Munich

نکات سفر به مونیخ؛ رازهای سفر به سرزمین افسانه‌ها

مونیخ یا بزرگ‌ترین شهر جنوب آلمان به دلیل داشتن جشنواره‌ها، تاریخ غنی، طبیعت زیبا، موزه‌های فراوان و… مشهور است. مونیخ مملو از کلیساهای قدیمی، باغ‌ها و پارک‌های بزرگ است و مملو از مردم دوستانه است. بسیاری از نقاط شهر در طول جنگ جهانی ویران شد، اما هنوز هم یکی از زیباترین شهرهای آلمان است. اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید جای خوبی آمده‌اید. زیرا در ادامه می‌خواهیم درباره نکات سفر به مونیخ صحبت کنیم تا هنگام بازدید از شهر هیچ چیزی را از دست ندهید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد مونیخ را دارید، می‌توانید همین حالا از سایت سه کلیک اقدام کنید و بعد از بررسی بلیط خود را خریداری کنید. 

موج سواری کجا برویم؟

Surfing in Munich

اگر به موج سواری علاقه دارید، می‌توانید در آیسباخ در مونیخ به موج سواری بروید. بعید به نظر می رسد که چگونه شهری که محصور در خشکی است بتواند به مردم اجازه موج سواری بدهد، اما رودخانه آیسباخ مونیخ به دلیل امواجش کاملاً مشهور شده است. موج سواری بر روی امواج رودخانه تا سال 2010 ممنوع بود، اما اکنون می‌توانید در تمام طول سال موج سواران حرفه‌ای و نه چندان حرفه‌ای را در رودخانه ببینید. امواج در اثر شکستگ‌ های مصنوعی بتن ایجاد می‌شوند، بنابراین شما به هیچ وجه مجبور نیستید دست و پا بزنید.

حمل و نقل

یکی از مهم‌ترین نکات سفر به مونیخ، حمل و نقل آن است. زمانی که در مونیخ هستید، سعی کنید زیاد برای تاکسی یا ماشین هزینه نکنید. اگر چه شهر عاشق BMW و مرسدس بنز است، اما بیشتر مردم دوچرخه سواری را ترجیح می دهند. مونیخ دارای حمل و نقل عمومی عالی است و دوچرخه سواران را به خوبی در خود جای می‌دهد. مسیرهای دوچرخه سواری مختلفی نیز وجود دارد. بنابراین، دوستدار محیط زیست باشید و با دوچرخه به گشت و گذار در شهر بپردازید. این نیز باعث صرفه جویی زیادی در هزینه شما می‌شود. شما نیازی به ماشین نخواهید داشت.

یکشنبه‌ها خرید نکنید

Do not shop on Sundays

با وجود اینکه مونیخ فرصت‌های خرید زیادی را ارائه می‌دهد، از دانستن اینکه بسیاری از بازارهای شهر یکشنبه‌ها بسته می‌مانند، ناراحت خواهید شد. این مورد شامل سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها نیز می‌شود. اگر می‌خواهید واقعاً در مونیخ خرید کنید، این یکی از نکات سفر به مونیخ است که باید در نظر داشته باشید. در صورت بروز هر نوع فوریت پزشکی، برخی از داروخانه‌ها به صورت چرخشی فعالیت می‌کنند. ایستگاه اصلی قطار و همچنین فرودگاه دارای چنین سوپرمارکت‌های اضطراری هستند.

فضای حومه شهر

اگر به مونیخ سفر می‌کنید، باید بدانید که مونیخ با وجود اینکه یک شهر است، نام مستعار میلیونوندورف را به خود اختصاص داده است. این به معنای “دهکده میلیونی” است. با وجود اینکه از نظر فنی یک منطقه شهری است، مردم هنوز زندگی شهری کوچکی دارند. آسمان خراش‌ها در لبه این شهر واقع شده‌اند. در نتیجه بیشتر شهر ساکت و آرام است و همه همسایگان خود را می‌شناسند. این یک مکان کاملا دنج برای ماندن است.

پیاده روی

Walking in Munich

این یکی از نکات سفر به مونیخ برای کسانی است که عاشق کاوش و پیاده روی هستند. مونیخ دسترسی سریع و آسانی به کوه‌های مجاور را ارائه می‌دهد. اگر سوار قطار می شوید، می‌توانید در عرض یک ساعت یا بیشتر به مسیر پیاده روی دسترسی پیدا کنید. بیشتر مکان‌ها امن و مشخص هستند. علاوه بر این، مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید در میان کوه‌ها از لبنیات تازه لذت ببرید. مناظر این مکان‌ها خیره کننده است. بنابراین، عکس گرفتن را فراموش نکنید.

زبان

درک گویش مونیخی کمی دشوار است. حتی اگر به زبان آلمانی مسلط باشید، گویش باواریایی می‌تواند بسیار گیج کننده باشد. این چیزی است که حتی آلمانی‌ها نمی‌توانند به خوبی درک کنند. با این حال، در بیشتر موارد، متوجه خواهید شد که مردم انگلیسی را می‌فهمند. اما در هر صورت، زمانی که با مردم مونیخ صحبت می‌کنید، برای مشکلات ارتباطی جزئی آماده باشید.

