St. Luka’s Church

کلیساهای مونیخ و آوازهایی از قرون وسطی !

مونیخ که در جنوب آلمان واقع شده است، پایتخت باواریا است که ترکیبی معتبر از تاریخ و زیبایی معماری را به نمایش می‌گذارد. با این حال، برای تجربه این ترکیب ظریف و در عین حال باشکوه، باید از کلیساهای این کلان شهر تاریخی دیدن کنید. کلیساهای زیادی در مونیخ وجود دارند که از گذشته این شهر صحبت می کنند و با عظمت خود ذهن شما را متحیر می‌کنند. در اینجا برخی از بهترین کلیساهای مونیخ برای بازدید از این شهر باشکوه در سفر بعدی خود به آلمان آورده شده است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد مونیخ را دارید، می‌توانید همین حالا از سایت سه کلیک اقدام کنید و بعد از بررسی بلیط خود را خریداری کنید. 

St. Michael’s Church

St. Michael’s Church

کلیسای سنت مایکل یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای مونیخ است که بین سال‌های 1583 تا 1597، در دوران گذار رنسانس به باروک ساخته شد. این کلیسای یسوعی که توسط ویلیام پنجم، دوک باواریا ساخته شده، در مرکز شهر قرار دارد. این مکان مقدس دارای معماری اولیه باروک، از جمله زیور آلات و مجموعه‌های هنری است. به غیر از نمایش مجسمه برنزی دوک ویلیام باواریا، چندین مجسمه دیگر حاکمان باواریا نیز در اینجا وجود دارد. 

St. Boniface’s Abbey

این کلیسا که در سال 1850 توسط پادشاه باواریا، لودویگ اول تأسیس شد، در ماکسورشتات قرار دارد و گالری‌ها و مناظر فرهنگی متعددی را در خود جای داده است. این صومعه به سبک بیزانسی دارای مقبره پادشاه لودویگ اول و ملکه او، ترز از ساکس-هیلدبورگهاوزن است. احیای ماهیت فرهنگی کشور در حین بازسازی صومعه های ویران شده در طول جنگ جهانی دوم سنگ بنای کلیسای سنت بونیفایس بود. در حال حاضر، چندین راهب در زمینه‌های شبانی، آموزشی و علمی فعالیت می‌کنند و همچنین از بی خانمان‌ها مراقبت می‌کنند. 

Trinity Church

Trinity Church

کلیسای ترینیتی بین سال‌های 1711 و 1718 تأسیس شد و به عنوان اولین ساختمان کلیسای مونیخ به سبک باروک مشهور است. یکی از نکات برجسته درباره این کلیسای صومعه کاتولیک، نقاشی دیواری گنبدی است که توسط معمار و نقاش مشهور آلمانی، کوسماس دامیان آسام و برادرش طراحی شده است. این کلیسا در نزدیکی Lenbachplatz قرار دارد و از موقعیت مرکزی برخوردار است که به بازدید کنندگان امکان دسترسی آسان از هر نقطه از شهر را می‌دهد. 

St. Luka’s Church

کلیسای سنت لوکا در کرانه‌های رودخانه ایزار، بین مریانن پلاتز و خیابان اشتایندورف قرار دارد. کلیسای سنت لوکا که توسط آلبرت اشمیت طراحی شده و بین سال‌های 1893 تا 1896 ساخته شده است، این کلیسا تنها کلیسای محلی لوتری قبل از جنگ جهانی دوم است و در منطقه تاریخی مرکز مونیخ واقع شده است. علاوه بر این، ویژگی‌های چشمگیر کلیسا، گنبد 64 متری و دو برج ناقوس شرقی است که بازدید کنندگان را مجذوب خود می‌کند. این یکی از بهترین کلیساهای مونیخ است. 

Salvatorkirche

Salvatorkirche

Salvatorkirche، همچنین به عنوان کلیسای سنت سالواتور شناخته می‌شود، یک کلیسای گوتیک یونانی در شهر قدیمی است. Salvatorkirche یک کلیسای گورستانی سابق Frauenkirche یا کلیسای جامع بانوی مقدس است که به طور برجسته دارای معماری گوتیک متاخر بوده که شامل استفاده از آجرهای قرمز پخته شده می‌شود. این کلیسا که در سال 1493 ساخته شد، در اوایل قرن نوزدهم چندین بازسازی و تغییرات را تجربه کرد. علاوه بر این، لئو فون کلنز، معمار آلمانی، کلیسا را ​​برای عملیات جامعه یونانی بازسازی کرد. 

Burgersaalkirche

Burgersaalkirche، همچنین به عنوان تالار شهروند شناخته می‌شود و یکی از بهترین کلیساهای مونیخ است که توسط جیووانی آنتونیو ویسکاردی بین سال‌های 1709-1710 طراحی شده است. نمای کلیسا به دو طبقه تقسیم شده است. کلیسای پایینی یک سالن سه ایوانی بوده که قبلاً برای کارهای نقاشی اشغال شده بود. علاوه بر این، کلیسای فوقانی دارای دو پلکان بزرگ است که در جهت مخالف منتهی می‌شوند. دیوارهای کلیسا دارای سنگ‌های مرمری است که بازدید کنندگان را مجذوب خود می‌کند.

