی از اولین باغ وحش‌های جغرافیایی جهان بود که در آن حیوانات از همان نقاط جهان در کنار هم نگهداری می‌شدند.در حال حاضر نیز به عنوان یکی از بهترین باغ وحش های اروپا رتبه بندی شده‌است.

بسیاری از حیوانات نیمه آزاد پرسه می‌زنند، به جای قفس، خندق‌ها برای جلوگیری از فرار آنها وجود دارد. محوطه‌ها تقریبا تا حد امکان به زیستگاه‌های طبیعی موجودات مختلف شباهت دارند. این باغ وحش فعالانه در برنامه‌های حفاظتی، فعالیت‌های آموزشی و تلاش‌های پرورشی شرکت دارد.

به صورت خلاصه: 

  • جاذبه‌های خانوادگی
  • دارای بسیاری از حیوانات متنوع
  • برنامه‌های حفاظتی

در آنجا چه باید کرد: برای قدم زدن در باغ وحش بزرگ کفش‌های راحت بپوشید و بیش از 750 گونه جذاب را مشاهده کنید. برخی از موجودات نگهداری شده در باغ وحش کمیاب یا در معرض خطر هستند و شما می‌توانید در مورد چگونگی تلاش باغ وحش برای پرورش حیوانات خاص برای اطمینان از بقا و رشد گونه‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

حیوانات مختلفی که این باغ وحش را خانه می‌نامند عبارتند از فیل، ببر، گوریل، زرافه، میمون، تمساح، گورخر، پنگوئن، خرس قطبی، کانگورو و گرگ.

این باغ وحش همچنین حاوی گونه‌های پرندگان جالبی است و همینطور نمایش‌های آبی از حیوانات آبزی نیز در آن دیده می‌شود. می‌توانید غذا خوردن موجودات مختلف از جمله پیراناهای ترسناک را تماشا کنید.

در سخنرانی‌ها شرکت کنید تا درباره حیوانات مورد علاقه خود بیشتر بدانید. در اینجا همچنین امکانات مناسبی قرار گرفته تا برای خوردن، نوشیدن و خرید سوغاتی بدون دغدغه باشید. 

رزیدنس مونیخ (Munich Residenz)؛ یکی از شگفت انگیزترین مکان‌های مونیخ!     

چرا رزیدنس مونیخ: یکی از نفس‌گیرترین و طلسم‌انگیزترین مکان‌های دیدنی مونیخ، رزیدنس، کاخ سلطنتی قدیمی شهر مونیخ است. اینجا در واقع بزرگ‌ترین کاخ آلمان و از جاهای دیدنی مونیخ به شمار می‌آید.

این ساختمان با معماری خاص، حدود 130 اتاق و ده حیاط زیبا دارد. اولین ساختمان‌های کاخ در دهه 1380 ساخته شد و در سال‌های بعد بخش‌های زیادی به آن اضافه شد. سه بخش اصلی برای کاخ وجود دارد: اقامتگاه قدیمی، فستسالالباو و کونیگزباو. سایر ویژگی‌ها عبارتند از کلیسا، محل برگزاری کنسرت، اصطبل سلطنتی و تئاتر. محوطه نیز بسیار خیره کننده است و در داخل یک موزه فوق العاده وجود دارد که شامل مجموعه‌ای عجیب اما دیدنی است. 

به صورت خلاصه:

  • قصری بزرگ
  • معماری خیره کننده
  • فضای داخلی زیبا پر از هنر
  • موزه جذاب

در آنجا چه باید کرد: کاخ را با ساختمان‌ها، بخش‌ها و شکوه‌های مختلف کاوش کنید. احتمالاً چندین طرح معماری و هنری از جمله باروک، رنسانس، نئوکلاسیک و روکوکو را از نزدیک مشاهده خواهید کرد. جزئیات داخلی با شلاق‌های طلایی، دیوارهای رنگارنگ، هنر فراوان، لوسترهای مجلل و گنجینه‌های بی‌شمار، مطمئنا خیره کننده خواهند بود. 

از قدم زدن در «آنتی‌کواریوم» باشکوه لذت ببرید، یک سالن ضیافت بزرگ که مملو از نیم‌تنه‌های مرمر است. به داخل اتاق‌های خصوصی تاریخی نگاهی بیندازید، ببینید خانواده سلطنتی از مهمانان خود در کجا پذیرایی می‌کردند. مجموعه عظیمی از عتیقه جات را تحسین کنید و بازدید از اتاق تکیه را از دست ندهید.

یکی از غیرمعمول‌ترین کارهایی که در برلین می‌توان انجام داد، رفتن به اتاق حاوی بقایای انسان‌های مختلف است. این اتاق را حتما ببینید، البته اگر نترس هستید. 

از جواهرات فراوان موجود در خزانه شگفت زده شوید. این جواهرات در ده تالار پراکنده شدند، تاج‌ها، جام‌ها، طلا، نمادهای سلطنتی، شمشیرها و بسیاری دیگر از شاهکارهای گرانبها برای تماشا وجود دارد. پس از لذت بردن از جذابیت‌های داخلی فراوان، در اطراف باغ‌ها و حیاط‌های باشکوه قدم بزنید.

کلیسای آسام (Asam Church)؛ یکی از مکان‌های منحصر به فرد مونیخ

Asam Church

چرا کلیسای آسام: این کلیسا که در اواسط دهه 1700 ساخته شده‌است، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مونیخ است که باید ببینید. در حالی که نمای بیرونی آن شیک و خارق‌العاده به نظر می‌رسد، تجلل حیرت‌اوری در درون آن پنهان شده‌است. 

