Munich Airport

فرودگاه مونیخ؛ اولین فرودگاه پنج ستاره جهان

مونیخ شهر بزرگی در آلمان است و این شهر از نظر امکانات در بالاترین سطح جهانی قرار دارد. البته شهر مونیخ جاذبه‌های گردشگری زیادی هم دارد و یکی از مراکز اصلی هنر و فرهنگ، فناوری، خلاقیت، تجارت، تحصیلات و اقتصاد در اروپا محسوب می‌شود؛ به همین دلیل گردشگران و مسافران زیادی جذب این شهر می‌شوند. معمولاً مسافران از طریق فرودگاه مونیخ به این شهر می‌آیند که این فرودگاه از نظر تردد در رتبه دوم کشور آلمان قرار می‌گیرد.

 معرفی فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ

فرودگاه بین المللی مونیخ که ۴۵۳ متر از سطح دریا ارتفاع دارد در زبان آلمانی به نام فرودگاه فرانتس یوزف اشتراوس شناخته می شود. از این فرودگاه به ۲۴۸ شهر مختلف پرواز انجام می‌شود. تجهیزات این فرودگاه می‌تواند هواپیماهای بزرگ و پهن را هم به پرواز درآورد.

این فرودگاه در آلمان رتبه هفتم فرودگاه های پر رفت و آمد در اروپا و رتبه پانزدهم جهانی را دارد و از افتخارات این فرودگاه میتوان گفت ترمینال شماره ۲ آن در سال ۲۰۱۷ بهترین ترمینال فرودگاهی در دنیا شناخته شد. همچنین در سال ۲۰۱۷ رتبه چهارمین فرودگاه پرتردد دنیا  و در سال ۲۰۱۶ رتبه سومین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا را دریافت کرد.

فاصله فرودگاه مونیخ تا فرودگاه امام خمینی تهران ۳۵۶۷ کیلومتر است که یعنی پرواز تهران مونیخ تقریباً ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می کشد.

افتخارات فرودگاه مونیخ

از نظر مسافران فرودگاه مونیخ بهترین است! به گفته Skytrax مستقر در لندن، مونیخ “بهترین فرودگاه اروپا” در سال 2019 شناخته شد و در سال 2015، فرودگاه مونیخ اولین گواهینامه فرودگاه 5 ستاره اروپایی را برای بهترین مفهوم، ساختار و خدمات دریافت کرد.

یکی دیگر از افتخارات این فرودگاه  عنوان “سومین ترمینال برتر فرودگاهی جهان” برای ترمینال 2 آن بود. عملکرد عالی ترمینال 2 در جوایز فرودگاه جهانی ریشه های بسیاری دارد، علاوه بر نمرات چشمگیر در مقوله تجربه مسافر و راحتی او،  این ترمینال  برای گزینه‌های سرگرمی و آرامش مهمانان بهترین شناخته شد. 

علاوه بر این، ترمینال ماهواره ای Halfback که در سال 2016 افتتاح شد، عنوان یکی از پیشرفته ترین ساختمان های فرودگاهی در جهان را به ترمینال دو فرودگاه مونیخ اعطا کرد.

ترمینال های فرودگاه مونیخ

Munich Airport

این فرودگاه ۲ ترمینال دارد که ترمینال شماره ۱ آن قدیمی تر است  و حدود ۲۵ میلیون نفر در سال را جابجا می‌کند. ترمینال شماره ۲ هم که در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد، پرواز ۲۵ میلیون نفر در سال را پوشش می دهد.

ترمینال شماره ۱

این ترمینال با ایرلاین های مختلفی کار می کند و پروازهای ترکیش ایرلاینز، دلتا ایرلاینز، قطر ایرویز، ایرلاین های امارات و تمام خطوطی هوایی اتحاد استار الاینس را به طور اختصاصی انجام می دهد. ترمینال شماره ۱ پنج بخش مختلف دارد که بخش اول و چهارم آن پروازهای شنگن و بخش دوم و سوم آن پرواز های غیر شنگن را انجام می‌دهند. ترمینال ۱ مختص پروازهای ورودی است و این ترمینال در مجموع  ۶ گیت عبوری دارد. 

ترمینال شماره ۲

ترمینال شماره دو هم سه بخش دارد که پروازهای خطوط هوایی اتحاد استار الاینس به جز پروازهایی که امنیت بیشتری را لازم دارند انجام می دهد. 

دو ترمینال فرودگاه مونیخ با یک مرکز خرید به یکدیگر وصل می‌شوند. 

امکانات فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ

فرودگاه مونیخ برای مسافران خود امکانات تفریحی جذابی را ارائه می کند و این امکانات آنقدر سرگرم کننده و جذاب هستند که برای مسافرانی که پروازشان تاخیر دارند، تور فرودگاه گردی برگزار می‌شود! در واقع می توان گفت اگر پروازتان تاخیر داشته باشد باید خوشحال شوید؛ زیرا قرار است لحظات خوشی را تجربه کنید. 