موزه‌ها

Munich museums

مونیخ به عنوان مکانی غنی از لحاظ تاریخی، خانه موزه‌های زیادی نیز هست. هزینه ورود به موزه‌ها بسیار ارزان است. در به طوری که برخی از موزه‌ها فقط یک یورو قیمت دارند. همچنین گالری‌های هنری، موزه‌های علوم و حتی موزه‌های شکار و ماهیگیری نیز وجود دارد. در روزهای یکشنبه، هزینه ورودی اغلب به یک یورو کاهش می‌یابد. در صورت عدم بازدید از این موزه‌ها، بازدید شما از مونیخ ناقص خواهد بود. بنابراین از امتیاز در یکشنبه‌ها لذت ببرید.

مقدار زیادی پول نقد حمل کنید

حتی اگر کارت اعتباری همراه خود دارید، بهتر است پول نقد همراه داشته باشید. بیشتر سوپرمارکت‌های مونیخ فقط کارت‌های EC را می‌پذیرند که چیزی شبیه به کارت‌های نقدی هستند. بنابراین، هنگامی که به مونیخ آمدید، مطمئن شوید که یورو کافی برای هزینه‌های روزانه خود دارید. در کنار داشتن کارت اعتباری بین المللی، به اندازه کافی پول نقد برای انجام تراکنش‌های کوچک از اینجا و آنجا همراه داشته باشید. همچنین تمام پول نقد را در یک مکان نگه ندارید.

تورهای گروهی

Munich group tours

مونیخ تعدادی تور گروهی دارد که می‌تواند به شما در کشف و درک شهر کمک کند. بنابراین بهتر است تورهای گروهی را امتحان کنید تا درباره فرهنگ و تاریخ غنی آن بیشتر بدانید. از آنجایی که مونیخ دوچرخه سواری بسیار خوبی را در خود جای می دهد، حتی می‌توانید سفرهای دوچرخه سواری داشته باشید. این سفرها بسیار محبوب هستند و می‌توانید از این طریق مناطق زیادی را پوشش دهید. غذاهای محلی، بقایای جنگ جهانی دوم و خانواده سلطنتی که قبلا وجود داشت را کاوش کنید. همچنین می‌توانید کارخانه تولید BMW و موارد دیگر را بررسی کنید.

از یک قلعه دیدن کنید

آلمان قلعه‌های زیادی دارد. وقتی در مونیخ هستید، قلعه‌های زیادی را در شهر و مناطق اطراف آن خواهید دید. اینها مکانهایی هستند که خانواده سلطنتی باواریا در آن زندگی می‌کردند. می‌توانید سفرهای یک روزه به این قلعه‌ها داشته باشید و حتی موزه‌ها، پارک‌ها و باغ‌های همسایه را ببینید.

هنر خیابانی را بررسی کنید

Munich street art

در نهایت، هنگامی که در حال کاوش در مونیخ هستید، هنرهای خیابانی زیادی پیدا خواهید کرد. این می‌تواند هر چیزی از گرافیت گرفته تا نقاشی‌های دیواری در مقیاس بزرگ باشد. حتی در این شهر یک بنای یادبود مایکل جکسون وجود دارد که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد. پیدا کردن آنها کمی سخت است زیرا در کوچه‌ها و تونل‌ها قرار دارند. اما دیدن آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

سخن پایانی

برای داشتن تعطیلات به یاد ماندنی و بدون دردسر در مونیخ، این نکات سفر به مونیخ را در ذهن داشته باشید. مونیخ یکی از شهرهای معروف آلمان است که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. پس اگر شما هم نمی‌خواهید دیدن این همه زیبایی را از دست بدهید، هر چه زودتر دست به کار شوید و به این شهر تاریخی و غنی سفر کنید. 

سوالات متداول

چند روز باید در مونیخ بمانم؟

سه تا چهار روز برای گشت و گذار در مونیخ کافی است. با این حال، اگر برنامه سفر خود را به خوبی برنامه ریزی کنید، تمام مکان‌های مهم را می‌توان در 2 روز پوشش داد.

بهترین راه برای گردش در مونیخ چیست؟

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و از این رو بهترین راه برای گردش در مونیخ پیاده روی است. با این حال، اگر خسته شدید، همیشه می‌توانید وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تراموا را انتخاب کنید.

مکان‌های توریستی محبوب مونیخ کدامند؟

برخی از مکان‌های توریستی مونیخ که باید از آنها بازدید کرد عبارتند از: 
تالار شهر جدید 
Viktualienmarkt
 Olympiapark
 Frauenkirche

آیا مونیخ در شب امن است؟

مونیخ از نظر آدم ربایی و سایر خطرات شهری برای مسافران امن است. شما می‌توانید آزادانه در شب در شهر سفر کنید، اما بهتر است از بازدید از برخی مناطق در شب خودداری کنید.

زبان رسمی مونیخ چیست؟

آلمانی زبان رسمی مونیخ است. اما به دلیل حضور گردشگران غیر آلمانی از سراسر جهان، زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت می‌شود.

نظرات کاربران