Asamkirche

Asamkirche

این کلیسا که کلیسای آسام نیز نامیده می‌شود، یک مکان مذهب و کلیسای باروک در قلب مونیخ است. دو برادر به نام‌های Cosmas Damian Asam (نقاش) و Egid Quirin Asam (مجسمه‌ ساز) این بنای خیره‌ کننده را به عنوان کلیسای خصوصی خود ساختند و آن را به سنت جان نپوموک تقدیم کردند، کسی که گمان می‌رود محافظ بایرن باشد. جالب اینجاست که دیوارنگاره سقف، زندگی قدیس را به تصویر می کشد. عنصر دیگری که آن را به یکی از بهترین کلیساهای مونیخ تبدیل می‌کند، نمای داخلی نمادین آن است که به 3 لایه تقسیم شده است. پایین‌ترین لایه دارای نیمکت‌های کلیسا است و بخش میانی مختص پادشاه است که در رنگ‌های سفید و آبی شکوفا شده است. بالاترین سقف شامل سقفی است که روشنی معنوی دارد تا خدا و ابدیت را به تصویر بکشد.

Cathedral Church Of Our Lady

کلیسای جامع بانوی ما یکی از بزرگترین کلیساهای آلمان است. این کلیسای غول پیکر دارای سه بخش و 22 ستون هشت ضلعی است. همچنین 20 کلیسا در داخل آن وجود دارد که به حواریون، قدیسین و اصناف تجاری اختصاص داده شده است. ساخت این کلیسای جامع گوتیک با آجرهای قرمز نزدیک به 20 سال طول کشید. اگر چه این ساختمان دارای طراحی ظریف و بدون تزئینات غنی گوتیک است، اما همچنان با اهمیت تاریخی و معماری مینیمالیستی، بازدید کنندگان را مجذوب خود می‌کند. 

St. Peter’s Church

St. Peter’s Church

کلیسای سنت پیتر یا پترسکیرش قدیمی‌ترین کلیسای محلی مونیخ است. این کلیسای نمادین در اوایل قرن یازدهم ساخته شد که نمای بیرونی شگفت ‌انگیزی به سبک گوتیک را به نمایش می‌گذارد و فضاهای داخلی با تأثیرگذاری بر سبک باروک را نشان می‌دهد. با گسترش ساختمان در سال‌های بعد، تغییرات زیادی را تجربه کرد. برای رسیدن به قله و لذت بردن از مناظر خیره کننده مونیخ، باید بیش از 300 پله را بالا بروید که بسیار ارزشمند است. 

Theatine Church

کلیسای Theatine یک کلیسای کاتولیک مشهور در مونیخ است که در جنوب آلمان قرار دارد. مانند بسیاری از کلیساهای شهر، کلیسای Theatine سبک باروک را که توسط معمار ایتالیایی، آگوستینو بارلی طراحی شده است، به نمایش می‌گذارد. با این حال، جانشین او، انریکو زوکالی، بعداً دو برج با ارتفاع 216.535 فوت اضافه کرد. ساختمان زرد رنگ ظاهر جذاب و قوی دارد که زیبایی زیادی به آن بخشیده است. 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کلیساهای مونیخ پرداختیم. این کلیساها که زیبایی ناب و هاله‌ای آرام را به نمایش می گذارند، قطعاً سزاوار جایگاهی در برنامه سفر تعطیلات مونیخ هر مسافری هستند. پس منتظر چه هستید؟ سفر خود را به این شهر جذاب فورا رزرو کنید تا همه چیزهایی که ارائه می‌دهد را کشف و تجربه کنید.

سوالات متداول 

چند کلیسا در مونیخ وجود دارد؟

وقتی صحبت از کلیساهای کاتولیک در مونیخ می‌شود، پایتخت زیبای باواریا بیش از بیست کلیسای زیبا را در خود جای داده است.

قدیمی‌ترین کلیسای مونیخ کدام یک است؟

کلیسای سنت پیتر را قدیمی‌ترین کلیسای مونیخ می‌دانند.

چرا کلیساهای مونیخ اینقدر معروف هستند؟

کلیساهای مونیخ به دلیل اهمیت تاریخی و زیبایی ساختاری حیرت انگیزشان از شهرت خاصی برخوردارند.

نام بزرگترین کلیسای مونیخ چیست؟

Dom Zu Unserer Lieben Frau که همچنین به عنوان Frauenkirche شناخته می‌شود، بزرگترین کلیسا و یکی از برجسته ترین مکان‌های دیدنی مونیخ است.

کلیساهای مونیخ به طور کلی کدام سبک معماری را به نمایش می‌گذارند؟

اکثر کلیساهای معروف مونیخ به طور کلی به سبک معماری پیچیده ای از سبک باواریا ساخته شده‌اند.

محبوب‌ترین کلیسای مونیخ کدام یک است؟

کلیسای سنت پیتر و کلیسای سنت مایکل در بین گردشگران بسیار محبوب هستند.

نظرات کاربران