Munich
22 فروردین 1402
آلمان

معرفی شهر مونیخ؛ قابل زندگی‌ترین شهر جهان

در معرفی شهر مونیخ قصد داریم تا شما را با شهری آشنا کنیم که از خیلی جهات ایده آل و عالی است. به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و رفاهی، شهر مونیخ در جایگاه ارزشمند و معتبری قرار گرفته و همین‌ها سبب شده تا خیلی‌ها برای ساختن یک زندگی خوب و آینده‌دار، مونیخ را انتخاب کنند. البته وجود جاذبه‌ها و طبیعت بی حد و حصر نیز آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده‌است. بیایید تا با خصوصیات این شهر بیشتر آشنا شویم. 

مونیخ کجاست؟

Munich

مونیخ بر روی رودخانه ایزار در جنوب کشور آلمان واقع شده‌است. مونیخ بعد از برلین و هامبورگ سومین شهر بزرگ و مرکز مالی این کشور است. این شهر توانست در سال 2010 عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان را نصیب خود کند و رتبه 15 را از 289 شهر برتر جهان و رتبه 5 را در بین شهرهای کشور آلمان بدست آورد. 

با این حال، بیاید تا قبل از اینکه همه چیز درباره شهر مونیخ را به شما توضیح دهیم، با مهمترین شهرهای این کشور نیز آشنا شویم. شهرهایی که هر کدام تاثیر زیادی در پیشرفت آلمان دارند.  

برلین: پایتخت آلمان شهری پویا با چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن است. برلین رویدادهای فرهنگی مختلفی از جمله تولیدات تئاتری، نمایشگاه‌ها در گالری‌های هنری و جشنواره‌های موسیقی را ارائه می‌دهد. از طرفی وجود کمپانی‌های بزرگ جهانی اقتصاد این شهر و موقعیت‌های شغلی را بسیار مناسب کرده‌است. 

هامبورگ: قطب فرهنگی و گردشگری آلمان است. از مکان‌های باستانی مانند کلیسای سنت مایکل و میدان تالار شهر گرفته تا گالری‌های هنر معاصر مانند Hamburger Kunsthalle، هامبورگ دارای طیف متنوعی از جاذبه‌ها است.

کلن: این شهر با داشتن مراکز تحقیقاتی بسیار، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در کنار مکان‌های دینی و جاذبه‌های گردشگری یکی دیگر از شهرهای مهم آلمان است. 

معرفی شهر مونیخ

Munich

مونیخ یک شهر فرهنگی غنی با جاذبه‌های متنوع است. این شهر از خیلی جهات عالی و درجه یک است. ما برای معرفی شهر مونیخ، خصوصیات آن را به صورت خلاصه در زیر بیان کرده‌ایم: 

  • اقتصاد مونیخ عمدتاً مبتنی بر صنایع مهندسی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، بیوتکنولوژی و خودروسازی است. این شهر خانه بسیاری از شرکت‌های موفق جهانی مانند BMW، Siemens، MAN، Allianz، FlixBus و Rohde & Schwarz است.
  • مونیخ قوی‌ترین اقتصاد را در بین شهرهای آلمان و همچنین پایین‌ترین نرخ بیکاری (حدود 4٪) را دارد.
  • مونیخ بالاترین میانگین حقوق را برای کارگران در شهر دارد.
  • مونیخ خانه معماری و ساختمان‌های زیبا است. چیزی که بسیاری از ساکنان مونیخ دوست دارند آن را تحسین و به آن افتخار کنند.
  • تعداد زیادی پارک شگفت‌انگیز در سراسر مونیخ وجود دارند؛ معروف‌ترین آن‌ها احتمالاً باغ انگلیسر (یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های عمومی در جهان) است.
  • مونیخ یک مرکز فرهنگی بزرگ بین‌المللی است و میزبان بسیاری از آهنگسازان برجسته از جمله موتزارت و واگنر بوده‌است.
  • در اطراف مونیخ چند موزه برجسته مانند موزه BMW، موزه Deutsches و Residenz وجود دارد.
  • مونیخ نیز دارای ارتباطات ریلی عالی به شهرهای آلمان و سراسر اروپا است. به علاوه، فرودگاه مونیخ یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های اروپا است.