مکان عبادت این کلیسا که در بین خانه‌ها در امتداد خیابان شلوغ Sendlingerstraße قرار دارد، توسط دو برادر مؤمن ایجاد شد که به دنبال ارتباط نزدیک‌تر با خدا بودند. این برادران خلاق که در ابتدا برای استفاده به عنوان یک کلیسای کوچک آن را ساختند، هر سطح داخلی را با مجسمه‌ها و نقاشی‌های خیره‌کننده تزئین کردند.

کلیسا ممکن است کوچک باشد، اما استفاده عالی از فضا و نور باعث می‌شود که بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد. امروزه هیچ هزینه‌ای برای نگاه کردن به داخل کلیسا وجود ندارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از پشت نرده‌ها این زیبایی‌ها را ببینند. 

به صورت خلاصه: 

  • داستان جالب پشت کلیسا
  • جشن‌های خاص آن
  • فضای معنوی
  • بدون هزینه ورودی و رایگان

در آنجا چه باید کرد: به اهمیت نور در کلیسای کوچک توجه کنید: قسمت نشیمن تاریک‌تر است که نشان دهنده رنج زمینی و بخش میانی روشن‌تر است،و به افتخار امپراتور ایجاد شده. بخش بالایی به طور مثبت درخشنده‌تر طراحی شده تا نشان‌دهنده نور روشن خدا باشد. 

چشمان خود را به شکوه هنری و مذهبی، از جمله نقاشی دیواری سقفی شگفت‌انگیز، مجسمه‌هایی که تثلیث را نشان می‌دهند، محراب پرآذین، بسیاری از صحنه‌های تمثیلی، فرشتگان، نقش برجسته‌های خیره‌کننده و موارد دیگر، نوازش دهید. زمانی که فضای داخلی رنگارنگ و دقیق را از نزدیک می‌بینید، دانستن اینکه ابتدا باید به کجا نگاه کنید، دشوار خواهد بود. 

موزه آلته پیناکوتک (Alte Pinakothek)؛ اگر تنها سفر می‌کنید، حتما بروید! 

جاهای دیدنی مونیخ

چرا موزه آلته پیناکوتک:این موزه یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های هنری جهان است. حتی هنگامی که ساخته شد هم همچنان یکی از بزرگترین‌ها بود. ساختمان نئو رنسانس آثار هنری بزرگ بسیاری از جمله آثار استادان مشهور را در خود جای داده‌است. این مجموعه هنری به خودی خود قدیمی‌تر از ساختمان است و در دهه 1500 شروع به کار کرده‌. آثار شامل مواردی است که توسط خانواده سلطنتی سفارش داده شده‌اند، قطعاتی که از مکان‌های عبادت در سراسر جهان گرفته شده‌اند و اقلامی که از جاهای دیگر به دست آمده‌اند.

به صورت خلاصه:

  • ساختمان شیک
  • مجموعه‌ای غنی از هنر
  • آثار هنرمندان را ببینید
  • دارای مجموعه مشهور جهانی

در آنجا چه باید کرد: از هنرهای خیره کننده در تمام اعصار شگفت زده شوید. برای مشاهده مجموعه گسترده نقاشی‌های استادان اولیه، با هنرمندان آلمانی، فلاندری، هلندی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی وقت بگذارید. 

در واقع، این مجموعه به عنوان یکی از مهمترین مجموعه‌ها در سراسر جهان برای هنر تاریخی اروپا شناخته می‌شود. چشمان خود را به کارهای شاهکار نام‌های برجسته‌ای چون رامبراند، داوینچی، آلبرشت دورر، و پیتر پل روبنس نوازش دهید.

چه مکان هایی را باید برای یک روز در مونیخ ببینم؟

مکان‌های شگفت‌انگیزی در مونیخ وجود دارد که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. ما برخی از این موارد را به شما ارائه کرده‌ایم تا در سفر یک روزه خود بگنجانید، حتی اگر چندین روز هم هستید می‌توانید هر کدام را به یک روز اختصاص دهید. تصمیم با شماست! 

  • یک روز پر از سرگرمی را در پارک اسکای لاین Allgäu در همان نزدیکی بگذرانید که دارای ترن هوایی، سواری در آب، و جاذبه‌های دیگر است. 
  • بسیاری از کلیساهای باشکوه مونیخ، از جمله کلیسای Theatine سنت کاجتان، کلیسای سنت پیتر و Michaelskirche را تحسین کنید. 
  • در موزه BMW به صنعت خودروی محلی ادای احترام کنید و ژانرهای هنری مختلف را در موزه‌های هنری مانند Lenbachhaus، گالری دولتی هنر مدرن، Neue Pinakothek و Glyptothek تجربه کنید. 
  • نمایشی را در تئاتر ملی تماشا کنید و به مکان‌های مجاور مانند اردوگاه متحرک داخائو، نورمبورگ، هرنچیمزی و قلعه شگفت‌انگیز نویشوانشتاین بروید.

جاهای دیدنی مونیخ اما به پایان نرسید! 

با داشتن این لیست از بهترین جاهای دیدنی مونیخ، مطمئناً اوقات به یاد ماندنی را در یکی از جذاب‌ترین شهرهای آلمان خواهید داشت. اما چیزی که ما به آن پرداختیم، مکان‌های کمتر دیده شده است که اغلب بیشتر گردشگران با آن‌ها آشنایی ندارند. امیدواریم توانسته باشیم در برنامه‌ریزی سفرتان کمکی کنیم. 

نظرات کاربران