همچنین هتل هایی در فرودگاه مونیخ وجود دارد که در صورت خستگی می توانید در آن‌ها استراحت کنید. از جمله :

هتل هیلتون مونیخ که دقیقا روبروی ترمینال شماره ۲ است و نام هتل دیگر، نووتل است که در نزدیکی پارکینگ فرودگاه قرار دارد. این فرودگاه همچنین دارای یک سوپرمارکت بزرگ شبانه روزی است که بزرگترین سوپرمارکت منطقه بایرن به شمار می رود. 

امکانات دیگر

اگر نخواستید از تور فرودگاه گردی و یا هتل های فرودگاه استفاده کنید، می توانید به اینترنت رایگان فرودگاه وصل شوید و هرچه می خواهید دانلود کنید. کامپیوتر های زیادی با اینترنت پرسرعت در نقاط مختلف فرودگاه وجود دارد که می‌توانید ۲۰ دقیقه با آنها کار کنید. رستورانی نیز به نام ایربرو میان دو ترمینال فرودگاه مونیخ وجود دارد که انواع غذا و نوشیدنی را سرو می کند، در ماههای گرم سال میتوانید در فضای باز رستوران ایربرو بنشینید و از هوای مطبوع شهر مونیخ لذت ببرید.

 اگر به غذا های بین المللی علاقه مندید یک رستوران به نام دال مایه در ترمینال شماره ۲ تمام غذاهای بین المللی را سرو می کند. همچنین در ترمینال شماره ۲ رستورانی وجود دارد که در آن می توانید غذاهای دریایی، اسنک و فینگر فود هم بیابید. تورهای مختلفی به جز تور فرودگاه گردی در فرودگاه مونیخ وجود دارد که تور آشنایی با هواپیمای بزرگ a۳۸۰، آشنایی با تجهیزات ایمنی پرواز و تور مخصوص خردسالان از جمله آنها هستند. همچنین یک شهربازی، موج سواری و یک کلینیک برای درمان های اورژانسی در این فرودگاه ساخته شده‌است.

 دسترسی ها به فرودگاه مونیخ

Munich Airport

 سوالی که اکثر مسافران از ما می‌پرسند این است که چگونه می توان از مرکز شهر به فرودگاه رفت. باید گفت که روش های مختلفی برای دسترسی به فرودگاه وجود دارد.

  •  تاکسی: البته اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید، ممکن است برایتان گران تمام شود، اما اگر وسایل زیادی داشته باشید بسیار کاربردی خواهد بود. با استفاده از تاکسی، رفتن از فرودگاه به مرکز شهر ۳۰ دقیقه طول می کشد و برای آن باید ۵۰ یورو بپردازید. برای نقاط مختلف شهر هم از تاکسی متر استفاده می شود.
  •  اتوبوس: اگر وسیله زیادی به همراه ندارید می توانید از اتوبوس های فرودگاه استفاده کنید. هزینه بلیت تک سفره اتوبوس ها ۱۱ یورو است  و هر ۲۰ دقیقه یکبار به مرکز شهر می‌روند.
  • مترو: شما میتوانید با استفاده از خط s۱ از نقاط غربی مونیخ و خط اس ۸ از نقاط شرقی مونیخ به فرودگاه دسترسی داشته باشید. استفاده از قطار و مترو بسیار مقرون به صرفه تر از اتوبوس و تاکسی است.

اطلاعات پرواز فرودگاه مونیخ

هواپیمایی ماهان و هواپیمایی آلمان پروازهای تهران مونیخ را میان دو فرودگاه مونیخ و فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می دهند.

برای اطلاعات بیشتر :

https://www.munich-airport.com

سخن آخر

از نظر مسافران فرودگاه مونیخ بهترین فرودگاه در اروپای مرکزی است و همچنین آن‌ها هتل هیلتون این فرودگاه را بهترین هتل فرودگاهی می‌دانند. به جرأت می‌توانم بگویم که این فرودگاه به خودی خود یکی از جاذبه‌های شهر مونیخ محسوب می‌شود و مسافران اغلب در آن لحظات خوشی را تجربه می‌کنند. وجود امکاناتی مثل شهربازی و موج سواری، هتل‌های فرودگاهی و رستوران‌ها این فرودگاه را در فهرست بهترین‌ها قرار داده‌است. اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد مونیخ را دارید، می‌توانید همین حالا از سایت سه کلیک اقدام کنید و بعد از بررسی بلیط خود را خریداری کنید. 

آیا شما هم تجربه سفر به مونیخ و بازدید از فرودگاه بین‌المللی آن را داشته‌اید؟ خوشحال می‌شویم خاطرات و نظراتتان را درباره این فرودگاه با ما به اشتراک بگذارید. 

سوالات متداول 

فصل اوج سفر به مونیخ چه زمانی است؟

در ماه سپتامبر بیشترین مسافرت به شهر مونیخ انجام می‌شود. 

چند فرودگاه در نزدیکی شهر مونیخ قرار دارد؟

دو فرودگاه در نزدیکی مونیخ وجود دارد که یکی از آن‌ها فرودگاه مونیخ و دیگری فرودگاه آگسبورگ است.

نظرات کاربران