اطلاعات کلی شهر مونیخ

نام شهر: Munich

زبان: آلمانی 

مذهب: مسیحیت 

جمعیت: 1.5 میلیون نفر

واحد پول: یورو

اختلاف ساعت ایران با شهر مونیخ: ساعت ایران یک ساعت و 30 دقیقه جلوتر است. 

طول پروازهای تهران مونیخ: حدود 6 ساعت 

آب و هوای شهر مونیخ

مونیخ دارای آب و هوای قاره‌ای است که تحت تأثیر نزدیکی آن به کوه‌های آلپ قرار گرفته است. این شهر زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد و در تمام طول سال باران می‌بارد. فصل بهار و اوایل پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهد بود. 

وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ های مونیخ

Munich universities

در معرفی شهر مونیخ به بخش مهم آن یعنی وضعیت تحصیل و دانشگاه‌ها می‌رسیم. باید بگوییم که مونیخ یکی از شهرهای پیشرو در آلمان برای تحصیل است و برخی از دانشگاه های معتبر را نیز در خود جای داده است. دانشگاه Ludwig Maximilian (LMU) و Technische Universität München (TUM)، دو دانشگاه از سه دانشگاه اول آلمان بودند که عنوان دانشگاه نخبه را دریافت کردند و در سراسر جهان نیز شناخته شده هستند. 

علاوه بر این، مونیخ دارای موسسات تحقیقاتی علمی مختلف و بزرگی است، به عنوان مثال انجمن ماکس پلانک یا انجمن فراونهوفر.

رفت‌وآمد و گردش در شهر مونیخ

سیستم حمل و نقل عمومی مونیخ شامل مترو (U-Bahn و S-Bahn)، قطار حومه‌ای (شهرهای و مناطق اطراف)، تراموا و اتوبوس است. بلیت‌هایی را که می‌توان در تمام ایستگاه‌های U-Bahn و S-Bahn و همچنین دفاتر بلیط MVV در سراسر مونیخ خریداری کرد، در همه سیستم‌های حمل و نقل عمومی قابل استفاده هستند. این را هم اضافه کنیم که پوشش گسترده و قیمت مقرون‌به‌صرفه این وسایل موجب شده تا همه از افراد محلی گرفته تا گردشگران آن‌ها برای رفت و آمد انتخاب کنند. 

هزینه های زندگی در شهر مونیخ

Munich universities

مونیخ یکی از شهرهای محبوب آلمان است، این شهر همچنین به دلیل فرهنگ، سنت‌ها و فرصت‌های شغلی ایده‌الی که دارد به یک مقصد مهم برای اقامت تبدیل شده‌است. اما مهترین نکته‌ای که در مورد زندگی در شهر مونیخ باید بدانید، میزان هزینه‌های آن است. هزینه زندگی در مونیخ برای خانواده 1915 دلار، برای دانشجویان 1440 دلار و برای یک فرد مجرد (لیسانس) 1490 دلار است.

هزینه‌های اجاره برای خانواده 3 نفره و زوج 1600 دلار ماهانه و برای دانشجویان بین‌المللی 1440 دلار و برای یک نفر 1200 دلار است. همچنین هزینه زندگی در مونیخ تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد، متوسط اجاره یک آپارتمان یا خانه در منطقه معمولی 1300 دلار در ماه.

خلاصه هزینه‌های زندگی در شهر مونیخ 

  • میانگین هزینه ماهانه: 1300 دلار
  • برای یک نفر: 1490 دلار
  • برای یک دانشجوی بین المللی: 1440 دلار
  • برای یک زوج: 1600 دلار
  • برای یک خانواده 3 نفره: 1915 دلار

شرایط دریافت ویزا شهر مونیخ

Munich universities

تجربه زندگی در مونیخ ثابت کرده که این شهر ارزش اقامت و مهاجرت را دارد. این شهر تمامی استانداردهای مورد نیاز برای زندگی ایده آل را داراست. مونیخ همچنین توسط بررسی کیفیت زندگی مونوکل در سال 2018 به عنوان قابل سکونت‌ترین شهر جهان و در سال 2019 رتبه سوم را کسب کرد و این روند هر سال به طور مداوم نزدیک به بالاترین رتبه نزدیک می‌شود. 

علاوه بر این، طبق QS، مونیخ به عنوان دومین شهر برتر دانشجویی جهان در سال 2022 انتخاب شده که نشان‌دهنده میزان علاقه و درخواست افراد برای ادامه تحصیل در این شهر است. در کنار همه این‌ها، باید بدانید که نزدیک به 40 درصد از جمعیت مونیخ را مهاجرین تشکیل می‌دهند.

این موارد تنها برخی از دلایلی هستند که اغلب افراد آن‌های را برای ادامه زندگی در این شهر در نظر می‌گیرند. اما اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، بایستی برای اقدام به دریافت اقامت شهر مونیخ یکی از ویزاهای تحصیلی، کاری، تجاری و ازدواج را انتخاب کنید. 

رزرو بلیط هواپیما مونیخ با سه کلیک خوبه!

چگونه ویزای توریستی مونیخ را بگیریم؟

مونیخ با معماری زیبا، طبیعت و پارک‌ها، و همچنین اجتماعی پر جنب و جوش با تفریحات شبانه، رستوران‌ها و کافه‌های فراوان، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای ایرانی‌ها است. به خصوص در هنگام برگزاری فستیوال‌های بی‌نظیرش. برای سفر به این شهر بایستی قبل از هر چیز برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی

  • مدارک شناسایی: شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی
  • سه قطعه عکس
  • درخواست ویزای توریستی و پر کردن فرم آن
  • ارائه تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه رزرو هتل و بلیط هواپیما رفت و برگشت مونیخ
  • پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

فرودگاه‌ های شهر مونیخ

Munich Airports

فرودگاه بین‌المللی مونیخ که با نام فرودگاه بین‌المللی فرانتس یوزف اشتراوس نیز شناخته می‌شود، دومین فرودگاه شلوغ آلمان و فرودگاه اصلی مسافرانی است که از بایرن بازدید می‌کنند. این فرودگاه که در 30 کیلومتری خارج از شهر و در نزدیکی شهر فریزینگ قرار دارد، پس از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه شلوغ آلمان از نظر ترافیک مسافری است. فرودگاه مونیخ همچنین به 248 مقصد در سراسر جهان پرواز می‌کند و می‌تواند سالانه بیش از 28 میلیون مسافر را جابه‎جا کند.

قوانین و فرهنگ شهر مونیخ

در معرفی شهر مونیخ برخی از آداب و رسوم مردم این شهر را برای شما عنوان می‌کنیم تا در سفر خود اطلاعات بیشتری از آن‌ها داشته باشید. 

  • جویدن آدامس در هنگام صحبت با کسی بی‌ادبانه است.
  • اگر به خانه یک مونیخی دعوت شدید، به موقع باشید و یک هدیه کوچک همراه خودتان ببرید. 
  • فقط زمانی شروع به غذا خوردن در مهمانی کنید که میزبان می‌گوید. 
  • آرنج خود را روی میز قرار ندهید و همیشه دستان خود را بالای میز در معرض دید قرار دهید.
  • آلمانی‌ها در خصوص فرهنگ و سنت‌هایشان حساس هستند. پس سعی کنید در این مورد توهین نکنید. 
  • اگر گل هدیه می‌دهید باید بدانید که برای آلمانی‌ها، گل رز قرمز معنی عاشقانه دارد، در حالی که میخک، نیلوفر و گل داودی در مراسم خاکسپاری اهدا می‌شود.

سخن آخر

در معرفی شهر مونیخ شما را با یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی و حتی گذراندن یک تعطیلات عالی آشنا کردیم. از خصوصیات و ویژگی‌های خاص و عالی آن گفتیم و به مواردی چون دانشگاه‌ها، آب و هوا، فرهنگ، هزینه‌های زندگی، نحوه دریافت ویزا و… گفتیم.

نظرات کاربران